Здравейте. Преди два месеца купих Fiat Stilo 1.6 16v бензин на 128 000км, вече съм навъртял почти 4000км, но забелязах че харчи доста масло - 2литра за 3500км. Носих я в два сервиза, но и на двете места ми казаха, че колата си била на ред, компресията била нормална, мотора работил нормално и ми предложиха да сменя маслото и свещите. Та преди си бях с масло SELENIA GOLD 10W40 а сега по предложение на един от сервизите съм с SELENIA HPX 20W50. Лошото е, че освен с това масло мотора работи по шумно и това масло също изчезва някъде и вече с минати 400км според щеката липсват 250мл масло. Иначе колата много трудно пали понякога, но забелязах че това се случва винаги на топло и влажно време, а на минусови температури пали отлично. Та мисълта ми е дали е възможно проблема с големия разход на маслото и паленето да е само от гумичките на клапаните или е възможно да е и от друго нещо, при положение че мотора си работи равномерно, не прекъсва, разхода на бензин е в нормата - 9/100 в града, не губи мощност, ауспуха не пуши черно и е сух, не капе масло, но като помириша пушека малко по тежко мирише на бензин или на масло, немога да преценя точно. Възможно ли е нещо друго да е за смяна или направо да я пращам в сервиз за смяна на гумичките. Ако някои случайно е имал подобен проблем или се сеща в какво може да е проблема, да пише ще съм много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с паленето и маслото на Fiat Stilo 1.6 16v
Collapse
X
-
Ако няма течове я карай да й правят главата. Гумичките си личат дали са за смяна...ако ли не едни сегменти и си 6 точки Може да прегледат основните и биелните ако свалят сегментиHonda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
-
Здравейте отново, днес погледнах свещите и четирите имаха черно отгоре, но третата беше доста черна и имаше масло по резбата с тъмно зелен цвят, като самото масло Selenia HPX. Та възможно ли е от това масло по едната свещ, колата да пали трудно на топло и влажно време, по мойта логика на топло време маслото става по рядко и можеби по лесно се стича върху свещите та от там идва и трудното палене.MadHead а как да разбера дали гумичките са за смяна?
Коментар
-
Разбирам, че нещата с маслото изглеждат за ремонт, но всепак колата не е чак толкова стара, на 7 години е и е минала 130 000км. Понеже е вкарана нов внос от Швейцария немога да знам предишния собсвеник как я е потдържал и карал, но пак казвам, че върви перфектно, ускорява доста добре, разхода на бензин в града е 9/100, а навън ми показва около 6.8/100. Надявам се да има друго обяснение за маслото, че за ремонта не ми се мисли колко ще ми излезе.Забравих да пиша, че колата не е била карана 6-7 месеца преди да я купя. Понеже е внос от Швейцария април месец и е седяла на паркинга от автокъщата до ноември когато я купих. Та възможно ли е да се е запекло нещто през това време?
Коментар
-
Ами като се свали главата и се свалят 2-3 гумички...се вижда дали са се спекли. Тази кола ако е на 130 000....аз главата от кръста ще си отрежа. Само за справка да кажа, че и най-келявите марки на пазара, преди 400 000 - 500 000 хил на метан не горят масло. ( наблюдения върху таксита)Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
Powered by Total & Fobos LPG
Коментар
-
Наистина си провери ауспуха дали е мазен. Мотора чист ли е от вътре? Като погледнеш през капачката за маслото! Самата капачка има ли наслоявания? Съвет: бягай от Селения! Препоръчвам Политрон или друго със спецификация по API поне SL! 20W50--> има визкозитет при 100гр. 20,1За този автомобил Селения препоръчва Selenia K, която е 5W40 и работен визкозитет 14.3. API-SM.Нищо чудно че на мотора не му харесва. Работния визкозитет е 40 и от него не се мърда!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Току що проверих ауспуха и е сух. Като проверих с пръста излезе черно, но е сухо и лесно се изчисти. Отворих капачката от маслото, погледнах, изглежда ми чисто, капачката също е чиста. Махнах щеката за масло докато работи двигателя, сложих едно листче за да пробвам дали ще духа от там, но то го засмука и залепи надолу. Незнам, но определено не ми личи да е за ремонт колата.Последно, преди да отида за смяна на гумичките, ще жертвам още 100-тина лева и ще сменя маслото с 20к, понеже един колега от форума писа, че го давали с такова в книжката от Стилото. Бих опитал и с Selenia K, нищо че е по - скъпо, но ме е страх да не би и то да не отговаря, като Selenia Gold, което направо се изпари.
Коментар
-
andrei_k написа:Току що проверих ауспуха и е сух. Като проверих с пръста излезе черно, но е сухо и лесно се изчисти. Отворих капачката от маслото, погледнах, изглежда ми чисто, капачката също е чиста. Махнах щеката за масло докато работи двигателя, сложих едно листче за да пробвам дали ще духа от там, но то го засмука и залепи надолу. Незнам, но определено не ми личи да е за ремонт колата.Последно, преди да отида за смяна на гумичките, ще жертвам още 100-тина лева и ще сменя маслото с 20к, понеже един колега от форума писа, че го давали с такова в книжката от Стилото. Бих опитал и с Selenia K, нищо че е по - скъпо, но ме е страх да не би и то да не отговаря, като Selenia Gold, което направо се изпари.Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Преди да почнете да сваляте главата , отиди в сервиз и искай да проверят двигателя за повишено картерно налягане. Ако сервиза е истински , механиците знаят за какво става въпрос. Обясни им предварително че ти харчи огромно количество масло. При повреда на сигментите ще имаш харч на масло и проблем със стартирането на двигателя. Замери компресията на отделните цилиндри на студено и след това на топло. Направете теста с вкарване на сгъстен въздух през отвора на свеща като гърловината за наливане на маслото е отворена и се слуша за пропускане на голямо количество от нагнетения въздух.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
Благодаря за отговорите,тези дни ще отида до някой друг сервиз за смяна на маслото и ще ги питам за картерното налягане и др. Иначе преди правих диагностика в два различни сервиза и казаха, че компресията е добре и че си нямат представа къде отива маслото, та затова предложиха да пробвам със SELENIA HPX.Иначе се сетих и друго да питам, дали въздушния филтър може да оказва някакво влияние върху паленето, понеже трудното палене е само на влажно и задушно време, а него все още не съм го сменял, а и незнам кога е бил сменян за последно.
Коментар
-
andrei_k написа:Иначе се сетих и друго да питам, дали въздушния филтър може да оказва някакво влияние върху паленето, понеже трудното палене е само на влажно и задушно време, а него все още не съм го сменял, а и незнам кога е бил сменян за последно.Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
-
Колега един съвет от мен. Ако не е много скъпа смени си гърнитурата на капака на клапаните (не на главата). Може и сам да си я смениш не е кой знае колно сможно. Това ти го казвам от личен опит. Старата ми кола (не е фят ама едва ли има значение) губеше по 1 литър масло на 1000-1500км. От зад не пуши, значи не гори масло, държа я в гараж а в гаража нямам петна от течове, обоче двигателя ми леко омаслен. Викам си абе възможно ли е да е от тая ши*ана гарнитурка и я смених сам - вече 30 000км, 3 смяни на масло и не го пипа. Дано съм ти полезен.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар