Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Оборотите на празен ход, нивото на маслото

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Оборотите на празен ход, нивото на маслото

    Тая вечер бях решил да се правя на майстор. Въоръжен със чифте отверки отивам при колата и я гледам свирепо.От няколко дни ми прави фокуси - оборотите на празен ход се колебаят, опитва се да гасне. Като чета колко много причини има, викам си май ми се отваря приключение.Приготвил съм си въздушен филтър против уроки и се глася да шаманствам.Вдигам капака и започвам оглед на виновника. И какво намирам - частично отчупен гумен маркуч. Малко преди клапата за въздуха. И маркучът прекаран не покрай кабелите за свещите ами върху тях. Та мястото на отчупването дупка, и въздухът си влиза безнаказано. Преместих маркуча на мястото му, пробвам да паля на студено - оборотите вече не се колебаят.Оставям двигателя да загрее почти до температурата на първата степен на вентилатора.Пак гася, паля - оборотите се закотвят на 850 и не мърдат. Утре ще я поразходя да се убедя че проблемът е бил във маркуча и въздуха който влиза през дупката.Освен това така или иначе си бях приготвил въздушния филтър, смених и него.Освен това забелязвам леко омасляване около дупката.Стана ми ясно че вече си търся ново гумено съединение за въздуха.Обаче не ми стана ясно какво прави това масло там. Ако в тоя маркуч циркулира някакво масло или маслени пари от картера - трябва ли да е така.Наскоро си сменях маслото на двигателя и шефа на маслата взема че ми наля всичките 4 литра. А пък по книжката на колата е по-малко, съжалявам че в момента книжката не е при мен ами в колата да погледна точно колко.Имам въпроси:1.Какво става като се налее в двигателя повече масло от предписаното. Подозирам че се изпарява и през тръбата заедно със входящия въздух влиза в цилиндрите и изгаря. Така ли е или не.2. Ако изпареното масло или евентуално капки влизат заедно със входящия въздух, възможно ли е да замърсяват клапата и моторчето за празен ход. И това да води до проблем с оборотите на празен ход.3. Мисля да изтегля малко масло през тръбичката на щеката като вкарам някакво маркуче докато нивото на маслото стигне до горната граница. Има ли някакъв риск от това. Може въпросът да е глупав обаче предпочитам да попитам предварително.4. Възможно ли е масло да е попаднало върху оня потенциометър който разказва на компютъра колко се е завъртяла клапата на дросела ( май се казваше Trotle Positoning Sensor или нещо такова ) и да се замазва положението (пистата на потенциометъра) и да баламосва компютъра колко се е открехнала клапата. И въобще мисля да се занимая със тоя потенциометър обаче не ми е ясно как е закрепен на оста на клапата. Ако някой има снимки или поне може да ми обясни ще му бъда много благодарен.На снимката е показано със жълто как беше маркучето.С червена стрелка е показано къде точно се е спукало маркучето и от там влиза въздух.Със зелено е показано как го преместих.След като го преместих дупката се затвори и мисля че оборотите на празен ход се оправиха.Утре като карам и ще разбера.Ясно ми е че това е временно решение, ще си търся нов маркуч, или както се казва точно.
    Прикачени файлове
    Bravo 1.6 / 16

    #2
    картерни газове. може да се залепи
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Лепи се спокойно със силикон, но не виждам причина проблема да е бил в това. Това, че е гълтала мръсен въздух води в последствие до много проблеми, но да запушиш дупката и да се оправи... няма начин. Сега почвай да чистиш - стъпковото, свещите, дросела и ако ти се занимава и колекторите.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #4
        разбира се, че дава отражение. в тази тръба има набита друга пластмасова тръба на вентури, която се пада след това закъсаното, та тази тръба на веннтури е с доста по-малък диаметър отколкото е самия маркуч, който не вярва да махне големия маркуч и да види вътре. така че този въздух, който ту е гълтала ту не я базика. по -скоро я базика, че не винаги успява да засмуче от скъсаното- ако махнеш маркуча на картерните газове само ще ти паднат малко оборотите, но ще бъдат стабилни, но пробвай постоянно да отпушваш и запушваш въдуха дори отпред на филтърната клутия и виж какво ще стане с оборотите
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          Днес я наблюдавам колата какво прави. Положението рязко се е подобрило обаче не е оправено. При палене може да се каже че няма колебание. Като загрее има съвсем малко колебание на оборотите, да речем стрелката на оборотите се мести около половин милиметър надолу на празен ход. И местенето е много бавно, на 5-10 секунди. И не е постоянно, само на моменти. И при тръгване след като отпусна съединителя не се опитва да заглъхне. Може от скъсаното през дупката да е навлязъл прах и като се омазни да се е получило някакво замърсяване. Ще се отваря TPS и стъпковото моторче. Ако не за друго, то поне профилактично.Също се интересувам както ми наляха повече масло в двигателя това пречи ли и как се отразява. Може ли маслото да излиза през маркучето за картерните газове и за замърси стъпковото моторче и клапата.
          Bravo 1.6 / 16

          Коментар


            #6
            Riki888 написа:
            Може от скъсаното през дупката да е навлязъл прах и като се омазни да се е получило някакво замърсяване. Ще се отваря TPS и стъпковото моторче. Ако не за друго, то поне профилактично.
            Не може, сигурно е. Издърпай въздуховода да видиш на какво ти е заприличал дросела. TPS няма какво да му се цапа - виж по-горе какво ти писах, че имаш за чистене. На твое място бих почистил и горивната камера с добавка, дето се сипва през дупките на свещите, но си има известен риск и не всеки би го направил.
            The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
            Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
            Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

            Коментар


              #7
              Вземах друг въздухопровод и го монтирах вместо скъсания. Дроселовата клапа съвсем малко беше замърсена от едната страна. Обаче стъпковото моторче .... просто нямам думи. Цялото беше черно. Наслоена мърсотия поне 1 мм слой. Започвам да го уважавам още повече тоя Фиат че не ме е оставил на пътя. Освен това другия въздухопровод го вземах от един колега и до въздушния филтър при хармониката имаше съвсем малко нацепено. Почистих го със четка за зъби с малко "Разредител за лаково бояджийски материали" и после го лепнах с "Loctite Liquid". Май стана, по здраво от яйце.Остана да изтегля излишното масло и да го направя на горната резка на щеката. Говорих с един колега как са му наливали масло. Човека като му е наливал новото масло няколко пъти го е гледал със щеката и му го е нагласил точно на средата. И му е върнал останалото масло. Като се замисля на мен май такава случка не ми се е случвала. Сега следват няколко дни полеви изпитания и ако пак има проблем продължавам по списъка. TPS, свещи, инжектори.Много благодаря на "wwalker" че ми подава списъка в точния момент.А, колата е само на бензин. Не че имам петролен кладенец, поне за сега газовата не ми се изплаща.Нещо да попитам - след като минах процедурата на обучение на стъпковото моторче си поиграх малко със оборотите.От педала на газта се опитвам да задържа на 1000 оборота. Отначало се колебае няколко пъти, колебанията намаляват обаче все пак остава някакво минимално колебание. Същото го пробвах и на 1200 оборота.Това всичко на място, на свободна скорост.Въпросът ми е някой ако е опитвал същото нещо да каже - възможно ли е да се държат стабилни обороти от педала на газта в интервала 900-1500 оборота.
              Прикачени файлове
              Bravo 1.6 / 16

              Коментар

              Working...
              X