За кой модел говориш, колега? Ако става въпрос за типо - 90 hp - моно инжекция. Но по-старите модели - ритмо и регата са с по голяма мощност 100 и 105 hp. Ако е за ланчия делта джити с или без турбо - там говорим за едни други цифри.
интересно ми е, защото видях разглобен такъв двигател, на Типо беше...и гледам - а, 2 вала, обръщам главата - 8 клапана. Чудно ми е защо са го измислили така и с какво е по-добър от 8 клапана с 1 вал има възможност за по-големи като диаметър клапани ли или само на мен ми се е видяло, че са по-големички клапаните... :D
Аз мисля, че просто клапаните на този мотор не са в редица. А щом не са или трябва да има два вала или кобилици. Естествено варианта с два вала и пулове е по-добър. Според мен е това. Друг е въпроса каква е била целта - незнам.
Много точно си се досетил, колега - само по този начин има възможност да се увеличат диаметрите на клапаните. Колкото са по наклонени - толкова повече могат да се увеличат диаметрите. Естествено това става за сметка на обема на камерата, но това се компенсира с челото на буталото. А ако са в една редица вертикални - границата е диаметъра на цилиндъра.
Също така тая глава е много по-добра за атмосферен тунинг! Могат да се набият още по-големи клапани и също така е crossflow! Т.е смукател и изпускател са от различни страни! Синята 3-вратка ще е така като за начало! ;P
||El PasoPerformance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
и да набиеш едни спортни валове, да махнеш прекъсвача за да изпънеш старата кочинка до 9000 оборота и да сгънеш 95% от "бегачките" по нашите улици Yellow_Flash_Colorz_PDT_05
"За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)
Типока с тоя двигател няма прекъсвач. Запълва се оборотомера до 8000 и кой знае още колко. Ама каквото и да си говорим, 1.6 е слабичък двигател за спринтьорка.
Коментар