тази сутрин бравата почна да издава мнооого странен звук, идващ отпред, докато й подавам газ - някакво трудно за определяне - между пищене, скърцане и просвирване. не е постоянно, но е ритмично - колкото повече подавам газ, толкова по-бързо става. звука го има и на празен ход, докато подавам газ. отворих капака (не че разбирам нещо, но с надеждата да намеря нещо необичайно) и видях, че капака на ангренажния ремък е леко разтопен на едно място, даже се е заформила малка дупчица. дали е от ремъка? нямах кого да извикам да даде газ, докато гледам под капака, така че, не можах да го видя в движениенякакви идеи?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
скърцане / свирене / пищене при подаване на газ. ангренажен?
Collapse
X
-
явно е някоя разбита ролка, но чак пък да се сурка в капака на ангренажа не вярвам. защо не подаде газ директно от жилото под капака? препоръчвам ти да не караш колата. Най-добре я закарай някъде да в видят, така от разстояние едвали можем да ти помогнем.Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
-
колкото и да странно и нелепо да звучи, звука наподобява скимтене на малко кученце.... гледах - нямам кученца под капака. интересното е, че забелязах, че "скимти" само докато е студена, като не е карана повече от 7-8 часа (през нощта). като се позатопли и спира. засега карам само на къси разтояния, нямам път по-надалеч от 5-6 км. ангренажа не съм го сменял, преди 7-8 месеца, като си купих колата и смених масла и филтри, майсторчето ми каза, че ремъка ще издържи още поне 10 000 км, не искал напразно да ми взема парите (мой познат му е колега и затова...). климатик нямам. след почивните дни може би ще успея да отида в някой сервиз - в русе мн трудно се намират такива, които да работят добре
Коментар
-
И на мен така се случи на Вravo-то. 6яха ми сменили ангренажа, но след около 5000км.....Паля си сутринта и се чуват някакви отчетливи, ритмични удари откъм двигателя. Дадох на женатада подава газ да видя какво става - ангренажния ремък толкова разхла6ен, че удря в капака.Веднага загасих, на пътната помощ и айде у сервиза.п.с. но пък не е свирил ,скърцал или скимтял.Ex Fiat 126P
Ex Fiat Tipo 1.6 DOHC 1989
Ex Fiat Bravo 1.6 16V 1997
Alfa Romeo 147 1.6 TS
Не ми работи буква Б на лаптопа, изпи 1 бира. Затова я пиша с 6.
Коментар
-
И според мен е точно така както казват колегите по горе.И аз имам подобен проблем (свирене на ремък при запалване),но при мен е от ремъка на алтернатора(при по ниска температура на околната среда и натоварване на алтернатора при първоначално завъртане на стартера).Щом си забелязал и удари в капака на ангренажа трябва незабавно да го провериш първо него,защото последствията там са много лошиFiat Brava 1.6/16v
Powered by Fiat
Коментар
-
понеже съм пълен профан съм поизлъгал малко. онова дето е поразтопено не е капака на ангренажа, а капака на някви кабиле дето минават и е разтопено отвън....зансох я на майстор, обаче докато стигна до сервиза и тя се постопли и въпросното свирене престана. човека гледа-гледа и ми каза, че докато не го чуе нищо не може да направи. оставих му я за 2 часа, но пак не успя да се изстуди и се разбрахме да му я оставя някой път за цяла нощ в сервиза и да отида на сутринта да я видим. но ме успокои, че не е ангренажа - ако е прецакана ролка, нямало да стигна до сервиза (5 км), а ако е самия ремък свирело доста по-силно и постоянно. и двата случая съм ги чувал при коли на познати - моето е супер слабо и трябва да се заслуша човек, аз го чувам само като е напълно тихо покрай мен. най-вероятно е някой от другите ремъци, но ще проверим нещата тези дни
Коментар
-
... тия звуци, освен от износени ролки, може да са и от лагера на алтернатора; диагностиката е проста - когато чуеш свиренето, гасиш, сваляш ремъка на алтернатора и пак палиш - това важи за моторите с отделен ремък на алтернатораако си с общ ремък - за алтернатора, хидр. помпа и климатика, установяването на причината е по-трудна2.4 JTD
Коментар
-
Колега, не експериментирай с колата си! От личен опит силно те съветвам да обарнеш сериозно внимание на този "свирещ " звук. Прочети на мен какво ми се случи: 12 октомври - чувам странно присвирване от към двигателя - увеличава се с подаването на газ. Цял ден карам така. Хвърлих един поглед под капака - всичко иглежда нормално. На следващия ден свиренето се усилва. Притесних се и отскочих до един сервиз - "компетентният майстор" - 3-ма на брой - дават присъдата: "Момче, не е нищо механично - вероятно въздушния филтър е много мръсен - нищо обезпокпоително - карай така и я доведи тея дни да я обслужим." Да отбележа - ангренаж и ролка и пистов и ролка всичко съм сменил преди 20 000км. Реших, че е по добре да изчакам до края на седмицата да я заведа на майстора и я спрях за 2 дни. На 15 октомври - запалих колата да отскоча до един магазин - тръгнах минах 2-3 км и изведнъж чух страшно присвирване - последващо от приличащи на изстрели гърмежи. Всичко за 2 -3 секунди. Веднага осъзнах, че нещо стана с ангренажа. Колата изгасна. Какво се случи? Оказва се, че една ролка на пистовия ремък( пластмасовата й част е превъртяла спрямо самия лагер на ролката - излиза от него опира в капака на ангренажа - стопява го - пластмасовите боклуци влизат под ангренайа - той прескача. Криви 8 клапана , 6 счупени кобилици, счупена обтяжната ролка на ангренажа.... главата е здрава. Един повдигач счупен.... Аман от майстори и идиоти, които им вярваме... Обярни внимание на свиренето
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар