Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Що е то стъпков мотор и дроселова клапа?Ниски обороти1.6 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Що е то стъпков мотор и дроселова клапа?Ниски обороти1.6 16V

    колеги пускам тая темичка най вече заради най често срещания проблем при 1.6 16 в мотора или накратко казано ниските обороти аз ще изброя нещата който, на мен са ми известни за отсраняването на проблема като казвам че не съм убеден кое точно и как помага за решаване на проблема който все още си го има макар да е от време на врема и нека всеки който отговори на темата да изрази свят горчив опит за да може в крайна сметка да отберем нещата който найстина деистват за отсраняване на проблема а не само за временото му решениепървото и май най успешно средство е почистването на дроселовата клапа и стъпковото моторче с WD-40 да помага донякаде но не решава проблема второто е почистване на дюзите на ултра звук също помага но също не решава проблема третото са добавките в горивата отново средство което помага и то също не решава проблемачетвъртото е налягането в горивната система подменяне на филтър изравнител ит.н. отново ефекта е същия проблема исчезва за малко и пак се появяваобщо взето много неща мога да изредя по темата но в крайна сметка без окончателен ефектнека ако има някой запознат със принципа поне на работа на системата за празен хот да даде малко глътка чист въздух на всички нас страдащи от тоя проблем и благодаря на всички предварително че сте се отзовали за решаването на толкова болния проблемП.С. от горчив опит знам че и закопуването на нов стъпков двигател не решава окончателно проблема а просто го притъпява за около 4 5 месеца и пак се започва наново с гасненето по крастовища сфетофари рязко набиване на спирачките и т.н.

    #2
    Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

    [quote="Bat_M"]колеги пускам тая темичка най вече заради най често срещания проблем при 1.6 16 в мотора или накратко казано ниските обороти Колега имах подобен проблем при моето Мондео :ниски обороти на празен ход и като подадеш рязко газ първо се замисля а след това набира.Реших проблема по следния начин: свалих сензора за входящия въздух(той е на съпротивителен принцип:една жичка която си мени съпротивлението в зависимост от скоростта и количествотот на входящият въздух)след това го почистих със спрей за почистване на карбуратори RX1 (жичката беше тъмно сива при положение че трябва да е чисто бяла).Оттогава никакъв проблем вече три години.Успех!
    Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd

    Коментар


      #3
      Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

      west421 написа:
      Колега имах подобен проблем при моето Мондео :ниски обороти на празен ход и като подадеш рязко газ първо се замисля а след това набира.Реших проблема по следния начин: свалих сензора за входящия въздух(той е на съпротивителен принцип:една жичка която си мени съпротивлението в зависимост от скоростта и количествотот на входящият въздух)след това го почистих със спрей за почистване на карбуратори RX1 (жичката беше тъмно сива при положение че трябва да е чисто бяла).Оттогава никакъв проблем вече три години.Успех!
      Искаш да кажеш дебитомер. Това при 1,6 май го няма.
      Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

      Коментар


        #4
        Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

        Искаш да кажеш дебитомер. Това при 1,6 май го няма.[/quote]Кажете ми как се измерва количеството и температурата на входящия въздух,за да можем да разсъждаваме,защото двигателите са много чувствителни на обедняване и преобогатяване на гориво-въздушната смес(особено ДВГ с впръскване).
        Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
        Alfa Romeo 147 1.9 jtd
        Alfa Romeo 147 1.9 jtd

        Коментар


          #5
          Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

          west421 написа:
          Кажете ми как се измерва количеството и температурата на входящия въздух,за да можем да разсъждаваме,защото двигателите са много чувствителни на обедняване и преобогатяване на гориво-въздушната смес(особено ДВГ с впръскване).
          Значи доколкото съм осведомен има датчик за температура на входящия въздух и МАП сензор за вакуума.
          Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

          Коментар


            #6
            Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

            maskarata написа:
            west421 написа:
            Колега имах подобен проблем при моето Мондео :ниски обороти на празен ход и като подадеш рязко газ първо се замисля а след това набира.Реших проблема по следния начин: свалих сензора за входящия въздух(той е на съпротивителен принцип:една жичка която си мени съпротивлението в зависимост от скоростта и количествотот на входящият въздух)след това го почистих със спрей за почистване на карбуратори RX1 (жичката беше тъмно сива при положение че трябва да е чисто бяла).Оттогава никакъв проблем вече три години.Успех!
            Искаш да кажеш дебитомер. Това при 1,6 май го няма.
            да имаме такова нещо на нашите двигатели поне при мен 1.6 16в пластмасовите колектори има сензор за входящия въздух и не съм го чистил както е описал колегата макар че при диагностика даваше леки колебания в стойностите му който си мислехме че идват от засмукване на въздух някаде по системата,вакуумните маркучета и т.н. и понеже заедно със проверката съвпадна и подмяната на стъпковия мотор си помислих че проблема се е решил но както вече написах проблема си го има и то не само при мен а при доста колеги с 1.6 16 в мотора а решение като цяло все още не,утре ще го почистя и ще му пусна една диагностика за да видя как седят нещата но не говорех за моят двигател конкретно а за решаване на проблема по принцип от къде идва и как да се реши

            Коментар


              #7
              Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

              да имаме такова нещо на нашите двигатели поне при мен 1.6 16в пластмасовите колектори има сензор за входящия въздух и не съм го чистил както е описал колегата макар че при диагностика даваше леки колебания в стойностите му който си мислехме че идват от засмукване на въздух някаде по системата,вакуумните маркучета и т.н. и понеже заедно със проверката съвпадна и подмяната на стъпковия мотор си помислих че проблема се е решил но както вече написах проблема си го има и то не само при мен а при доста колеги с 1.6 16 в мотора а решение като цяло все още не утре ще го почистя и ще му пусна една диагностика за да видя как седят нещата но не говорех за моят двигател конкретно а за решаване на проблема по принцип от каде идва и как да се реши [/quote]На какъв принцип е с клапа или с нагреваема жичка провери това (колебания не трябва да има ) особено при промяна на режима на двигателя.Тези устройства имат способността да си променяат параметрите в тесни граници и не се хващат от диагностиката,затова се почистват профилактично без да е показало каквито и да е отклонения на диагностика.Успех!
              Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
              Alfa Romeo 147 1.9 jtd
              Alfa Romeo 147 1.9 jtd

              Коментар


                #8
                Re: Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят и

                west421 написа:
                да имаме такова нещо на нашите двигатели поне при мен 1.6 16в пластмасовите колектори има сензор за входящия въздух и не съм го чистил както е описал колегата макар че при диагностика даваше леки колебания в стойностите му който си мислехме че идват от засмукване на въздух някаде по системата,вакуумните маркучета и т.н. и понеже заедно със проверката съвпадна и подмяната на стъпковия мотор си помислих че проблема се е решил но както вече написах проблема си го има и то не само при мен а при доста колеги с 1.6 16 в мотора а решение като цяло все още не утре ще го почистя и ще му пусна една диагностика за да видя как седят нещата но не говорех за моят двигател конкретно а за решаване на проблема по принцип от каде идва и как да се реши
                На какъв принцип е с клапа или с нагреваема жичка провери това (колебания не трябва да има ) особено при промяна на режима на двигателя.Тези устройства имат способността да си променяат параметрите в тесни граници и не се хващат от диагностиката,затова се почистват профилактично без да е показало каквито и да е отклонения на диагностика.Успех![/quote]при мен е направено по малко по друг начин и е съчетано с температурен датчик МАП сензор и измерва налягането на въздуха и оттам предполагам и количеството въздух (( през точно определен отвор с еди какво си налягане за единица време )поне според мен би трябвало да може да се сметне)
                Прикачени файлове

                Коментар


                  #9
                  колеги мисля че се поотклонихме от темата и нека да ви помоля да се върнем пак на неяЩо е то стъпков мотор и дроселова клапа.Ниски обороти1.6 16V или както го я бях пуснал в началото Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят[/b]

                  Коментар


                    #10
                    Що е то стъпков мотор и дроселова клапа и как работят[/b][/quote]Извинявам се ако не съм разбрал правилно темата(помислих че искаш да си оправиш празния ход).Та по темата:работата на ’моторчето’ за празен ход(IAC), е функция на MAF,IAT,TPS,ECT,HO2S и MAP.Сега на български:работата на клапана за празен ход зависи от данните на датчика за засмуквания въздух,температурата на входящия въздух,положението на дроселната клапа,температурата на двигателя,данните на ламбда сондата и данните за атмосферното налягане.Някои датчици съм пренебрегнал за по-добро изясняване на въпроса.Извода е че не може едностранно да се каже защо са ниски оборотите на празен ход и защо примерно играят.Дроселовата клапа е само един затвор на пътя на входяшия въздух. Между другото в Автодата не можах да видя MAP сензор за този двигател( ако има нека ме поправят колегите).Успех!
                    Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
                    Alfa Romeo 147 1.9 jtd
                    Alfa Romeo 147 1.9 jtd

                    Коментар


                      #11
                      благодаря ти за отговора колега малко по нагоре съм поместил снимка на мап сензора който върви в комбинация и с датчика за температура говоря конкретно за моя мотор и мисля че при металните колектори е малко по различно както и самата дроселна клапа а сега се надявам някой ако може да навлезе още малко по навътре в нещата и до подреди работата в смисъл кое за какво конкретно служи и как влияе варху работата на двигателя на ниски обороти.Да кажем нещо от рода на при богата смес на кислород ламбдата подава импулс към ЕКУ което от своя страна взема под внимание и температурата и т.н. и казва на стъпковото моторче да затвори до някакви си граници (говоря примерно)просто идеята ми колеги е ако успеем да разгадаем как и защо работи цялата тая система (обороти на празен ход) да извадим нещо като извод за възможните причинители на проблема и евентуално начина на отстраняване знам че има доста хора вав форума който могат да внесат и конкретни дани за всеки един от изброените датчици и сензори в смислъл кой какво показва при диагностика нормалните му граници и т.н. Искрено ще съм благодарен и съм на всички колеги който се отзоваха на темата и ще се отзоват и за в бъдеще с цел ако не можем да решим проблема поне малко да помогнем на всички и да спрем с безумното харчене на пари за диагностики за щяло и нещяло и в крайна сметка да ти кажат нещо от рода на то при тия двигатели е нормално да си ги има тия проблеми или пък всичко си е в ред карай си колата и не се тревожи за проблема да но никой от тях не е усещал усилието на волана върху ръцете което се получава при изгасване на двигатела по време на завой комбиниран от спирачка

                      Коментар


                        #12
                        1.6 няма MAF, а има MAP със сигурност. При 1,8 има и двата сензора.
                        Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

                        Коментар


                          #13
                          maskarata написа:
                          1.6 няма MAF, а има MAP със сигурност. При 1,8 има и двата сензора.
                          Да наистина до 1997г. са с MAP,а след 98г. с MAF според Аутодата.
                          Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
                          Alfa Romeo 147 1.9 jtd
                          Alfa Romeo 147 1.9 jtd

                          Коментар


                            #14
                            колеги ето какво пиш в ръковотството за Фиат по темата стъпков мотор и дроселна клапа и също така как се подмена:управлениет на електрическия двигател е функции с изключително висока точност и разделителна способност (около 20 об / мин). Сигналите, изпратени от ECU на двигателя се преобразува от въртеливото движение в праволинеино движение (около 0,04 мм / стъпка) чрез един червяченм/м и механизъм винт гайка. То действа на буталото, което от своя страна да промени диаметъра на тръбата или напречно сечение.постоянно празен Q0 въздушния поток възниква като резултат от изтичане през дроселна клапа. Това е регламентирано по време на производството и защитен с капаче. Максимален поток Q2 възниква, когато буталото е напълно прибран (около 200 стъпки, до 8 мм). Между тези две нива, въздушен поток следва графиката показва по таблицатамоторни стратегияброя на работните стъпки е dependet двигателя при условия:-началния етапкогато ключът е поставен в екю контрол позиция моторни стъпка според температурата на охлаждащата течност и напрежението на батерията.-Разгряване етапRpm нива са коригирани според температурата на охлаждащата течност на двигателя.По-топла двигател:празен контрол зависи от сигнал от об. / мин sensor.When външни потребители се активират, екюто урежда трайно бездейства.-Над-писта:Екю признава над план статут от педала на газта позиция потенциометъра.Тя контролира позиция на крачка от моторни превозни средства на празен право поток (тире-POT закони). Il други думи, той забавя връщането на pluger (3) към леглото, така че количеството на въздух минаваща през дупка (2) достига на двигателя и намалява нивата на вредни вещества в отработените газове.възстановяванеActuator операция disenabled и самостоятелно адаптиране на празен ход на ниво горивна смес блокиран.Премахването-смяната празен ход механизъм за контрол (стъпка двигател)- Разделете батерията отрицателно терминал:- Развийте двата запазване на винт и отнемат механизъм;- Проверка състоянието на thoroid печат и отстранят всички примеси от практиката на леглото;- Ремонт на изпълнителния механизъм, проверка, че буталото се побира лесно, без да принуждава. За да направите това, годни за механизъм и замени винтове, но не tighten.Operate на моторни стъпка с помощта на Fiat_lancia / тестер, докато се движат през целия си път.Tighten болтове, само след проверка на буталото е correctiy монтиран в леглото и електрически конектор е позициониран правилно.ЗабележкаПрепоръчително е да оставите батерията отрицателно терминал изключен за около 20 минути.Предвид горната процедура се извършва, както descrbed, екюто ще позицията на празен механизъм скорост правилно ели време двигателят се стартира.Fit нови моторни стъпка запазване на винтове, когато те са разхлабени или премахнати, тъй като нишки са покрити с лек слой от loctyte, които guaranteeds печат само веднъж.извинявам се за лошия превод но все пак е превеждано с преводача на google но мисля че се разбира смисълаа оригинала на англииски може да намерите на ст.180 в книжка Service Bravo/a 1

                            Коментар


                              #15
                              Ето още малко инфо по въпроса за стъпковия мотор и по конкретно за ниските оборотислед много четене и гадаене стигнах до извода че при заграл двигател 90 г. и общо взето всичко работещо по колата от изброените датчици сензори и т.н. се спряхме върху ламбда сондата като най честия възможен причинител за проблема затова направихме следния експериментпри диагностика показанията и бяха че е (мързелива) затова я подменихме с редовна от друг автомобил и се установи че и с другата показанията след около 10 км.каране пак започнаха да показват (мързелива) сонда и на моменти даже искарваше показанияата извън нормалните граници в смислъл надминаваше 1 в. и се задържаше там а старата на работещтия автомобил си заработи както трябвакаква беше следващата процедура ми започнахме да проверяваме генерацията меката връзка и катализатора за евентуални проблеми и открихме проблема,при мен катализатора изобщо липсваше някой доста добре се беше постарал за да го махне от тялото му, след малко разпитване тук там се сдобих с нов (втора ръка) и го монтирахме на местото му и о небеса чудото стана показанията и на двете ламбда сонди си станаха нормални времената на дюзите се успокойха и двигатела започна да смъква оборотите доста плавно без колебанията около 800 (+- 100/150)оборота както правеше досегатака че добавям още една причина за проблем с оборотите на празен ход недобре работеща генерация и испускания на отработени газове тук и тамнадявам се поне малко да съм бил полезен с нещо на всички колеги страдащи от най често срещания проблем при 1.6 16 В мотора оборотите на празен ход,работата на стъпковия мотор и функцията на дроселовата клапа (макар че общо взето за нея не споменахме почти нищо но щом е почистена всичко там си е ок )успехи на всички от мен

                              Коментар

                              Working...
                              X