Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кофти свещ на 3-ти цилиндър

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кофти свещ на 3-ти цилиндър

    Колата е Типо 1,6 моно. На снимката са 3-та и 4-та свещи и само 3-та в близък план. 1-ва и 2-ра са ОК. Сегментите са сменени преди ~8000км. Маслото е добре и не намалява. Според мен е кофти кабел или влиза антифриз в цилиндъра. Вие как мислите?
    Прикачени файлове
    Fiat Stilo 1.8 16V

    #2
    Ако беше антифриз, щеше да е бяла свеща. Повече прилича на неработеща свещ.red: Виж в тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=602първото и последното мнение.и тук: http://www.ladaclub-bg.com/faq/53-spark-plugs
    Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

    Коментар


      #3
      Хм. Гледал съм ги тези снимки и пояснения към тях, но не ми дават еднозначен отговор. Пропуснах да напиша, че с нови или изчистени свещи колата си работи добре (така се твърди, аз не я карам), но след няколко месеца не много интензивно каране започва да прекъсва-работи на 3 цилиндъра. Вадя свещите и виждам тази картинка. Чистя свещта за втори път. Първия път предположих, че след смяна на сегменти е необходимо време да улегнат (цилиндрите не са престъргвани) и е обяснимо, ако трети е бил по-износен да вкарва масло и да прави нагар. Преди 2 седмици обаче пак започна да прекъсва. Снимките от линковете говорят по-скоро за масло в цилиндъра май. Не видях обаче как изглежда свещ включена към неработещ (изцяло или отчасти) кабел. Между другото сега съм разменил местата на 3-та и 4-та и ако е от самата свещ би трябвало преблема да се премести на 4-ти цилиндър.
      Fiat Stilo 1.8 16V

      Коментар


        #4
        размени и кабелите 3-4, за да изключиш и тях като проблем.
        Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

        Коментар


          #5
          Да, след една седмица след като мине пробата с разменените свещи. Иначе ако се премести проблема на 4-ти пак ще се чудя от какво е. Най-неприято ще бъде, ако си остане на 3-ти, тогава пак трябва да вадя главата.
          Fiat Stilo 1.8 16V

          Коментар


            #6
            това е масло, за твое съжаление. така мисля аз. ако не работи свещ не може да не усетиш. как мислиш д акараш на 3 цилиндъра постоянно без да разбереш. затова няма снимка на неработеща свещ, трябва да я намокрят и да я снимат, ей така не работи.
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Прекалено чиста ми изглежда здравата свещ. Почти няма нагар по нея, пък там гори все пак. На тази гадната нагара сух ли е?
              The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
              Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
              Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

              Коментар


                #8
                1-ва, 2-ра и 4-та са чисти и сухи (както е на снимката на 4-та). Но ти го казваш като че ли това е проблем Нагара не е сух (под сух разбирам напълно сух и даже бял/сив). При чистенето нагара пада на малки парченца и прах, не е ужасно мокър. Мисля си обаче, че ако свещта не работи добре е нормално да няма добро изгаряне (когато прекъсва изобщо няма) и оттам нагара да е мокър. Изолатора е здрав, електродите също. Когато изчистя свещта добре си става нормална, т.е. не е изядена. На снимката не се вижда много добре, но маслото по резбите на здравата и гадната свещи е еднакво.
                Fiat Stilo 1.8 16V

                Коментар


                  #9
                  масло бре другата свещ изглежда на богата смес, но не го твърдя категорично по снимка.
                  Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                  Fiat Bravo'97 1,6 16v
                  Fiat Tempra'91 1,6 mono

                  Коментар


                    #10
                    pakumba написа:
                    това е масло, за твое съжаление. така мисля аз. ако не работи свещ не може да не усетиш. как мислиш д акараш на 3 цилиндъра постоянно без да разбереш. затова няма снимка на неработеща свещ, трябва да я намокрят и да я снимат, ей така не работи.
                    Извинявай, пропуснал съм ти поста. Надявам се да не е масло, а бензин с гадости. Колата не работи постоянно на 3 цилиндъра, това явно става когато се натрупа много нагар и свеща не може да си хвърли искрата. Тогава да започва да се мокри от бензина. Или поне така ми се иска. :D Може ли да се натрупа нагар от кофти кабел или свещ, т.е. искрата да не е достатъчна и затова да се сгъбва?"затова няма снимка на неработеща свещ, трябва да я намокрят и да я снимат, ей така не работи."-това не го разбрах, какво искаш да кажеш?А това с богатата смес какво е, да не би ангренажа да е някой зъб напред/назад?
                    Fiat Stilo 1.8 16V

                    Коментар


                      #11
                      богата смес= много бензин. не е от ангренаж, но както казах в предния си пост не го твърдя по снимка. свещта /здравата/ според мен е по-черна отколкото трябва. значи ако искрата е слаба, колата ще си работи, но такава гняс няма да се образува. сега не ми се слиза да ти покажа старите си свещи на 30 000 км на газ, които последно отказаха в големите студове да ми запалят колата, защото бяха изхабени вече. сложих нови и си пали идеално. старите, изхабени свещи нямат капка гняс по тях. те са давали слабичка искра! ако свещта въобще не работи, не дава никаква искра, то венага ще го усетиш/както и става след като се натрупа това по свещта- махаш я, защото колата почва да бачка на 3 цил/ на познат жигулата гореше доста масло. на седмицата по 2 пъти му цапа свещи, така ги цапа, че почва да не иска да пали- сваля ги, чисти ги и кара 50 км и пак ги цапа. но при него беше на всички цилиндри. все ме караше да му намирам хубави свещи, от тях било. трудно го убедих, че каквото и да сложи все ще ги зацапва. бензин с кви гадости имаш предвид? няма гадости там. щом си толкова убеден, или купя едни кабели и размени свещите, а ако не ти се купуват мисля имам едни/за 1 със сигурност/ ще ти дам да си пробваш няма проблем.
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        Добре, ако е от масло, тогава има три варианта:1. Излязъл маслоотражател-сменени са заедно със сегментите, но се случва да излезе някой;2. Счупен сегмент (недай си боже);3. Износен цилиндър-надран или ръб на ГМТ и ДМТ, но едва ли понеже при смяната на сегментите е бил добре.Пропускам ли нещо?
                        Fiat Stilo 1.8 16V

                        Коментар


                          #13
                          @Stoyan_68Kолега,би ли споделил защо се е наложило да смениш сегменти ,без да хонинговаш цилиндри.На колко клм предполагаемо беше двигателя при смяната им. Второ доколкото снимките дават информация, зацапаната свещ говори за интензивно изгаряне на масло в този цилиндър.Имаш пропуск на масло към него.Масло-предпазен семеринг на водачите на този цилиндър или недобри сегменти/голяма хлабина в ключовете им или спукан маслен сегмент при монтажа при сменяването им.Това е причината и вероятно ще се наложи ново отваряне на двигателя. Преди да предприемеш нещо измерете компресията на на четирите цилиндри в загряло състояние на двигателя и нещата ще се поизяснът.

                          Коментар


                            #14
                            В момента двигателя е на около 180000км., което наистина е предполагаемо. Не съм виждал с очите си състоянието на цилиндрите, но по думите на хората, които правиха колата (а те със сигурност разбират повече от мен) ситуацията е била търпима. Износването на всички цилиндри е равномерно. Ясно е, че хонинговането води до допълнителни значителни разходи, което доведе до общото решение да се сменят само сегментите и да се обслужи главата. Подчертах, че всички са еднакво износени, защото проблем се появява само на трети.Довечера след работа ще извадя разменените свещи, макар че резултата май предварително е ясен. При омасляване на трета не виждам смисъл да меря компресия, по скоро направо трябва да се отваря. Ако не е излязъл маслоотражател ще се слиза по-надолу.Извинявам се за лаишкия въпрос, но не съм много на ти с терминологията-"предпазен семеринг на водачите" е "маслоотражател"/"гумичка на клапан" или греша?
                            Fiat Stilo 1.8 16V

                            Коментар


                              #15
                              Stoyan_68 написа:
                              Извинявам се за лаишкия въпрос, но не съм много на ти с терминологията-"предпазен семеринг на водачите" е "маслоотражател"/"гумичка на клапан" или греша
                              Да,това е колега.Понеже се слага върху водача на клапана и фактически си е семеринг.Някои го наричат гумички,някои вложки, но е това.Не е лошо едно измерване на компресията.Веднага ще ти се изясни дали ще се слиза "по-надолу".

                              Коментар

                              Working...
                              X