Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как да се запази разпределителния вал на Браво 1.4 12V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как да се запази разпределителния вал на Браво 1.4 12V

    Когато отворите капака на клапаните (ако така се казва) ще видите една система от 8 еднакви тръбички + една по-дебела. 8-те са забодени в гумички в главата.Тези гумички се скапват и запушват тръбичките. Намерих ги по 12лв. но в почивен ден.Сменят се лесно в Пловдив ше ви ги сменят за 20лв.Ако искате телефон на свестен майстор вижтетемата ми "Намерих свестен майстор......."

    #2
    Моите бяха супер запазени и не бяха въобще още за смяна, но въпреки това профилактично ги смених за да съм спокоен поне за това.
    Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

    Коментар


      #3
      batproho написа:
      Моите бяха супер запазени и не бяха въобще още за смяна, но въпреки това профилактично ги смених за да съм спокоен поне за това.
      Колега,знаеш ли колата на колко клм е приблизително реално.Като отворихте капака на клапаните имаше ли някаква начална степен на износване на гърбиците,нещо като малки ръбчета по тях или надирания.Ти от колко време караш колата и с какво масло.Следя 2-3 такива коли и ми е интересен този техен проблем с разпределителните валове.

      Коментар


        #4
        за колата само врачка знае километрите но за вала знам че е сменан преди 40 000 в перфектно състояни е но трябва да се следят шибаните гумички измислени в час по трудово на 3-ти клас

        Коментар


          #5
          Ударил си кьоравото щом си намерил някой да ти ги смени за 20лв. Работата хич не е малко и магистралата не се запушва от гумичките, а от нередовна смяна на масло. Гумичките се втвърдяват и не уплътняват добре краищата на маслената магистрала. Според мен проблема с тоя вал е не толкова от тея гумички, а от запушване на магистралата. Ако си сменил само гумички и не са изчистили магистралата все едно наливаш от пусто в празно.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            Магистралата беше проверена но нямаше запушванияимаше две скъсани гумички.За 20лв. ми смениха 2 гумички и 6 хидравлични повдигача.

            Коментар


              #7
              Аз също ще сменям разпределителен вал,някой може ли да ми каже дали трябва да се прави промивка на целия двигател като се сменят гумичките или само на маслената магистрала(дето е като паяк върху тези гумички).Питам не за друго,а защото един майстор ми каза,че трябва да се свали и промие целия блок?!?И кога повдигача се познава дали е заминал,за да знам дали е за смяна?За гумичките знам че се сменят задължително.

              Коментар


                #8
                Ето снимка на 1.4 Брава, колата от подписа. Карам я вече две години и половина, по 12 000 на година. Купих си я в Италия на 156 000 от човек лично. Сега е на 186 000, миналият месец смених маслото и защото имах омасляване около гарнитурата на капака на клапаните, реших че и е време за смяна. Тогава направих и снимката, като това е второто отваряне на капака - първото беше преди да купя колата да проверя вала. Благодарение на форума преди да отида да гледам колата бях подробно запознат за "проблемният" вал.На 180 000 смених съединителя, оригиналният Валео ’97 година на дисковете и лагера, както и носачите, беалетките и тампоните на стаб. щанга. Носачите и беалетките бяха марка TRW също същ щампа ’97 и знака на Фиат.Ако мога да си купя нова кола, която да издържи 180 000 като само и сменям консумативите, ще съм супер доволен.
                Прикачени файлове
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  Проблема с мазането на разпределителния вал при 1.4 определено идва и от запушена магистрала. Гумичките, за които става въпрос уплътняват връзката между магистрлата и главата. След определена експлоатация се втърдяват и започват да пропускат масло, което води до намаляване на неговото налягане в магистралата и от там - лошо мазане на гърбиицте. Това е едно от приетите схващания по върпоса. Аз имах проблем с мазането след смяна на въпросните гумички. При мен се оказа запушена магистрала - имаше боклуци, кото запушваха малките отвори на магистралата, които служат за мазане на гърбиците. Нещата се оправиха със сериозна промивка - redex еngine flush, след това промивно масло Приста. Комбинация, която не препоръчвам да се прави, освен ако няма крайна нужда! Най-читавият и за съжаление скъп начин е ясен - двигателя на части и "ръчно" промиване.Моето мнение за мазането на този мотор, е че то не е съобразено с нрава на италианците да не сменят никога масло! При нормална експлоатация не смятам, че дава ядове.
                  Fiat Marea 1.8 16V ELX

                  Коментар


                    #10
                    кажете ми моля ви вярно ли е че трябва да промивам целият блок,за да знам какво да правя че съм пред смяна на вала взел сам го,само трябва да отда на майстор???не искам да ме товарят с ненужни интервенции от които няма да има полза???

                    Коментар


                      #11
                      кажете ми моля ви вярно ли е че трябва да промивам целият блок,за да знам какво да правя че съм пред смяна на вала взел сам го,само трябва да отда на майстор???не искам да ме товарят с ненужни интервенции от които няма да има полза???
                      Едно е сигурно - ако само смениш вала, след няколко месеца ще ти се наложи да повториш упражнението. Трябва да осигуриш нормалното му мазане. Преди да отидеш на майстор бих те посъветвал да направиш някой друг експеримент. Първо - при работещ двигател (празен ход) отвори капачката за масло и надникни вътре. За всеки случай ползвай и фенерче. Това което трябва да видиш е гърбицата на изпускателния клапан 4-ти цилиндър. Също така се вижда и "тръбичката" т.е. маслената магистрала, която е над вала. Ако всичко е наред от маслената магистрала трябва да има ясно забележима струйка масло, която залива гърбицата. Най-вероятно в твоя случай такава струя няма .... Ако съм прав, трябва да направиш своя избор за промивка на мотора. Скъпият, но истински начин е да се свали главата и блока и да се почистят на ръка. Другият вариант е с добавки. Както бях написал по-горе, аз рискувах по втория начин и смея да твърдя, че успях да свърша работа. При смяната на вала има още едно нещо, което е добре да се направаи - сменят се гумичките, които уплътняват връзките между маслената магистрала и главата. Цената им е около 10лв. Това разбра се го правиш само ако досега не си ги сменял Успех!
                      Fiat Marea 1.8 16V ELX

                      Коментар


                        #12
                        Разбирам колега,блаодаря за съветите.Предполагам и аз ще избера варианта с добавките в маслото на двигателя и се надявам да свърши работа.Не знам само в кой момент трява да стане тази интервенция -преди ремонта ли да я сипя или след като сменят частите(вал,кобилици)Трябва ли да се смени маслото след ремонта???Моето е на 3000 км масло,което сега е в мотора!Или да карам със старото и след 1000 км да сипя ново?Как трябва да се процедира в този случай...Доколкото знам след основен ремонт се сменя маслото ,след като се минат 1000 км.Но този ремонт не е основен.Т.е. не се свалят сегменти,не се шлайфа глава и т.н.Предплагам е добре да се провери налягането на маслената помпа дали е в границите на нормалното.Гумичките знам,че трябва да се сменят задължително.(да им имам и цената 8x10лв ,а изглеждат като уплътнения за чешма).Питам за промивката на блока,защото майстора каза,че така се правело,(аз предполагам,че той има впредвид как се процедира по принцип за една кола при недобро омасляване),но за този двигател се знае откаде идва проблема-гумичките.А и всички колеги от форума доколкото знам са правили този ремонт досега без промивка на целия мотор(блока и главата),а само подмяна на гумичките и промивка на паяка,който пръска масло вурху вала...

                        Коментар


                          #13
                          Разбирам колега,блаодаря за съветите.Предполагам и аз ще избера варианта с добавките в маслото на двигателя и се надявам да свърши работа.Не знам само в кой момент трява да стане тази интервенция -преди ремонта ли да я сипя или след като сменят частите(вал,кобилици)Трябва ли да се смени маслото след ремонта???Моето е на 3000 км масло,което сега е в мотора!Или да карам със старото и след 1000 км да сипя ново?Как трябва да се процедира в този случай...Доколкото знам след основен ремонт се сменя маслото ,след като се минат 1000 км.Но този ремонт не е основен.Т.е. не се свалят сегменти,не се шлайфа глава и т.н.Предплагам е добре да се провери налягането на маслената помпа дали е в границите на нормалното.Гумичките знам,че трябва да се сменят задължително.(да им имам и цената 8x10лв ,а изглеждат като уплътнения за чешма).Питам за промивката на блока,защото майстора каза,че така се правело,(аз предполагам,че той има впредвид как се процедира по принцип за една кола при недобро омасляване),но за този двигател се знае откаде идва проблема-гумичките.А и всички колеги от форума доколкото знам са правили този ремонт досега без промивка на целия мотор(блока и главата),а само подмяна на гумичките и промивка на паяка,който пръска масло вурху вала...
                          Ако наистина си решил да действаш с добавки моя съвет е го направиш преди смяната на вала - (както писах преди аз ползвах Redex Engine Flush - градско каране около 40км ... за повече не ми стигнаха нервите) и после промивното масло Приста (работа на място около 5 мин). Имай в предвид, че поемаш риск ... понякога евтиното излиза скъпо Добре би било да се увериш, че мазането да е наред преди ремонта. Самата смяна на вала е относително прост ремонт и няма нужда след него, да има допълнителна смяна на масло. Естествено това е времето, в което да смениш и гумичките и да продухаш магистралата. При майстора бъди нахален и сам се увери, че магистралата е чиста.... казвам го от опит с пишман майстори. Ако вала е много наяден се сменят и кобилици! Това прави ~600лв части + Х лв труд. Упражнението не е никак евтино и за това е желателно да се направи еднократно. Не повтаряй грешката на доста хорица да превръщат вала на 1.4 в консуматив!
                          Fiat Marea 1.8 16V ELX

                          Коментар


                            #14
                            Stefan Hadjov написа:
                            batproho написа:
                            Моите бяха супер запазени и не бяха въобще още за смяна, но въпреки това профилактично ги смених за да съм спокоен поне за това.
                            Колега,знаеш ли колата на колко клм е приблизително реално.Като отворихте капака на клапаните имаше ли някаква начална степен на износване на гърбиците,нещо като малки ръбчета по тях или надирания.Ти от колко време караш колата и с какво масло.Следя 2-3 такива коли и ми е интересен този техен проблем с разпределителните валове.
                            Едва ли някой знае реалните километри на своята кола , моята лично си я вкарах от Италия беше малко над 119000 км. вероятно не са реални но знаели човек .Ремонта го правих в Ямбол в сервиза на Христо, поне по неговите думи вала е добре.
                            Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
                            Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

                            Коментар


                              #15
                              Лесно може да се провери дали вала се маже, като се свалят свещите и капака на клапаните. След това майстора гледа, а чирака върти на стартер. През отвора на капачката няма да севиди първи, втори и дори трети цилиндър.

                              Коментар

                              Working...
                              X