Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.6 16V почна да гърми при подаване на газ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Ето какво направих - понеже валеше и неможеше да се "ръчка" по колата, а на бензин немога да стигна доникъде, реших да заредя газ в колата, тъй като нямаше. С много усилия стигнах до близката бензиностанция и заредих. Когато минах на газ установих че колата работи доста по добре, пак няма много мощност, но поне не се дави и не прекъсва и на гърми като на бензин, така че сега макар и по-бавно мога да стигна до сервиз с диагностика. От дълги години каране на газ знам, че ако някоя свещ или кабел не са в ред на газ започва да гърми и то яко. Самият факт че на газ се движа по-добре от на безнин ми говори , че проблема не е в свещите и кабелите, тъй като когато съм имал такъв проблем и не съм можел да карам на газ заради свещи и кабели съм си карал безпроблемно на бензин. Миризмата на газовете когато съм на бензин е като на неизгорял бензин - или подава повече или неправи добро изгаряне. Ако тази информация кара на някой да му "светне лампичката" моля да сподели.

    Коментар


      #17
      Stefanaki написа:
      bravacar написа:
      Абе знам аз че тези майстори не са читави, но просто бяха най-близо - едвам мога да измина и километър, така че при създалата се ситуация нямах друг избор. Пък и незнаех че катализатора като така се напича е ОК и затова им позволих да го махнат, но човек неможе да е специалист по всичко.
      Направи най-елементарните измервания, за да си диагностицираш проблема:1. Съпротивление на четирите кабела от бобината към свещите;2. Съпротивление на намотките на бобината.Ако измерените стойности са в граница - смени свещи.
      Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?

      Коментар


        #18
        bravacar написа:
        Миризмата на газовете когато съм на бензин е като на неизгорял бензин - или подава повече или неправи добро изгаряне. Ако тази информация кара на някой да му "светне лампичката" моля да сподели.
        Колега,аз ти го казах и сега ти го повтарямЩом ти мирише на неизгорял бензин и катализатора ти грее много това значи:1.Че катализаторе си е ОК2.Че имаш завишено подаване на гориво и колата работи на много богата смес.Ако ламбдата е замръзнала на показание бедна смес и лъже контролера,то той налива гориво за да компенсира и резултата е налице.3.Или в някой от цилиндрите нямаш нормален горивен процес и има недоизгаряне на горивото.Тогава има изтичане на гориво в всмукат.колектор и отново миризма и загряване на катализатора. Но тези неща се доказват с измерване при грамотем майстор и тогава се действа.Щом ти работи по добре на Газ,не е проблема в бубината и вероятно трябва да се насочиш към Ламбда-сензора.Аз не знаех че колата ти има и Газ.В такива случаи всичко може да се очаква в работата на бензин.

        Коментар


          #19
          bravacar написа:
          Stefanaki написа:
          bravacar написа:
          Абе знам аз че тези майстори не са читави, но просто бяха най-близо - едвам мога да измина и километър, така че при създалата се ситуация нямах друг избор. Пък и незнаех че катализатора като така се напича е ОК и затова им позволих да го махнат, но човек неможе да е специалист по всичко.
          Направи най-елементарните измервания, за да си диагностицираш проблема:1. Съпротивление на четирите кабела от бобината към свещите;2. Съпротивление на намотките на бобината.Ако измерените стойности са в граница - смени свещи.
          Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?
          Стойностите на намотките на бубината може да са идеално в нормите и тя да е здала багажа.При режим в реално време бубината може да стигне да отдава до 30 kV/зависи от разстоянието между електродите на свещите/ и точно в такива моменти да прави пробив на късо и да не работи.За това стойностите не са гаранция че е ОК.Но при тебе щом работи на Газ не е бубина.

          Коментар


            #20
            освен изброеното от Стефан, има и следните възножности- повреден регулатор на налягане /бензиновия/- повредена дюза....,,,, но ако е САМО това - би трябвало на газ да няма НИКАКВИ проблеми....ако има някакви и на газ --- прегледай въздуховодите и си виж датчиците - МАП и подобни --> без диагн. НЕМА да се мине /освен ако не е спукан въздуховод

            Коментар


              #21
              Все още си мисля че проблема ти е в токовете. Не е задължително да гърми на газ при неработещо запалване. Провери си свещите виж дали имат еднакъв цвят. Вади кабелите един по един и гледай дали има изменение на оборотите. даже както си ги извадил нареди ги на лулите и почни да въртиш и гледай искрите как ги реди и сравнявай. При най малката разлика сменяй. Ако трябва сложи на неийно място каквато и да А най хубаво е да намериш от някой колега работещи свещи който си ги е сменил ей така от мерак. Така ще елеминираш по лесно всичките на веднъж. Огледай и лулите че понякога и те правят пробив който едва се забелява. Запали двигателя в тъмницата огледаи цялата високоволтова инсталация в тъмното ако има някъде пробиви и утечки всико се вижда. И чак тогава търси някой който да се занимае с меренето на бобините. Както ти е писал колегата само с мерене на съпротивлението на намотките не може да се гарантира че е здрава. Особенно както при теб работи частично явно пробива когато си иска. То май дето преди ти писах за метода на пробите и грешките е единствения най евтин и качествен при високите напрежения на запалването. По лесно е да подмениш нещо и да провериш нещо дали работи от колкото да измериш. П.П Да беше написал и за какъв мотор става на въпрос щеше да ни е по лесно да гадаем.
              BRAVA 1.4 12v - 1998г.


              http://vbox7.com/play:124bedab

              Коментар


                #22
                lov написа:
                Все още си мисля че проблема ти е в токовете. Не е задължително да гърми на газ при неработещо запалване. Провери си свещите виж дали имат еднакъв цвят. Вади кабелите един по един и гледай дали има изменение на оборотите. даже както си ги извадил нареди ги на лулите и почни да въртиш и гледай искрите как ги реди и сравнявай. При най малката разлика сменяй. Ако трябва сложи на неийно място каквато и да А най хубаво е да намериш от някой колега работещи свещи който си ги е сменил ей така от мерак. Така ще елеминираш по лесно всичките на веднъж. Огледай и лулите че понякога и те правят пробив който едва се забелява. Запали двигателя в тъмницата огледаи цялата високоволтова инсталация в тъмното ако има някъде пробиви и утечки всико се вижда. И чак тогава търси някой който да се занимае с меренето на бобините. Както ти е писал колегата само с мерене на съпротивлението на намотките не може да се гарантира че е здрава. Особенно както при теб работи частично явно пробива когато си иска. То май дето преди ти писах за метода на пробите и грешките е единствения най евтин и качествен при високите напрежения на запалването. По лесно е да подмениш нещо и да провериш нещо дали работи от колкото да измериш. П.П Да беше написал и за какъв мотор става на въпрос щеше да ни е по лесно да гадаем.
                Утре отивам на диагностика... а относно двигателя съм писал в заглавието - "Brava 1.6 16V почна да гърми при подаване на газ" Мерси на всички за съветите, ама май без диагностика няма да мине. Не ми е жал за парите, просто и при диагностика съм виждал голями некадърности и ми се е налагало да ида на 2 диагностики докато се открие проблема...

                Коментар


                  #23
                  bravacar написа:
                  Ще съм много благодарен ако ми кажеш как точно да го направя и кои са коректните стойности?
                  Виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...EB%E8&start=30 и тази: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%E5%EB%E8.За кабелите: от 1,2 до 2,8 килоОма (тук има мнения с информация за работещи кабели до 6килоОма - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E0%E1%E5%EB%E8)За бобината:
                  Прикачени файлове
                  Aктуалният парадокс в България - повечето искат да живеят в по-уредена държава, но реват на умряло като им затвориш кранчето на сенчестата и полузаконна или незаконна дейност.

                  Коментар


                    #24
                    U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!

                    Коментар


                      #25
                      Humppa написа:
                      U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!
                      грешиш- 2 зими поред паля на 3 цилъндъра всяка сутрин, също имам изгоряла дюза. колата си пали нормално /очудващо/, работи на 900 оборота, но се усеща, че е на 3 цил.... а лампата свети, но като е валяло много дъжд и се намокри нещо /неясно за мен какво/ и вземе, че изгасне лампата и въпреки това пак си бачка на 3 цил. но не е толкова невъзможно паленето на 3 цил
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #26
                        Humppa написа:
                        U_bo, ако проблемът е в дюза, то при работа на бензин на таблото ще свети лампата на инжекциона, двигателя няма да иска да пали, а ако запали ще работи на ниски обороти ~500, няма да има мощност и ще гасне по време на движение! Това го споделям от личен опит. Имах изгоряла дюза на 3-ти цилиндър и смених с работеща от морга за 60 лева + работа... Моето Браво е с АГУ 2-ро поколение, т.е. пали на бензин и след 2000 оборота сменя на газ. Като изгоря дюзата хич не искаше да запали, плюс това беше декември месец, студ. Никакво палене тогава!
                        Грешиш.Имало е и друг проблем при тебе.Когато прекъсне една дюза двигателя си работи на три цилиндъра съвсем нормално.Когато прекъснат две дюзи си работи на два цилиндъра.Естествено че мощноста отдавана от двигателя ще е по ниска.

                        Коментар


                          #27
                          колега humppa - аз няма да съм толкова категоричен като колегите моя отговор е:Грешиш - но за 1.8 до 1999 - за другите - не знам прав си САМО в случая , че AKO при повредата на дюзата се промени съпротивлението на намотката й - тогава ЕКУ ще го хване ... евентуално.но много пъти повредата е механична - няма как ЕКУ да го зацепи

                          Коментар


                            #28
                            Е, аз споделям какво съм преживял. Колата не палеше, дръпнахме я до сервиз, смениха дюзата и от тогава си я карам така. Едва ли в сервиза сами оправяли други проблеми безплатно!Редакция: сега си спомням, че тогава смених и свещите!

                            Коментар


                              #29
                              Днес ходих на диагностика и се оказа че бобината е дала фира - първи цилиндър неработи. Няма искра на свещта. Въпросът е дали да купувам нова бобина за 150 лв. или да си взема от италиянеца втора употреба за 50? Вие на какво мнение сте?

                              Коментар


                                #30
                                bravacar написа:
                                Днес ходих на диагностика и се оказа че бобината е дала фира - първи цилиндър неработи. Няма искра на свещта. Въпросът е дали да купувам нова бобина за 150 лв. или да си взема от италиянеца втора употреба за 50? Вие на какво мнение сте?
                                Интересно е да се направят съответните изводи от този проблем:1.Поради това че бобината не е била редовна 1-ви цилиндър не е имал нормален горивен процес.Поплучава се следното:вследствие неизползвания въздух постъпил в 1-ви цилиндър за да изгори до СО2 то той излиза през изпускателния колектор и Лабда сензора отчита наличие на кислород и дава сигнал за обогатяване на горивната смес.Започва повишено подаване на гориво без възможност да изгори поради липса на горивен процес на 1-ви цилиндър.Освен това неизгорялото гориво допълнително излиза от изпускат.колектор и започва да изгаря в катализатора като го згрява може и до червено.2.Язък за сваления и премахнат катализатор.Не се маха катализатор преди да се установи че е негоден но с необходимите измервания.3.Сега измери на дефектната бобина всички цитирани по горе стойности за да разбереш че идеално отговарят на тях,но бобината е заминала.4.Не си купувай бобина от магазина защото е абсолютно менте за 150 лв.Взимаш си от италианеца бобина Магнети Марели -оргинална за 50 лв,а ако се пазариш я отнасяш и за 40.Взимаш я с проба отвън на паркинга.Всичко оргинално е по добро от ментетата които се продават в BG.Може да ти кажат в магазина че бобината е италианска,но това не значи че е оргинална.

                                Коментар

                                Working...
                                X