още като си взех колата се чуваше едно тракене и си мислех че е клапан защото когато колата загрееше се оправяше.. сега обаче от едно известно време си трака през цялото време независимо дали е загряла или не..та моите съмнения са следните.. когато купих колата беше с минерално масло.. 15/40.. при смяната и сложих OMV BIXXOL полустинтетика а колата е на 180 000 км. и се чудя данеби да и идва рядко.. сега съм минал 7000 км. с него а тракането започна да не изчезва от 2 хил. километра насам.. данеби да е изредяло и да неможе да нетегне оптигача на клапана.. или пък въобще да не е клапан.. дайте някво мнение.. иначе имам още 4 литра от това масло и да знам дали въобще да го слагам на смяната или да зимам минералка.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
тракане от двигател (можеби клапан?)
Collapse
X
-
Част от пичовете тук няма да се съгласят с мен, но ще ти споделя собствения си опит. Двигател над 350000км, само веднъж му сипах минерален Elf, и се разтрака като шевна машина. Смених го на има-няма 2500км със Селениа Голд. Всичко утихна. Става дума за Типо 1.4. И досега ползвам само Селения за това моторче.
-
Rokambol написа:Част от пичовете тук няма да се съгласят с мен, но ще ти споделя собствения си опит. Двигател над 350000км, само веднъж му сипах минерален Elf, и се разтрака като шевна машина. Смених го на има-няма 2500км със Селениа Голд. Всичко утихна. Става дума за Типо 1.4. И досега ползвам само Селения за това моторче.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
за 1и 6 16 в селения голд 10в 40 поне аз карам моя с такова и досега не съм имал проблем с тракане в двигатела а и мисля че такова беше препоръчвано и от производителя , е има си едно леко тракане независимо дали е топла или студена но то идва от притискателния лагер на съединителя и след като натисна педала исчезва а и се чува само когато е на место и на свободна скорост
Коментар
-
ilko-gd написа:Rokambol написа:Част от пичовете тук няма да се съгласят с мен, но ще ти споделя собствения си опит. Двигател над 350000км, само веднъж му сипах минерален Elf, и се разтрака като шевна машина. Смених го на има-няма 2500км със Селениа Голд. Всичко утихна. Става дума за Типо 1.4. И досега ползвам само Селения за това моторче.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Аз също съм за това, да се използва масло каквото е предписал производителя. Преди години имах Регата на която един път след като не намерих Селения, и сипах Мобил и познайте - двигателя се разтрака. Не изкарах и 1000 км и смених маслото, веднага двигателя утихна.FIAT PUNTO 1.7 TD
CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE
Коментар
-
За мен не е толкова важно да се робува на дадена марка масло.Важно е както казах да се сипва от такъв вискозитетен клас какъвто препоръчва производителя (5W/40; 10W/40; 15W/40) и вида на маслото - синтетика, полу-синтетика, минерално. И разбира се да не е менте маслото.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
В действителност от най-голямо значение наистина има вида на маслото. Съмнявам се обаче, че всички производители на масла спазват една и съща рецепта, в смисъл съставки на продукта, да речем синтетика 15W40. От друга страна е нормално производителят на автомобили да препоръчва маслата, произведени в собствената му страна. За подпомагане на индустрията и разбира се.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар