Здравейте на всички,Вкарах се в голям филм с моя двигател. Ще започна от начало и ще се опитам да обясна как се стигна до тази тема.Виждам че във форума има хора с опит с тази кола и по точно с този двигател от които се надявам на компетентни мнения.Та по същество колата не искаше да върви и прекъсва в ниските обороти особенно като карам на 2-ра, 3-та с малко гази почва да сеца доста неприятно, също така много често като освободя от скорост и гасне. Първо смених кабелите (към 80лв бяха и казаха че са едни от най-добрите), свещите Бош силвър + и почистих дистрибуторната капачка и палеца, също и стъпковото моторче. Колата отново не тръгна като хората но прекъсването в ниските обороти намаля. Забравих да уточня че колата е с газов инжекцион и не вървеше добре и на газ и на бензин и сецането се появяваше също на газ и на безин. След това отидох на диагностика и замерваха кабелите и бубината, но нищо не хванаха като предположиха че компа на газовата може да обърква компа на колата. За вървенето мислех че трябва да се регулират клапаните но се оказа че ангренажа е прескочил два зъба, а едната ролка на ремака за балансиращите валове беше заминала и ремака беше изпаднал. Направих пълно обслужване на ролки и ремъци и колата тръгна много добре. За съжаление обаче отвреме на време пак започва да прекъсва в ниските и отидох на диагностика във Фиат-България (диагностиката е EXAMINER) и показа грешка в ламбдата (в последствие се оправи и работеше като показваше леко бедна смес), другата грешка беше във фазовия датчик и мислеха че ангренажа не е зацепен правилно и по номера на рамата видяха в базата данни на Фиат номера на двигатела с който е излязла от завода и по него поръчаха от София комплекта за регулиране на газоразпределителния механизъм. И от тук почна филма като свалиха капака на главата и нагласиха валовете за регулиране на фазите се видя че няма прескочен зъб но с мерене на фазите ставала най-прецизна настройката. И така като тръгнаха да слагат петите се оказа че не стават на тази глава. От там майстора видя че на главата пише 97г. а на всмукателния колектор 94г.(колата е с първа регистрация 95г.) което го наведе на мисълта че може да е сменяна главата но проблема е че каза че тази глава май не е от Фиат Купе щом не стават петите, което много ме учуди. Другото за което се чудеше е да не би целия двигател да е сменен или само главата е от друга италянска кола. В последствие се оказа и че номера на двигателя който излиза от базата данни не съответства на номера по талона. Въпроса ми към вас е на този мотор става ли глава от друга италянска кола и от каква. На главата има номерация S9 A.R. 5 , 7669070 H, -97- , a пък ако някой я познае от снимките и каже направо от каква кола е ще е най-добре Другата ми молба е ако някой знае къде е номера на двигатела да ме насочи за да го проверя директно. По въпроса с прекъсването ме посъветваха да си взема оригиналните свещи които и дават и ги поръчахме. Смених ги и колата тръгна с една идея по-добре и не сецаше в ниските но снощи по едно време пак започна и го прави когато си поиска и незнам вече къде да търся проблема. Дано да сте ме разбрали и ми помогнете че аз тотално се обърках вече Ето и малко снимки на главата и на двигателния отсег
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мистерия около двигателя на Фиат Купе 2.0 16V
Collapse
X
-
Този сервиз, в който си отишъл и където са се мъчили да ти слагат пети за центровка на валовете са доста не наясно явно.Пети за зацепване се ползват само при новите модели на които ангренажните колела са направени раздвижни.А този мотор фабрично не е с раздвижни колела и просто няма такива сервизни пети за зацепване, само по белезите се зацепва.За прекъсването най добре е да се закачи на тестер и да се проследят сигналите за ТПС и МАП за аномалии.Другият вариант е да се подменят пробно, но пък ако има проблем в букси и кабели няма да се хване с подмяната.Може и при комутатора да има проблем, трябва да се провери също.
Коментар
-
ici написа:Този сервиз, в който си отишъл и където са се мъчили да ти слагат пети за центровка на валовете са доста не наясно явно.Пети за зацепване се ползват само при новите модели на които ангренажните колела са направени раздвижни.А този мотор фабрично не е с раздвижни колела и просто няма такива сервизни пети за зацепване, само по белезите се зацепва.За прекъсването най добре е да се закачи на тестер и да се проследят сигналите за ТПС и МАП за аномалии.Другият вариант е да се подменят пробно, но пък ако има проблем в букси и кабели няма да се хване с подмяната.Може и при комутатора да има проблем, трябва да се провери също.0899288885-Краси
Коментар
-
Абе тоя двигател мил ли си го преди да почне да ти прави проблеми? Чесно? А иначе за една италианка на газ дето правеше проблеми такива клецания и хъцкания - някакъв модул за управление или на бобини или на инжектори или на 2те беше... Май казах голяма простотияMB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Коментар
-
Suppish написа:Абе тоя двигател мил ли си го преди да почне да ти прави проблеми? Чесно? А иначе за една италианка на газ дето правеше проблеми такива клецания и хъцкания - някакъв модул за управление или на бобини или на инжектори или на 2те беше... Май казах голяма простотия0899288885-Краси
Коментар
-
Негова си е главата, тя е еднаква на всички 2.0 16В и Турбо с изключение на Тема S3 с обратните по размер клапани.Нещата които може да се сменят измежду версиите на тези мотори са валовете и буталата. Трябва да намериш човек с лаптоп и ВизаУнискан или пък мобилен тестер и докато се кара и колата прави въпросните придърпвания да се гледат показанията на МАП, ТПС, РПМ, водна и въздушна температура, комутатора може да се гледа с приставка-осцилоскоп за лаптопа, ако има и широколентова сонда да се следят и смесите, тогава картинката ще се изясни моментално.МАП сензора е под една метална планка зад колектора на стената към салона. Извади му маркучето и го провери да не е спукано.Ако имаш течове на други места по колектора след дросела, колата просто ще вдигне сама обороти.Комутаторът е под бобината завит на един радиатор.По принцип този мотор изпада в едно нестабилно лашкане когато при каране се задържи на съвсем лека газ малко преди 2000об/мин.Просто трябва да се избягва този режим, иначе колата буквално започва да се джаска все едно новобранец кара
Коментар
-
Гледам си от Пазарджик, ела в Пловдив в Формулата. Пичовете знаят какво да правят, а мисля, че имат подходящ софт.MB 280 S W108 67' - pickUp
MB 450 SEL 6.9 W116 75' - RESTORATION
ex.VWPOLO6N1 95'; Fiat Bravo 1.8 GT 95'
Now : private - MB 230 CE Sportline W124 89' - Black Dream
office - Skoda Fabia HTP 1.2 04' - Blue Kid
Коментар
-
Suppish написа:Гледам си от Пазарджик, ела в Пловдив в Формулата. Пичовете знаят какво да правят, а мисля, че имат подходящ софт.0899288885-Краси
Коментар
-
Значи почистих стъпковото моторче и дросела, който беше много замърсен има отдолу едни вакуумни тръбички които почти бяха запушени както и каналчето на винтчето за регулиране на въздуха, също почистих с контактен спрей и повечето клеми до които успях да достигна. Днес не ми изгасна нито веднъж и двигатела работи много по равномерно без да прекъсва Дано да е така и занапред0899288885-Краси
Коментар
-
Провери си буксите от страната на кабелите. Много често точно под гуменото им уплътнение се закъсват.Fiat Tipo 1.4i.e. 72hp 1993 - истинският автомобил
Fiat Coupe 2000 16V 139hp 1995 - като хубавата жена - кеф ти е да си с нея, но ти къса нервите и джоба - продадена
-------------------------------------------------------------
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар