Аз имам същия проблем с Tipo 1.8 i.e. двувалка 76 kW. Когато свалих стъпковото моторче и го почистих се видя ,че е пилено и наръбено. Не знам миналия собственик защо го е така преправял, явно е давало ядове и преди. Изчистих го и оборотите бяха добре за 1-2 седмици, след това почнаха да падат доста до 400-500 об. и доста често почна да гасне (когато не могат да се вдигнат сами на празен ход). Все още не съм купувал ново моторче, защото не знам какво да правя. Казват ми да си почистя дроселовата клапа. Може ли от това моторче също на ниски обороти при рязко подаване на газ да ми гърми колата (да се дави и да ми гърми филтъра) на газ и на бензин. След 2000 об. няма никакви проблеми. Моля ви, помогнете!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Що е то стъпков мотор и дроселова клапа?Ниски обороти1.6 16V
Collapse
X
-
renovaccio написа:Аз имам същия проблем с Tipo 1.8 i.e. двувалка 76 kW. Когато свалих стъпковото моторче и го почистих се видя ,че е пилено и наръбено. Не знам миналия собственик защо го е така преправял, явно е давало ядове и преди. Изчистих го и оборотите бяха добре за 1-2 седмици, след това почнаха да падат доста до 400-500 об. и доста често почна да гасне (когато не могат да се вдигнат сами на празен ход). Все още не съм купувал ново моторче, защото не знам какво да правя. Казват ми да си почистя дроселовата клапа. Може ли от това моторче също на ниски обороти при рязко подаване на газ да ми гърми колата (да се дави и да ми гърми филтъра) на газ и на бензин. След 2000 об. няма никакви проблеми. Моля ви, помогнете!
Коментар
-
Bat_M написа:Ето още малко инфо по въпроса за стъпковия мотор и по конкретно за ниските оборотислед много четене и гадаене стигнах до извода че при заграл двигател 90 г. и общо взето всичко работещо по колата от изброените датчици сензори и т.н. се спряхме върху ламбда сондата като най честия възможен причинител за проблема затова направихме следния експериментпри диагностика показанията и бяха че е (мързелива) затова я подменихме с редовна от друг автомобил и се установи че и с другата показанията след около 10 км.каране пак започнаха да показват (мързелива) сонда и на моменти даже искарваше показанияата извън нормалните граници в смислъл надминаваше 1 в. и се задържаше там а старата на работещтия автомобил си заработи както трябвакаква беше следващата процедура ми започнахме да проверяваме генерацията меката връзка и катализатора за евентуални проблеми и открихме проблема,при мен катализатора изобщо липсваше някой доста добре се беше постарал за да го махне от тялото му, след малко разпитване тук там се сдобих с нов (втора ръка) и го монтирахме на местото му и о небеса чудото стана показанията и на двете ламбда сонди си станаха нормални времената на дюзите се успокойха и двигатела започна да смъква оборотите доста плавно без колебанията около 800 (+- 100/150)оборота както правеше досегатака че добавям още една причина за проблем с оборотите на празен ход недобре работеща генерация и испускания на отработени газове тук и тамнадявам се поне малко да съм бил полезен с нещо на всички колеги страдащи от най често срещания проблем при 1.6 16 В мотора оборотите на празен ход,работата на стъпковия мотор и функцията на дроселовата клапа (макар че общо взето за нея не споменахме почти нищо но щом е почистена всичко там си е ок )успехи на всички от мен
Коментар
-
колеги, много задълбавате - при голяма част от случаите променливите обороти се дължат на засмукване на въздух, което е и сравнително трудно за диагностициране. иначе компонентите е сравнително лесно да се тестват и ако, както в случая показанията са в нормите, твърде е вероятно да всмуква въздух от където не трябва."Светлината си въобразява,че се движи по-бързо от всичко друго,но бърка.Колкото и да припира,открива,че мракът е стигнал пръв и вече я чака."-Т.Пратчет
(Fiat 131 ABARTH 103 kW, Aprilia Tuono RSV 1000)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар