Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

разглобява ли се TPS сензора

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    разглобява ли се TPS сензора

    разглобява ли се TPS сензора за да се ремонтира на 2.0 мотора на Темпра 93г. дали имам шанс да го отремонтирам и възстановя пистите на потенциометъра. мисля си, че той е една от причините за високите обороти на празен ход. аз разсъждавам така: тъй като пистите в диапазона 1000-2500 оборота са износени и не контактуват добре компа не "разбира" че сме върнали газта и подава гориво като за високи обороти, а тъй като и моторчето за празен ход действа като "вакум ускорител" при подаване на повече газ, то също получава команда да отвори и да пропуска повече въздух. на мен ми се струва логично. между другото имам ключе на моторчето за празен ход с което го изклячвам като почне да вдига оборотите, но те не винаги се връщат на 850, често остават на 1000-1200. за това си мисля, че проблема е от грешния сигнал който TPS сензора дава на компа. за мен той е и основния виновник за забиването на колата в диапазона до 2500 оборота. очаквам да споделите и вашите разсъждения и да дадете указания за ремонта на TPS сензора.
    AC/DC

    #2
    Първо 2.0 има и 8V и 16V и 20V, на каква кола е какъв е мотора?Принципно ако тпс-а е прецакан и искаш да го "ремонтираш" може да видиш какво прави със замерване.Някъде из форума има тема специално за тпс-а.Ако я намере ще ти я пратя да видиш.

    Коментар


      #3
      несеразглабя
      тел.0897943620

      Коментар


        #4
        и някой предлага ли нещо по въпроса!
        AC/DC

        Коментар


          #5
          toni_67 написа:
          и някой предлага ли нещо по въпроса!
          Замери как му се променя съпротивлението от затворно до отворено положение.Пробвай двата крайни пина. Би трябвало да се променя от около 900 до малко на 2000 Ома, ако не се лъжа при здрав TPS.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            Пускал съм тема по въпроса. Определено се сваля плочката, мисля че се държеше на 4 болта. На моята специално и втрих яко графит от молив НВ, беше средата на ноември 2008 г., с идеята като си намеря нова, да я сменя. Само, че почна кризата и не остават кинти Обаче колата си работи перфектно на всякакви обороти и в момента и дано да продължава така докато не попремине кризата :D Пък преди да я орисувам, първо вдигаше обороти когато си иска, пък после взе и да гасне на тихи обороти. Между другото имаше и разхлабена клема на температурния датчик и си мисля, че е възможно, ако понякога не е давал сигнал, макар и при загрял двигател, компа да е мислел, че е студен и да е корегирал в посока на увеличаване на оборотите.
            Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
            Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

            Коментар


              #7
              моето UNO го прави същия номер,държи високи обороти.като махна клемата на ТПСа и я включа пак се оправя,но като изгася двигателя и го запаля пак високи обороти някъде към 2000.явно е ТПСа проблема,темп.датчик е сменен.които може да помага моля.
              fiatkite sa nmr1

              Коментар


                #8
                почти съм сигурен вече, че е TPS сензора. онзи ден нещо разкачах букси по друг повод и бях забравил да закача точно неговата. колата се държеше точно с описаните проблеми, а като закачих буксата имаше видимо подобрение, освен в диапазона 1000-2000 оборота. да попитам колегата ivchotr, след като не се разглобява самата плочка - как и къде точно се втрива графита?!
                AC/DC

                Коментар


                  #9
                  Първо да кажа, че проблемът се решава за около 2-3 месеца. Проверено :D Графитът се втрива в самата пътечка, която видимо е износена. Първият път операцията траеше около 15 мин втриване. Значи плочката може да се свали от тялото на моноинжекциона и тогава ще ти стане ясно това, което обяснявам. Трябва да се внимава да не се повредят плъзгачите, които остават в тялото на моното и са свързани с дросела. След като нанесеш графита - сглобяваш. Хубаво е да се бележи плочката преди да се свали и при обратния монтаж да се сложи на същото положение. След като изкарах така 3 месеца, проблемът се появи отново. Аз обаче вече бях подготвен, с молив де :P . Работата стана бързо, тръгвам си след работа и след втория километър взе да гасне пак, ама яко. 10 км в София из най-яките задръствания ми скъсаха нервите. Правих консултация с Мозъка от ВТ, докато установя къде е проблема, щото вече почнах да си мисля за стъпков мотор и какво ли не - нали плочката беше след ремонт . Та човекът ми казва да я завъртя нанякъде, докато ДВГ почне да работи нормално и така се оправиха нещата. После се сетих, че някой беше давал същия съвет във форума, ама кой да предполага, че това е проблемът. Сега обмислям да пробвам да слепя графита с някакво лепило, обаче ще си играя, като купя нова плочка.
                  Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
                  Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

                  Коментар

                  Working...
                  X