Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мистерия около двигателя на Фиат Купе 2.0 16V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мистерия около двигателя на Фиат Купе 2.0 16V

    Здравейте на всички,Вкарах се в голям филм с моя двигател. Ще започна от начало и ще се опитам да обясна как се стигна до тази тема.Виждам че във форума има хора с опит с тази кола и по точно с този двигател от които се надявам на компетентни мнения.Та по същество колата не искаше да върви и прекъсва в ниските обороти особенно като карам на 2-ра, 3-та с малко гази почва да сеца доста неприятно, също така много често като освободя от скорост и гасне. Първо смених кабелите (към 80лв бяха и казаха че са едни от най-добрите), свещите Бош силвър + и почистих дистрибуторната капачка и палеца, също и стъпковото моторче. Колата отново не тръгна като хората но прекъсването в ниските обороти намаля. Забравих да уточня че колата е с газов инжекцион и не вървеше добре и на газ и на бензин и сецането се появяваше също на газ и на безин. След това отидох на диагностика и замерваха кабелите и бубината, но нищо не хванаха като предположиха че компа на газовата може да обърква компа на колата. За вървенето мислех че трябва да се регулират клапаните но се оказа че ангренажа е прескочил два зъба, а едната ролка на ремака за балансиращите валове беше заминала и ремака беше изпаднал. Направих пълно обслужване на ролки и ремъци и колата тръгна много добре. За съжаление обаче отвреме на време пак започва да прекъсва в ниските и отидох на диагностика във Фиат-България (диагностиката е EXAMINER) и показа грешка в ламбдата (в последствие се оправи и работеше като показваше леко бедна смес), другата грешка беше във фазовия датчик и мислеха че ангренажа не е зацепен правилно и по номера на рамата видяха в базата данни на Фиат номера на двигатела с който е излязла от завода и по него поръчаха от София комплекта за регулиране на газоразпределителния механизъм. И от тук почна филма като свалиха капака на главата и нагласиха валовете за регулиране на фазите се видя че няма прескочен зъб но с мерене на фазите ставала най-прецизна настройката. И така като тръгнаха да слагат петите се оказа че не стават на тази глава. От там майстора видя че на главата пише 97г. а на всмукателния колектор 94г.(колата е с първа регистрация 95г.) което го наведе на мисълта че може да е сменяна главата но проблема е че каза че тази глава май не е от Фиат Купе щом не стават петите, което много ме учуди. Другото за което се чудеше е да не би целия двигател да е сменен или само главата е от друга италянска кола. В последствие се оказа и че номера на двигателя който излиза от базата данни не съответства на номера по талона. Въпроса ми към вас е на този мотор става ли глава от друга италянска кола и от каква. На главата има номерация S9 A.R. 5 , 7669070 H, -97- , a пък ако някой я познае от снимките и каже направо от каква кола е ще е най-добре Другата ми молба е ако някой знае къде е номера на двигатела да ме насочи за да го проверя директно. По въпроса с прекъсването ме посъветваха да си взема оригиналните свещи които и дават и ги поръчахме. Смених ги и колата тръгна с една идея по-добре и не сецаше в ниските но снощи по едно време пак започна и го прави когато си поиска и незнам вече къде да търся проблема. Дано да сте ме разбрали и ми помогнете че аз тотално се обърках вече Ето и малко снимки на главата и на двигателния отсег
    Прикачени файлове
    0899288885-Краси

    #2
    Забравих да кажа че остана и проблема с гасненето като натисна съединитела и като падат оборотите направо угасва. Мисля пак да почистя моторчето и дросела този път. Има ли някакви особенности при сваляне и почистване на дросела за да не объркам нещо и да влоша нещата Благодаря!
    0899288885-Краси

    Коментар


      #3
      Този сервиз, в който си отишъл и където са се мъчили да ти слагат пети за центровка на валовете са доста не наясно явно.Пети за зацепване се ползват само при новите модели на които ангренажните колела са направени раздвижни.А този мотор фабрично не е с раздвижни колела и просто няма такива сервизни пети за зацепване, само по белезите се зацепва.За прекъсването най добре е да се закачи на тестер и да се проследят сигналите за ТПС и МАП за аномалии.Другият вариант е да се подменят пробно, но пък ако има проблем в букси и кабели няма да се хване с подмяната.Може и при комутатора да има проблем, трябва да се провери също.
      sigpic
      Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
      475HP 11,5/1,9/191
      YouTube

      Коментар


        #4
        ici написа:
        Този сервиз, в който си отишъл и където са се мъчили да ти слагат пети за центровка на валовете са доста не наясно явно.Пети за зацепване се ползват само при новите модели на които ангренажните колела са направени раздвижни.А този мотор фабрично не е с раздвижни колела и просто няма такива сервизни пети за зацепване, само по белезите се зацепва.За прекъсването най добре е да се закачи на тестер и да се проследят сигналите за ТПС и МАП за аномалии.Другият вариант е да се подменят пробно, но пък ако има проблем в букси и кабели няма да се хване с подмяната.Може и при комутатора да има проблем, трябва да се провери също.
        Ами нали уж по номера на мотора поръчаха петите от София та даже си платих и куриера. Това значи ли че главата си е от този мотор?ТПС-а го знам къде е но МАП-сензор май няма или аз не го намирам. Комутатора каде са намира и как мога да го проверя?Днес ще взема контактен спрей и ВД40 и мисля да почистя всички букси, стъпковото моторче и дросела. Другото за което се съмнявам е да не е от някое вакуумно маркучле че и от тях ми казаха че така се получавало. На диагностиката не показа проблем с ТПС, МАП и комутатор или имаш друго впредвид с тестера.
        0899288885-Краси

        Коментар


          #5
          Абе тоя двигател мил ли си го преди да почне да ти прави проблеми? Чесно? А иначе за една италианка на газ дето правеше проблеми такива клецания и хъцкания - някакъв модул за управление или на бобини или на инжектори или на 2те беше... Май казах голяма простотия
          MB 280 S W108 67' - pickUp
          MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
          ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
          Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
          office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid

          Коментар


            #6
            Suppish написа:
            Абе тоя двигател мил ли си го преди да почне да ти прави проблеми? Чесно? А иначе за една италианка на газ дето правеше проблеми такива клецания и хъцкания - някакъв модул за управление или на бобини или на инжектори или на 2те беше... Май казах голяма простотия
            Мил съм го но сецането си го имаше и преди това.Утре почвам да почиствам всички клемички, конекторчета, моторчето за празен ход, дросела и даже може да сваля и всмукателните колектори да огледам хубаво да не дърпа от някъде въздух или пък някое вакуумно маркучле да не прави проблеми Колега ici ти имаше впредвид да сваля ТПС, МАП и комутатора и да се закачат на тестер за да се види дали работят правилно или трябва да се тестват докато са по двигатела?Някой ако има други идеи да казва тъкмо като се хвана утре да почвам всичко наред
            0899288885-Краси

            Коментар


              #7
              Негова си е главата, тя е еднаква на всички 2.0 16В и Турбо с изключение на Тема S3 с обратните по размер клапани.Нещата които може да се сменят измежду версиите на тези мотори са валовете и буталата. Трябва да намериш човек с лаптоп и ВизаУнискан или пък мобилен тестер и докато се кара и колата прави въпросните придърпвания да се гледат показанията на МАП, ТПС, РПМ, водна и въздушна температура, комутатора може да се гледа с приставка-осцилоскоп за лаптопа, ако има и широколентова сонда да се следят и смесите, тогава картинката ще се изясни моментално.МАП сензора е под една метална планка зад колектора на стената към салона. Извади му маркучето и го провери да не е спукано.Ако имаш течове на други места по колектора след дросела, колата просто ще вдигне сама обороти.Комутаторът е под бобината завит на един радиатор.По принцип този мотор изпада в едно нестабилно лашкане когато при каране се задържи на съвсем лека газ малко преди 2000об/мин.Просто трябва да се избягва този режим, иначе колата буквално започва да се джаска все едно новобранец кара
              sigpic
              Fiat Tipo HF Integrale powered by ICIDesign
              475HP 11,5/1,9/191
              YouTube

              Коментар


                #8
                Гледам си от Пазарджик, ела в Пловдив в Формулата. Пичовете знаят какво да правят, а мисля, че имат подходящ софт.
                MB 280 S W108 67' - pickUp
                MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
                ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
                Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
                office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid

                Коментар


                  #9
                  Suppish написа:
                  Гледам си от Пазарджик, ела в Пловдив в Формулата. Пичовете знаят какво да правят, а мисля, че имат подходящ софт.
                  Привет,Къде в Пловдив е тази Формула, че мисля да ходя да ми направят една диягностика на газовия инжекцион та ако нещо не я оправя до тогава да я видят и те пък белкем се оправи най-после Забелязах че като подавам много малко газ от дросела мотора претреперва и тръгва почти да огасва и си мисля че точно в този момент при движение се получава това сецане.Отивам да се чопля пък дано да искочи нещо
                  0899288885-Краси

                  Коментар


                    #10
                    Значи почистих стъпковото моторче и дросела, който беше много замърсен има отдолу едни вакуумни тръбички които почти бяха запушени както и каналчето на винтчето за регулиране на въздуха, също почистих с контактен спрей и повечето клеми до които успях да достигна. Днес не ми изгасна нито веднъж и двигатела работи много по равномерно без да прекъсва Дано да е така и занапред
                    0899288885-Краси

                    Коментар


                      #11
                      Провери си буксите от страната на кабелите. Много често точно под гуменото им уплътнение се закъсват.
                      Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
                      Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
                      -------------------------------------------------------------

                      Коментар


                        #12
                        Формулата е Кичука близо до коматевския възел
                        MB 280 S W108 67' - pickUp
                        MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
                        ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
                        Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
                        office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid

                        Коментар


                          #13
                          В крайна сметка проблема се оказа в импулсния датчик смених го преди десетина дена и от тогава не ми прекъсва и върви осезаемо по-добре
                          0899288885-Краси

                          Коментар

                          Working...
                          X