Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Високи стойности на ламбдата-причини?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Високи стойности на ламбдата-причини?

    Колеги,днес си замерих показанията на ламбда сондата с мултицет и получих следните резултати:0,2 - 1,1V,като най-често стойностите варираха между 0,4-1,0V. Мисля,че това е сигнал за богата горивна смес.Тези резултати бяха както на ниски обороти,така и при грубо 1700-2000 оборота. Нормални ли са според вас тези стойности и какви може да са причините за тяхното завишение?
    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

    #2
    екстра е колегатака трябвапоказанията трябва да се менят често и да са в тези граници
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      И при мен е така, с уговорката, че трябва стойностите да се сменят често. Сондата я гледаха после на осцилоскоп, и казаха, че е "идеална".

      Коментар


        #4
        Аз пък се чудя как си измерил с мултицет. Единствения шанс за вярно показание има мултицет който има true rms и бар. Иначе изобщо не разчитай на измерените числа. Истинската проверка е с осцилоскоп.
        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

        Коментар


          #5
          Иначе числата не са лоши!
          Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

          Коментар


            #6
            Danchojn написа:
            Аз пък се чудя как си измерил с мултицет. Единствения шанс за вярно показание има мултицет който има true rms и бар. Иначе изобщо не разчитай на измерените числа. Истинската проверка е с осцилоскоп.
            Измерването направих,като сложих едното пипало на маса,мултицета е на волтметър,другото пипало го допрях до кабела,към които е вързано ЕКУ-то на ГИ (от там взима стойности и ми ги дава в графика.Същите тези стойности за ламбдата ж миливолти ми излизат ,както на мултицета,така и на графиката от ЕКУ-то на ГИ.Доколко са верни не знам.Все пак нормално ли е да имам напрежение от и над 1 волт,при положение,че сондата е 0-0,8 волта.Това не говори ли за силно обогатена смес?
            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

            Коментар


              #7
              това че ти показва 1 волт нищо не значиразличните източници дават различно инфо0,9 1 1,1 волтано при теб измерването не може да е абсоютно точно - грешка на уреда,лош контакт....освен това може да са правилни пропорциите, обаче да не се менят достатъчно бързоако искаш да си 100% сигурен - осцилоскоп
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #8
                dudulia написа:
                Danchojn написа:
                Аз пък се чудя как си измерил с мултицет. Единствения шанс за вярно показание има мултицет който има true rms и бар. Иначе изобщо не разчитай на измерените числа. Истинската проверка е с осцилоскоп.
                Измерването направих,като сложих едното пипало на маса,мултицета е на волтметър,другото пипало го допрях до кабела,към които е вързано ЕКУ-то на ГИ (от там взима стойности и ми ги дава в графика.Същите тези стойности за ламбдата ж миливолти ми излизат ,както на мултицета,така и на графиката от ЕКУ-то на ГИ.Доколко са верни не знам.Все пак нормално ли е да имам напрежение от и над 1 волт,при положение,че сондата е 0-0,8 волта.Това не говори ли за силно обогатена смес?
                Най-вероятно всичко е наред но си трябва осцилоскоп. Ако се търси точност с мултицет, трябва да има това, което писах по-горе. А това са уреди в ценовия клас около 600лв.
                Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                Коментар


                  #9
                  Колега,съгласен съм,че с мултицет не мога да получа точност,но на ГИ си имам софтуерно осцилоскоп с графика.Сондата играе според мен добре (с остри върхове) и го прави бързо.Ще гледам да направя една снимка днес или утре.Въпросът ми е ,че погледната глобално графиката е изместена по-скоро към 1-ца,отколкото към 0.Надявам се днес да успея да подкарам визата.Там доколкото си спомням се дава осреднена стойност на ламбдата.На мен ми е ясно,че колата ми не работи добре в момента и търся причината сам.Казвам сам,защото ходих да я закачат на екзаминер и ми казаха нищо и няма.Всичко е 6.Взеха ми парите и ми казаха да вадя колата от бокса.Просто няма смисъл да обикалям по некадърни майстори,които да ми взимат парите и да ми казват всичко е 6.Диагностиката не е четене на грешки,а те правят това.
                  Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                  Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                  Коментар


                    #10
                    Добре! 1.Автомобила с колко сонди е? Ако е с две коя мериш?2.Сондата предполагам е широколентова?3.0.4V ако е точно числото е малко високо. Хубаво е да е 0.1-0.2V. Горната граница е добре.4.Дотук нищо не се знае. Може сондата наистина да не е наред. Но може показанията и да са следствие от проблем! Т.е. да си е наистина малко по-богата сместа. Факта, че реагира бързо по-скоро говори за друг проблем.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Колата е с 1 ламбда сонда.Дали е широко или тясно лентова не знам.Двигателят 1,6 16 вентила.Проблем има.Подозирам МАР-а.Проблемът се усеща най-силно на 1 и 2 скорост. В диапазона 1700-2300 оборота при пуснат педал на газта започва силно придърпване.Имам чувството,че ще скъса някой тампон на двигателя. Симптома се влияе пряко от положението на газта и не винаги го прави.Пробвано е с друг ТПС.Промяна няма.Пробвана е друга бобина,също няма разлика.Инжекторите са почистени на ултразвук и са проверени на стенд как разпрашават и какъв дебит имат. Не знам доколко МПХ играе роля при тези обороти,но явно нещо се бъгва.чудя се дали да не го изключа и да видя какъв ще е резултата.Има ли опасност,ако го изключа?
                      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                      Коментар


                        #12
                        dudulia написа:
                        Не знам доколко МПХ играе роля при тези обороти,но явно нещо се бъгва.чудя се дали да не го изключа и да видя какъв ще е резултата.Има ли опасност,ако го изключа?
                        Опасност от изключване няма. Но дали проблема е електически или механически не се знае. А как е сутрешния старт? Има ли го проблема докато е студен двг? Като изключиш МПХ няма да ти държи обороти на студено.
                        Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                        Коментар


                          #13
                          147

                          Проблема ви много ми прилича на избила или частично пробита мембрана на регулатора на налиагането за бензина.Пробваи така извади маркучето което излиза от регулатора и отива към смукателниа колектор и го запуши откъм регулатора.А от страната на колектора запуши отвора защото при пробата ще взима въздух.И въобще като изжадиш маркучето го помириши пониакога даже съм имал случаи и да излиза бензин.
                          ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

                          Коментар


                            #14
                            Danchojn написа:
                            dudulia написа:
                            Не знам доколко МПХ играе роля при тези обороти,но явно нещо се бъгва.чудя се дали да не го изключа и да видя какъв ще е резултата.Има ли опасност,ако го изключа?
                            Опасност от изключване няма. Но дали проблема е електически или механически не се знае. А как е сутрешния старт? Има ли го проблема докато е студен двг? Като изключиш МПХ няма да ти държи обороти на студено.
                            С паленето няма проблеми.Пали лесно и бързо,може би на 1/4 оборот. Сега ето и малко данни днес от ВИЗА-та (подкарах я,най-накрая )Spark advance 0,8 degEngine Load 94,7 mg/iInjection timing 300,9Baro presure 742 mm/hgMAP 252 mm/hgTPS -0,4 deg (нормално ли е да е с отрицателна стойност?)Относно ламбдата волтажа варираше 0,4 -1,1 (рядко пада до 0,2 вота)Когато избирах да ми калкулира ламбдата цветните квадратчета варираха основно между червено и розово до зеленото.От време на време премигваше зелената лампичка(рядко) и доста често изключваше (OFF) (предполагам,че това се получаваше при ламбда над 1)Дадените стойности са при 848 оборота. Мен ме впечатлиха стойностите в червено.Не знам дали са нормални.
                            Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                            Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                            Коментар

                            Working...
                            X