Здравейте на всички,Вкарах се в голям филм с моя двигател. Ще започна от начало и ще се опитам да обясна как се стигна до тази тема.Виждам че във форума има хора с опит с тази кола и по точно с този двигател от които се надявам на компетентни мнения.Та по същество
колата не искаше да върви и прекъсва в ниските обороти особенно като карам на 2-ра, 3-та с малко гази почва да сеца доста неприятно, също така много често като освободя от скорост и гасне. Първо смених кабелите (към 80лв бяха и казаха че са едни от най-добрите), свещите Бош силвър + и почистих дистрибуторната капачка и палеца, също и стъпковото моторче. Колата отново не тръгна като хората но прекъсването в ниските обороти намаля. Забравих да уточня че колата е с газов инжекцион и не вървеше добре и на газ и на бензин и сецането се появяваше също на газ и на безин. След това отидох на диагностика и замерваха кабелите и бубината, но нищо не хванаха като предположиха че компа на газовата може да обърква компа на колата. За вървенето мислех че трябва да се регулират клапаните но се оказа че ангренажа е прескочил два зъба, а едната ролка на ремака за балансиращите валове беше заминала и ремака беше изпаднал. Направих пълно обслужване на ролки и ремъци и колата тръгна много добре. За съжаление обаче отвреме на време пак започва да прекъсва в ниските и отидох на диагностика във Фиат-България (диагностиката е EXAMINER) и показа грешка в ламбдата (в последствие се оправи и работеше като показваше леко бедна смес), другата грешка беше във фазовия датчик и мислеха че ангренажа не е зацепен правилно и по номера на рамата видяха в базата данни на Фиат номера на двигатела с който е излязла от завода и по него поръчаха от София комплекта за регулиране на газоразпределителния механизъм. И от тук почна филма
като свалиха капака на главата и нагласиха валовете за регулиране на фазите се видя че няма прескочен зъб но с мерене на фазите ставала най-прецизна настройката. И така като тръгнаха да слагат петите се оказа че не стават на тази глава. От там майстора видя че на главата пише 97г. а на всмукателния колектор 94г.(колата е с първа регистрация 95г.) което го наведе на мисълта че може да е сменяна главата но проблема е че каза че тази глава май не е от Фиат Купе щом не стават петите, което много ме учуди. Другото за което се чудеше е да не би целия двигател да е сменен или само главата е от друга италянска кола. В последствие се оказа и че номера на двигателя който излиза от базата данни не съответства на номера по талона. Въпроса ми към вас е на този мотор става ли глава от друга италянска кола и от каква. На главата има номерация S9 A.R. 5 , 7669070 H, -97- , a пък ако някой я познае от снимките и каже направо от каква кола е ще е най-добре
Другата ми молба е ако някой знае къде е номера на двигатела да ме насочи за да го проверя директно. По въпроса с прекъсването ме посъветваха да си взема оригиналните свещи които и дават и ги поръчахме. Смених ги и колата тръгна с една идея по-добре и не сецаше в ниските но снощи по едно време пак започна и го прави когато си поиска и незнам вече къде да търся проблема. Дано да сте ме разбрали и ми помогнете че аз тотално се обърках вече
Ето и малко снимки на главата и на двигателния отсег
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
![Confused](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_confused.gif)
![Smile](https://www.fiatforum.bg/core/images/smilies/icon_smile.gif)
Коментар