Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблеми с 1.6 16V двигатели

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблеми с 1.6 16V двигатели

    Привет колеги,Значи имам нужда от помощ. От доста време имам някакъв странен проблем с колата който вече почна много да ме дразни. Значи първо да кажа, че става дума за Мареа 99-та 1.6 16V с пласмасов колектор. Колата има италиански газов инжекцион Bluemec. Значи от доста време имам следния проблем:Когато е студено всичко е нормално, колата пали веднага, върви добре на бенц и на газ и общо взето почти няма ядове. Само при гасене и палене отново на бензин се замисля като потеглям. Но мине ли на газ и всичко е ок.Когато е топло, първото палене сутрин е лесно, но колата работи на много ниски обороти, пука в гърнетата, не се форсира, като тръгна и направо забива муцуната така да се каже, докато мине 2000 оборота и тръгва. Следващите паления са пак лесни но колата или след запалване и падат оборотите аха да загасне или направо гасне. За да не загасне трябва да дам газ. Мине ли на газ колата работи добре и проблеми няма. Друг проблем е при потегляне когато е топло колата и на газ и на бензин се опитва да изгасне в ниските обороти но дадеш ли газ тръгва. Струва ми се, че и харчи доста.Какво съм направил до тук.Смених бензиновата помпа защото се чуваше извън колата как свисти. Е новата и тя почна вече да свисти след няколко месеца каране. (на газ като карам помпата работи)Хидих по разни майстори, всички гледат като гръмнати и викат внушаваш си нещо.Е ядосах се и се сдобих с VISA.Направих си тест с визата и ми даде следната грешка:Fuel trim malfunction (bank 1) - или иначе казано проблем с горивната смесСлед изчистване на грешката тя веднага се появява пак дори и да не паля колата. Чистя с визата, излизам от визата, пускм пак визата като само на контакт давам и веднага излиза грешката. Дори и във визата дам ли на контакт и грешката излиза. Дава я с удивителна.Друга грешка която имаше но я даваше като запаметена т.е. като чипче иконка, беше MAP/BARO preasure но след изчистването не я е давало повече. Карал съм колата един ден.След това на Визата пуснах да гледам параметрите на колата докато работи. Ето какво ми направи впечатление:1. Spar Advance -a играе много от стойности 2.8 до 3.7 и 5.2. Мени се постоянно.2. Injection time - 3.4ms не мърда3. О2 Sensor signal варира от 83mV до 700mV като и тези стойности се сменяват много бързо4. Сместа ми я дава ту богата ту бедна. Мени се постоянно.5. заряда на бубините е постоянен и не мърда6. на празен ход колата пада дори под 800 оборота7. температурата на двигателя по време на теста стигна до 90 градуса8. температурата на входящия въздух я даваше в началото около 30 градуса и към края стигна до 50 градуса9. форсирах колата но проблема с аванса на искрата и бедна/богата смес остава и всичко се сменя постоянноТа това е колеги. От тук натам има нужда от компетентно мнение. Та моля ако някой може да каже от къде може да е проблема да пише.Според това което четох из нета може да е скъсан вакум, дефект в ламбда сондата, скъсана тръба на испускателната система, проблем с МАП/МАФ...Моля помогнете, че това ми съсипва удоволствието от това да си карам колата!П.С. докато тествах с визата бях изключил газовата и всичко се прави на бензин.П.С. сетих се, че лятото като се прибера след дълъг път и сляза от колата като мина покраи капачката на резервоара мирише на бензин. Няма теч на бензин от никъде но мирише силно.
    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
    Land Rover Discovery 2.5TD '94
    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
    EX: Fiat Regata 1.7D '84

    #2
    Днес закачихме и колата на едно приятелче. Тя е брава, 95г. 1.6 16V. При него дава запаметени грешки:Coil 1Engine Speed: 1760Spark Advance: 16Type: Signal implausiblePIN: 37иCoil 2Engine speed: 320Spark Advance: 0Type: Signal implausePIN: 55Проверихме кабела от ECU-ти до бобината и не е прекъснат. Буксите са чисти не са окислили или с нагар. Всичко изглежда нормално. Колата има присесване при около 2000 оборота иначе си върви добре. Някаква идея къде може да е проблема и на какво се дължат тези грешки?
    KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
    Land Rover Discovery 2.5TD '94
    EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
    EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
    EX: Fiat Regata 1.7D '84

    Коментар


      #3
      При теб вероятно имаш проблем с регулатора на налягането на горивото. Намира се на райката при дюзите. За твоя приятел е ясно, че бобината му е за смяна.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #4
        Значи и аз това си помислих, за регулатора, но при мен той май не е на рейката. На стария мотор с металния колектор се вижда ясно на рейката от шофьорската страна, но при мен има само едно пласмасово капаче. Като сваляхме бензиновата помпа на кошницата имаше нещо като регулатор на бензина или поне така изглеждаше. Има и един вакум от смукатела, който минава под смукателния колектор и отива към рейката някъде между 2 и 3-ти цилиндър. Та там където влиза в смукателния колектор е омаслено. Това е нещо ново преди го нямаше. Сега го видях сутринта като я прегледах. Може ли това да е вакума за клапана и ако е скъсан някъде да прави мизерия?
        KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
        Land Rover Discovery 2.5TD '94
        EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
        EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
        EX: Fiat Regata 1.7D '84

        Коментар


          #5
          Значи ровенето продължава из литературата. До тук стана ясно, че регулатора за налягане на бензина е на самата помпа в резервоара. Дали може да е в него проблема? Някой сменял ли го е? Другото което е, може ли да прави някакви ядове от соленоида за бензиновите пари. Това, че като покарам на дълго разтояние и мирише на бензин до капачката на резервоара може ли да значи че този клапан за бензиновите пари не отваря? Грешка няма запаметена. Видях как да проверя нагревателя на ламбда сондата но в Workshop манюала не пише как да се провери самата ламбда. Някакви идеи?
          KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
          Land Rover Discovery 2.5TD '94
          EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
          EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
          EX: Fiat Regata 1.7D '84

          Коментар


            #6
            Развитие от днеска, мерих налягане на бензина ореди релсата. При даване на контакт забива 3 и малко след което пада на 3бара и не мърда. От там свалихме МАП сензора който е комбиниран и мери и температурата на въздуха в смукателния колектор. Мерихме с мултицет като гледахме съпротивленията от Marea Workshop Manual. Датчика дори и оставен от вън изваден от колата на студа днеска не падаше според съпротивлението под 50 градуса, което значи, че е прецакан според мен. Поръчах нов. Дано това да е проблема. Някой да има идея дали може от това да се получават описаните от мен симптоми? Иначе датчика утре ще го сменя и ще я закача вечерта пак да видя изчезнала ли е грешката.
            KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
            Land Rover Discovery 2.5TD '94
            EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
            EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
            EX: Fiat Regata 1.7D '84

            Коментар


              #7
              Този комбинирания с МАП е скъп. Аз сменях датчика за входящия въздух, защото също даваше висока температура, но казано честно не оказваше никакво влияние. При мен си е отделен.
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                Scorpion_BV написа:
                Развитие от днеска, мерих налягане на бензина ореди релсата. При даване на контакт забива 3 и малко след което пада на 3бара и не мърда. От там свалихме МАП сензора който е комбиниран и мери и температурата на въздуха в смукателния колектор. Мерихме с мултицет като гледахме съпротивленията от Marea Workshop Manual. Датчика дори и оставен от вън изваден от колата на студа днеска не падаше според съпротивлението под 50 градуса, което значи, че е прецакан според мен. Поръчах нов. Дано това да е проблема. Някой да има идея дали може от това да се получават описаните от мен симптоми? Иначе датчика утре ще го сменя и ще я закача вечерта пак да видя изчезнала ли е грешката.
                много добре описваш всичко, което правишдано да имаш успех утре, пиши подробно
                Фиат Мареа 1,8 16В, 1999г

                Коментар


                  #9
                  Първо искам да благодаря на Боян за отделенното време и усилия от негова страна, значи колата с проглема с бобината е моя въпросът ми е какъв точно е проглема ако си я карам така в смисъл на какво вреди този проблем защото колата го прави това на 2000обр. рядко някой имал ли е същия проблем?
                  "ТЕ VW и Opel бягат бърже,защото ги гони ръждата"

                  Коментар


                    #10
                    аз бих пробвал как се държи колата-с откачена ламбда- с откачен МАП

                    Коментар


                      #11
                      За коя от двете говорим?
                      KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                      Land Rover Discovery 2.5TD '94
                      EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                      EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                      EX: Fiat Regata 1.7D '84

                      Коментар


                        #12
                        Говоря за колата с проблема в бубината,възможно ли е да дава тази грешка за бубината от свещите защотото колата я имам вече 2г и половина и не съм ги и поглеждал свещите, а и несе знае колко време са карани в Италия с тези свещи аз съм минал около 35 000км.
                        "ТЕ VW и Opel бягат бърже,защото ги гони ръждата"

                        Коментар


                          #13
                          Е ти пък как не си ги сменял бре! То това е най-ефтиното дето може да смениш :D. Сервизния интервал на свещите е по-къс от километрите дето ти си минал само!
                          KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                          Land Rover Discovery 2.5TD '94
                          EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                          EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                          EX: Fiat Regata 1.7D '84

                          Коментар


                            #14
                            Scorpion_BV написа:
                            За коя от двете говорим?
                            твойта

                            Коментар


                              #15
                              МАП-а днес се сменя, чакам го всеки момент да дойде. Ламбдата разпитвах и всички ми казват, че това което ми е давала на теста е вярно и работи. Интересното е, че от вчера колата си работи нормално. Единственото дето правихме е да мерим налягането на бензина и да свалим и замерим МАП+температура датчика. Не знам как но се оправи от самосебеси.Все пак МАП-а ще го сменя да видим как е.
                              KIA Cerato 1.5 16V CRDI '05
                              Land Rover Discovery 2.5TD '94
                              EX: Fiat Marea SW ELX 1.6 16V '99
                              EX: Opel Astra F Caravan 1.4 '91
                              EX: Fiat Regata 1.7D '84

                              Коментар

                              Working...
                              X