Ето какво направих - понеже валеше и неможеше да се "ръчка" по колата, а на бензин немога да стигна доникъде, реших да заредя газ в колата, тъй като нямаше. С много усилия стигнах до близката бензиностанция и заредих. Когато минах на газ установих че колата работи доста по добре, пак няма много мощност, но поне не се дави и не прекъсва и на гърми като на бензин, така че сега макар и по-бавно мога да стигна до сервиз с диагностика. От дълги години каране на газ знам, че ако някоя свещ или кабел не са в ред на газ започва да гърми и то яко. Самият факт че на газ се движа по-добре от на безнин ми говори , че проблема не е в свещите и кабелите, тъй като когато съм имал такъв проблем и не съм можел да карам на газ заради свещи и кабели съм си карал безпроблемно на бензин. Миризмата на газовете когато съм на бензин е като на неизгорял бензин - или подава повече или неправи добро изгаряне. Ако тази информация кара на някой да му "светне лампичката" моля да сподели.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Brava 1.6 16V почна да гърми при подаване на газ
Collapse
X
-
Stefanaki написа:bravacar написа:Абе знам аз че тези майстори не са читави, но просто бяха най-близо - едвам мога да измина и километър, така че при създалата се ситуация нямах друг избор. Пък и незнаех че катализатора като така се напича е ОК и затова им позволих да го махнат, но човек неможе да е специалист по всичко.
Коментар
-
bravacar написа:Миризмата на газовете когато съм на бензин е като на неизгорял бензин - или подава повече или неправи добро изгаряне. Ако тази информация кара на някой да му "светне лампичката" моля да сподели.
Коментар
-
bravacar написа:Stefanaki написа:bravacar написа:Абе знам аз че тези майстори не са читави, но просто бяха най-близо - едвам мога да измина и километър, така че при създалата се ситуация нямах друг избор. Пък и незнаех че катализатора като така се напича е ОК и затова им позволих да го махнат, но човек неможе да е специалист по всичко.
Коментар
-
u_bo
освен изброеното от Стефан, има и следните възножности- повреден регулатор на налягане /бензиновия/- повредена дюза....,,,, но ако е САМО това - би трябвало на газ да няма НИКАКВИ проблеми....ако има някакви и на газ --- прегледай въздуховодите и си виж датчиците - МАП и подобни --> без диагн. НЕМА да се мине /освен ако не е спукан въздуховод
Коментар
-
Все още си мисля че проблема ти е в токовете. Не е задължително да гърми на газ при неработещо запалване. Провери си свещите виж дали имат еднакъв цвят. Вади кабелите един по един и гледай дали има изменение на оборотите. даже както си ги извадил нареди ги на лулите и почни да въртиш и гледай искрите как ги реди и сравнявай. При най малката разлика сменяй. Ако трябва сложи на неийно място каквато и да А най хубаво е да намериш от някой колега работещи свещи който си ги е сменил ей така от мерак. Така ще елеминираш по лесно всичките на веднъж. Огледай и лулите че понякога и те правят пробив който едва се забелява. Запали двигателя в тъмницата огледаи цялата високоволтова инсталация в тъмното ако има някъде пробиви и утечки всико се вижда. И чак тогава търси някой който да се занимае с меренето на бобините. Както ти е писал колегата само с мерене на съпротивлението на намотките не може да се гарантира че е здрава. Особенно както при теб работи частично явно пробива когато си иска. То май дето преди ти писах за метода на пробите и грешките е единствения най евтин и качествен при високите напрежения на запалването. По лесно е да подмениш нещо и да провериш нещо дали работи от колкото да измериш. П.П Да беше написал и за какъв мотор става на въпрос щеше да ни е по лесно да гадаем.
Коментар
-
lov написа:Все още си мисля че проблема ти е в токовете. Не е задължително да гърми на газ при неработещо запалване. Провери си свещите виж дали имат еднакъв цвят. Вади кабелите един по един и гледай дали има изменение на оборотите. даже както си ги извадил нареди ги на лулите и почни да въртиш и гледай искрите как ги реди и сравнявай. При най малката разлика сменяй. Ако трябва сложи на неийно място каквато и да А най хубаво е да намериш от някой колега работещи свещи който си ги е сменил ей така от мерак. Така ще елеминираш по лесно всичките на веднъж. Огледай и лулите че понякога и те правят пробив който едва се забелява. Запали двигателя в тъмницата огледаи цялата високоволтова инсталация в тъмното ако има някъде пробиви и утечки всико се вижда. И чак тогава търси някой който да се занимае с меренето на бобините. Както ти е писал колегата само с мерене на съпротивлението на намотките не може да се гарантира че е здрава. Особенно както при теб работи частично явно пробива когато си иска. То май дето преди ти писах за метода на пробите и грешките е единствения най евтин и качествен при високите напрежения на запалването. По лесно е да подмениш нещо и да провериш нещо дали работи от колкото да измериш. П.П Да беше написал и за какъв мотор става на въпрос щеше да ни е по лесно да гадаем.
Коментар
-
bravacar написа:Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.
Коментар
-
Humppa
U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!
Коментар
-
Humppa написа:U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
Humppa написа:U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!
Коментар
-
u_bo
колега humppa - аз няма да съм толкова категоричен като колегите моя отговор е:Грешиш - но за 1.8 до 1999 - за другите - не знам прав си САМО в случая , че AKO при повредата на дюзата се промени съпротивлението на намотката й - тогава ЕКУ ще го хване ... евентуално.но много пъти повредата е механична - няма как ЕКУ да го зацепи
Коментар
-
Humppa
Е, аз споделям какво съм преживял. Колата не палеше, дръпнахме я до сервиз, смениха дюзата и от тогава си я карам така. Едва ли в сервиза сами оправяли други проблеми безплатно!Редакция: сега си спомням, че тогава смених и свещите!
Коментар
-
bravacar написа:Днес ходих на диагностика и се оказа че бобината е дала фира - първи цилиндър неработи. Няма искра на свещта. Въпросът е дали да купувам нова бобина за 150 лв. или да си взема от италиянеца втора употреба за 50? Вие на какво мнение сте?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар