Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

фиат мареа 1.6/16v - нестабилни обороти - упорит проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    фиат мареа 1.6/16v - нестабилни обороти - упорит проблем

    Здравейте,Карам фиат мареа 1.6/16v на бензин, модел 96-та. От доста време не може да се реши проблема с оборотите. 1. От време на време правеше проблем с оборотите - качваше ги високи на моменти или палеше на високи. Но това беше сравнително рядко. Докато един ден не ми светна лампата на инжекциона и мотора работеше на по-малко цилиндри и се тресеше. Изгасих я, запалих я след час - работи нормално. И така 1000 км. нормално, после пак светна. В един малоумен сервиз в Люлин решиха, че кабелите на свещите са за смяна (без да погледнат свещите) и се съгласих да ги сменят. Нищо, проблема с тресенето и светването на лампата на инжекциона продължи да се появява. Оказа, се че свещите са заминали много яко. Смених ги и спря да светва лампата.2. Горе-долу откакто ми смениха кабелите обаче почна от време на време да клати оборотите на празен ход. После почна почти постоянно да ги мърда и освен това почна да пали на 2000-2500 оборота. Тук започна ходенето по мъките - диагностиката не открива нищо, сменях бобина, моторче за празен ход, слагаха нов TPS да видят не е ли от него (и с новия го правеше същото и върнахме стария), преинсталиране на софтуера, откачане на акумулатора, смяна на температурни датчици, смяна въздушния филтър ... нищо, проблема с клатенето на оборотите остава.3. Мисля, че единия проблем (високите обороти при старт) е решен за момента - почистих всички възможни клеми, излолирах кабелите без обвивка(тръбичка) и почистих добре клемата на MAP сензора и притегнах скобите на маркуча, който отива в него (въпреки, че не изглеждаха разхлабени). Не знам кое точно помогна, но засега пали на добри обороти и не качва до 2000 оборота при студена кола. Клатенето обаче остана, но доста по-рядко.4. Светнах се, че може от онзи малоумния сервиз от т.1 да са ми сложили фалшиви кабели (четох, че повечето марели-та в бг са боклуци). Днес си купих кабели JanMor, които доста хора ги хвалят и настина вдъхват доверие, поне на първо четене. Като ги сложих очаквах клатенето на оборотите (което беше станало по-рядко) са намалее, но то се усили и вече е постоянно, освен това оборотите падат и много надолу (преди ги клатеше но все нагоре), загасва няколко пъти.... това ме кара да се замисля, след като с тези нови и по-добри кабели, се държи така дали проблема не е в свещите (преди ми бяха сложили някакви Бош за около 20лв. общо четирите и се чудя дали не са били кофти за тази кола, в книжката препоръчват NGK).

    #2
    Ако си с проблеми по запалителната част - кабели, свещи, бобина - ще имаш други симптоми.За стабилни обороти, нека в сервиза да ти огледат отново всичко около дроселовата клапа.А най-добре смени първо сервиза.
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    Коментар


      #3
      От кабели и свещи ще прекъсва, няма да ти мени оборотите. Щом сте сменили мотора за празният ход и пак го има проблема е хубаво и да почистиш самата дроселова клапа ако е замърсена. След това си провери вакумите ако имаш такива и също серво усилвателя на спирачките. Има вероятност да краде въздух от някъде и от там да се шашка компота.

      Коментар


        #4
        Колега при мен проблема е същия само дето се оправи за около месец след смяна на свещи и кабели. Сега пак го прави, като пали студена държи около 2000 оборота. Дроселовата ми клапа е регулирана и почистена, но въпреки това го прави. Странното е че го прави понякога, но понякога работи много спокойно. И аз съм в задънена улица.
        Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

        Коментар


          #5
          И аз имам проблеми с работата на мотора на Фиат Купе 2.0 16V и днес бях в оторизиран сервиз на Фиат. Като цяло историята ми е дълга и ще пусна другата седмица тема като ми се изяснят нещата че влязох в голям филм.Та да се върна на темата от сервиза ми препоръчаха свещите които и дават по каталог, а те са с топлинно число 6 и разстояние м/у полюса 0,9мм. Иначе и аз взех едни свещи Bosch силвър+ които ставали(топлинно число 5 и друго междуполюсно разстояние). От сервиза казаха че тези мотори са си доста капризни откъм свещи и си искат тяхните. Поръчаха ми Шампионки за фиат и са на 13лв бройката. В сряда ще ги качим и ще видя как се държи мотора с тях и ще ви дам инфо
          0899288885-Краси

          Коментар


            #6
            kraskata_83 написа:
            И аз имам проблеми с работата на мотора на Фиат Купе 2.0 16V и днес бях в оторизиран сервиз на Фиат. Като цяло историята ми е дълга и ще пусна другата седмица тема като ми се изяснят нещата че влязох в голям филм.Та да се върна на темата от сервиза ми препоръчаха свещите които и дават по каталог, а те са с топлинно число 6 и разстояние м/у полюса 0,9мм. Иначе и аз взех едни свещи Bosch силвър+ които ставали(топлинно число 5 и друго междуполюсно разстояние). От сервиза казаха че тези мотори са си доста капризни откъм свещи и си искат тяхните. Поръчаха ми Шампионки за фиат и са на 13лв бройката. В сряда ще ги качим и ще видя как се държи мотора с тях и ще ви дам инфо
            Хайде колега, кажи какво се случи с колата, че следя темата с интерес.Поздрави
            Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

            Коментар


              #7
              Както доста пъти съм писал- при нашите 2 фиата проблема с играта на оборотите се оказа в окислени датчици за температурата (тоя върху термостата). Единия е с хубава клема с щракалка, другия е проблемния- нещо подобно на клема за тонколона е и се разхлабва и окислява и от там грешни данни към ЕКУ-то. Дори да не е там проблема нищо не коства да се провери :D
              Фиат Крома 1.9 16v+
              Фиат Браво 1.6 16v
              Фиат Мареа 1.6 16v

              Коментар


                #8
                pi4_s_bravo написа:
                Както доста пъти съм писал- при нашите 2 фиата проблема с играта на оборотите се оказа в окислени датчици за температурата (тоя върху термостата). Единия е с хубава клема с щракалка, другия е проблемния- нещо подобно на клема за тонколона е и се разхлабва и окислява и от там грешни данни към ЕКУ-то. Дори да не е там проблема нищо не коства да се провери :D
                Колега, това го чета за първи път, а повярвай чета доста за този двигател. При първа възможност ще го проверя. Насочи ме само ако можеш къде точно се намира?Поздрави
                Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                Коментар


                  #9
                  И на мене ми правеше така фиата 2.0 16в..И беше буксата на топлиния датчик,беше се изкършило едното краче на буксата и не контактуваше добре.Срязах самата букса и сложих кабелни обувки и ги нанизах направо на датчика и сега всичко си добре..Моята е между делкото и термостата..
                  [URL=http://kachi-snimka.info/viewer.php?id=viu1250518520f.jpg

                  Коментар


                    #10
                    На Термостата отгоре (мотора с металните колектори) има 2 температурни датчика. По начало се достигат малко трудно- по-лесно е да се свали акумулатора и ЕКУ-то за да се работи спокойно. Единия датчик е за температурата показвана на таблото, другия е да дава инфо на ЕКУ-то , тоя дето прави мизериите е с нещо подобно на гумените камбанки покриващи свещите на москвичите и жигулите едно време. Не е лошо да зе почистят и двата,че така и така се разглобява.
                    Фиат Крома 1.9 16v+
                    Фиат Браво 1.6 16v
                    Фиат Мареа 1.6 16v

                    Коментар


                      #11
                      Аз съжалявам, че така използвам темата на колегата, но ако не го оправя този проблем ще запаля Фиата. Свалянето на ЕКУ-то не е ли малко сложна работа?
                      Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                      Коментар


                        #12
                        dvoinikat написа:
                        Аз съжалявам, че така използвам темата на колегата, но ако не го оправя този проблем ще запаля Фиата. Свалянето на ЕКУ-то не е ли малко сложна работа?
                        Колегата май имаше предвид дистрибуторната капачка при мен тя е точно над термостата. И аз ще погледна тези букси че горната малко я счупих като сменях термостата а долната която е за уреда е доста окислена и капачката която я покрива е счупена и си стои така гола но уреда си ми работи което ме кара да мисля че проблема може да е в тази за ЕКУ-то.Иначе днес ходих за свещите, но се оказа че са забравили да ги поръчат в понеделник и сигурно ще пристигнат в петък. Дано да я оправя че ми писна да ми гасне и да играят оборотите
                        0899288885-Краси

                        Коментар


                          #13
                          ЕКУ-то се сваля много лесно. Трябва само да се внимава с куплингите. Сваля се акумулатопра, след това кутията , в която стои акумулатора, а по спомен- ЕКУ-то май е захванато към тази кутия.

                          Коментар


                            #14
                            Лесно се сваля-общо взето се държи на 6-7 болта и 1-2 кабелчета за маса под болтовете.След това се откача кабела му и готово, тогава се работи спокойно по датчиците за температурата.
                            Фиат Крома 1.9 16v+
                            Фиат Браво 1.6 16v
                            Фиат Мареа 1.6 16v

                            Коментар


                              #15
                              Забелязях нова закономерност, когато колата я запаля студена се държи много добре - оборотите са както трябва и не играят. И така до първото вкл на перката за охлаждане, стават около 1100 и стоят там, след това при палене на топъл двг, стрелката отива до 1700, при превкл на газ падат на 1000, като вкл и ксенона пак са 800 и така до следващото вкл на перката. Дано е станало ясно какво имам предвид
                              Fiat Bravo 1,6 16V 103 hp

                              Коментар

                              Working...
                              X