Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с температурата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с температурата

    Значи приблема е или с температурата или със стрелката за температурата в охладителната система.Проблемът е само когато се кара колата по-продължително време.Ще дам типичен пример Тръгвам от Стара Загора за Сливен. Като стигна там спирам на магазин и гася колата , качвам се в колата , давам контакт и стрелката на температурата се качва обезпокояващо нагоре и остава там.Това е някаде 2 чертички преди червените.Въртя да запаля и стартера леко се затормозява ( все едно е слаб акумулатора ) и като запали стрелката си пада на средата . От какво може да се получава така ?Поздрави

    #2
    Ами напълно нормално като загасиш колата спира циркулацията на водата и затова се качва температурата.
    Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

    Коментар


      #3
      Да , но защо не го прави винаги ами май когато си поиска ?

      Коментар


        #4
        Не се вманиачавай и при мен е така, просто със спирането на циркулацията не спира топлоотделянето на двигателя. Няма как да го предотвратиш. Няма начин да го прави когато си поиска, може би двигателя не е загрял достатъчно и затова да ти се струва че не загрява над средата, при мен винаги я подминава.
        Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ

        Коментар


          #5
          Колега NqKvo_GaDno не се притесняваи това е нормално и колегите са прави .... и при мен е същото през лятото просто температурите са твърде високи и като караш автомобила си докато загрее до нормална работна температура и изгасиш двигателя спира циркулацията на водата в следствие на това двигателя продалжава да си отделя топлината и да се охлажда ... която температура се поглъща от водата но водата не циркулира и неможе да се охлади и затова като запалиш 5-6 мин по късно колата водата вече е по топла отколкото е била като си изгасил автомобила си.... щото до колкото знам датчика за температурата е закачен на термостата на двигателя не на радиатора ТАКА ЧЕ КАРАЙ И ДА НЕ ТЕ ПРИТЕСНЯВА !!!!
          AUDI 1.8 20V TURBO
          ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

          Коментар


            #6
            И при мене така се случи. Изкара ми акъла. Карам около 10 километра баир, завои. Трета със 40 км/ч. Включен климатик.Спирам да заредя бензин. Зареждам и ще тръгвам. След това контакт и стрелката - 2 чертички под червеното. Въх-х-х-х. Дръпвам колата настрани от колонката за бензин и в това време гледам че температурата започва да пада. Перката веднага включи. След около минута стрелката падна до температурата на II степен. След това вече карах по равно обаче едното ми око на стрелката със температурата. Всичко се нормализира. Виждам че и при други колеги се случва такова нещо. Предполагам че като съм на място при изключен двигател няма принудителна циркулация температурата на двигателя се повишава понеже водната риза не се охлажда а пък цилиндрите и буталата са си със по-висока температура. Това си е абсолютно аматьорско предположение.Нека ако има колеги които са проверили точно от какво се получава такова загряване да споделят компетентно мнение.Защото не ми харесва нещо гарнитурата на двигателя от време на време да се пържи над 100 градуса. И после да се чудя защо на тия фиати им горят гарнитурите във жегите.Като първа мярка в горещините май трябва след като спра да чакам да падне температурата и тогава да гася двигателя.Друго не се сещам.На снимката със червената стрелка е показано къде ми се разходи стрелката на температурата.
            Прикачени файлове
            Bravo 1.6 / 16

            Коментар


              #7
              Колега Riki888 това което предполагаш е напълно вярно затова аз сега мисля да си изведа едно допълнително копче което да включва ръчно 2-ра степен на перката така че 1-2 мин като знам че ще спирам да я включвам ръчно за да може температурата да пада в що-годе нормални градуси
              AUDI 1.8 20V TURBO
              ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

              Коментар


                #8
                Точно с цел да не се получава този ефект перката на вентилатора би трябвало да работи даже и след като се изгаси колата известно време.Циркулацията продулжава, макар и много слабо въз основа на разликите в температурите. Поне при мен когаот е много топло и загася, перката продължава да работи - стигало се е до над минута.Баща ми имаше дно дизелово Ауди 80 Б4 - него като го загасиш и имаше една електрическа помпичка която вътеше водата по 5-10 минути след загасяне огато е много топло и пеката сама си включваше и изключваше. Немска му работа - явно лесно пукат глави
                Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
                Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
                ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

                Коментар


                  #9
                  Yavor и моята когато загрее като я изгася перката продалжава да върти около 1-2 мин. в зависимост каква е температурата навън и колко време ще и трябва да се охлади а относно помпичката която циркулира водата и аз го мисля този вариант ... разбирасе с допълнителното копче за петката защото в тея жеги не ме греее много италианската инсталация .... както обичам да казвам от Българското по добро няма
                  AUDI 1.8 20V TURBO
                  ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                  Коментар


                    #10
                    Провери си акумулатора, най вече зареждането. Провери консумацията при покой. Пиши за резултата.
                    Fiat Marea 1.8i 16V
                    Fiat Tipo 1.4i 8V
                    Fiat Punto 1.6i 8V
                    www.italauto-bg.net/forum/

                    Коментар


                      #11
                      колеги и при мен е така в жегите сега стига на 3-тата чертичка след 90 градуса и 2-рата степен се включва.и да споделя че като купихме колата преди години още, баща ми видял едно копченце под таблото , та веднъж се решихме да го видим за какво е то , дърпаш и се вкл перката, мисля че 2-ра степен .колата от Италия беше , явно предишния собственик е имал такъв проблем със загряването.а някой път пък в движение си я пускам като отиде малко след 90 градуса, нарочно да охлажда че после мн бързо ги качва градусите
                      Citroen Xsara 1.9 TD 90 hp

                      ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp

                      Коментар


                        #12
                        Колеги вчера си поиграх малко и си направих въпросното копче за ръчно включване на перката с което си реших проблема с загряването !!!направих някоя снимка за да ви покажа какво съм направил и се надявам да бъда полезен с нещо
                        Прикачени файлове
                        AUDI 1.8 20V TURBO
                        ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                        Коментар


                          #13
                          ...
                          Прикачени файлове
                          AUDI 1.8 20V TURBO
                          ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                          Коментар


                            #14
                            Пер-фектно !!!Поздрави за добрата работа и за превъзходните снимки.Само трябва да се внимава да не падне акумулатора при продължителна работа на перката. Това може би важи за по-стари акумулатори на които вече им се е намалил капацитета.
                            Bravo 1.6 / 16

                            Коментар


                              #15
                              Колега не забравяй че 2-ра степен на перката работи само на даден контакт (дефакто когато колата е запалена). Няма никакъв риск да падне !!!
                              AUDI 1.8 20V TURBO
                              ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD

                              Коментар

                              Working...
                              X