Значи приблема е или с температурата или със стрелката за температурата в охладителната система.Проблемът е само когато се кара колата по-продължително време.Ще дам типичен пример Тръгвам от Стара Загора за Сливен. Като стигна там спирам на магазин и гася колата , качвам се в колата , давам контакт и стрелката на температурата се качва обезпокояващо нагоре и остава там.Това е някаде 2 чертички преди червените.Въртя да запаля и стартера леко се затормозява ( все едно е слаб акумулатора ) и като запали стрелката си пада на средата . От какво може да се получава така ?Поздрави
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с температурата
Collapse
X
-
Не се вманиачавай и при мен е така, просто със спирането на циркулацията не спира топлоотделянето на двигателя. Няма как да го предотвратиш. Няма начин да го прави когато си поиска, може би двигателя не е загрял достатъчно и затова да ти се струва че не загрява над средата, при мен винаги я подминава.Bravo 1.6 16v 97г. + АГУ
Коментар
-
Колега NqKvo_GaDno не се притесняваи това е нормално и колегите са прави .... и при мен е същото през лятото просто температурите са твърде високи и като караш автомобила си докато загрее до нормална работна температура и изгасиш двигателя спира циркулацията на водата в следствие на това двигателя продалжава да си отделя топлината и да се охлажда ... която температура се поглъща от водата но водата не циркулира и неможе да се охлади и затова като запалиш 5-6 мин по късно колата водата вече е по топла отколкото е била като си изгасил автомобила си.... щото до колкото знам датчика за температурата е закачен на термостата на двигателя не на радиатора ТАКА ЧЕ КАРАЙ И ДА НЕ ТЕ ПРИТЕСНЯВА !!!!AUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
И при мене така се случи. Изкара ми акъла. Карам около 10 километра баир, завои. Трета със 40 км/ч. Включен климатик.Спирам да заредя бензин. Зареждам и ще тръгвам. След това контакт и стрелката - 2 чертички под червеното. Въх-х-х-х. Дръпвам колата настрани от колонката за бензин и в това време гледам че температурата започва да пада. Перката веднага включи. След около минута стрелката падна до температурата на II степен. След това вече карах по равно обаче едното ми око на стрелката със температурата. Всичко се нормализира. Виждам че и при други колеги се случва такова нещо. Предполагам че като съм на място при изключен двигател няма принудителна циркулация температурата на двигателя се повишава понеже водната риза не се охлажда а пък цилиндрите и буталата са си със по-висока температура. Това си е абсолютно аматьорско предположение.Нека ако има колеги които са проверили точно от какво се получава такова загряване да споделят компетентно мнение.Защото не ми харесва нещо гарнитурата на двигателя от време на време да се пържи над 100 градуса. И после да се чудя защо на тия фиати им горят гарнитурите във жегите.Като първа мярка в горещините май трябва след като спра да чакам да падне температурата и тогава да гася двигателя.Друго не се сещам.На снимката със червената стрелка е показано къде ми се разходи стрелката на температурата.Bravo 1.6 / 16
Коментар
-
Колега Riki888 това което предполагаш е напълно вярно затова аз сега мисля да си изведа едно допълнително копче което да включва ръчно 2-ра степен на перката така че 1-2 мин като знам че ще спирам да я включвам ръчно за да може температурата да пада в що-годе нормални градусиAUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
Точно с цел да не се получава този ефект перката на вентилатора би трябвало да работи даже и след като се изгаси колата известно време.Циркулацията продулжава, макар и много слабо въз основа на разликите в температурите. Поне при мен когаот е много топло и загася, перката продължава да работи - стигало се е до над минута.Баща ми имаше дно дизелово Ауди 80 Б4 - него като го загасиш и имаше една електрическа помпичка която вътеше водата по 5-10 минути след загасяне огато е много топло и пеката сама си включваше и изключваше. Немска му работа - явно лесно пукат главиAlfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Yavor и моята когато загрее като я изгася перката продалжава да върти около 1-2 мин. в зависимост каква е температурата навън и колко време ще и трябва да се охлади а относно помпичката която циркулира водата и аз го мисля този вариант ... разбирасе с допълнителното копче за петката защото в тея жеги не ме греее много италианската инсталация .... както обичам да казвам от Българското по добро нямаAUDI 1.8 20V TURBO
ex - FiAT BRAVO 2.0 20V, 1.9 JTD ++, 1.8 16V+газ, Alfa Romeo 1.9 JTD
Коментар
-
колеги и при мен е така в жегите сега стига на 3-тата чертичка след 90 градуса и 2-рата степен се включва.и да споделя че като купихме колата преди години още, баща ми видял едно копченце под таблото , та веднъж се решихме да го видим за какво е то , дърпаш и се вкл перката, мисля че 2-ра степен .колата от Италия беше , явно предишния собственик е имал такъв проблем със загряването.а някой път пък в движение си я пускам като отиде малко след 90 градуса, нарочно да охлажда че после мн бързо ги качва градуситеCitroen Xsara 1.9 TD 90 hp
ex - Fiat Tempra 1.6 i.e. 75 hp
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар