така колеги термостат ми даде един приятел дето го е сменял наскоро с оригинален и ми даде стария .... имам един вапрос .... от страната на закрепване към главата .... има една пластина .... която незнам за какво служуи чесно казано и какво ще стане ако не я сложа >?!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Термостат /Проблема е решен/
Collapse
X
-
u_bo
ivan_dice написа:така колеги термостат от един приятел дето го е сменял наскоро с оригинален и ми даде стария .... имам един вапрос .... от страната на закрепване към главата .... има една пластина .... която незнам за какво служуи чесно казано и какво ще стане ако не я сложа >?!
Коментар
-
Ако следваме логиката тази пластина може би е сложена за да има "тяга" на водата към парното! Т.е. може и без нея, но ако е там водата ще минава по бързо през малкото сечение отколкото през голямото, ако е махната пластината!Edit: А по вероятно е да е поставена за обевъздушаване, защото отвора е отгоре! Т.е. като налееш новия антифриз водата се покачва бавно и избутва въздуха към по-горна точка и това пречи при първоначално обезвъздухаване да влезне въздух към парното! Повярвайте ми на типото сигурно 2 месеца не можах да го изкарам след напълно източване на антифриза!!||El Paso Performance|| Мойте обяви ||
// Fiat Tipo 5-door 1.4 SOHC // Fiat Tipo 1.6 DOHC 3-door Trackday project // Lancia Dedra HF Turbo // Fiat Tempra SW 4x4 //
Коментар
-
u_bo
при мен такова чудо НЕМА .лично мнение - това е неква’рационализация’ виж си по номера в ЕПЕР дали имаш такъв елемент .
Коментар
-
Здравейте колеги .... днес зглобих бравото с новия термостат на който малко разширих отвора щото някой ми казваха не го махай някои махни го и в крайна сметка го резнах малко и си го оставих .... ОБАЧЕ ... имам малък проблем когато уж обезвъздуших мотора .... и направих едно кръкче на града .... първоначално всичко си беше нормално и се искефих много ... ... НО.... по закона на мърфи ништо не е такова каквото изглежда ....1-ви проблем .... като спях пред нас след като покарах малко ..... изфурсирах двигателя и чух учудващо странен звук на клокочене в купето и се осетих че радиатора на парното не е обезвъздушен .... както и да е резнах още 5-6-10-12 пъти двигателя и клокоченето отшумя .... но всяко действие има своето противодействие .... въшросния въздух влезна в двигателя и си еба мамата .... почна да загрява .... загрява и ми изхвърли водата... но чесно казано вече бях много уморен и не ми се занимава да я чакам да истине и пак да я обезвъздушавам и я оставих за утре .....2-ри проблем .... след като ми хвърли водата пред нас забелязах че имам някакъв теч от кам страната не термостата и си мисля че е възмовно от голямото налягане което се получи при загряването на двигателя .... щото за 2-3 мин след спирането пред нас стрелката на температудата скочи 3 деления над средата ......... и така с моите неволи .... ако някой има някакви съвети за утре какво да правя сега е момента да ги дава !!!AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
Забравих да ви кажа ... ако знаете колко ядове имах с проклетата пита на парното .... щото и нея свалях ... колко зор видях докато я сложа .... не е истина просто .... то не бяха гумени пръстенчета .... та по 2 .... по 3 .... без металния пръстен .... с него .... абе всякакви комбинации ..... и накрая се ядосах .... и го побългарих (накрая го намазах яко с термо-силикон сложих и гумени пръстенчета затворих го 20-30мин да дръпне силикона и заспа като къпано бебе)AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
то много добре, ама тази пластина и на мен ми се струва простотия... да не би да не е затварял добре и да е сложена, за да намали циркулацията и така да държи по-висока температура? тва са някакви простотии според мен, аз нямах никакви такива, хората виж какви маркучи са сложили по 50 мм излизат от термостата, а ти ограничаваш цялата система с тази малка дупка... на термостата дупката е доста по голяама, а освен това върти и през другия кръг на термостата едновременно... според мен е грешка тази палстина. питай хит ко или виж на сайта му дали има пластина с термостата, би трябвало да са комлект ако вървят заедноLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
u_bo
pakumba написа:то много добре, ама тази пластина и на мен ми се струва простотия... да не би да не е затварял добре и да е сложена, за да намали циркулацията и така да държи по-висока температура? тва са някакви простотии според мен, аз нямах никакви такива, хората виж какви маркучи са сложили по 50 мм излизат от термостата, а ти ограничаваш цялата система с тази малка дупка... на термостата дупката е доста по голяама, а освен това върти и през другия кръг на термостата едновременно... според мен е грешка тази палстина. питай хит ко или виж на сайта му дали има пластина с термостата, би трябвало да са комлект ако вървят заедно
Коментар
-
ТАКА .... колеги нека кажа и аз какво мисля за какво служи проклетата пластина и без повече излишни менения по темата .... според мен е за изравняване налягането към питата на парното (доказателство: диаметара на дупката на пластината е същия като диаметара на мъркуча който ходи към питата на парното .... /нека вметна още нещо както знаете попринцип в електротехниката тока протича по най малкото съпротивление е и тука е на същия принцип/... та затова хорицата са я слижили и оригиналния термостат си се продава с такава пластина .... аз малко я модифицирах .... горе сам показал колко сам разширил отвора .... според мен това е достатъчно ... пак вие каквото исакте правете !!!) колата загрява напълно нормално в момента стрелката се закотвя на 85C и не мърда .... Успех на всички !AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
В общи линии правилно си се ориентирал, отвора принципно е за оптимизиране на охладителния процес, предвид по-особенната охладителна система на 2.0/20v - топлообменник на масленния филтър, дългата тръба в предния край на главата...Този отвор е калибриран за строго определен дебит, тъй като не е единственния вход, и ако липсва тази преграда, там се оказва по-малкото съпротивление за течноста.... поставя се на много малко термостати.... едва ли можем да преценим на практика ефекта от липсата на преградата, това е въпрос на сметки и то при конструкторите!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар