Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Скъсан ангренажен ремък по време на движение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Скъсан ангренажен ремък по време на движение

    ЗРАВЕЙТЕ!От 1 година карам Фиат Браво 1996 г.двигател - 1.4 ,12 кл.,моноинжекция.Току що скъсах ангренажен ремък по време на движение - скорост 100 км/час.Нямам кой-знае какви технически познания,затова смирено моля за информация! Въпроси: Какви евнтуални последици би могло да има за двигателя в този случай - набити клапани,бутала,изкривена глава или подобни поражения?Има ли вариант да се размина само с нов ремък и обтяжна ролка? Благодаря на всички предварително!

    #2
    За съжаление вариант няма. Клапаните са перпендикулярно на главата. Ще се сваля главата, скоростта не е била малка така че ще се радваш ако са само клапани. Главата могат да ти я проверят срещу КАТ. Аз там ходих да шлайфат моята, беше 20лв услугата. Хубавото на 1.4 е че лесно се разглабя. Гарнитурата я сменяхме пред гаража. Комплект гарнитури - глава, смук и изп колектори от евтини марки е около 35лв. За ориентировъчни цени на части виж на - http://www.axm-auto.comУспех с ремонта!
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Скоро скъсахме ремък на служебната Брава /1.6/. Като я отвориха се хванахме за главата, всичко беше леш, казаха да приготвим около 1500 лв и тогава пак ще я караме... Отворете я първо, пък тогава му мисли, може 200, може и като нас/макар, че се съмнявам!/. Успех
      Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150hp
      Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm 95hp
      Alfa Romeo ARNA 1.2 63hp

      Коментар


        #4
        Момчета, ремъците се сменят преди да се скъсат!Нека, ако някой е скъсал ремък преди да му изтекат километрите да сподели.
        My car is the best :P
        Fiat Tempra SW 1.9 TD

        http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/index.php?5

        Коментар


          #5
          Изскам да попитам колегата който е сменял гарнитура пред гаража имали динамометричен ключ и ако няма как си е стегнал главата
          Subaru B9 tribeca 3.0
          Peugeot 307 04
          Ex:Alfa Romeo 1,4 T.Spark 103hp 98''
          Fiat Brava 1.6 16V 103

          Коментар


            #6
            Dikata_BG написа:
            Изскам да попитам колегата който е сменял гарнитура пред гаража имали динамометричен ключ и ако няма как си е стегнал главата
            е купуваш си за 20 леа ще намериш- няма да е най-точния на света, но става. няма как, може без динанометр. ключ, но след 2-3-5 000 км ще духне пак гарнитуратаи да, ремъци се късат и преди минатите километри, защото са боклуци. и да, късат се такива дето струват 10 лв и такива за 50 лв по същата причина като в предното изречение
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Dikata_BG написа:
              Изскам да попитам колегата който е сменял гарнитура пред гаража имали динамометричен ключ и ако няма как си е стегнал главата
              Освен динамометричен ключ по-важното е да намериш накрайника с който да стегнеш болтовете. Накрайника е тип рибе като на картинката. Цената му беше около 16лв.По спомени главата я стягах на 2кг, после на 4кг и след това два пъти на по 90 градуса. Поредността на стягане на болтовете ги има във всяко ръководство дори и на опаковката на гарнитурата.
              Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

              Коментар


                #8
                pakumba написа:
                Dikata_BG написа:
                Изскам да попитам колегата който е сменял гарнитура пред гаража имали динамометричен ключ и ако няма как си е стегнал главата
                е купуваш си за 20 леа ще намериш- няма да е най-точния на света, но става. няма как, може без динанометр. ключ, но след 2-3-5 000 км ще духне пак гарнитуратаи да, ремъци се късат и преди минатите километри, защото са боклуци. и да, късат се такива дето струват 10 лв и такива за 50 лв по същата причина като в предното изречение
                Ами как няма да се късат,като цената им тук е 15 лева.а в Германия е над 20 евро.Изводите може да си ги направи всеки сам.Между другото производителя дава смяна на ремъка на 120 000км (и може би 5 години),защото на моята кола е сменен на 5-тата година,макар че тогава е била на 53 000км.И още по темата,докато къпех вчера мареята дойде един пасат,нов внос,да му мият двигателя.Добре,че човека свали една пластмаса и се видя ангренажа.Беше останал тънък колкото дебела ластичка за коса (около 3мм)От там след измиването,колата щеше да се дърпа,защото.....
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар


