Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

тракане от двигател (можеби клапан?)

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    тракане от двигател (можеби клапан?)

    още като си взех колата се чуваше едно тракене и си мислех че е клапан защото когато колата загрееше се оправяше.. сега обаче от едно известно време си трака през цялото време независимо дали е загряла или не..та моите съмнения са следните.. когато купих колата беше с минерално масло.. 15/40.. при смяната и сложих OMV BIXXOL полустинтетика а колата е на 180 000 км. и се чудя данеби да и идва рядко.. сега съм минал 7000 км. с него а тракането започна да не изчезва от 2 хил. километра насам.. данеби да е изредяло и да неможе да нетегне оптигача на клапана.. или пък въобще да не е клапан.. дайте някво мнение.. иначе имам още 4 литра от това масло и да знам дали въобще да го слагам на смяната или да зимам минералка.
    Fiat Bravo 1.6 99г. - Г.И.
    Fiat Stilo 1.6 02г. - Г.И.

    #2
    Част от пичовете тук няма да се съгласят с мен, но ще ти споделя собствения си опит. Двигател над 350000км, само веднъж му сипах минерален Elf, и се разтрака като шевна машина. Смених го на има-няма 2500км със Селениа Голд. Всичко утихна. Става дума за Типо 1.4. И досега ползвам само Селения за това моторче.
    Fiat Marea 1.8i 16V
    Fiat Tipo 1.4i 8V
    Fiat Punto 1.6i 8V
    www.italauto-bg.net/forum/

    Коментар


      #3
      Rokambol написа:
      Част от пичовете тук няма да се съгласят с мен, но ще ти споделя собствения си опит. Двигател над 350000км, само веднъж му сипах минерален Elf, и се разтрака като шевна машина. Смених го на има-няма 2500км със Селениа Голд. Всичко утихна. Става дума за Типо 1.4. И досега ползвам само Селения за това моторче.
      Аз съм съгласен с теб :D Всеки двигател се кара с такова масло каквото е казал производителя, независимо от километрите му - ако е казано минерално значи минерално, ако е правен за полусистетика или синтетика значи такова. Всички допуски в мотора са изчислявани за определен вискозитетен клас масло, всичко друго е приказки на свободна тема за мен. Пък ако трябва да разчитаме на маслото да "поправи" така да се каже износен мотор просто няма да стане
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        за 1и 6 16 в селения голд 10в 40 поне аз карам моя с такова и досега не съм имал проблем с тракане в двигатела а и мисля че такова беше препоръчвано и от производителя , е има си едно леко тракане независимо дали е топла или студена но то идва от притискателния лагер на съединителя и след като натисна педала исчезва а и се чува само когато е на место и на свободна скорост

        Коментар


          #5
          ilko-gd написа:
          Rokambol написа:
          Част от пичовете тук няма да се съгласят с мен, но ще ти споделя собствения си опит. Двигател над 350000км, само веднъж му сипах минерален Elf, и се разтрака като шевна машина. Смених го на има-няма 2500км със Селениа Голд. Всичко утихна. Става дума за Типо 1.4. И досега ползвам само Селения за това моторче.
          Аз съм съгласен с теб :D Всеки двигател се кара с такова масло каквото е казал производителя, независимо от километрите му - ако е казано минерално значи минерално, ако е правен за полусистетика или синтетика значи такова. Всички допуски в мотора са изчислявани за определен вискозитетен клас масло, всичко друго е приказки на свободна тема за мен. Пък ако трябва да разчитаме на маслото да "поправи" така да се каже износен мотор просто няма да стане
          Абсолютно точно казано.
          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

          Коментар


            #6
            Аз също съм за това, да се използва масло каквото е предписал производителя. Преди години имах Регата на която един път след като не намерих Селения, и сипах Мобил и познайте - двигателя се разтрака. Не изкарах и 1000 км и смених маслото, веднага двигателя утихна.
            FIAT PUNTO 1.7 TD
            CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

            Коментар


              #7
              Тракането сигурно е от хидравличен повдигач! Имах същия пробем - в началото трака само на студено после се разтрака и когато е топъл мотора.
              Fiat Marea 1.8 16V ELX

              Коментар


                #8
                За мен не е толкова важно да се робува на дадена марка масло.Важно е както казах да се сипва от такъв вискозитетен клас какъвто препоръчва производителя (5W/40; 10W/40; 15W/40) и вида на маслото - синтетика, полу-синтетика, минерално. И разбира се да не е менте маслото.
                Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                Коментар


                  #9
                  В действителност от най-голямо значение наистина има вида на маслото. Съмнявам се обаче, че всички производители на масла спазват една и съща рецепта, в смисъл съставки на продукта, да речем синтетика 15W40. От друга страна е нормално производителят на автомобили да препоръчва маслата, произведени в собствената му страна. За подпомагане на индустрията и разбира се.
                  Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                  Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                  Коментар

                  Working...
                  X