първо се извинявам, защото съм сигурен, че има такава тема, но не успях да я открия. става въпрос за странно тракане в движение на брава 1.6 97. нищо не разбирам от коли, така че ще обясня по някакъв мой си начин. тракането не е силно, идва от някъде пред пасажерското място. странното е, че когато си махна крака от газта или натисна съединителя, или настъпя повечко газта (като приближа 3000 оборота) тракането спира. един колега с хонда е имал подобния проблем, само че само на първа и втора предавка. оказало се нещо дребно от скоростната кутия. моля ви за помощ, интересува ме откъде идва пробелема, и най-вече горе-долу колко пари ще трябва да се изръся за ремонт
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
странно тракане
Collapse
X
-
Ей това с натискането на съединителя е важно...Или имаш разбит лагер на амбреажната ос на скоростната кутия(оста на която е закачен съединителя) или е разбита главината на феродовият диск.Там има едни шлици чрез които се нанизва диска на оста.След определено време и натоварване главината се раздува и се появява луфт на самият феродов диск когато е поставен на оста.Този луфт се чува като тракането за което говориш.Особенно вероятно е да се получи ако съединителя е купен на по ниска цена.Лично аз съм връщал феродов диск заради този проблем на 1000 км след смяната.Просто меки материали.А логиката че при натиснат съединител шума изчезва е че тогава амбриажната ос се отцепва от коляновият вал и тя спира да се върти.А при високи обороти (когато форсираш колата) инерционните сили на феродовият диск имат доста по голяма стойност и тогава посоката на усилие съответства на посоката на въртене при което усилието върху лагера или главината не позволява проявата на луфт.AR 159 Ti 2,4 mJTD 210 h.p.
HONDA Accord tourer 2.2 i-DTEC Type S 180 h.p.
Kawasaki ER-6n'2012
Коментар
-
колега благодаря ти за перфектният отговор. и горе-долу такова нещо прочетох по-рано днес за пунтото на един от колегите - лагер на първичният вал на скоростната кутия и оттам е заминал феродовият диск.... остава да си намеря сервиз, в който да не ме изрежат от кръста или още по-зле - да си оставят ръцете и да ми одерат кожата. а при това положение, препоръчително ли е смяната на маслото на скоростната кутия?PS. поне цената на феродовия диск не е много висока - 50-60 лв, току-що го проверих...
Коментар
-
lubomm написа:и мойта трака леко като е в ляв завой и по магистралата на прав път със 120 се чува едно такова жужене се едно два метала се търкат ама леко някой да ме посъветва какво може да е и ако има снимка ще съм му много благодарен
Коментар
-
Ако извадиш късмет може да е звука от това лагерче: http://www.axm-auto.com/index2.php?b...menkl=1&show=1... но ако ти е почти за смяна съединителя няма смисъл да даваш пари за труд напразно - за да бръкнат чак до там и да сменят само този лагер ... ами си приготви и за комплект ... и най-добре изцяло ново масло ако е от друго ... искам да дойда някоя неделя да ми дадеш да потегля от място и да направя два метра напред с колата да ти усетя съединителя как е ... аз не съм доволен от притискателя на моя след смяната и може да плащам за тая процедура за втори път ... ще платя ама някой друг път - или следващия собственик можеби ... купи си фиат за да те е яд ...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар