разглобява ли се TPS сензора за да се ремонтира на 2.0 мотора на Темпра 93г. дали имам шанс да го отремонтирам и възстановя пистите на потенциометъра. мисля си, че той е една от причините за високите обороти на празен ход. аз разсъждавам така: тъй като пистите в диапазона 1000-2500 оборота са износени и не контактуват добре компа не "разбира" че сме върнали газта и подава гориво като за високи обороти, а тъй като и моторчето за празен ход действа като "вакум ускорител" при подаване на повече газ, то също получава команда да отвори и да пропуска повече въздух. на мен ми се струва логично. между другото имам ключе на моторчето за празен ход с което го изклячвам като почне да вдига оборотите, но те не винаги се връщат на 850, често остават на 1000-1200. за това си мисля, че проблема е от грешния сигнал който TPS сензора дава на компа. за мен той е и основния виновник за забиването на колата в диапазона до 2500 оборота. очаквам да споделите и вашите разсъждения и да дадете указания за ремонта на TPS сензора.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
разглобява ли се TPS сензора
Collapse
X
-
Пускал съм тема по въпроса. Определено се сваля плочката, мисля че се държеше на 4 болта. На моята специално и втрих яко графит от молив НВ, беше средата на ноември 2008 г., с идеята като си намеря нова, да я сменя. Само, че почна кризата и не остават кинти Обаче колата си работи перфектно на всякакви обороти и в момента и дано да продължава така докато не попремине кризата :D Пък преди да я орисувам, първо вдигаше обороти когато си иска, пък после взе и да гасне на тихи обороти. Между другото имаше и разхлабена клема на температурния датчик и си мисля, че е възможно, ако понякога не е давал сигнал, макар и при загрял двигател, компа да е мислел, че е студен и да е корегирал в посока на увеличаване на оборотите.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
почти съм сигурен вече, че е TPS сензора. онзи ден нещо разкачах букси по друг повод и бях забравил да закача точно неговата. колата се държеше точно с описаните проблеми, а като закачих буксата имаше видимо подобрение, освен в диапазона 1000-2000 оборота. да попитам колегата ivchotr, след като не се разглобява самата плочка - как и къде точно се втрива графита?!AC/DC
Коментар
-
Първо да кажа, че проблемът се решава за около 2-3 месеца. Проверено :D Графитът се втрива в самата пътечка, която видимо е износена. Първият път операцията траеше около 15 мин втриване. Значи плочката може да се свали от тялото на моноинжекциона и тогава ще ти стане ясно това, което обяснявам. Трябва да се внимава да не се повредят плъзгачите, които остават в тялото на моното и са свързани с дросела. След като нанесеш графита - сглобяваш. Хубаво е да се бележи плочката преди да се свали и при обратния монтаж да се сложи на същото положение. След като изкарах така 3 месеца, проблемът се появи отново. Аз обаче вече бях подготвен, с молив де :P . Работата стана бързо, тръгвам си след работа и след втория километър взе да гасне пак, ама яко. 10 км в София из най-яките задръствания ми скъсаха нервите. Правих консултация с Мозъка от ВТ, докато установя къде е проблема, щото вече почнах да си мисля за стъпков мотор и какво ли не - нали плочката беше след ремонт . Та човекът ми казва да я завъртя нанякъде, докато ДВГ почне да работи нормално и така се оправиха нещата. После се сетих, че някой беше давал същия съвет във форума, ама кой да предполага, че това е проблемът. Сега обмислям да пробвам да слепя графита с някакво лепило, обаче ще си играя, като купя нова плочка.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар