Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

И отново тракане в този знаменит 2.0 20V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    И отново тракане в този знаменит 2.0 20V

    Колеги който има опит в механиката на този мотор да помага ако може!Та проблема е следния:Лампата за маслото загася бързо дори и след дълъг престой. И не светва след това даже и за миг, колкото и да са загряли мотора и маслото. Т.е. тракането не е от основни лагери. Не трака и при натоварване като я прибирам по баира в гаража. Въпросното гадно тракане се появява само на определен оборотен режим (около средни обороти). Под тях и над тях спира. На малки обороти си мърка. Не е вариатор, чува се някъде в средата на двигателя. Влияе се от гъстотата на маслото. Имам в предвид, че се увеличава с разреждането на маслото.Насочил съм се към биелен лагер, но все пак ако някой има друго мнение моля да го сподели!Не мога просто да повярвам колко кадърен трябва да е бил предния собственик за да го скопоса този мотор за 90к километра. А мотора е 182 А1.000Забравих да добавя, че след загасянето на двигателя се чува еднократно същия звук. Нещо като "лък" Не знам да се смея ли или какво. Много ме е яд. Пъво му смених разпределителните валове и 12 повдигача. Беше им паднала цементацията и гърбиците на валовете бяха ужас.Надявах се да е от тах. Шумовете намаляха, но гореописания не изчезна
    Lancia Dedra 1.6 ie
    FIAT Marea 2.0 20V

    #2
    Ако си добър в механиката може да пробваш да извадиш един два биелни лагера. Щом като циментацията на разпределителните валове е изчезнала значи си имал проблеми с маслото - напълно вероятно е да са надрани биелните лагери.
    Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

    Коментар


      #3
      Re: И отново тракане в този знаменит 2.0 20V

      gagamoto написа:
      Колеги който има опит в механиката на този мотор да помага ако може!Та проблема е следния:Лампата за маслото загася бързо дори и след дълъг престой. И не светва след това даже и за миг, колкото и да са загряли мотора и маслото. Т.е. тракането не е от основни лагери. Не трака и при натоварване като я прибирам по баира в гаража. Въпросното гадно тракане се появява само на определен оборотен режим (около средни обороти). Под тях и над тях спира. На малки обороти си мърка. Не е вариатор, чува се някъде в средата на двигателя. Влияе се от гъстотата на маслото. Имам в предвид, че се увеличава с разреждането на маслото.Насочил съм се към биелен лагер, но все пак ако някой има друго мнение моля да го сподели!Не мога просто да повярвам колко кадърен трябва да е бил предния собственик за да го скопоса този мотор за 90к километра. А мотора е 182 А1.000Забравих да добавя, че след загасянето на двигателя се чува еднократно същия звук. Нещо като "лък" Не знам да се смея ли или какво. Много ме е яд. Пъво му смених разпределителните валове и 12 повдигача. Беше им паднала цементацията и гърбиците на валовете бяха ужас.Надявах се да е от тах. Шумовете намаляха, но гореописания не изчезна
      В една друга тема е обяснен този проблем на всички 5-аци:
      2000 20v turbo написа:
      Тук по тази помпа бе работено мн. сериозно. Сериозната работа я върши един човек, който отбора на Русе познават -тоя със злата синя "Вектра"! Помпата си бе в отлично състояние но има технологичен според нас недостатък, който въпросния човек отстрани перфектно. Този недостатък може да се предположи, че е една от причините пет цил. мотори понякога да си хапват и лагерите ма мноо е дълго за обяснение. Може по-натам. Та помпата сега е тунингована и мноооооо по-сигурна. А! Гарнитурата пасва перфектно въпреки, че изглежда съмнително
      Това е решението:
      2000 20v turbo написа:
      Зацепването на зъбното колело с верига и болт /дясното на снимката/ към зъбното колело вътре в маслената помпа е челно - на натиск. Сега трудно ще го обясня и дано ме разбереш, но тази зъбчатка, която е с веригата е долепена към долната зъбчатка в маслената помпа, стегната е с болт към нея и толкоз. Няма шпонка, няма чоп, няма конус - стегнати са едната зъбчатка към другата Тази сглобка се охилавява, още и от това, че втората зъбчатка от маслената помпа - тази, от която се вижда само един двуграм се зацепва и движи балансиращия вал. Значи получава се така, че сериозните инерционни сили на балансиращия вал, тежащ сигурно над 1.5 кг. и въртящ се със 7000 оборота преминават през две зъбчатки стегнати една към друга, като към всичко това на целия този механизъм е гласувано доверие да прави налягане на маслото и да маже двигателя. Ако тези две зъбчатки - стегнати една към друга започнат да превъртат падат оборотите на помпата, пада налягането на маслото и пада и ДВГ - то! Какво е направено: Разпробити са с глухи отвори един срещу друг двете така куцо зацепени зъпчатки, и в този общ отвор бе сложен с уекичък натяг чоп, който здраво фиксира зъпчатките една към друга, след което те бяха стегнати здраво отново една към друга, но вече и с чоп! Дано да съм бил разбираем! На пръв поглед к"во толкоз една дупка и един чоп! Да ама не само разглобяването и сглобяването на помпата Yellow_Flash_Colorz_PDT_29 После тези отвори, чопове този натяг на сглобката си е бая игричка
      Колегата е обяснил перфектно кое, как, защо и кога, В семейството имаме 20в браво и вече 2 двг-та за части поради същия проблем!BTW: На зглобката и гласуват доверие защото там има и "някакво лепило", по мои наблюдения това лепило държи докъм 110 градуса - демек ако един път стрелката на температурата е стигнала 3 деления след 90 първото което трябва да се направи е да се зацепи помпата!
      Прикачени файлове
      Peugeot 406, 2000 HDi 90
      ex. Peugeot 106 1,5 D
      ex. Ritmo 70 138B2.000
      ex. Tempra 2.0 159A6.046
      Плийз, юз кирилик алфабет! Иф ю нот булгариан, но проблем юзинг shlockаvitsa. Бест регардс!

      Коментар


        #4
        Благодаря колеги, но си мисля, че маслената помпа е добре. Налягане на маслото вдига даже и само на стартер без да я паля. Днес започнах да спирам искрата цилиндър по цилиндър. И като изключим 1-ви и 5-ти цилиндър тракането намалява при спирането на 2ри, 3ти и 4ти цилиндър. Т.е. мисля, че имам разхлопани биелни лагери на средните 3 цилиндъра. Но все пак когато отворя за подмяна на лагерите ще ревизирам за всеки случай и маслената помпа.
        Lancia Dedra 1.6 ie
        FIAT Marea 2.0 20V

        Коментар


          #5
          Здравей колега. И аз съм потърпевш от съвестен собственик на такова браво имам тема ако искаш я разгледаи може да има нещо полезно за тебе там... Ако искаш питай нещо по конкрето... Препоръчвам ти за да провериш биелните лагери да махнеш картера и да видиш на какво положение са... Аз също съм с биелен лагер ама при мене си чукаше и на празни обороти...

          Коментар


            #6
            zoomy написа:
            Здравей колега. И аз съм потърпевш от съвестен собственик на такова браво имам тема ако искаш я разгледаи може да има нещо полезно за тебе там... Ако искаш питай нещо по конкрето... Препоръчвам ти за да провериш биелните лагери да махнеш картера и да видиш на какво положение са... Аз също съм с биелен лагер ама при мене си чукаше и на празни обороти...
            Оправих го колега. Биелните лагери на трите цилиндара бяха аут и то доста . Още малко и щеше да се наложи и с вал да се разправям. Направо съм се утървал на косъм. А за картера просто не ми се говори. Такова нещо за пръв път виждам. Имаше към 4 пръста кал на дъното. Тия хора не знаят ли какво значи смяна на маслото?!!! Благодаря на всички отзовали се колеги
            Lancia Dedra 1.6 ie
            FIAT Marea 2.0 20V

            Коментар

            Working...
            X