Когато отворите капака на клапаните (ако така се казва) ще видите една система от 8 еднакви тръбички + една по-дебела. 8-те са забодени в гумички в главата.Тези гумички се скапват и запушват тръбичките. Намерих ги по 12лв. но в почивен ден.Сменят се лесно в Пловдив ше ви ги сменят за 20лв.Ако искате телефон на свестен майстор вижтетемата ми "Намерих свестен майстор......."
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как да се запази разпределителния вал на Браво 1.4 12V
Collapse
X
-
Моите бяха супер запазени и не бяха въобще още за смяна, но въпреки това профилактично ги смених за да съм спокоен поне за това.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
-
batproho написа:Моите бяха супер запазени и не бяха въобще още за смяна, но въпреки това профилактично ги смених за да съм спокоен поне за това.
Коментар
-
Ударил си кьоравото щом си намерил някой да ти ги смени за 20лв. Работата хич не е малко и магистралата не се запушва от гумичките, а от нередовна смяна на масло. Гумичките се втвърдяват и не уплътняват добре краищата на маслената магистрала. Според мен проблема с тоя вал е не толкова от тея гумички, а от запушване на магистралата. Ако си сменил само гумички и не са изчистили магистралата все едно наливаш от пусто в празно.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
Аз също ще сменям разпределителен вал,някой може ли да ми каже дали трябва да се прави промивка на целия двигател като се сменят гумичките или само на маслената магистрала(дето е като паяк върху тези гумички).Питам не за друго,а защото един майстор ми каза,че трябва да се свали и промие целия блок?!?И кога повдигача се познава дали е заминал,за да знам дали е за смяна?За гумичките знам че се сменят задължително.
Коментар
-
Ето снимка на 1.4 Брава, колата от подписа. Карам я вече две години и половина, по 12 000 на година. Купих си я в Италия на 156 000 от човек лично. Сега е на 186 000, миналият месец смених маслото и защото имах омасляване около гарнитурата на капака на клапаните, реших че и е време за смяна. Тогава направих и снимката, като това е второто отваряне на капака - първото беше преди да купя колата да проверя вала. Благодарение на форума преди да отида да гледам колата бях подробно запознат за "проблемният" вал.На 180 000 смених съединителя, оригиналният Валео ’97 година на дисковете и лагера, както и носачите, беалетките и тампоните на стаб. щанга. Носачите и беалетките бяха марка TRW също същ щампа ’97 и знака на Фиат.Ако мога да си купя нова кола, която да издържи 180 000 като само и сменям консумативите, ще съм супер доволен.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Проблема с мазането на разпределителния вал при 1.4 определено идва и от запушена магистрала. Гумичките, за които става въпрос уплътняват връзката между магистрлата и главата. След определена експлоатация се втърдяват и започват да пропускат масло, което води до намаляване на неговото налягане в магистралата и от там - лошо мазане на гърбиицте. Това е едно от приетите схващания по върпоса. Аз имах проблем с мазането след смяна на въпросните гумички. При мен се оказа запушена магистрала - имаше боклуци, кото запушваха малките отвори на магистралата, които служат за мазане на гърбиците. Нещата се оправиха със сериозна промивка - redex еngine flush, след това промивно масло Приста. Комбинация, която не препоръчвам да се прави, освен ако няма крайна нужда! Най-читавият и за съжаление скъп начин е ясен - двигателя на части и "ръчно" промиване.Моето мнение за мазането на този мотор, е че то не е съобразено с нрава на италианците да не сменят никога масло! При нормална експлоатация не смятам, че дава ядове.Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
кажете ми моля ви вярно ли е че трябва да промивам целият блок,за да знам какво да правя че съм пред смяна на вала взел сам го,само трябва да отда на майстор???не искам да ме товарят с ненужни интервенции от които няма да има полза???Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Разбирам колега,блаодаря за съветите.Предполагам и аз ще избера варианта с добавките в маслото на двигателя и се надявам да свърши работа.Не знам само в кой момент трява да стане тази интервенция -преди ремонта ли да я сипя или след като сменят частите(вал,кобилици)Трябва ли да се смени маслото след ремонта???Моето е на 3000 км масло,което сега е в мотора!Или да карам със старото и след 1000 км да сипя ново?Как трябва да се процедира в този случай...Доколкото знам след основен ремонт се сменя маслото ,след като се минат 1000 км.Но този ремонт не е основен.Т.е. не се свалят сегменти,не се шлайфа глава и т.н.Предплагам е добре да се провери налягането на маслената помпа дали е в границите на нормалното.Гумичките знам,че трябва да се сменят задължително.(да им имам и цената 8x10лв ,а изглеждат като уплътнения за чешма).Питам за промивката на блока,защото майстора каза,че така се правело,(аз предполагам,че той има впредвид как се процедира по принцип за една кола при недобро омасляване),но за този двигател се знае откаде идва проблема-гумичките.А и всички колеги от форума доколкото знам са правили този ремонт досега без промивка на целия мотор(блока и главата),а само подмяна на гумичките и промивка на паяка,който пръска масло вурху вала...
Коментар
-
Разбирам колега,блаодаря за съветите.Предполагам и аз ще избера варианта с добавките в маслото на двигателя и се надявам да свърши работа.Не знам само в кой момент трява да стане тази интервенция -преди ремонта ли да я сипя или след като сменят частите(вал,кобилици)Трябва ли да се смени маслото след ремонта???Моето е на 3000 км масло,което сега е в мотора!Или да карам със старото и след 1000 км да сипя ново?Как трябва да се процедира в този случай...Доколкото знам след основен ремонт се сменя маслото ,след като се минат 1000 км.Но този ремонт не е основен.Т.е. не се свалят сегменти,не се шлайфа глава и т.н.Предплагам е добре да се провери налягането на маслената помпа дали е в границите на нормалното.Гумичките знам,че трябва да се сменят задължително.(да им имам и цената 8x10лв ,а изглеждат като уплътнения за чешма).Питам за промивката на блока,защото майстора каза,че така се правело,(аз предполагам,че той има впредвид как се процедира по принцип за една кола при недобро омасляване),но за този двигател се знае откаде идва проблема-гумичките.А и всички колеги от форума доколкото знам са правили този ремонт досега без промивка на целия мотор(блока и главата),а само подмяна на гумичките и промивка на паяка,който пръска масло вурху вала...Fiat Marea 1.8 16V ELX
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:batproho написа:Моите бяха супер запазени и не бяха въобще още за смяна, но въпреки това профилактично ги смених за да съм спокоен поне за това.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар