Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с 1.6 16V двигатели

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Цирка е пълен. И новия датчик като му мерим съпротивлението както е казано в книгите не дава верни съпротивления поне според нас. Просто не знам вече какво става. Или книгата е сбъркана или и тоя датчик дето е нов не е добре. Иначе сложихме го. С него поне според мен сега е по-добре. И майсторчето дето ми помага и той гледа колата и каза, че по-равномерно и тихо няма как да работи. Даже взе да ме бъзика, че проблема ми е психологически! Покарах я малко и ми се струва, че има разлика. Пали, не гасне след палене, не придърпва. Абе общо взето е добре. Малко ми се струва пак мудна на бензин. На газ върви като луда. Сега остава да я закача на Визата но на вън нали вали и няма как да пренеса компютъра и ще остане за утре ако не вали. Ако пак я има тая грешка, почвам да си мисля, дали нещо от електрониката на газовата не ебава нещата. И се чудя дали ако пак почне да прави магариите на бензин да не я разхвърлям и да извадя дюзите и да ги отнеса да ги изчистят на ултразвук. Та това е за сега, тия дни пак ще пиша. Датчика е на FACET, и ми излезе около 90лв. понеже ползвах отстъпка там от където го взех. Вътрешната му част се различава от тази на оригиналния. Оригинален уж ми предложиха за цена от над 300лв. и реших, че е лудост да дам толкова. Ако някой има някакви идеи и предложения, моля да ги сподели! :D
    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
    Land Rover Discovery 2.5TD '94
    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
    EX: Fiat Regata 1.7D '84

    Коментар


      #17
      Колега,какви стойности ти дава датчика и как го мериш?
      Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
      Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

      Коментар


        #18
        Мерим съпротивлението с мултицет и гледаме на това съпротивление в книгата каква температура отговаря. Първия даваше изваден от колата и седял на студа съпротивление 2300 ома, а новия 800 пак при същите условия. И двата са седяли на вън да кажем при температура +10 градуса. Стойностите дето дават се равняват според книгата на първия мисля 50 градуса а на новия 80 мисля. Това по спомен. Утре ще я закача на Визата и ще гледам какво ще покаже като температура на въздуха. Стария датчик обаче като се обърнеха кабелите на мултицета даваше различни стойности. Новия как и да се закачат дава едни и същи. Само това е разликата при меренето.
        KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
        Land Rover Discovery 2.5TD '94
        EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
        EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
        EX: Fiat Regata 1.7D '84

        Коментар


          #19
          Scorpion_BV написа:
          МАП-а днес се сменя, чакам го всеки момент да дойде. Ламбдата разпитвах и всички ми казват, че това което ми е давала на теста е вярно и работи. Интересното е, че от вчера колата си работи нормално. Единственото дето правихме е да мерим налягането на бензина и да свалим и замерим МАП+температура датчика. Не знам как но се оправи от самосебеси.Все пак МАП-а ще го сменя да видим как е.
          при раз/за/качането си оправил някоя лоша връзка, дето е променяла показанията

          Коментар


            #20
            Може но само съм вадил и слагал буксата. Ще погледна пак, но не виждам къде може да се получава това. Освен самата букса да се почисти с контактен шпрей. Даже дали да не ги почистя всичките?
            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
            Land Rover Discovery 2.5TD '94
            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
            EX: Fiat Regata 1.7D '84

            Коментар


              #21
              Днес и аз рещих да замера показанията на МАП-а.При мен даде стойност от 29Кома,при температура на въздуха около 15 градуса.Също ми направи впечатление,че при смяна на поляритета на уреда съпротивлението скачаше на 44Кома.Мерих и на двете коли МАП-овете.Разликата беше нищожна.Освен това ти пишеш за температури,а МАП-а не мереше ли налягане?
              Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
              Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

              Коментар


                #22
                dudulia написа:
                Днес и аз рещих да замера показанията на МАП-а.При мен даде стойност от 29Кома,при температура на въздуха около 15 градуса.Също ми направи впечатление,че при смяна на поляритета на уреда съпротивлението скачаше на 44Кома.Мерих и на двете коли МАП-овете.Разликата беше нищожна.Освен това ти пишеш за температури,а МАП-а не мереше ли налягане?
                При него МАП е комбиниран с датчика за входящия въздух.
                The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                Коментар


                  #23
                  dudulia написа:
                  Днес и аз рещих да замера показанията на МАП-а.При мен даде стойност от 29Кома,при температура на въздуха около 15 градуса.Също ми направи впечатление,че при смяна на поляритета на уреда съпротивлението скачаше на 44Кома.Мерих и на двете коли МАП-овете.Разликата беше нищожна.Освен това ти пишеш за температури,а МАП-а не мереше ли налягане?
                  Говорите за различни неща колега.Ти мериш МАП,а той мери Датчик за температура на въздуха.За колегата от първия пост-бъди сигурен,че проблема ти не е от датчика за температурата,независимо какво си отчел.Това което цитираш от Визата от първия ти пост,всичко е ОК и Ламбдата ти така трябва да отчита/бедно-богато/.Единствено Spar Advance не е както трябва.И цитирай какви са тези мерни еденици 2,8-5,2??Градуси,милисекунди???За да е ясно.Предполагам,че проблема ти е от газовата,която ти вкарва грешка.И недейте да мерите съпротивления,защото може да ви заблудят.Мерете напреженияв реално време без откачване на куплунги.Те са меродавните защото контролера тях отчита.Верно е че напреженията са функция на съпротивленията,но са и функция и на други неща,които при мерене на съпротивления не се отчитат.

                  Коментар


                    #24
                    Благодаря за инфото колега. И аз стигнах до този извод, че нещо не е както трябва с това мерене, както и да е смених го мап-температурния датчик. Но всичко правихме както пише в книгата. Даже е показано нагледно с графика къде и какво да се мери. Така или иначе има подобрение с новия датчик или поне така ми се струва. Иначе и аз почвам да клоня към проблем от газовата. За мен най-страното е, че като изчистя грешката без да е палена колата и върна контакта и дам пак контакт грешката изскача веднага. А реално на контакт освен помпата нищо друго не работи. Нали така? Което значи, че няма от къде без да е палена колата да дава грешна смес. Поне е логично да е така. Или бъркам? Абе общо взето днес ще търся схема на газовата из нета, защото тези дето я слагаха се кълнат, че проблема не е в нея. Нещо което ми направи впечатление при теста когато правих:Колата е с газов инжекцион обаче не обръща автоматично като стигне зададената температура а трябва да се натисне леко педала на газта за да мине на газ. При първи тест с визата бях забравил да изключа газовата и подадох газ да исфорсирам колата при което тя мина на газ и видях, че показанието за аванса на свещите даде 5 цифрено число! Но това стана за секунди и после се върна на стойностите от преди това. Дали това е някаква насока? И може ли компютъра на газовата да се бърка в корекцията на аванса?
                    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                    Land Rover Discovery 2.5TD '94
                    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                    EX: Fiat Regata 1.7D '84

                    Коментар


                      #25
                      Scorpion_BV написа:
                      ................ И може ли компютъра на газовата да се бърка в корекцията на аванса?
                      Не зная какъв ти е контролера на газовата и дали има възможнист за корекции на предварението.Но по принцип тези газови контролери са много елементарни и не могат да се сравняват с тези на оргиналния бензинов.Всичко може да се очаква от тях.

                      Коментар


                        #26
                        Ето я системата. Прави ми впечатение, че си има собствен пап сенсор. Знам го каде е и ще го погледна как е свързан. Иначе писах на италианците да ми пратят ако може техническа информация и им описах проблема да видим дали ще отговорят. Търся из нета софта и менюала от диска на снимката но не ги намирам за жалост...
                        KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                        Land Rover Discovery 2.5TD '94
                        EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                        EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                        EX: Fiat Regata 1.7D '84

                        Коментар


                          #27
                          Колега,принципно ГИ контролира преминаването на газ по няколко показателя,а именно температура на охладителната течност,налягане на газта и обороти.При теб може да е зададено преминаване при 1200,1400 и т.н. оборота.Всички тези стойности могат да се настройват.
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #28
                            Това го знам, че е така колега, не за него питам. При мен е на градуси, но го направихме не веднага да обръща като ги стигне а дава звуков сигнал че е готово и подавам леко газ. Достатъчно е да чукна педала само и минава на газ. Други са ми проблемите не минаването на газ.
                            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                            Land Rover Discovery 2.5TD '94
                            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                            EX: Fiat Regata 1.7D '84

                            Коментар


                              #29
                              Ох, защо вече не правят нещата простички като в доброто старо време... Изчистик гадната грешка Fuel Trim Malfunction (Bank1). Значи днес закачам колата пак на Визата. Гледам всички стойности. Консултирам се с познат и му чета по телефона всички данни дето показва колата. Всичко в нормите според него. Хванаха ме нервите и реших да се разровя из Визата по сериозно и влязох в меню Settings или нещо такова, дето можеш да правиш тестове на системите по колата. Та заиграх се там. Тествах скорости на вентилаторите и какво ли не. В един момент гледам пише Self Adaptation Reset (Рестартиране на самоадаптацията) или иначе казано, това ECU на Марели има функция за самоадаптация. Следи начина на работа на мотора докато караме и се самоадаптира за оптимална работа. Та викам си дай да я рестартира тая самоадаптация. И я рестартирах. След което изчистих грешката. Изгасих всичко и пак пуснах Визата. От грешката ни помен. Изкарах колата и направих една обиколка на квартала. Колата върви като подивяла. На втора и трета изправя завоите като и се даде здраво газ :D . Прибрах се доволен и пак я закачих. Никакви проблеми. Утре остава да я покарам и на газ да видим как ще е, защото днес правих всичко само на бензин. И така, извода до тук е следния. Не знам колко е полезна тази самоадаптация, но явно проблема идва от нея и това, че колата се кара на газ. Още малко тестове и ще дам категоричен отговор. Лично аз съм разочарован малко. Не виждам реален смисъл да се усложнява системата с подобни самоадаптации и ала бала. Каква е тая мания новите коли да се правят толкова сложно... .Иначе днес си я обслужих колата. Смених въздушния филтър който си беше кажи речи чист за 7000км. дето е минал. Сложих и масло Мотул 6100. Прегледах я основно и какво да видя. Маншона на вътрешното каре на дългата полуоска който сменявах лятото тече пак. Направо побеснях. Наложи се да го сменя защото мразя да има нещо нередно по колата. Та тъпия маншон е изкарал има няма половин година! Купуван е от фирма Евро 07. Та съвет, колеги не си купуваите от там части... Лятото смених двата маншона на външните каретаи този втрешния. Купих ги от Евро07. Казах им искам качествени маншони парите не ме бъркат. Е резултата е тръгвам за море и единия на външното каре се пръска в движение и вместо да се пека на плажа аз кисна по сервизите. След това и тоя вътрешния е изпуснал. Та ясно е какви боклуци съм купил
                              KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                              Land Rover Discovery 2.5TD '94
                              EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                              EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                              EX: Fiat Regata 1.7D '84

                              Коментар


                                #30
                                Scorpion_BV написа:
                                Ох, защо вече не правят нещата простички като в доброто старо време... Изчистик гадната грешка Fuel Trim Malfunction (Bank1). Значи днес закачам колата пак на Визата. Гледам всички стойности. Консултирам се с познат и му чета по телефона всички данни дето показва колата. Всичко в нормите според него. Хванаха ме нервите и реших да се разровя из Визата по сериозно и влязох в меню Settings или нещо такова, дето можеш да правиш тестове на системите по колата. Та заиграх се там. Тествах скорости на вентилаторите и какво ли не. В един момент гледам пише Self Adaptation Reset (Рестартиране на самоадаптацията) или иначе казано, това ECU на Марели има функция за самоадаптация. Следи начина на работа на мотора докато караме и се самоадаптира за оптимална работа. Та викам си дай да я рестартира тая самоадаптация. И я рестартирах. След което изчистих грешката. Изгасих всичко и пак пуснах Визата. От грешката ни помен. Изкарах колата и направих една обиколка на квартала. Колата върви като подивяла. На втора и трета изправя завоите като и се даде здраво газ :D . Прибрах се доволен и пак я закачих. Никакви проблеми. Утре остава да я покарам и на газ да видим как ще е, защото днес правих всичко само на бензин. И така, извода до тук е следния. Не знам колко е полезна тази самоадаптация, но явно проблема идва от нея и това, че колата се кара на газ. Още малко тестове и ще дам категоричен отговор. Лично аз съм разочарован малко. Не виждам реален смисъл да се усложнява системата с подобни самоадаптации и ала бала. Каква е тая мания новите коли да се правят толкова сложно... .Иначе днес си я обслужих колата. Смених въздушния филтър който си беше кажи речи чист за 7000км. дето е минал. Сложих и масло Мотул 6100. Прегледах я основно и какво да видя. Маншона на вътрешното каре на дългата полуоска който сменявах лятото тече пак. Направо побеснях. Наложи се да го сменя защото мразя да има нещо нередно по колата. Та тъпия маншон е изкарал има няма половин година! Купуван е от фирма Евро 07. Та съвет, колеги не си купуваите от там части... Лятото смених двата маншона на външните каретаи този втрешния. Купих ги от Евро07. Казах им искам качествени маншони парите не ме бъркат. Е резултата е тръгвам за море и единия на външното каре се пръска в движение и вместо да се пека на плажа аз кисна по сервизите. След това и тоя вътрешния е изпуснал. Та ясно е какви боклуци съм купил
                                доста си си играл докато намериш решениетези газови уредби правят много проблеми и все нещо трябав да се оправяаз нямам газова и засега не е имало проблема до маншона - не може да се прецени кой е добър и кой неразчиташ на магазина да ти кажат, но явно там не са от най-коректните
                                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                                Коментар

                                Working...
                                X