Лесно може да се провери дали вала се маже, като се свалят свещите и капака на клапаните. След това майстора гледа, а чирака върти на стартер. През отвора на капачката няма да севиди първи, втори и дори трети цилиндър.
Лоша идея - после всичко в двигателния отсек е в масло :D Няма нужда да се махат свещите, а само капака на клапаните. Говоря от личен опит ....
Лесно може да се провери дали вала се маже, като се свалят свещите и капака на клапаните. След това майстора гледа, а чирака върти на стартер. През отвора на капачката няма да севиди първи, втори и дори трети цилиндър.
Лоша идея - после всичко в двигателния отсек е в масло :D Няма нужда да се махат свещите, а само капака на клапаните. Говоря от личен опит ....
Не е лоша идеята,защото диагнозата се поставя много точно по този начин.Ако не откачат свещите двигателя ще запали и тогава мазалото ще е тотално.Свещите трябва да се свалят за да се върти по енергично двигателя на стартер,а за да не работят,трябва да се откачи три пиновия куплунг от бубината.Тогава и дюзите няма да работят.Прави се едно завиване на главата с прозрачен найлон за всеки случай и се наблюдава дали от всички отвори на маслената магистрала струи масло.Ако не струи,проблема е ясен.По този начин се разбира и дали гумичките добре херметизират.И се дава ясна сметка как да се процедира по нататък.И наистина колегата е прав,че проблема е в мазането заради 90% запушена магистрала.Двигателите с кобилици искат много добро мазане на разпределителния механизъм.Когато това не е на лице,резултата тогава е налице.
Лесно може да се провери дали вала се маже, като се свалят свещите и капака на клапаните. След това майстора гледа, а чирака върти на стартер. През отвора на капачката няма да севиди първи, втори и дори трети цилиндър.
Лоша идея - после всичко в двигателния отсек е в масло :D Няма нужда да се махат свещите, а само капака на клапаните. Говоря от личен опит ....
Не е лоша идеята,защото диагнозата се поставя много точно по този начин.Ако не откачат свещите двигателя ще запали и тогава мазалото ще е тотално.Свещите трябва да се свалят за да се върти по енергично двигателя на стартер,а за да не работят,трябва да се откачи три пиновия куплунг от бубината.Тогава и дюзите няма да работят.Прави се едно завиване на главата с прозрачен найлон за всеки случай и се наблюдава дали от всички отвори на маслената магистрала струи масло.Ако не струи,проблема е ясен.По този начин се разбира и дали гумичките добре херметизират.И се дава ясна сметка как да се процедира по нататък.И наистина колегата е прав,че проблема е в мазането заради 90% запушена магистрала.Двигателите с кобилици искат много добро мазане на разпределителния механизъм.Когато това не е на лице,резултата тогава е налице.
За найлона съм съгласен - аз пробвах без такъв и поомазах нещатата наоколо :D Що се отнася до свалянето на свещите - гарантирам, че и със тях върти достатъчно бързо за да тече масло. Не съм ги махал нито изклювал бобината. Що се отнася до дюзите, при 1.4, дюзата е една е се спира като се откачи съответния конектор от моноблока.
Лесно може да се провери дали вала се маже, като се свалят свещите и капака на клапаните. След това майстора гледа, а чирака върти на стартер. През отвора на капачката няма да севиди първи, втори и дори трети цилиндър.
Лоша идея - после всичко в двигателния отсек е в масло :D Няма нужда да се махат свещите, а само капака на клапаните. Говоря от личен опит ....
Не е лоша идеята,защото диагнозата се поставя много точно по този начин.Ако не откачат свещите двигателя ще запали и тогава мазалото ще е тотално.Свещите трябва да се свалят за да се върти по енергично двигателя на стартер,а за да не работят,трябва да се откачи три пиновия куплунг от бубината.Тогава и дюзите няма да работят.Прави се едно завиване на главата с прозрачен найлон за всеки случай и се наблюдава дали от всички отвори на маслената магистрала струи масло.Ако не струи,проблема е ясен.По този начин се разбира и дали гумичките добре херметизират.И се дава ясна сметка как да се процедира по нататък.И наистина колегата е прав,че проблема е в мазането заради 90% запушена магистрала.Двигателите с кобилици искат много добро мазане на разпределителния механизъм.Когато това не е на лице,резултата тогава е налице.
За найлона съм съгласен - аз пробвах без такъв и поомазах нещатата наоколо :D Що се отнася до свалянето на свещите - гарантирам, че и със тях върти достатъчно бързо за да тече масло. Не съм ги махал нито изклювал бобината. Що се отнася до дюзите, при 1.4, дюзата е една е се спира като се откачи съответния конектор от моноблока.
Системата на този мономотроник е такава че ако откачиш куплунга от бубината дюзата не шприцва гориво.Така че наместу от две места може и само от едно да стане изключване и на свещи ин на дюза.
Системата на този мономотроник е такава че ако откачиш куплунга от бубината дюзата не шприцва гориво.Така че наместу от две места може и само от едно да стане изключване и на свещи ин на дюза.
Може и да си прав, ако имаш опит от първа ръка. В Haynes ясно пише че за при мерене на компресия се изключва както бобнината така и бушона на горивната помпа(глава 2В, секция 3)! Но щом си напълно сигурен, няма да споря - не съм го проверявал на практика, а и това което казваш звучи логично.Така или иначе разводнихме съвсем темата - нека колегата да действа по един или друг начин и да каже какви са резултатите: маже ли се този вал или не ...
нека колегата да действа по един или друг начин и да каже какви са резултатите: маже ли се този вал или не ...
То че не се маже е пределно ясно,защото ако се мажеше нямаше да е свършил.Но е важно да се открие причината за това.Защото точната диагноза е 80% свършена добра работа.Остава рутинната дейност по подмяната на необходимото-20%.
нека колегата да действа по един или друг начин и да каже какви са резултатите: маже ли се този вал или не ...
То че не се маже е пределно ясно,защото ако се мажеше нямаше да е свършил.Но е важно да се открие причината за това.Защото точната диагноза е 80% свършена добра работа.Остава рутинната дейност по подмяната на необходимото-20%.
В горните постове коментирахме добавки и промивка. Това, което чакам е разултат след интервенцията. Ясно е, какво ще види колегата roko_ok, ако си отвори капака сега. Въпреки това, не е лошо да види как изглеждат нещата сега и да го сравни с резултата след промивката! Ясно е, че смяната на вала е разумна едва след решаване на проблема с мазането.
Майстора,при който ще я правя ми каза,че е абсолютно излишно да се прави промивка на целият блок,защото проблема при мазането е ясен-само отгоре където е масленият паяк,оттам идват мизериите.Под гумичките маслената магистрала в блока била дебела 5-6 мм и нямало как да се запуши,но самата гумичка се къса или запушва,защото нейният отвор е малък(1,5мм),както и отворите на масленият паяк,който се намира върху тези гумички.Задължително да се почисти и той и да се сменят тези прословути гумени просттии.За раота ми иска 40 лв,баче е от пловдив и ще трябва да се пътува дотам.Според него не е лошо да се сипе добавка,но от тези дето се слагат непосредствено преди ремонта.С нея да работи 10-15 минути и след това да се отвори двигателят.Дано не случа на вал менте,знаете ли надежден магазин?
Не още,утре сестра ми ще пътува до Италия и ще я накарам да види как са цените на частите там и ако са по-тънкаш да ги вземе оттам,ако ли не го започвам другата седмица (бих си го направил и сам,но нямам динамометричен ключ и не знам как се зацепва ремък...иначе....А от този вал може ли да дава разход 15/100 бензин???
Истината е ,че това е най-глупавият двигател на ФИАТ правен някога....
Двигателя наистина е глупав,когато се експлоатира от глупаци.В Германия си го карат до 300000 клм и не сън чул да се уплаче някой.Този двигател наистина е проблемен за глупаците и мърлячите. Аз имам един въпрос:има ли колеги във форума,който да са купили колата от Германия и да се е наложило да сменят разпределителен вал.Въпреки че и там се намират глупаци и мърлячи но е доста рядко.
Коментар