Казаха ми че с 100 се разваляли буталата , обаче с 95 е малка мошността и искам да си го карам със 100 . Как е най-добре ??
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Fiat Punto 1.1 55ps с какъв октан е най-добре да се кара??
Collapse
X
-
Re: Fiat Punto 1.1 55ps с какъв октан е най-добре да се кар
procecco написа:Казаха ми че с 100 се разваляли буталата , обаче с 95 е малка мошността и искам да си го карам със 100 . Как е най-добре ??Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Re: Fiat Punto 1.1 55ps с какъв октан е най-добре да се кар
Tornado написа:procecco написа:Казаха ми че с 100 се разваляли буталата , обаче с 95 е малка мошността и искам да си го карам със 100 . Как е най-добре ??Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Няма какво да го мислиш Колега то си е така.Горивата 100 октана отговарят на 98 а 95 определено е към 92 с добавки но Те определено не са достатъчни.А пък за дизеловото гориво там изобщо не ми се говори.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
колеги малко ще отклоня темата,но просто искам да споделя впечатление.преди половин година си купих камион с турбодвигател.много силен при това.беше с австрииска нафта и трябва да ви кажа че без да преовеличавам си изрезвах повечето коли по светофарите.след като заредих на лукоил,получих усещането че са му избягали поне 30 магарета :D та исках да кажа разлика в качеството на горивата има огромна.ние си мислим 4е слагаме 100 октана а то реално си е 98 и то български от нефтохима,всички бензиностанции в БГ с изключение на rompetrol i eko elda работятс горива на нефтохим,а там 100 октана не се рафинира .така че сами си правете изводите дали да давате 5 стотинки на литър повече
Коментар
-
Вярно че оспамихме темата ама си е така.И моя Фичо като си слезе от автовоза от Италия имаше доста по добър вървеж до първото зареждане с бензин в България, не че сега не върви но определено има разлика.Нямам идея с какво гориво е бил 95, 98 или 100 октаново но тук и с 98 не върви по същия начин както с тамошния бензин.Фактите са си налице караме с отвратителни горива, без значение дали е бензин или дизел.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
Re: Fiat Punto 1.1 55ps с какъв октан е най-добре да се кар
procecco написа:Казаха ми че с 100 се разваляли буталата , обаче с 95 е малка мошността и искам да си го карам със 100 . Как е най-добре ??Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.
Коментар
-
не е точно такаето нещо от форума на Хонда:doctor написа:"Ефикасността на горивото е възможността му да превърне енергията в себе си в кинетична енергия която да върши работа. Често това се отнася към транспортни машини каквито са автомобилите. Разхода на гориво се отнася към нужното количеството гориво за придвижването на кола на дадено разстояние. Докато последните няколко десетилетия ефиксността на ДВГ се увеличи значително това не значи буквално че ще доведе до икономия на гориво при колите защото хората в развитите страни купуват все по-голями и тежки автомобили.Енергийно съдържание на горивата и октаново число по изследователския метод.Вид гориво:Бензин.......91-98 октана (RON)....29.00 MJ/L...45.00 MJ/kgГаз - LPG...115 октана (RON).......22.16 MJ/L...34.39 MJ/kgЕтанол.......129 октана (RON)........19.59 MJ/L...30.40 MJ/kgМетанол.....123 октана (RON)......14.57 MJ/L...22.61 MJ/kgГазохол......93/94 октана (RON)...28.06 MJ/L...43.54 MJ/kg (10%Етанол + 90%Бензин)Нафта................................... ...........40.90 MJ/L...63.47 MJ/kg (няма октани - има цетаново число ама то е друга история)Данните за калоричността в МегаДжаули за литър и съответно за килограм.От таблицата директно се вижда че газта е близо 30% по-малко калорична на литър спрямо бензина. Както и нафтата е 33% по-калорична от бензина. Което обяснява и разликите в разхода на колата при различните типове горива. Говорим за литър естествено.Също така се вижда че няма връзка между калоричността на едно гориво и неговото октаново число. Общо погледнато калоричността на горивата е свързана с тяхната плътност.И добре де (ще питате вие) нали високооктановия бензин е "по-силен"?Е няма такова нещо. Всички бензини са с еднаква сила (калории). Само че високооктановите горива издържат по-голямо "натъпкване" в цилиндъра. Тоест можем да вдигнем степента на сгъстяване и да извадим повече мощност на един такт. Но това е за сметка на повече гориво а не от октаните. И естествено от по-високото октаново число може да се възползват САМО двигатели направени специално за него. Т.е. такива с по-голяма степен на сгъстяване. Добрата новина е че колкото по-сгъстен е един двигател толкова е по-подходящ за работа на газ. Т.е. двигателите пригодени заводски за 98 ще работят по-добре от тези за 95 или 92.Вредната страна на по-голямото октаново число е по-бавното изгаряне в цилиндъра което се компенсира с по-голямо предварение на аванса. За това се налага на газ да се коригира аванса било ръчно било с аванскоректори както знаете.Частен случай е ако карате на Метанол/Етанол - там хем е много висок октана хем сместта изгаря супер бързо така че няма нужда от аванс. Ама това е за друг разговор.--------Малко пояснение за октановото число. Известни са два начина за неговото измерване.Първия е Research (RON - изследователски) който е популярен в Европа и у нас. Това са числата 92, 95, 98 , 100 които познавате и са цитирани горе.Вторият метод се нарича моторен (MON) Разликата между RON и MON е около 10 октана като MON е по-ниското число. Т.е. горните бензини ще станат 82, 85, 88, 90 по този метод.И за интрига (ако четете американски сайтове) в Щатите бензина се маркира като (RON + MON)/2Съответно нашият 92 там е 87, 95 там е 90, 98 там е 93 и 100 там е 95. Това ви го казвам за да не стават грешки.Т.е. ако видите че някой в Щатите си кара бричката с бензин 100 то това у нас трябва да е 105. Какъвто няма "
Коментар
-
Преди време бях гледал сравнителен тест между някаква малолитражка моноинж., среден клас автомобил инж. и субару импреза и три бензина 92,95,98. На дайно теста при първото, мисля клио беше, разлика в конете нямаше при нито един от бензините, при втората кола беше 1-2кс. ралика от 92 до 98, докато при субаруто, което си беше 300+ покачването беше с 13кс.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Та с две думи масовите автомобили с мощност ~ 100+ к.с. няма голямо значение дали се карат с бензин 95, 98 или 100 октана.Alfa Romeo 159 1.9 16V JTDm powered by Sprintauto Service
Fiat Bravo 1.9 JTD 105 GT powered by emzo Ex: Fiat Bravo 1.4 12v (вече в баща ми)
Коментар
-
бензин
добрееда се кара с 95 както е писано на някой коли има едни пинчета където се слагат когато караш с 95 или 98 ама тук няма такива работи на Корса съм виждал и датчик познава кога с къв бензин е и ако е много лош има вода например няма палене а и също и датчика ако е развален пак няма палене
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар