Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с оборотите !!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с оборотите !!

    Колата е мареа 1,6 16 !!Имам следния проблем-държи високи обороти до 2000 на празен ход!!!Понякога когато е загряла няма ниски обороти и постоянно гасне на празен ход !!Ходих на диагностика и не показа грешки !!!Днес смених стъпковия мотор но постоянно държеше 3000 оборота и си върнах стария !!Къде ли може да е проблема ???
    1+1=2

    #2
    Датчика за температурата на водата или т.н Син датчик,ам пък ти каза че си ходил на диагностика аз бих ти казал да се осъмниш в редовноста и на втория стъпков мотор
    Карал-Fiat Bravo 1.4 /1.6 Stilo 1.6
    И сега Мръсен дизел. АР 147 1.9 150
    .

    Коментар


      #3
      Ето я схемата на стъпковото моторче.Номер 4 е клапата която се движи от педала за газта. При празни обороти тя не играе.Пътят на въздуха е показан със светлите стрелки, управлява се от моторчето за празен ход.Ако трябва да се намалят оборотите компютърът командва моторчето така че стеблото му 3 се придвижва наляво.Ако трябва да се увеличат оборотите - обратно.Компютърът следи оборотите и като командва моторчето ги поддържа на 850.Кога може да имаме високи обороти.1.Ако в леглото на моторчето има замърсявания и не може да се затвори достатъчно плътно, през пролуките на замърсяванията може да преминава въздух. Следва че освен моторчето трябва да почистим добре и гнездото в което ляга стеблото на моторчето.2. Ако в механизма на моторчето имаме замърсявания и стеблото не може да достигне крайно ляво положение. Въздухът си преминава понеже моторчето не успява да затвори. Аз като си почиствах моторчето го киснах 15 минути в бензин и след това го изсуших добре и тогава го монтирах.3. Ако има пролука през която влиза въздух, например клапата 4 е замърсена и не се затваря плътно.Кога може да имаме неустойчива работа на празен ход при много добре почистено моторче - ами ако е замърсен проходът за въздуха към моторчето за празен ход, показан със светлите стрелки. Моторчето може да си работи нормално обаче поради замърсяване въздухът не достига до него. Компютърът отваря моторчето обаче на двигателя пак не му достига въздух.
      Прикачени файлове
      Bravo 1.6 / 16

      Коментар


        #4
        Riki888 написа:
        Ето я схемата на стъпковото моторче.Номер 4 е клапата която се движи от педала за газта. При празни обороти тя не играе.Пътят на въздуха е показан със светлите стрелки, управлява се от моторчето за празен ход.Ако трябва да се намалят оборотите компютърът командва моторчето така че стеблото му 3 се придвижва наляво.Ако трябва да се увеличат оборотите - обратно.Компютърът следи оборотите и като командва моторчето ги поддържа на 850.Кога може да имаме високи обороти.1.Ако в леглото на моторчето има замърсявания и не може да се затвори достатъчно плътно, през пролуките на замърсяванията може да преминава въздух. Следва че освен моторчето трябва да почистим добре и гнездото в което ляга стеблото на моторчето.2. Ако в механизма на моторчето имаме замърсявания и стеблото не може да достигне крайно ляво положение. Въздухът си преминава понеже моторчето не успява да затвори. Аз като си почиствах моторчето го киснах 15 минути в бензин и след това го изсуших добре и тогава го монтирах.3. Ако има пролука през която влиза въздух, например клапата 4 е замърсена и не се затваря плътно.Кога може да имаме неустойчива работа на празен ход при много добре почистено моторче - ами ако е замърсен проходът за въздуха към моторчето за празен ход, показан със светлите стрелки. Моторчето може да си работи нормално обаче поради замърсяване въздухът не достига до него. Компютърът отваря моторчето обаче на двигателя пак не му достига въздух.
        извинявам се на колегата че това което ще пиша не е точно по темата но имам няколко въпросчета за схемата която е побликувана интересува ме какво е това отбелязано с номер 6 (мисля че е едно реле но не сам сигурен)освен моторчето и отвора към моторчето трябва да е чиста и самата дроселова клапа за да не колебае въздушния поток и тами +12 волта който са отбелязани на схемата трябва наистина да са поне +12 вола а не по малко иначе моторчето не си върши пак работатаи последно колега компа за да каже на моторчето колко да отвори и затвори трябва да вземе информация от някаде а точно тая част от схемата липсва и молбата ми е предполагам няма да е само моя ако имаш и останалата част от схемата да я побликуваш или да пуснеш линк или нещо подобно за да я разгледаме и ние благодаря ти предварително от мое име и от името на колегите

        Коментар


          #5
          Провери си вакум маркучетата
          Peugeot 307 2.0i ГИ
          ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

          Коментар


            #6
            Bat_M написа:
            извинявам се на колегата че това което ще пиша не е точно по темата но имам няколко въпросчета за схемата която е побликувана интересува ме какво е това отбелязано с номер 6 (мисля че е едно реле но не сам сигурен)освен моторчето и отвора към моторчето трябва да е чиста и самата дроселова клапа за да не колебае въздушния поток и тами +12 волта който са отбелязани на схемата трябва наистина да са поне +12 вола а не по малко иначе моторчето не си върши пак работатаи последно колега компа за да каже на моторчето колко да отвори и затвори трябва да вземе информация от някаде а точно тая част от схемата липсва и молбата ми е предполагам няма да е само моя ако имаш и останалата част от схемата да я побликуваш или да пуснеш линк или нещо подобно за да я разгледаме и ние благодаря ти предварително от мое име и от името на колегите
            Ще отговоря тук понеже мисля че има връзка с оборотите на празен ход а пък ако работата моторчето представлява интерес може да я обсъдим в отделна нова тема само за моторчето.- номер 6 не е реле ами електрическа схема - транзистори които се управляват от компютъра на колата. Не знам подробности обаче мисля че се намират в кутията на компютъра. Подават правоъгълни импулси на намотките на стъпковото моторче. Пълният ход на моторчето е около 8 мм и се правят 200 стъпки. Стъпките ги командва компютъра в колата.- тази картинка е извадка от сервизното описание Fiat_Bravo-Brava_Service_Manual_Vol1.pdf страница 182 (по номерацията на Acrobat Reader-а). Сервизното описание е в Download секцията на форума. Останалата част от схемата я нямам понеже нямам електрическа схема на блока с компютъра на колата.- напрежението 12 волта се взема от компютъра, това е захранващото напрежение на компютъра от което се получават вътрешните му по-ниски напрежения.- от къде компютъра знае как да управлява моторчето. В паметта му са записани таблици със стойности за различните режими на работа на двигателя. С коя таблица ще работи зависи от показанията на датчиците по двигателя. Най-важният е ламбда сондата понеже дава комплексна оценка за горивния процес. Също така е важен датчика за оборотите на двигателя.Надявам се да съм помогнал. Ако има нещо може да ми напишеш на лични за да не мажем по темата на колегата.
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Хм, ако може и аз да се включа. Имам подобен проблем, но с много интересен характер - проявява се крайно непостоянно и.... Като разбутам кабелите около стъпковия мотор и целия сноп в който влизат -- нещата се оправят. Така може да кара с часове, а може и да се разбутат пак на следващата дупка. Зимата проблема се изостря, лятото изчезва. На базата на тая информация искам да попитам - къде е буксата? Имайки предвид, че работата на стъпкови мотор зависи и от темп. датчик, а и като знаем как той винаги навлиза в картинката - къде е проклетия датчик да му видя буксата??? Evil or Very Mad
              Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

              Коментар


                #8
                vesko написа:
                Хм, ако може и аз да се включа. Имам подобен проблем, но с много интересен характер - проявява се крайно непостоянно и.... Като разбутам кабелите около стъпковия мотор и целия сноп в който влизат -- нещата се оправят. Така може да кара с часове, а може и да се разбутат пак на следващата дупка. Зимата проблема се изостря, лятото изчезва. На базата на тая информация искам да попитам - къде е буксата? Имайки предвид, че работата на стъпкови мотор зависи и от темп. датчик, а и като знаем как той винаги навлиза в картинката - къде е проклетия датчик да му видя буксата??? Evil or Very Mad
                намира се на термостата под бубуната всъщност при теб и двата се намират там с малко разглабяне се виждат

                Коментар


                  #9
                  Благодаря, колега. Проблемата е, че съм малко много бос - а къде е бобината (нали нея имаш предвид)? Това отдясно дето от него излизат кабелите за свещите ли е?
                  Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                  Коментар


                    #10
                    vesko написа:
                    Благодаря, колега. Проблемата е, че съм малко много бос - а къде е бобината (нали нея имаш предвид)? Това отдясно дето от него излизат кабелите за свещите ли е?
                    Да
                    Peugeot 307 2.0i ГИ
                    ex: Fiat Brava 1.6 16V 90hp

                    Коментар

                    Working...
                    X