                  #9
                  Благодаря на всички дали мнение! Току що говорих с майстора - пораженията са следните: Обтяжната ролка е строшена/назъбената част около лагера/ и от там идва цялата поразия.Ролката и ремъка са сменени преди 5-6000км./при същия майстор-не във фирмен сервиз/.Нямам спомен каква марка бяха.Резултат е следния:12 клапана;12 кобилици; гарнитури - глава и капак; ремък и разбира се РОЛКА! Утре ще поръчам на Дядо Коледа да ми ги донесе (май с/у една торба пари) ,а сега почвам да налагам мокри кърпи! Отново благодаря на всички и Ви желая безаварийно каране!

                  Коментар


                    #10
                    Сега ако кажеш каква марка беше ролката и от къде я купи....да знаем какво не трябва да си купуваме.
                    Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                    Коментар


                      #11
                      Geraka написа:
                      Сега ако кажеш каква марка беше ролката и от къде я купи....да знаем какво не трябва да си купуваме.
                      очевидно колега още вярваш в дядо Коледа. всичко е една марка. затова избягвайте да сменяте работещи части по колите ви, а консумативите... не знам. аз лично си смених ангренажа след 20 000 км откакто я взех, защото го проверявах и беше ок. не знам защо го смених, дори леко съжа;лявам. ролка и ремък се познават лесно дали има да карат
                      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                      Fiat Bravo'97 1,6 16v
                      Fiat Tempra'91 1,6 mono

                      Коментар


                        #12
                        искам и аз да попитам не6то по темата фиат браво 1.6 16в 2000 г. в4ера по време на движение изгасна след запалването пак изгасна и накраиа запо4на да се 4ува тракане в двигателиа и пак изгасна след диагностика в сервиза ме испла6иха доста като с4упен ограни4ител на ролката <това го видиах и сам> с4упен распределителен вал на4упени клапани и т.н ниакаква идеиа поне за при4ината за таиа белиа ремака и ролката са на 5000 км с гарантиран происход ако трябва и аз да започна да вярвам в дядо коледа

                        Коментар


                          #13
                          Bat_M написа:
                          искам и аз да попитам не6то по темата фиат браво 1.6 16в 2000 г. в4ера по време на движение изгасна след запалването пак изгасна и накраиа запо4на да се 4ува тракане в двигателиа и пак изгасна след диагностика в сервиза ме испла6иха доста като с4упен ограни4ител на ролката <това го видиах и сам> с4упен распределителен вал на4упени клапани и т.н ниакаква идеиа поне за при4ината за таиа белиа ремака и ролката са на 5000 км с гарантиран происход ако трябва и аз да започна да вярвам в дядо коледа
                          Мисля че е била прегрявана или много напъвана и затова обикновено тогава се късат валовете
                          Subaru B9 tribeca 3.0
                          Peugeot 307 04
                          Ex:Alfa Romeo 1,4 T.Spark 103hp 98''
                          Fiat Brava 1.6 16V 103

                          Коментар


                            #14
                            Dikata_BG знаеш ли че като се замисля може и да си прав всичко стана след потегляне в студа преди един ден в софия и се наложи да поускоря доста над нормалното при студен двигател за прегряаване не може да се говори поне не при мен а вече сам и вратнал 25000 откакто я имам и беляата става барзо нали се сещаш вече мога да кажа и какви са пораженията по колата без да е касан ремака счупен вал счупени клапани спукани 2 бутала счупен ограничител на оптяжна ролка маи колегата дето казва за ремонта от около 1500 лева ще излезне прав извода е не правете това с вашите фиати не и при студен двигател двувалката просто не може да издаржи на това сврахнатоварване около 5000 оборота при -5 градуса и с неподходиащо масло 15W40

                            Коментар


                              #15
                              @mumijata>Погледни го от добрата страна сега като ги смениш, ако имаш късмет и не се повтори, няма да има нужда да отваряш капака освен за смяна на масло и други консумативи!Като сменяш тези неща, смени и гумичките на маслените магистрали, защото на нашите двигатели е много сериозен враг за разпределителен вал!
                              НЕ КЛИКВАЙ ТУК!
                              И ЗА НИЩО НА СВЕТА НЕ КЛИКВАЙ ТУК!!!

                              Codename: ФИЧО

                              Коментар

                              Working...
                              X