Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

1.4 Браво 98г вал, повдигачи, маслена магистрала ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    1.4 Браво 98г вал, повдигачи, маслена магистрала ...

    Здравейте,Проблемът ми е следният, колата е на 180 хил. км. (колко са реални не ми се мисли), имаме я от вече 4 години от миналата зима колата започна да си трака, и ми обясниха, че заради студеното време повдигачите така правили, за жалост обаче колата не спря и цяло лято си трака и си продължава и досега (комшийте и викат най - тихя дизел в махалата). Отидох при двама автомонтиори за да се ме посъветват, какво да правя дълга и широка, но хората казаха, че не им е първата и се сменя повдигача/те, които са проблеми, разпределителен вал, гумички разни, почистване на маслената или смяна не се знаело какво било точно и единия ми изпраска 12 повдигача и сумата от 800 лв, а другият само с един(повдигач) около 600 лв. като каза, че може да се мине и по - тънко, ако се частите са от по - ефтинките (за гр. Пловдив са цените).Та единия вапрос ми е следния това ли са нормалните цени някой, който наскоро е сменял или знае и по - важният ми е ако не ги сменя опасно ли е за колата освен тракането и може би по - висок разход на двигателя (задавам го този въпрос, защото честно не ми се дават 800 лв за кола, която се продава за 2000 лв. има няма ).Благодаря ви преварително.П.С. Намерих няколко теми за този проблем, но все пак да си попитам...
    Bravo 1.4 12V SX

    #2
    Цените може да ги провериш в http://www.axm-auto.com. Ако тръгнеш да сменяш всичко: вал, кобилици, повдигачи и гумички на магистралата ще ти излезе солено ~800лв само частите. Но дали наистина всичко е за смяна ... това трябва да ти го каже някой смислен майстор. Първо си провери вала: махни капака на клапаните и виж какво е положението. Може и някоя снимка да сложиш за да видим. Ако ти е заминал повдигач решението е смяна на всичките! Може и с добавки за масло да я мъчиш, но вероятноста за по-голяма беля, не е за пренебрегване. И все пак пусни някое клипче тук за да чуем този дизел ...Ако караш с прецакан повдигач - съсипва се кобилицата и вала, а разхода ти лека по-лека ще нараства. Имаше случай и с изпаднала кобилица ако не се лъжа ... Като цяло не е добра идея. Ако няма да бракуваш колата я "излекувай" докато е време.
    Fiat Marea 1.8 16V ELX

    Коментар


      #3
      tedynaidenov написа:
      Цените може да ги провериш в http://www.axm-auto.com. Ако тръгнеш да сменяш всичко: вал, кобилици, повдигачи и гумички на магистралата ще ти излезе солено ~800лв само частите. Но дали наистина всичко е за смяна ... това трябва да ти го каже някой смислен майстор. Първо си провери вала: махни капака на клапаните и виж какво е положението. Може и някоя снимка да сложиш за да видим. Ако ти е заминал повдигач решението е смяна на всичките! Може и с добавки за масло да я мъчиш, но вероятноста за по-голяма беля, не е за пренебрегване. И все пак пусни някое клипче тук за да чуем този дизел ...Ако караш с прецакан повдигач - съсипва се кобилицата и вала, а разхода ти лека по-лека ще нараства. Имаше случай и с изпаднала кобилица ако не се лъжа ... Като цяло не е добра идея. Ако няма да бракуваш колата я "излекувай" докато е време.
      Не е толкова скъпо ако си намериш читави части втора употреба ще ти излезе не почече от 400лв. заедно с труда. Аз на мойто 1.6 му сменях двата вала, повдигачите, малсената помпа лагери и др. и всичко 850лв.
      Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

      Коментар


        #4
        maskarata написа:
        tedynaidenov написа:
        Цените може да ги провериш в http://www.axm-auto.com. Ако тръгнеш да сменяш всичко: вал, кобилици, повдигачи и гумички на магистралата ще ти излезе солено ~800лв само частите. Но дали наистина всичко е за смяна ... това трябва да ти го каже някой смислен майстор. Първо си провери вала: махни капака на клапаните и виж какво е положението. Може и някоя снимка да сложиш за да видим. Ако ти е заминал повдигач решението е смяна на всичките! Може и с добавки за масло да я мъчиш, но вероятноста за по-голяма беля, не е за пренебрегване. И все пак пусни някое клипче тук за да чуем този дизел ...Ако караш с прецакан повдигач - съсипва се кобилицата и вала, а разхода ти лека по-лека ще нараства. Имаше случай и с изпаднала кобилица ако не се лъжа ... Като цяло не е добра идея. Ако няма да бракуваш колата я "излекувай" докато е време.
        Не е толкова скъпо ако си намериш читави части втора употреба ще ти излезе не почече от 400лв. заедно с труда. Аз на мойто 1.6 му сменях двата вала, повдигачите, малсената помпа лагери и др. и всичко 850лв.
        Извинявай, но ми е трудно да си представя, че някой от споменатите горе части ("консумативи" при 1.4) си заслужава втора ръка. Вал .. може би, но цената му е 200лв и си аз бих си взел нов. Кобилици на старо могат по неприятен начин да те изненадат с надиране на новичкия вал. Повдигач втора ръка .... лудост. Може да блокира всеки един момент и после пак сваляне ангренаж, вал и прочие. евентуална опция е оборудвана глава втора употреба но и тук има изненади. С една дума - ако искаш нещата читави, си взимаш ново, иначе остава едно неприятно чуство ... Едно е да сложиш някоя ламарина или седалка втора ръка, но за споменатите части от двигателя ... аз не бих рискувал
        Fiat Marea 1.8 16V ELX

        Коментар


          #5
          Всеки сам си преценява. Всичко според джоба. Щото само вала е 400 лв. повдигачите са по 20лв. а маслената помпа е 250лв. ако сложиш и труда кво се получава. Ами аз съм с повдигачи втора ръка, взех ги комплект с валовете преди да бъдат монтирани бяха проверени и за сега няма проблем. На практика при добро мазане на повдигача няма какво да му стане.
          Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

          Коментар


            #6
            maskarata написа:
            Всеки сам си преценява. Всичко според джоба. Щото само вала е 400 лв. повдигачите са по 20лв. а маслената помпа е 250лв. ако сложиш и труда кво се получава. Ами аз съм с повдигачи втора ръка, взех ги комплект с валовете преди да бъдат монтирани бяха проверени и за сега няма проблем. На практика при добро мазане на повдигача няма какво да му стане.
            Така е, всеки сам преценява. При 1.6 вала е 450, т.е. за 2 вала + повдигачи отиваш на 1200 за части. А що се отнася до повдигача ... според мен компромиса с него е твърде голям. Могат да му се случат 2 неща: 1-износване и непълно обиране на луфта и 2-запушване. Силно препоръчително е нови повдигачи ... при теб с двувалка играчката с ангренажа съшо не е малка и просто не си заслужава да се рискува. Но това си е мое мнение...
            Fiat Marea 1.8 16V ELX

            Коментар


              #7
              С ангренажа няма проблеми, моят майстор така и свикна, че вече със затворени очи ще я оправи. Повдигачите ми един по един са разглабяни и почиствани с кореселин. При добро мазане и добро масло, няма какво да има стане. По скоро тук опасността е при валовете, които може да са останали без циментация и от там да дойде по-големият проблем.
              Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

              Коментар


                #8
                Не е задължително да сменяш повдигачите,може някой действително да е заминал,но тава ще може да се каже като ти отворят колата дали са за смяна или не и колко.Може да ти е заминал само вала и кобилиците и то може само някои от тях маслената маггистрала задължително се промива а за по-сигурно и цялата глава(второто и аз не го правих ).Задължително се сменят гумичките на магистралката с нови.Може да промиеш двигателя с добавка за промиване преди ремонта.С нея се работи точно както пише на опаковката,никакви волности!!!Обикновено се ползват 5-10 мин.,гаси се двигателя,отваря се за ремонт,прави се и след това се налива новото масло.

                Коментар


                  #9
                  Здравейте,http://rapidshare.com/files/30148798...20_15.mp3.html ето го и звукът от двигателя, след като колата е карана около 20 - 30 км. В ранните утрини звука е доста по-остър.Не мога да снимам самия вал, но от капачката на маслото се вижда (според няколко човека), че е за смяна .
                  Bravo 1.4 12V SX

                  Коментар


                    #10
                    Ако има износване ще има отстрани две ръбчета които стърчат и се напипват върху гърбицата.При мен по средата гърбицата я нямаше 1/2 от сантима :D Как са се отваряли тея клапани не знам и как е вървяла въобще.Па после тоя мотор не бил здрав... ...да бе да

                    Коментар


                      #11
                      Здравейте, Ето и снимката от капачката на маслото.
                      Bravo 1.4 12V SX

                      Коментар


                        #12
                        Доколкото се вижда е доста зле,но снимката е с много малка резолюция и е трудно да се определи така.Виждат се обаче надирания а не трябва да ги има.А ако ти пусна снимка от моя вал няма да спиш цяла нощ Също ми се вижда доста сухо и при теб,като че няма мазане,махни капачката и запали мотора и тогава виж дали пръска магистралата за по-сигурно захлупи дупката с найлонова чашка да не те напръска.На мойта опастност да ме напръска нямашеYellow_Flash_Colorz_PDT_16

                        Коментар


                          #13
                          roko_ok написа:
                          Доколкото се вижда е доста зле,но снимката е с много малка резолюция и е трудно да се определи така.Виждат се обаче надирания а не трябва да ги има.А ако ти пусна снимка от моя вал няма да спиш цяла нощ
                          Искам само да попитам ориентировъчно колко ти излезе на теб ремонта не е задължително точна сума а горе доло.П.С. Извинявам се за линка на самият сайт има копче Full-Size и после може пак да се увеличи, тъй като е горе доло 2000х1600 пиксела.
                          Bravo 1.4 12V SX

                          Коментар


                            #14
                            Снимката не е чак толкова лоша просто преди това сайта нещо не ми я отваряше та я зуумнах.Виж най-добре е да се отвори да се види в какво състояние е вал ,кобилиците...Еми разпределителен вал АЕ 190 лв.Гумички за вала 32 лв,гумички за клапаните(не е задължително)15 лв,семеринг на вала 13 лв,гарнитура за капака на калпаните 11 лв.Масло 72 лв,добавка за промиване на мотора 12 лв,работа 120 лв,кобилици 250 лв,повдигачи (два) 35 лв-около 750лв общо.Знам че не е честно ама в тая криза другият избор беше да я харизам за 2000 лв или надолу.Кофти двигател.Ама направиш ли го и грижиш ли се за него(редовна смяна на маслото) ще ти е благодарен дълго време(надявам се),поне така се говори от колегите тука.Препоръчвам ти масло Политрон 10х40 американско,остави я Селенията,просто италианците си я препоръчват за колите за да си подкрепят родната индустрия-въпрос на пазарна икономика.http://www.axm-auto.com/

                            Коментар


                              #15
                              Мерси много колега изясни ми се картинката доло горе, а за ремонта, ще се види то така или иначе няма пари за нова...Благодаря на всички за отделеното време.
                              Bravo 1.4 12V SX

                              Коментар

                              Working...
                              X