Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

тракане на мотора след облужване 1.6 16v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    тракане на мотора след облужване 1.6 16v

    от известно време мотора започна да трака като на повдигач например - сравнително тихо е но си се чува... проблема се появи след обслужване на колата - смяна на масло, всички филтри, ремъците и всички ролки... мислех си нещо за незацепен правилно ангренаж. но няма абсолютно никакви други признаци за това - няма проблем с обороти, разхода си е нормален за тоя мотор като че ли (8-9/100) няма загряване и изобщо няма други признаци нещо да не е в ред освен този шум; консумативите са "дайко" а пък сервиза в който ми ги сменяха изглеждаше читав - в доста сервизи питах дали знаят за скобата за валове с която се сменя ангренажа и в тоя единствено ми казаха, че въпреки че теоретично е възможно да се зацепи без нея, тя е задължителна за правилното зацепване (в другите сервизи казваха "каква е тая скоба?" ) така че много се надявам да са знаели пичовете как се зацепва ремъка...другото което ми идва наум като възможна причина е маслото - сложиха ми селения 10W40 но е някакво по-ефтинджос наливно и не знам дали мизерията не идва от него...кажете си мнението и евентуално какво бих могъл да направя - най-много ме притеснява да не е ремъка въпреки че няма други признаци за това...

    #2
    според мен ти е от маслото, и на мене ми се е случвало. Ако е по-воднисто, няма начин да не трака. То не е само с нашите фиатки. И други марки коли им тракат моторите ако са с калпаво масло. Но пан не е гаранция де. Аз на старата Темпра като сложех най-евтиния Валволин нито тракаше нито го гореше повече, а пробвах да сложа ЕЛФ - няма да ти разправям какво става. Помислих си че колата се е прецакала, но се върнах към Валволина и колата си се оправи. Мисля че тия синтетики и полусинтетики не са за всякакви мотори. Дано да е от маслото ти. Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.
    Мареа 1,6 16V

    Коментар


      #3
      Аз също съм на мнение че е от маслото, още повече щом още при закупуването Му Ти е изглеждало евтина имитация на Селения.
      Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
      Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

      Коментар


        #4
        а дано е от маслото... то н че ми изглеждаше еФтина имитация ами цената беше почти наполовина на бутилираното... ако е от маслото обаче не трябва ли тракането да изчезва като позагрее колата примерно или няма никакво значение (защото то не изчезва)?

        Коментар


          #5
          Ами зависи, ако е съвсем голямо менте от високата температура то още отънява и става направо на вода.
          Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
          Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)

          Коментар


            #6
            jordanfena написа:
            ....Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.
            Не във всички случаи е така колега....ако разликата в зацепането е малка няма проблем за мотора но просто не работи в оптимален режим и се барка самата му работа.Казвам го от личен опит защото след смяната на консумативите на моито браво не беше същата кола която бях оставил преди няколко часа.Още първите няколкостотин метра разбрах че нещо и има беше тромава и мудна....загледах се да не е опаната ръчната но уви НЕ!!!Покарах я един ден и разбрах че нещо наистина не е наред...нямаше видима разлика във работата на мотора палеше нетресеше....но му имаше нещо.Върнах се в сервиза и казах на "маистора" до го погледнат пак...според него може би бяха кабели свещи,ламда сондата....доста неща но не и нещо което e да е свързано с тяхната работа...В момента в които рабрах че ремъка е зацепен без скоба...работа беше ясна.Тръгнах без да прая циркове....след като "маистора" беше убеден 4е сичко е 6...на другия ден я закарах на Майстор които за час и върна предишната форма...без никви необходими смени на други консумативи просто наново беше зацепил анг.ремък.Като го попитах какво и имаше на колата тои ми каза ааааа....нищо само 2 градуса отклонение... :D:D:D Евала на човека...знае и може!!!!В нашия случаи маи наистина е маслото защото и аз съм чувал на друг автомобил разлика в работата на двигателя (в шума издаван от мотора)след смяна....Смениго че нещо маи не и понася на колицата това масло...Успех!!!
            Fiat Bravo GT 1.8 16V 113hp с малко тЮнинг (снегорин)
            KONI SPORT SUSPENSHION+EIBACH SPORT SPRINGS
            Изработка на всякакви изделия от стъклопласт за леки и товарни автомобили-брони,прагове,калници,капаци,маски,надстройки и други!

            Коментар


              #7
              Ами колега сподели къде в Пловдив знаят как да пипат, че на някой може да му е от полза
              Honda Accord 1.8 115к.с. 96г.
              Honda Civic 1.5 90к.с. 93г.
              FIAT Marea 115 '99 1.8 113hP 182.A2.000
              Powered by Total & Fobos LPG

              Коментар


                #8
                ре

                badmadafaka написа:
                а дано е от маслото... то н че ми изглеждаше еФтина имитация ами цената беше почти наполовина на бутилираното... ако е от маслото обаче не трябва ли тракането да изчезва като позагрее колата примерно или няма никакво значение (защото то не изчезва)?
                Като загрее би трябвало още по-добре да го чуваш тракането.Смени го маслото но си вземи обикновено минерално масло, това е моето мнение, не се нахвърляй на скъпи синтетики, че ще продължава да ти чуколеви моторното :D
                Мареа 1,6 16V

                Коментар


                  #9
                  ре

                  Колега,според мен проблема ти е от самото масло . - Никога,ама никога не си сипвай бутилирано. Това е като да си купиш хапчета в насипно състояние .

                  Коментар


                    #10
                    Колеги и при мен се получи същото,и аз си мисля че е от маслата,много интересно обаче на студен двигател работи перфектно и като позагрее малко почва да прелопва.В друга тема бях споменал подобните си проблеми,но сега забелязах,че и при колегата се е получило същото,незнам само какви масла да препоръчам,но най вероятно е от там нашият проблем.
                    Fiat Brava 1.6/16v
                    Powered by Fiat

                    Коментар


                      #11
                      Racer GT написа:
                      jordanfena написа:
                      ....Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.
                      Не във всички случаи е така колега....ако разликата в зацепането е малка няма проблем за мотора но просто не работи в оптимален режим и се барка самата му работа.Казвам го от личен опит защото след смяната на консумативите на моито браво не беше същата кола която бях оставил преди няколко часа.Още първите няколкостотин метра разбрах че нещо и има беше тромава и мудна....загледах се да не е опаната ръчната но уви НЕ!!!Покарах я един ден и разбрах че нещо наистина не е наред...нямаше видима разлика във работата на мотора палеше нетресеше....но му имаше нещо.Върнах се в сервиза и казах на "маистора" до го погледнат пак...според него може би бяха кабели свещи,ламда сондата....доста неща но не и нещо което e да е свързано с тяхната работа...В момента в които рабрах че ремъка е зацепен без скоба...работа беше ясна.Тръгнах без да прая циркове....след като "маистора" беше убеден 4е сичко е 6...на другия ден я закарах на Майстор които за час и върна предишната форма...без никви необходими смени на други консумативи просто наново беше зацепил анг.ремък.Като го попитах какво и имаше на колата тои ми каза ааааа....нищо само 2 градуса отклонение... :D:D:D Евала на човека...знае и може!!!!В нашия случаи маи наистина е маслото защото и аз съм чувал на друг автомобил разлика в работата на двигателя (в шума издаван от мотора)след смяна....Смениго че нещо маи не и понася на колицата това масло...Успех!!!
                      Колега ,2градуса са нищо ,след 130 лв за пети съм сигурен ,било е доста повече
                      FIAT MAREA 1.6 16V Weekend 99

                      Коментар


                        #12
                        янко написа:
                        Racer GT написа:
                        jordanfena написа:
                        ....Щом казваш че няма признаци да е ремъка, а и мисля че досега щеше да си без мотор, ако ремъка ти не е зацепен правилно.
                        Не във всички случаи е така колега....ако разликата в зацепането е малка няма проблем за мотора но просто не работи в оптимален режим и се барка самата му работа.Казвам го от личен опит защото след смяната на консумативите на моито браво не беше същата кола която бях оставил преди няколко часа.Още първите няколкостотин метра разбрах че нещо и има беше тромава и мудна....загледах се да не е опаната ръчната но уви НЕ!!!Покарах я един ден и разбрах че нещо наистина не е наред...нямаше видима разлика във работата на мотора палеше нетресеше....но му имаше нещо.Върнах се в сервиза и казах на "маистора" до го погледнат пак...според него може би бяха кабели свещи,ламда сондата....доста неща но не и нещо което e да е свързано с тяхната работа...В момента в които рабрах че ремъка е зацепен без скоба...работа беше ясна.Тръгнах без да прая циркове....след като "маистора" беше убеден 4е сичко е 6...на другия ден я закарах на Майстор които за час и върна предишната форма...без никви необходими смени на други консумативи просто наново беше зацепил анг.ремък.Като го попитах какво и имаше на колата тои ми каза ааааа....нищо само 2 градуса отклонение... :D:D:D Евала на човека...знае и може!!!!В нашия случаи маи наистина е маслото защото и аз съм чувал на друг автомобил разлика в работата на двигателя (в шума издаван от мотора)след смяна....Смениго че нещо маи не и понася на колицата това масло...Успех!!!
                        Колега ,2градуса са нищо ,след 130 лв за пети съм сигурен ,било е доста повече
                        да и аз съм сагласен с колегата янко 2 градуса са нищо и е невазможно да ги усетиш на каране по е вероятно да са били 2 зъба на някой вал и по темата и за мен е същия проблем с тракането лошо масло мисля че даеже преди време имаше и подобна тема във форума от колега който се оплакваше от същото

                        Коментар

                        Working...
                        X