Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1.6 16V трудно пали когато е загрял двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1.6 16V трудно пали когато е загрял двигателя

    Малко повече по случая писах в темата на FireBlade Колата загрява... дали е много? bravo 1.6 16V, но вече мисля, че съм за нова тема. Ето цитати
    chefobat написа:
    Здравейте,Аз имам Брава 16. 16V и преди 2 часа ме остави пред националния стадион. Беше загряла много и не можа да запали изобщо. Перката не се вкючи въобще! Стралката на таблото беше на 3мм от червената зона. Може ли да ми препоръчате някой сервиз дето да зе занимават с електрониката да ми проверят какво не и е наред. Ако може да бачка в събота и да е близо до Плиска пък ще е перфектно .Поздрави,Стефан
    chefobat написа:
    Не знам дали да не отворя нова тема, но пък се надявам FireBlade може да помогне . Преди малко си взех Бравата от където ме остави. Аз още в в 19:20 като беше паднала стрелката за температурата под средата успях да запаля, но тогава имаше още сериозно движение и се притесних да не ми направи същия номер пак.Та сега като си я взех запали като пич. Преди само виеше стартера и не палеше. Ротор на стартер смених миналата събота ако това има някво отношение. Докато се прибера стрелката стигна малко над средата. Спрях на една бензиностанция да заредя, че и друг проблем имам (ако някой му се чете може да погледне Странен проблем с горивото на Брава 1.6 16V). Та на бензиностанциятта видях, тоест чух, перката да работи. Но се изкючи доста бързо. Като си платих горивото и се качих в колата стрелката се беше качила вече почти до червената зона. Само докато запалих и минах 100м вече беше на средата. Целия маршрут от където закъсах до у нас е 3-4км. Бензиностанцията е на няма и 500м от блока. Като гледам охладителната течност не е с мого високо ниво, съвсем малко се вижда в ... бе там където се налива, не се сещам за думата. Купих си антифриз и мисля сутринта да налея за да видя нивото му по-обективно. Инъче когато закъсах в резерворчето вреше и кипеше и се вдигнало нивото поне с 2 пръста. Възможно ли е да преграва ако нивото е било малко под минимума? Но пък и не работещата перката днес със е помогнала за прегрее. Нормално ли е двигатела сам да си гасне така както при мен се случи - преди да стигне червената зона. Нов шофиор съм, извинявам се за въпроса, но си мисля че като има червена зона би трябвало и там да се движи стрелката, а не да спира сама преди да стигне до нея. Така де, стигането до таква температура пак ще ни накара да спрем при първа възможнос,т но не и посредата на задръстването в час пик.
    Та реших да споделя какви са ми впечатленията седмица по-късно. Не ми е загрявала много колата след гореописания инцидент(8-ми Юли). Миналия петък(10-ти Юли) ходих в сервиз, че се бях притеснил. Там ми разбиха проблема на 2. Първо, че колата е изгаснала и втория че не съм успял да запаля когато температурата е била висока. Реално и двата проблема на колата не сме ги оправяли, но наблюдавайки напоследък мисля, че са ми по-ясни симптомите.Проблем 1 : Автомобила осезаемо губи мощтност при включване на перката. Когато ми изгасна колата бях и пуснал климатик, и габарити така че допълнително беше натоварен двигателя. От тогава климатика не съм го пускал. Та си мисля, че колата изгасна просто при вклюяването на перката. После защо не продължи да си работи перката нямам представа. Как мислите, на какво може да се дължи подобно поведение? Другия проблем повече ме притеснява обаче. Защо не запали? И да си гасне от време на време не се притеснявам, но че не пали след това е вече сериозен проблем. В сервиза ми правиха диагностика и имаше грешки на Бубина-2 и Ламбда сонда. Гледайки цифрите по време на работа на двигателя Бубина-1 си реагираше константно на 2.2мс. Бубина-2 прескачаше от 2.2-2.4мс. Не е толкова голяма разликата но можело да се влошава ако много загреела. Сменихме я с нова за всеки случаи (обещаха че ще ми върнат старата ако проблема не е от там) и уговорката беше да покарам една седмица. Утре пак ще я водя. Както и да е аз мисля че проблема да не ще да запали при загрял двигател е някъде другаде. Реално и сега си издава странен звук стартера при палене когато е загрял двигателя. Идеи тук обаче нямам моля помагаите.

    #2
    Дали нямаш запушване в радиатора?
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      по скоро въздушна възглавница в охладителната система в резултат на ниското ниво на антифриза. датчика който включва перката остава в тая възглавница, а нейната температура е по ниска и затова не може да включи перката. Обезвъздуши си системата. Не си първият с този проблем. по отношение на запалването - стартера върти ли когато опитваш да палиш апък тя не ще?
      F/I/A/T/ Stilo 1.9 16v 04г.
      F/I/A/T/ Marea 1.6 16v 97г. - EX

      Коментар


        #4
        Провери си кабелите и свещите, за да не прецакаш и новата бубина.
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          Здрасти Rokambol,Ако е запушен радиатора просто ще си загрява перманентно колата. Поне аз така си го обяснявам. Не съм чувал това да води до гаснене и промяна в мощтността при вкючване на вентилатора. Не знам кой компонент управлява оборотите при вкюване на перката и климатика. Предполагам сигурно е някакъв тип стъпков мотор и евентуално той да прави проблем. Запушване в радиатора също не мисля, че обяснява трудното , да не кажа невъзможното запалване при загрял двигател. ...Забравих да кажа, че в сервиза правихме газов анализ за да видим дали ламбда сондата е прецакана(все пак имаше такава грешка на диагностиката). Когато е студен автомобила има известни колебания в работата на мотора. Но и диагностиката и газ анализа не показват индикации за проблем с ламбда сондата.

          Коментар


            #6
            bbw написа:
            по скоро въздушна възглавница в охладителната система в резултат на ниското ниво на антифриза. датчика който включва перката остава в тая възглавница, а нейната температура е по ниска и затова не може да включи перката. Обезвъздуши си системата. Не си първият с този проблем. по отношение на запалването - стартера върти ли когато опитваш да палиш апък тя не ще?
            Ами стартера върти и само толкова. Охладителната система беше изпразнена и напълнена наново. Обезвъздушихме я. Реално може и да не успея да стигна критичната температура при която съвсем не мога да запаля. Но от опасения че това може и да стане не ползвам климатика. Утре мога да пробвам в сервиза за я загрея яко на място и да видя дали ще запали.
            simenon3000 написа:
            Провери си кабелите и свещите, за да не прецакаш и новата бубина.
            Свещите са сменени. На кабелите освен съпротивлението какво може друго да им се мери?

            Коментар


              #7
              Като натиснеш педалът на газта и тръгнеш да палиш,пали ли?
              ex. punto elx 1.2i
              Lancia Libra 1.6

              Коментар


                #8
                petio4528 написа:
                Като натиснеш педалът на газта и тръгнеш да палиш,пали ли?
                Не не пали. Само стартера "вие" и изобщо не се случва нищо с двигателя.

                Коментар


                  #9
                  chefobat написа:
                  Здрасти Rokambol,Ако е запушен радиатора просто ще си загрява перманентно колата. Поне аз така си го обяснявам. Не съм чувал това да води до гаснене и промяна в мощтността при вкючване на вентилатора. Не знам кой компонент управлява оборотите при вкюване на перката и климатика. Предполагам сигурно е някакъв тип стъпков мотор и евентуално той да прави проблем. Запушване в радиатора също не мисля, че обяснява трудното , да не кажа невъзможното запалване при загрял двигател. ...
                  В интерес на истината, пъроначално бях писал, че се съмнявам в електрическата инсталация, а от там промяна (лъжлива) в показанията на уреда. Обаче прочетох, че последния път, водата е завряла в разширителния съд и затова го изтрих и допуснах запушване в радиатора. Прекаленото загряване на мотора ще доведе до затруднено палене, но не и невъзможност за такова(не говоря за крайни стойности - задиране и т.н.). Консумацията на перката е сериозна и при срив в електроинсталацията, е напълно възможно колата ти да угасне. Едно преплитане и последователно навръзване на консуматори (напр. при липса на "маса") е напълно способно да доведе до сериозен спад в захранващото напрежение. Пич, правя само догатки с идеята да съм полезен. Провери доколкото е възможно зареждането, акумулатора, консумацията... Както колегата писа по горе, въздушна възглавница също води до такива проблеми.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    Rokambol написа:
                    chefobat написа:
                    Здрасти Rokambol,Ако е запушен радиатора просто ще си загрява перманентно колата. Поне аз така си го обяснявам. Не съм чувал това да води до гаснене и промяна в мощтността при вкючване на вентилатора. Не знам кой компонент управлява оборотите при вкюване на перката и климатика. Предполагам сигурно е някакъв тип стъпков мотор и евентуално той да прави проблем. Запушване в радиатора също не мисля, че обяснява трудното , да не кажа невъзможното запалване при загрял двигател. ...
                    В интерес на истината, пъроначално бях писал, че се съмнявам в електрическата инсталация, а от там промяна (лъжлива) в показанията на уреда. Обаче прочетох, че последния път, водата е завряла в разширителния съд и затова го изтрих и допуснах запушване в радиатора. Прекаленото загряване на мотора ще доведе до затруднено палене, но не и невъзможност за такова(не говоря за крайни стойности - задиране и т.н.). Консумацията на перката е сериозна и при срив в електроинсталацията, е напълно възможно колата ти да угасне. Едно преплитане и последователно навръзване на консуматори (напр. при липса на "маса") е напълно способно да доведе до сериозен спад в захранващото напрежение. Пич, правя само догатки с идеята да съм полезен. Провери доколкото е възможно зареждането, акумулатора, консумацията... Както колегата писа по горе, въздушна възглавница също води до такива проблеми.
                    Мерси много за полезната информация. Аз тъкмо я оставих в сервиза и точно ел инсталацията ще гледат. Аз свещи, бубина, и акумолатор съм сменил. Кабелите на свещите показват идеални съпротивления. Остава генератора или някой елемент от схемата за чието съществуване не подозирам . Колата ще седи в сервиза до другия понеделник така, че тогава ще пиша какво са оправили. Но наистина гасненето според мен не е сериозния проблем ами факта, че не иска да запали като е топла. Единия пич в сервиза е много мой човек та ще направи всичко възможно да я оправят. Стискайте палци и благодаря на всички.

                    Коментар

                    Working...
                    X