Миналата година (ноември) купих на сина ми Фиат Браво 1.4 12 защото пътува много. До тук добре,сменихме маслото,антифриза,течност за стъкла и др.консумативи.След 1800 км лампата на маслото започна да присветва (по думите на сина) и реших да проверя нивото му.На щеката нищо,сухо като Сахара.На канала!Източих 2.3 литра!!! Не съм виждал автомобила да пропушва синьо отзад но го изпробвах(при загрял фиат той кара пред мен аз с Мондеото отзад и О ужас пуши като за световно). И пак на канала!Компресия: 1цилиндър 12.5 2цилиндър 10.8 3цилиндър 10.8 4цилиндър 12.5Главата долу,буталата долу,нови сегменти 120 лв. на Гьотце.При огледа на главата забелязах че два клапана нямат центрови отвори,а 10 от тях имат.Да клапаните са сменяни(защо ли?).Късала е ремък,няма какво друго.Клапаните на масата,гумичките на клапаните се разхождат по стъблата както си искат,нямаше една гумичка да я извадя с клещи,всичките с два пръста излизат.Взех индикатора и проверка на хлабините на клапаните във водачите(те се виждаха и на око ама....).По интересното беше че на втори и трети цилиндър между двата смукателни клапана имаше резка като косъм(пукнатина)която от вътрешната страна беше осезаемо по-голяма.Тази глава не става.Двигател втора употреба(от ударена отзад вдясно Брава) сваляне на главата наливане за течове на клапаните - перфектна (а моята не можеше да задържи докато запаля цигара).Следва сглобяване масло антифриз палене (мърка като котка когато я галиш).Много неща се научават покрай тези автомобили внесени от Италия.Ако някой има въпроси за двигател 1.4 ще му отговоря с удоволствие,също и за почистването на паяка!!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Моите мъки с Браво 1.4 12v
Collapse
X
-
spark написа:Сегменти защо си сменял? И кажи как чистиш паяка?Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Коментар
-
u_bo
-
Според мен маслото е горяло от працаканите гумички на клапаните ,едва ли е било от сегменти.Ама хубаво,че си ги сменил.Я ти кажи на твоята имаше ли уплътнение там,където маслената магистрала влиза в главата.Аз лично на 3 глави за 1.4 не видях.С едни колеги спорим,че имало.При ман 100% нямаше.Има ли мотори,които да имат уплътнение там.Не говоря за гумичките на маслената магистрала,а за отвора на главата откъдето навлиза маслото в магистралата.Ти предполагам си сменил само главата....или целия мотор?
Коментар
-
roko_ok написа:Според мен маслото е горяло от працаканите гумички на клапаните ,едва ли е било от сегменти.Ама хубаво,че си ги сменил.Я ти кажи на твоята имаше ли уплътнение там,където маслената магистрала влиза в главата.Аз лично на 3 глави за 1.4 не видях.С едни колеги спорим,че имало.При ман 100% нямаше.Има ли мотори,които да имат уплътнение там.Не говоря за гумичките на маслената магистрала,а за отвора на главата откъдето навлиза маслото в магистралата.Ти предполагам си сменил само главата....или целия мотор?
Коментар
-
Един пич упорства с мен и даже снимка ми е пратил.Аз при мен като сменях главите видях,че няма,а също и на един познат на главата.Мислех да не би да има модификации с някакви различни видове сглобка там.При мен имаше само при повдигачите имаше гумички,а там дето магистралата влиза в блока е яко заклинено желязо в желязо без абсолютно никакви О-пръстени,гумички или подобни такива.Ето какво ми прати пича:
Коментар
-
И на двете глави, на паяка нямаше никакви гумички а само лабиринтно уплътнение изработено от самата тръбичка.Маслените сегменти бяха запечени и се разпъваха трудно,по вторите сегменти също имаше нагар и бяха много тъмни(долу-горе на цвят като маслените),а компресионните ми правеха голям ключ,затова отидох на вариант смяна.Изпробвах една легенда, на свалени бутала да напръскам с разяждащо вещество да почистя сегментите но уви ефекта беше отчайващ. Иска се механично почистване.Особено на буталата при свалени сегменти.Относно снимката не ми прилича на моята глава, най малкото не се виждат леглата на хидравличните повдигачи и този болт не е ribe,а е някакъв с шестогранна глава.Определено е друга глава.Забравих да кажа че си сложих моя разпределителен вал, защото ми го смениха в автокъщата откъдето купих бравото(беше много износен,а и да не ме загубят като клиент),като преди това много внимателно източих хидравличните повдигачи(два от тях не ми харесаха ,мхого лесно се свиха и ги смених взимайки от другата глава).Трябва да пружинират на ръка като се източат и трябва да се източват трудно, и на поне три пъти което е гаранция че ще задържат масло и няма да тракат докато се напълнят сутрин.Няма смисъл (според мен) да се разглобяват.Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Коментар
-
west421 написа:И на двете глави, на паяка нямаше никакви гумички а само лабиринтно уплътнение изработено от самата тръбичка.Маслените сегменти бяха запечени и се разпъваха трудно,по вторите сегменти също имаше нагар и бяха много тъмни(долу-горе на цвят като маслените),а компресионните ми правеха голям ключ,затова отидох на вариант смяна.Изпробвах една легенда, на свалени бутала да напръскам с разяждащо вещество да почистя сегментите но уви ефекта беше отчайващ. Иска се механично почистване.Особено на буталата при свалени сегменти.Относно снимката не ми прилича на моята глава, най малкото не се виждат леглата на хидравличните повдигачи и този болт не е ribe,а е някакъв с шестогранна глава.Определено е друга глава.Забравих да кажа че си сложих моя разпределителен вал, защото ми го смениха в автокъщата откъдето купих бравото(беше много износен,а и да не ме загубят като клиент),като преди това много внимателно източих хидравличните повдигачи(два от тях не ми харесаха ,мхого лесно се свиха и ги смених взимайки от другата глава).Трябва да пружинират на ръка като се източат и трябва да се източват трудно, и на поне три пъти което е гаранция че ще задържат масло и няма да тракат докато се напълнят сутрин.Няма смисъл (според мен) да се разглобяват.
Коментар
-
roko_ok написа:Еми за новата глава не мога да ти кажа-сменил ги е майстора,който сменя главата.Аз само ги бях купил :D А на старата се вадят много трудно онзи ден си играх,едвам излизат с клещите дори,даже се късат.Fiat Bravo 1.4 12v Ex.
Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Alfa Romeo 147 1.9 jtd
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар