Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Придърпване при ускоряване / Bravo 1.2

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Придърпване при ускоряване / Bravo 1.2

    Колата е Bravo, 1.2Придърпва при ускорение - не знам как точно да го обясня, но колата почва да се движи някак си на тласъци. Това се появя само при подаване на газ и е най-неприятно на 2-ра и по-високите предавки. На 1-ва скорост го няма. Придърпва почети в целия диапазон обороти от 1 500 - 1 6000 до около 3 200. Придърпва само когато е загряла. Първите 5-6 минути до достигане на работна температура проблема го няма. Придърпва само при ускоряване. Ако колата е стигнала някакви обороти, напр. 2 800 и педала на газта се държи неподвижен всичко е ОК. При много, ама много плавно подаване на газ също няма проблем.Има и още един проблем - не знам дали въобще е свързан с горния - понякога гасне при тръгване и при паркиране на задна (пак само на загрял двигател).Отново само на загрят двигател - при тръгване, още преди да съм почнал да отпускам съединителя гасне изведнъж - все едно е изключена от контакта.Гасне и при паркиране по същия начин, но тогава имам чувството, че гасне при навиване на волана - от натоварването на сервото.Оборотите на празен ход ми се струват нормални и са много устойчиви.Знам, че такива проблеми са почти невъзможни за диагностика от разстояние. Все пак, ако някой е имал същите проблеми и ги е решил, ще е полезно да сподели. Сещам се за следните възможни причини:Въздух въздушен филтър (сменен е); скъсан маркуч на вакума; Искра / ел. с-мабобини и кабели; свещи (сменени са); акумулатор (???); маса ECU; лоша връзка с датчик;БензинБензинова помпа; запушени инжектори; регулатор за налягане на горивото; лош бензин (смених три бензиностанции, Лукойл, ЕКО и ОМВ, сипвам само 95 - никаква разлика)Датчици на ECU-тоMAP; TPS; датчик на температурата на входящия въздух; датчик на температурата на двигателя; ламбда сондаДругокатализатор (не е махан)Коя от горните причини е най-вероятна?Кажете, ако се сещате за нещо друго или ако мислите, че някое от горните няма връзка с проблема.
    2.4 JTD

    #2
    Ами колега преди известно време имах подобно придърпване и беше от свещите, като ги смених се оправи.До колкото при втория проблем пак имах нещо подобно при тръгване ми гаснеше и след това останових че имам запушено маркуче за спирачките, като завия пален десен или пълен ляв спираше напълно ,пробваи като натиснеш спирачката дали има енерция успех.
    Fiat Bravo 1.2 16v.99г.

    Коментар


      #3
      Изброил си всичко, две мнения по това няма Истината е някъде там, затова направи една диагностика най-добре, може и да хване нещо! Досега съм се возил на два Фиата/Браво и Брава/ с този двигател, заедно с моята - 3! И трите придърпват както го описваш - на моята смених свещи и кабели и с това приключи придърпването. И почистих дроселовата клапа до степмотора, беше голяма мизерия вътре. Дори преди диагностика може да опиташ това! А ако има нещо по това, което си изброил, мисля, че Бобо от АлфаФорума може да ти помогне/има му координатите и тук някъде/. Не е и много далечко от Западен парк!
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150hp
      Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm 95hp
      Alfa Romeo ARNA 1.2 63hp

      Коментар


        #4
        ... в четвъртък съм на сервиз и ще закачиме ECU-то да се види какви стойности дават датчиците в реално време
        2.4 JTD

        Коментар


          #5
          колега виж си свещите и си смени горивния филтър и ще забравиш за това

          Коментар


            #6
            ... сега се връщам от диагностика - за съжаление причината за проблема е все още неясна;ECU-то не беше записало никакви грешки; параметрите на датчиците в реално време - ламбдата дава сигнал в нормите с добра амплитуда, температурните датчици отчитат нормални стойности, TPS-а показва верни градуси за положението на дроселната клапа, въобще нищо нередно не се вижда;ето какво каза човека за останалите неща:MAP - не, щеше да има записана грешка;маса на ECU-то - не, щеше да запише
            2.4 JTD

            Коментар


              #7
              Ако има налепи по дроселната клапа, ще имаш проблеми повече с празния ход. При ускорение тя е отворена и никакъв налеп не би спрял въздуха. Бобината и кабелите може да си ги премериш и сам с мултицет. Свещите гледахте ли какъв цвят са и дали са правилните за колата.Добавката за чистене на дюзи никога не е излишна с нашите горива.
              Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

              Коментар


                #8
                simeon3000 написа:
                Ако има налепи по дроселната клапа, ще имаш проблеми повече с празния ход. При ускорение тя е отворена и никакъв налеп не би спрял въздуха. Бобината и кабелите може да си ги премериш и сам с мултицет. Свещите гледахте ли какъв цвят са и дали са правилните за колата.Добавката за чистене на дюзи никога не е излишна с нашите горива.
                за клапата - точно така изглеждат нещата, ако следваш общата логика; обаче както ми казаха, при някои двигатели (и моя в т.ч.) показанията за положението на дроселовата клапа не се приемат от ECU-то като абсолютни стойности, а само в съотношение с показанията на разни други (не знам кои точно) датчиции и това вероятно обърква сметките за количеството и качеството на сместта;за сега бобината и кабелите са ми на трето място в списъка за проверки;свещите са нови, от надежден доставчик (AXM); след като ги взех, сверих номера от опаковката - съвпадна с предписаните от FIAT характеристики; иначе не съм ги свалял да ги гледам - дойде ми на ум, ама нямам ключ за свещи ...
                2.4 JTD

                Коментар


                  #9
                  Имам същия проблеми от няколко седмици и затова влезнах да разгледам подобни теми. Колата ми работи и на газ и на бензин и в двата случая, гасне при ускорение, но само в диапазона м/у 1500-3000 об. и при достигната нормална температура. Студена няма проблеми. Сигурен съм, че не е от горивото, защото и при двете горива проблема е един и същ. Може би на бензин работи малко по-добре. Интересното е, че при изгасването на двигателя в дадения диапазон, оборотомерът рязко пада и ми светва лампата за инжекциона. Това става за секунди, след което колата продължава до следващото подаване на газ. Понеже на газ, не се нуждае от всички тези датчици, един по един ги игнорирах всичките и нищо, проблема си остава. Единственият датчик, който не мога да игнорирам е този за оборотите. Лошото е, че все едно ми изчезва тока и затова гасне. Вече започвам да се съмнявам в алармата. Колата е Fiat Tipo 1.6 835С1000

                  Коментар


                    #10
                    ... днес сутринта свалих дросела и го изчистих, но още не съм ходил да синхронизират клапата с TPS-а;имаше доста чернилка и по клапата и по самото тяло - от към въздушния филтър по-малко, а от задната страна направо един плътен черен слой, нещо като катран;след изчистването, при първото палене я оставих 5-6 минути без да пипам газта, докато загрее - отначало дигна оборотите до 2 000 и ги държа там около една минута, после ги свали за известно време на 1 000 и след това си паднаха на 850покарах я 4-5 км. и първите впечатления са: единия проблем с гасненето при въртене на волана на място или при потегляне с малко газ изчезна;другия проблем с придърпването още го има, но ми се струва, че е в по-лека форма;сега чета сервизното ръководство на FIAT - написали са, че и при двата случая (смяна на TPS или смяна на дросел) трябва да се направи зануляване и самообучение на ECU-то;ето как го описват:Зануляване- тестера се поставя в режим
                    2.4 JTD

                    Коментар


                      #11
                      Колега Ernom, ако питаш мен, не бързай да си даваш парите в сервизите. Покарай си колата няколко дни, и ако се държи напълно адекватно, няма нужда от сервиз. Все пак, ти не си сменял нищо. Надявам се, че при сглобяването си върнал всичко в първоначалното си положение. Ако след седмица, установиш че колата не върви добре или има проблем с оборитете на празен ход, закарай я на сервиз. При мен обаче, остава проблема с гасненето в движение при подаване на газ. Вчера, установих че колата не зарежда добре. Сега ще я тествам няколко дни, за да видя дали проблема не е в слабото напрежение

                      Коментар


                        #12
                        проблемът е решен причините:замърсена дроселова клапа - след почистването й колата престана да гасне при тръгване с малко газ и при въртене на волана на място; придърпването при ускоряване намаля, но все още се чувстваше;кабели на свещите - след смяната им от придърпването няма и следа и въобще работата на двигателя е съвсем друга - много по-равномерна, по-добре набира и е по-тих;новите кабели са JANMOR - съвсем непозната за мен марка (полска); исках да взема Magneti Marelli или EPS, но хората от магазина в София ми препоръчаха JANMOR и сега въобще не съжалявам - по-евтини са, но материалите изглеждат качествени;иначе TPS-са си работи нормално след почистването, с изключение на това, че при всяко палене на студен двигател, за около 20 секунди държи оборотите на 2 000 и след това ги сваля; това е вече четвърти ден след чистенето на клапата и изглежда няма да се оправи от само себе си и ще трябва да се препрограмира ECU-то.
                        2.4 JTD

                        Коментар


                          #13
                          Колега на 90% дебитомер .............МОДЕРИРАНО!Подобна реклама е забранена в техническите раздели! Ако авторът иска да купи нещо - ще го направи в съответния раздел. Ако искаш да рекламираш - свържи се с Администратор. Избери си ново потребителско име, което не съвпада с името на фирмата ти, и се свържи с Администратор, за да го промени.Модераторски екип на fiat-bg.org

                          Коментар


                            #14
                            Имам подобен проблем, когато и скимне на колата гасне като оборотите падат рязко, при подаване на газ се получава това придърпване все едно спира подаването на горивото за стотна и пак започва... ако се подава много леко и постепенно газта няма проблем, както се натисне повече педала и рязко пада стрелката на оборотите и после се вдига и пак пада и т.н. оборотите си работят на 800-900 стабилно и рязко все едно някои ми изгасва колата от контакт такъв е ефекта... Този проблем се появява когато си пожелае, мислех че е само на по-студено и влажно време, преди в такова време се появи и го правеше редовно, после спря, 1-2 месеца го нямаше, появи се в един дъждовен ден, след 2 дена пак спря, после 2-3 месеца го нямаше, появи се в слънчев ден 30 градуса... ?? някои ако знае какво е да помага, сменени са:Кабели, свещи, бобина, чистени дюзи, дроселова клапа и стъпков мотор, слагана е и добавка в бензина, закачвана е на компютър всичко излиза че е наред, колата има и газ, на газ прави същото, но в малко по-лек варянт, на бензин като паднат оборотите за стотна забива муцуната а на газ все едно кихва от ауспуха и продължава без да забива... катализатор няма колата, всякакви консумативи са сменени, масла ремаци, ролки, филтри.... колата е фиат браво 1.6
                            Skoda AMfabia 1.2 12v
                            exBrava 1.8 16V ELX + Анти Гравитационно Устройство (АГУ)

                            Коментар


                              #15
                              auto-perfekt написа:
                              Колега на 90% дебитомер .............
                              А, бе колега, за каквър дебитомер говориш ?модела на колата без дебитомер ? не 90, а 100 % вече сме сигурни че искаш да си продадеш дебитомера!абсолютно некомпетентно мнение!Редактирана част от цитатаМодераторски екип на fiat-bg.org
                              Fiat Bravo 1.6, 16V, 103 к.с.,
                              182A4.000, 1998г.

                              Коментар

                              Working...
                              X