Момчета упреквайтеме колкото искате. Незнам дали разбрахте колата я карах 4 дена. зех я и се качих направо да си я карам и да и се кефя. Пак ще кажа - Пиша тука за да ми се даде съвет от хора които са се занимавали с това или са имали същия проблем, пускам снимки и давам пулна информация за да може хора като мен да значт какво да правят ако и на тях им се случи а вие си ме упреквайте пак. Мерси се пак
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Браво 2.0 20V 147hp - Зверско тракане! - Снимки
Collapse
X
-
В отговорите до сега не виждам някой да те опреква. Единственно те питаха дали е светнала лампата на маслото преди да се случи това мазало. И аз ти казвам - по евтиния вариант е да си намериш друг мотор и да не се занимаваш с глупости. А по сигурния (но с повече главоболия и средсрва) - да си отремонтираш този, поне ще знаеш че ти си си го правил и какво си правил по него. Ако взимаш друг мотор - вече ти го казаха - гледай да е от "достоверен источник". Успех.
Коментар
-
Този мотор има балансиращ вал, не съм проверявал но ако има среден плъзгащ лагер може и той да е дал проблем.Това значи вадене от коша.А относно сглобяването на сляпо без измервания до стотна на вал, отвор на мотовилки с проверка за овалност, след това сглобяване с лагерите, смятане на хлабините или измерване с пластигейдж ... абе да се сглоби качествено един силен мотор си е голяма занимавка.При този мотор само да няма и надиране на лагеруващите гнезда на разпределителните валове, че тогава ще трябва и нова глава.Иначе ще е хубаво да се погледне в темата на колегата 2000 20v turbo как се модифицира маслената помпа за да не превърта.Пък който не е виждал зверски разтопен лагер, може да погледне в моята тема.Този тука е нищо
Коментар
-
Колега ici даи линк да видя как става моля. А проверка ще правя няма начин аз за това вадя мотора от коша да извадя коляновия вал за да го занеса за проверка и евентуално за шлайф ако става нещо от него. След което мисля нали да си зема лагери за съответния ремонт и вече помощ от приятел за прецизността при сглобяването. Една нова биела че от тази нищо не става. Нови ремаци и ролки зацепване и така. Ако не нов вал и от там се знае вече...
Коментар
-
Виж в тази тема за турбо Мареата, там е обяснен момента с маслената помпа http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26224Вал най-добре ще е да си намериш втора ръка хубав стандартен размер, а също така вземи 5-те биели и ги занеси да ги измерят за овалност, че може да имат и тогава пак ще имаш проблеми известно време след ремонта.
Коментар
-
Преди да се набутам за вал и биели не е ли по редно според теб да извадя сичките от моя двигател и да се проверят и чак тогава да се купува и каквото и да е било. Понеже още не съм сигурен за всички поражения нека да изватя блока и да го разглобя и тогава да видим кво ще става. Ще пиша тук при всяка следваща промяна на ситуацията. Мерси се пак за съвета и за инфото за помпата!
Коментар
-
Ами така докато разглеждам темата виждам, че той колегата е написал причината за проблема:"-...Купих две бутилки с масло и преди да ги налея проверих щеката на маслото - суха...." Те тава те е причината за случката. Никой не е застрахован от такива недоразумения обаче особено на кола, на която и се дава гас е редно по-често да се проверява маслото, редно е то да е към горна граница, редно е да е пълна синтетика и е редно да е с вискозитет примерно 10 на 50, има вискозитети и 10 на 60, има и естерни керамики.....Тука имаше и едни весели закачки за вариаторите по фиатските маторе, та там нещата най-общо казано са в следния порядък:И 147 и 155 коньовия матор си имат вариатори! И на двете версии вариаторите са на всмукателния вал е тея дупчици дето се виждат на снимката на главата на колегата управляват точно вариатора. Разликите в конете между двата маторя са не в наличието или липсата на вариатор или пък в това на всмукателния или на изпускателния вал ли е поставен този вариатор, а в следните няколко тънки момента:-155 коньовия маторь е по сгъстен - буталата му са с изпъкнали чела, диаметъра и на всмукателните и на изпускателните клапани е бая по-голем, има и ВИС. ВИС-а и вариатора са две различни неща - вариатора променя фазите в газоразпределението, а ВИС означаваше нещо от сорта вариабле интаке систъмс, което ще дойде да рече варираща всмукателна система-тоест в зависимост от оборотите на маторя се мени дължината на всмукателните ранъри, което става със една клапа, находяща се във всмукателния колектор, която променя пътя на постъпващия въздух-при по-ниски обороти въздуха има по-дълъг път, при по-високи обороти по-къс път Ако някоя е свалял всмукателен колектор от ВИС маторь това нещо се чува, като дрънчи в колектора.Та по темата. Колега извади маторя от там на първо време, ти ми се струва, че нямаш със какво да измериш шийките, биелите тунела на осн. лагери, ама при един средно статистически шлайфист има инструмент-вътромери и микромери, щото със шублера нещо няма да хванеш. Този Фиат има само два ремонтни размера и си мисля, че бяха май през 0.04 /4 стотни/, така, че 5 стотни елипса в биелата си извън допуск. Тези сега работи мисля - не те подценявам, ама си мисля, че трудно ще успееш да си ги измериш сам и да си извадиш сам верния извод става ли вала или не, става ли биелата или не. Търси си биели с елипси макс. 0.02 /2 стотни/. Е тез всичките работи бай шлайфист ги знае, има каталози, инструменти ит.н. ама щи иска пара, която ти за съжаление няма как да си спестиш. Та като си подбереш биели преценете с бай шлайфист ще ти стане ли и вала. Аз лично така по снимката не мога да преценя, ама ако са ми верни спомените за тези два ремонта през 0.04 мм, то втори ремонт ти е през = на 0,08 мм или близо 0,1 /една десета/ и може и да ти излезе вала, ама пак казвам бай шлайфист ще си прецени. От казаното до тук според скромното ми мнение, мисля че добре ти се изяснява, че един от най-сериозните залози за качествен ремонт на маторя, като за начало ти е подбора на качествен шлайфист. Като решиш шлайфиста си подбери лагерите аз лично съм фен на "АЕ"После треа всички ей тез чернилки да ги почистиш от всмукателни портовете на главата и колектора, изпускателните портове и т.н., пасни и едни клапани. Виж ако са ти поопечени семерингите смени и тях. И после стягането на лагерите и главата е също мноо важен момент. Според Автодатата например главата се стяга на 4 етапа - веднъж на някакви килограми и после още 3 пъти май беше през 60 градуса. Смятай колко равномерно и еднакво е предвидил завода производител да се стяга там. Така, че не вярвай на някой "мастор" дето ще те убеждава, че от ръката му по точен динамометричен ключ нямало - глупости Като минеш и това слагай маторя и като масло ползвай задължително пълна синтетика За маслената помпа съм писал там в мойта тема вижте и това. Сега за баланс вала си мисля, че на петтака беше баланс вала само на два съчмени лагера, поне аз не съм обърнал внимание да има друг лагер в средата. Таман, като извадиж ти твоя баланс вал го снимай и го покажи тука в темата да видим - снимай и местото му в блока въпреки, че там едвали ще се види нещо на снимка. И баланс вала го бележете как го отцепвате от помпата щото имаше май две положения и да не се чудиш после накъде да го слагате, че и аз не помня кво беше там.Е за сега те тава е те! Дано съм бил от полза, ама вижте къв съм фен, като става въпрос за фият кви постове раждамТУНИНГА СТРУВА ПАРА! ДРУГОТО Е ..... МУНИНГ
Коментар
-
мерси батинка за точния ясен и конкретен отговор точно това ми трябва. Започнах със почистването на всмукателните пътища докато дойде време за вадене и разглобяване на мотора поне нещо полезно да свърша. За твойте постове чета чета ама се не ми достига врема да изчета всичко иначе доста са ми полезни твойте писания мерси много!
Коментар
-
За биелите - със сигурност тази превъртялата ще трябва да се смени с друга читава.След това при шлайфиста да им измери и на 5-те овалността, дето вика 2000 20v turbo да не е повече от две стотни.Ако е повече овалността, шлайфиста трябва да има оборудване за да ги хонингова на перфектна окръжност. Това става като ги шлайфне леко по присъединителната повърхност и след това сглобени им хонингова отвора.Трябва да им се измери и малката втулка също.Отделно на електронна везна трябва да се изтеглят и разликата да е макс. 5 грама.За коляновия вал- ако на колата ще и се дава яка газ, шлайфан колянов вал няма да я изкара дълго.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар