Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мотора се научи да свирука ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мотора се научи да свирука ...

    Здравейте, колеги. Имам доста засукан проблем и за това се обръщам към вас за помощ. От известно време карам Мареа 1.8 и до преди 2-3 дена не съм имал особени проблеми. Докато се борих с 1-вата степен на вентилатора, установих наличието на нов звук от мотора .... едно смущаващо свирукане :D Не съм го записал все още, но ровейки из други форуми намерих клип в youtube, в който има мотор със звук едно към едно с този който чувам аз: http://www.youtube.com/watch?v=3ohQ0GJhLHY . Проблема се появвява само когато двигателя е топъл. Всеки път щом изгасям двигателя се чува свирукането - тогава трае 0.5-1 сек, точно след като завъртя ключа. Освен това свири и на празен ход, но не винаги. Случвало ми се е да го чувам когато подгрявам колата - появява се за 30-40 сек и изчезва. Понякога го чувам и докато кисна по задръстванията. Има го само на празен ход - щом мръдна дросела, изчезва! Правил съм опит да чуя от къде точно "излиза" звука, но няма начин на ухо да се установи ... извира от мотора но няма точно място.Тук е мястото да отбележа, че тази новост е съвсем прясна - до преди 2 седмици го нямаше изобщо. Това което съм пъпал в този интервал са дреболии - оправих си първата степен на вентилатора и смених скобите на маркучите за картерна вентилация - там където влизат в мотора. Последните са добре стегнати и не вярвам да имат пръст в тая работа. Не ми звучи като ролка, ремък или водна помпа - звука е монотонен и не зависи от оборотите - има го само на празен ход при топъл мотор. Не ми е оставало време да сваля пистовия ремък и да чуя дали ще го има без него ...И така мотора ми се научи да свири (но не и да духа :D ). Ако някой се е сблъсквал с подобно нещо нека помага!
    Fiat Marea 1.8 16V ELX

    #2
    Интересно съвпадение! Yellow_Flash_Colorz_PDT_13 Сутринта ми звъни щерката и пита какво свири от ляво под таблото /тя кара Пунтото/, до колкото можах да чуя по GSM-а звукът беше същия като на клипа, на два пъти й се появил и после изчезнал. Звукът ми напомняше на зумер.Сигурно имаме един и същ полтъргайс. Yellow_Flash_Colorz_PDT_03
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    Коментар


      #3
      Преди време моето Браво извади такъв звук. Чуваше се само на загрял мотор при определени обороти- около 850 об/мин. На по-високи- не се чуваше. Излезе водна помпа.
      Bravo 1.8 16V GT ex.
      Fiat Croma 1.9 16V mjet

      Коментар


        #4
        Gecata_82 написа:
        Преди време моето Браво извади такъв звук. Чуваше се само на загрял мотор при определени обороти- около 850 об/мин. На по-високи- не се чуваше. Излезе водна помпа.
        Пепел ти на езика, дано не си прав.
        FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
        Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

        Коментар


          #5
          Колега,погледни алтернатора дали свиренето се усилва като повишиш консумацията на ток в колата(фарове,климатик).Ако шума нараства с нарастване консумацията на ток проблема е в него.Друото е да е от клапана за картерните газове,ти каза че си сменял скоба точно там.

          Коментар


            #6
            При мен водната помпа се върти от ангренажния ремък. След като махнахме пистовия ремък и запалих- свиренето остана. След това махнахме и ангренажа. Завъртяхме водната помпа на ръка и засвирука. Ако водната помпа се върти от ангренажа и вие може да пробвате с махането на пистовия ремък. Ако свиренето остане, означава ролка ангренаж или водна помпа. Ако спре- ролка пистов ремък или лагери на алтернатор. П.П. Дано не е водна помпа. Не че ролката на ангрена (една ли беше или бяха две) е евтинка.
            Bravo 1.8 16V GT ex.
            Fiat Croma 1.9 16V mjet

            Коментар


              #7
              Gecata_82 написа:
              При мен водната помпа се върти от ангренажния ремък. След като махнахме пистовия ремък и запалих- свиренето остана. След това махнахме и ангренажа. Завъртяхме водната помпа на ръка и засвирука. Ако водната помпа се върти от ангренажа и вие може да пробвате с махането на пистовия ремък. Ако свиренето остане, означава ролка ангренаж или водна помпа. Ако спре- ролка пистов ремък или лагери на алтернатор. П.П. Дано не е водна помпа. Не че ролката на ангрена (една ли беше или бяха две) е евтинка.
              Има още една опция - да има "дупка" някъде из входния колектор - гарнитура между колектора и главата, PCV клапан, клапан за празен ход. Пръсках по гарнитурата и дюзите с обезмаслител докато работи двигателя, но не успях да намеря пропуски на въздух там. Остава да е по маркучите след дросела - не ми се свалят но май ще се наложи. Има доста хора по чужди форуми, които са имали точно такова свирене и пропуск на въздух в колектора...Все пак питам за мнения на хора, които са го гледали този филм - така, че благодаря на колегата Gecata_82 за точното описание на неговия проблем. Моята водна помпа е същата ... така, че това е нещото което най-много ме притеснява. Една блокирала помпа значи скъсан ангренаж....Имам 2 въпроса към Gecata_82. Първо - успя ли да намериш сигурен начин да възпроизведеш свирукането и второ - намериь още някои клипа в youtube. Ако имаш 5 мин пусни ги просто за сравнение с твоя случай:http://www.youtube.com/watch?v=RClPBi1Gbw4http://www.youtube.com/watch?v=y5uMU...eature=relatedАко има съвпадение - драсни ми за да знам.
              Fiat Marea 1.8 16V ELX

              Коментар


                #8
                На мен си ми свири всяка сутрин докато загрее. Получава се от смукача. После изезва. Колега искам да те питам. със спортен филтър ли си?
                Fiat Bravo - НАЙ-БЪРЗИЯ с вариатор Powered By . . .
                Fiat Marea 1.6 16V - Not Powered By ... YET !
                Alfa Romeo 155 2.0 8v Twin Spark - в гаража ...
                Lancia Delta 1 HF 2.0 8v TURBO

                Коментар


                  #9
                  nonamecrew написа:
                  На мен си ми свири всяка сутрин докато загрее. Получава се от смукача. После изезва. Колега искам да те питам. със спортен филтър ли си?
                  Колега, няма спортен филтър. Що се отнася до твоето свирене .... може наистина да е в клапана за празен ход. Почисти го с обезмаслител.
                  Fiat Marea 1.8 16V ELX

                  Коментар


                    #10
                    Колега, пуснах си клипчетата. Да ти кажа подобен звук беше и при мен, но не беше токова силен и се чуваше само на празен ход. Опитай се да локализираш звука от коя страна на двигателя се чува. Ако е от към ремъците е ясно. Ако искаш и имаш нужните инструменти свали си капака на ангренажния ремък. Ще ти е по лесно да локализираш ако проблема е- водна помпа или ролка или просто, че не е там проблема. На този пич с БМВ-то е ясно каде е проблема. А дали и при теб е така?!
                    Bravo 1.8 16V GT ex.
                    Fiat Croma 1.9 16V mjet

                    Коментар


                      #11
                      Пробвал съм се да локализирам къде е - чува се от задната страна на мотора (т.е. входен колектор, алтернатор, хидр. помпа, водна помпа), но къде точно .... не е ясно. Просто свирука от всякъде. Предполагам, че звука се разпространява по метала на мотора и за това ми е трудно да установя точното място. Опитах се да размърдам въздуховодите и да понатисна входния колектор, но няма промяна в звука. Това не е гаранция разбира се, че наистина няма дупчица някъде. Капака на ангренажа мога лесно да го сваля, но до колко това ще помогне? Без да махна ангренажа няма да е лесно да установя има ли луфт в някоя от ролките или водната помпа.
                      Fiat Marea 1.8 16V ELX

                      Коментар


                        #12
                        Ако можеш махни капака на ангренажа и пистовия ремък. Ако е водна помпа или ролка трябва да се чува по-отчетливо. То и при мен си се чуваше от всякаде. При мен, като се беше случило това, аз закарах колата на приятел сервизджия. Та той диагностицираше, а аз палех. Махна капака капака на ангренажа. После махна пистовия ремък. Провери ролки, алтернатор. Всичко беше добре. Запалих и звука си беше пак там. :D Заслуша се пак от каде идва звука. Около ангренажа се чуваше по силно. След това махна ангренажа- като завъртя на ръка водната помпа каза "Как хубаво пее! За водна помпа си" И аз я завъртях- скрибучеше си. Иначе не се сещам как може да пробваш водната помпа без да махаш ангренажа. Имам спомен обаче, че моята водна помпа беше почнала да пропуска много леко антифриз около оста си. То май и за това "пееше". Провери как е и при теб. Дано съм помогнал.
                        Bravo 1.8 16V GT ex.
                        Fiat Croma 1.9 16V mjet

                        Коментар


                          #13
                          Тая заран при нас мълчи, не "прави свирки", дано не се появи пак.
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #14
                            Колега NikMar, ако е водна помпа пак ще се обади на 100%. При мен не се чуваше, когато мотора беше студен...
                            Bravo 1.8 16V GT ex.
                            Fiat Croma 1.9 16V mjet

                            Коментар


                              #15
                              Gecata_82 написа:
                              Колега NikMar, ако е водна помпа пак ще се обади на 100%. При мен не се чуваше, когато мотора беше студен...
                              Знам че ако е тя няма оттърване ама никак не искам да си познал за проблема. Кофти е труда за смяната й, не че няма да го направя ако се наложи, ама като знам какъв гърч е не искам да си прав. Парите са другия кофти проблем, не че няма да ги дам ако трябва, ама ако може да не ги давам е най-добре.
                              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                              Коментар

                              Working...
                              X