Здравейте, имам проблем с Бравото. От няколко дена съм забелязал че температурата ми минава доста над средата, а днес дори достигна до червения сектор и изхвърли охладителната течност от казанчето. Загрява доста бързо - в рамките на 10-15 минути. Не разбирам много от коли и затова питам какъв може да е проблема и възможно ли е да има връзка с това, че трябва да и се сменя маслото.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с Браво. Много загрява!
Collapse
X
-
В твоето положение бих се опитал да си изясня на първо време следните неща:- върти ли антифриза - погледни в разширителния съд отгоре дали влиза антифриз от малкия маркуч, ако можеш го сравни с някой колега със същата кола- включват ли се първата и втората степен на перката пред радиатора- дали не е запушен радиаторът - температурата по цялата площ на радиатора би трябвало да е горе - долу еднаква, ако има запушени места там не преминава антифриз и температурата е по-ниска. Това може да се провери със мултицет с термометър като го разходиш по радиатора понеже предполагам че мястото ти е ограничено.- дали няма замърсявания между радиатора на климатика и радиатора на охлаждането, радиаторът на климатика е отпред и между двата има много малко място което може да е задръстено със боклуци и въздуха не стига до радиатора с антифриза.- само когато е горещо ли прегрява или и при по-хладно, например вечер, нощем, прегрява ли на място или само в движение, градско или извънградско ( при извънградско имаме охлаждане от насрещния въздух)- термостатът дали не е повреден и да е останал в затворено положение, тогава не се отваря големия кръг и антифризът не преминава през охлаждащия радиатор - във форума има доста писано как се проверява термостат.- не карай колата докато не изясниш проблема, карай я само за да разбереш точно как се появява проблема и като достигне ~100 градуса спирай, за да не ти се налага после да сменяш гарнитура. Надявам се поне че термометърът и стрелката за температурата ти показват вярно.Пиши какво и как си проверявал. Успех.А, нещо не успявам да разбера за каква кола става въпрос - модел, двигател, година, цвят и размер на гумите (шегувам се за последното).Bravo 1.6 / 16
-
Колата е Браво 1.6/16. Прегряването става по всяко време - ден или нощ, топло или хладно няма значение. Перката пред радиатора се върти и на двете степени но няма никакъв ефект и температурата продължава да се качва. Миналата седмица карах извънградско и стрелката достигна до последната чертичка преди червената зона, тогава и забелязах че нещо не е наред. А днес ми вдигна до червената зона и изхвърли водата от казанчето. Дали е възможно прегряването да има нещо общо с това че трябва да се сменя маслото и съм пресрочил 10000 км. на които трябва да се сменя.
Коментар
-
Re: прегряване
kluchar написа:е чак толкова да влияе сманата на маслото не вярвам 1.я по добре виж дами работи перката 2.датчика дали включа 3.после дали отвяря термостата 4.дали има вода-антифриз може и да има запушване някъде по радятора -това е най гадното а иначе парно има ли
Коментар
-
За маслото - предполагам че няма връзка. Ако има проблем с маслото - свети червената лампичка. Филтъра се задръства с мърсотии и му се намалява пропускателната способност. В резулат след филтъра налягането е малко и светва червената лампичка.Все пак със маслото - не отлагай във времето. Ако не си подготвен финансово да си купиш масло поне масления филтър.Временно докато си купиш правилното масло. Маслото и масления филтър се сменят едновременно. Маслото и филтъра аз си ги купувам и ги сменят пред мен.Фиатите са капризни на масло и после може да ти възникнат по-сериозни проблеми които се оправят в сервиз със много пари.Аз гледам какво масло си пише по книжката и такова си слагам - Selenia 20K. И го сменям на не повече от 10000 км. Компромиси специално с маслото не правя.За прегряването - с вода ли караш или с антифриз. Ако е вода слагай дестилирана. Продават във магазини за автоаксесоари, хипермаркети и бензиностанции. Все пак за предпочитане е антифриз. Случвало ми се е да забравя да сложа капачката на разширителния съд като съм доливал антифриз и не съм виждал да изхвърля антифриз.Опитай се да си изясниш тия неща които ги написах по-горе. Ако всичко е наред следва друго:- да се провери дали е обезвъздушена охладителната система - при наливането на антифриз дали не е останал въздух в системата. Ти ли си сменяш антифриза или в сервиз. За обезвъздушаване също има много писано във форума.- дали няма пробив от цилиндър към охладителната система - кипи ли ти антифриза. Тук не съм много специалист, просто се опитвам да те насоча какво да търсиш във форума.Важно е първо да си изясниш в какво се състои точно проблемът. После ще търсиш решение.Перката - на първата степен се върти бавно а на втората по-бързо.Тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...763&highlight= има една снимка къде е стрелката за термостата, за първата и за втората степен (при мен). Може да провериш дали се включват правилно първата и втората степен.Как се проверява термостата - на форума горе вдясно има поле "Търсене", пишеш "термостат" и ти излизат темите в които е коментиран термостата. В поне 2-3 теми е обяснено как се проверява.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Riki888 написа:За маслото - предполагам че няма връзка. Ако има проблем с маслото - свети червената лампичка. Филтъра се задръства с мърсотии и му се намалява пропускателната способност. В резулат след филтъра налягането е малко и светва червената лампичка.Все пак със маслото - не отлагай във времето. Ако не си подготвен финансово да си купиш масло поне масления филтър.Временно докато си купиш правилното масло. Маслото и масления филтър се сменят едновременно. Маслото и филтъра аз си ги купувам и ги сменят пред мен.Фиатите са капризни на масло и после може да ти възникнат по-сериозни проблеми които се оправят в сервиз със много пари.Аз гледам какво масло си пише по книжката и такова си слагам - Selenia 20K. И го сменям на не повече от 10000 км. Компромиси специално с маслото не правя.За прегряването - с вода ли караш или с антифриз. Ако е вода слагай дестилирана. Продават във магазини за автоаксесоари, хипермаркети и бензиностанции. Все пак за предпочитане е антифриз. Случвало ми се е да забравя да сложа капачката на разширителния съд като съм доливал антифриз и не съм виждал да изхвърля антифриз.Опитай се да си изясниш тия неща които ги написах по-горе. Ако всичко е наред следва друго:- да се провери дали е обезвъздушена охладителната система - при наливането на антифриз дали не е останал въздух в системата. Ти ли си сменяш антифриза или в сервиз. За обезвъздушаване също има много писано във форума.- дали няма пробив от цилиндър към охладителната система - кипи ли ти антифриза. Тук не съм много специалист, просто се опитвам да те насоча какво да търсиш във форума.Важно е първо да си изясниш в какво се състои точно проблемът. После ще търсиш решение.Перката - на първата степен се върти бавно а на втората по-бързо.Тук http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...763&highlight= има една снимка къде е стрелката за термостата, за първата и за втората степен (при мен). Може да провериш дали се включват правилно първата и втората степен.Как се проверява термостата - на форума горе вдясно има поле "Търсене", пишеш "термостат" и ти излизат темите в които е коментиран термостата. В поне 2-3 теми е обяснено как се проверява.
Коментар
-
Като ходиш в сервиза да ти сменят маслото поинтересувай се точно какво масло ти слагат. Да ти го напишат на едно листче. И какъв маслен филтър. В крайна сметка трябва да знаеш в какво състояние ти е колата и какво има в нея.За водата - за предпочитане е дестилирана за да не се отлага котлен камък в охладителната система. Все пак антифризът има и смазващи и антикорозионни свойства. Помисли да си сложиш антифриз.Също като отидеш в сервиза обясни проблема със загряването и се консултирай със тях. Ако е обезвъздушаване, предполагам че могат да го направят. Гледам че колата ти е като моята, има три пробки които се отварят за обезвъздушаване, обаче трябва да се спазва процедурата по обезвъздушаването. Това също колегите са го писали по форума. За сервиз - добре е колата да се погледне в сервиз който е специализиран за Фиат. Ако има колеги от Варна които четат темата може би някой ще те насочи. Също във форума има раздел "Сервизи и Магазини" в които са коментирани сервизи за Фиат. Това също може да те ориентира към кой сервиз да се насочиш.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Проблема който има колегата ми напомня много на същия който имах аз (преди време блъснах куче с 140км/ч и предницата ми беше разбита заедно с спуканите радиатори .... та смених радиаторите)и когато доиде време за да напълня системата с вода имах същия проблем ... от начало всичко беше ОК ... след 10 мин работа на двигателя и малко по стабилна ръчка по града .... стрелката за температурата започна да скача с по 1 деление през интервал от 1-2 сек. ... спрях ... вдигнах капака и перката вартеше .... от там ми доиде брилянтната идея да развия капачката на разширителното казанче ... и познайте какво се получи .... ВУКЛАН :D .... та изгасих си колата и на другия ден с един приятел "майстор" (така му викам щото разбира малко повече от мен) източихме системата и започнахме да я пълним наново ... оказа се че в радиаторчето на парното остава малко въздух и след известно време работа системата го завърта и го вкарва в двигателя и се получава въздушен джоб ... от който всичко си еб...ва майката цялата система .... та за колегата с проблема ... ако според теб неможеш да се справиш сам ..... отиди в някой сервиз и поискай да ти обезвъздушът системата (няма да ти струва повече от 5-10лв.) .... почти 100% сам сигурен че проблема ти е същия като моя !!!!!чакаме развитие по темата .... GOOD LUCK !!!AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
ivan_dice написа:Проблема който има колегата ми напомня много на същия който имах аз (преди време блъснах куче с 140км/ч и предницата ми беше разбита заедно с спуканите радиатори .... та смених радиаторите)и когато доиде време за да напълня системата с вода имах същия проблем ... от начало всичко беше ОК ... след 10 мин работа на двигателя и малко по стабилна ръчка по града .... стрелката за температурата започна да скача с по 1 деление през интервал от 1-2 сек. ... спрях ... вдигнах капака и перката вартеше .... от там ми доиде брилянтната идея да развия капачката на разширителното казанче ... и познайте какво се получи .... ВУКЛАН :D .... та изгасих си колата и на другия ден с един приятел "майстор" (така му викам щото разбира малко повече от мен) източихме системата и започнахме да я пълним наново ... оказа се че в радиаторчето на парното остава малко въздух и след известно време работа системата го завърта и го вкарва в двигателя и се получава въздушен джоб ... от който всичко си еб...ва майката цялата система .... та за колегата с проблема ... ако според теб неможеш да се справиш сам ..... отиди в някой сервиз и поискай да ти обезвъздушът системата (няма да ти струва повече от 5-10лв.) .... почти 100% сам сигурен че проблема ти е същия като моя !!!!!чакаме развитие по темата .... GOOD LUCK !!!
Коментар
-
Не само на самият радиатор, има си пробки за обезвъздушаване и на самите маркучи на охладителната с/ма и те трябва да се отворят за да си текне и от там.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Няма нужда да я точиш. На СТУДЕНА кола отвиваш ВСИЧКИ пробки които видиш и започваш много БАВНО да наливаш антифриз в казанчето, все едно тече ракия от казана, виждал си предполагам. Трябва търпение, не бързай да наливаш. От която пробка потече ПЛЪТНА струя без мехури въздух я затваряш. Така една по една всичките ще протекат и ще ги затвориш. Тогава сипваш до максимума на каначето и палиш, чакаш я да загрее, да видиш дали парното духа горещо на празен ход, без да форсираш, също чакаш да се включат перките поне един път. През това време следиш и температурата, ако мине средата значи нещо не си направил както трябва, това разбира се ако са ти чисти радиаторите и самата система.Успех!Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
ilko-gd написа:Няма нужда да я точиш. На СТУДЕНА кола отвиваш ВСИЧКИ пробки които видиш и започваш много БАВНО да наливаш антифриз в казанчето, все едно тече ракия от казана, виждал си предполагам. Трябва търпение, не бързай да наливаш. От която пробка потече ПЛЪТНА струя без мехури въздух я затваряш. Така една по една всичките ще протекат и ще ги затвориш. Тогава сипваш до максимума на каначето и палиш, чакаш я да загрее, да видиш дали парното духа горещо на празен ход, без да форсираш, също чакаш да се включат перките поне един път. През това време следиш и температурата, ако мине средата значи нещо не си направил както трябва, това разбира се ако са ти чисти радиаторите и самата система.Успех!Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар