Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Зов за помощ БРАВА 1.6 16V... НЕ СИПВАЙТЕ 96 Екстра форс!!!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Зов за помощ БРАВА 1.6 16V... НЕ СИПВАЙТЕ 96 Екстра форс!!!!

    Здравейте колеги. от 1 седмица съм собственик на фиатка Брава 1.6 16V. Абе готина количка си е, ама 1 хещо малко ме притеснява.Попринцип като се движи стрелката на водата (температурата) стои точно в средата на скалата, ОБАЧЕ като стои повече от 5 минути на място (в задръстване), стрелката се качва с 2 пункта, след което се включва перката и пак слиза до средата.от днес имам следния проблем: когата започне да вдига температура и се включи перката, колата спира да върви и забива муцуната. сутринта като се качвах от семинарията към кулата едвам на втора вървеше, а и май и с разхода стана нещо, защото сутринта резервоара ми беше наполовина и за 40 км започна да примигва лампата за гориво!!!!дали проблема е само в охлаждането или да търся и проблем в двигателя дайте някакви съвети какво да правя. колата е Fiat Brava 1.6 16v Hsx 99 г.
    Fiat Brava 1.6 16 волта 99г. HSX

    #2
    На мен ми изглежда абсолютно нормално.
    The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
    Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
    Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

    Коментар


      #3
      Перката е с две степени на охлаждане, щом при теб включва чак на втората чертичка, значи първата степен не ти работи, а тя се контролира от едно реле, което ако не бъркам стои на рамката на перката. Другото много вероятно е, че термостата ти е за смяна т.е. не отваря напълно, моето браво за цяло лято само 5 пъти да се е включвала перката, дори и на климатик не е отивало по-нагоре от първата чертичка над средата.
      --Старата ръжда любов не хваща!--
      156 sportwagon 1,9 jtd 115
      ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

      Коментар


        #4
        Нищо му нямна на термостата ти! абсолютно нормално се държи колата ти като изключим че първтата степен на вентилатора не ти бачка, На радиатора има не реле а вариатор, наи често клемите на тоя вариатор нагарят и за тва се губи първа степен. Горенето и забиването на нос нямат нищо общо с тези неща за които си говорим. А и не разчитаи толкова на верноста на лампата за бензина това въобще не е точен показател.
        Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
        Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
        Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

        Коментар


          #5
          Slavi_Lancia написа:
          Нищо му нямна на термостата ти! абсолютно нормално се държи колата ти като изключим че първтата степен на вентилатора не ти бачка, На радиатора има не реле а вариатор, наи често клемите на тоя вариатор нагарят и за тва се губи първа степен. Горенето и забиването на нос нямат нищо общо с тези неща за които си говорим. А и не разчитаи толкова на верноста на лампата за бензина това въобще не е точен показател.
          абсолютно верно .само дето колегата слави, тоя вариатор ?? = всъщност това е РЕЗИСТОР ( мощен товарен резистор със съпротивление под 1 ОМ - май беше около 0.6 ОМ ) струва около 25 лв.разбира се възможно е проблема да не е в самия резистор , а във клемите които се включват към него - поради големия ток , който протича там, при лееко увеличаване на съпротивлението заради влошен контакт се отделя много топлина и кабела прегаря. И затова не работи първа степен.Като свалиш резистора ще разбереш - намира се в долен десен ъгъл на рамката на вентилатора.

          Коментар


            #6
            Е за това чудо става дума, виж как съм изкарал буксата за първата степен на сол. Тая джаджа е покрита с кутийка, на 1.4 е вляво от перката, на 1.6 май беше отдясно. Прегледай и кажи какъв е резултата.
            Прикачени файлове
            Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

            Коментар


              #7
              Златни сте колеги

              ’ Златни сте колеги. аз започнах много да и се притеснявам на кошарата дали не е прегрявана ама антифриза си е чист не духа изгорели газове отникъде.и най-важното като е студена е изтребител! . знам че на Немските коли комапа пази доста информация от типа дали колата е прегряване, включвал ли се ШПЕР въртяла ли се е, и въобще почти всичко с колата помни дали и на тая е така и дали ще мога да хвана евентуално прегряване с компютър????Вчера я поразкостих малко и почнах да опипвам маркучите на охладителната система. Прави сте не е термостат.Всички се загряха равномерно за около 10 мин. Видях го къде е резистора и таман бях решил да го свалям за да го замера и започна да духа някав вятър сега тия дни трябва да си изчиста гаража че е претъпкан с боклуци и там смятам да го сваля и непременно ще кажа резултата. И снимки ще гледам да постна.
              Fiat Brava 1.6 16 волта 99г. HSX

              Коментар


                #8
                Re: Златни сте колеги

                dagrizzly написа:
                ...Сега чакам на едно приятелче (най-големия факир по автоелектроника в Перник) да си вземе новия тестер за фиат и на компютърна диагноститика ще мина да видим там какво ще излезе.
                на бас на каса бира , че за прегряването НИЩО няма да излезе

                Коментар


                  #9
                  u_bo написа:
                  Slavi_Lancia написа:
                  Нищо му нямна на термостата ти! абсолютно нормално се държи колата ти като изключим че първтата степен на вентилатора не ти бачка, На радиатора има не реле а вариатор, наи често клемите на тоя вариатор нагарят и за тва се губи първа степен. Горенето и забиването на нос нямат нищо общо с тези неща за които си говорим. А и не разчитаи толкова на верноста на лампата за бензина това въобще не е точен показател.
                  абсолютно верно .само дето колегата слави, тоя вариатор ?? = всъщност това е РЕЗИСТОР ( мощен товарен резистор със съпротивление под 1 ОМ - май беше около 0.6 ОМ ) струва около 25 лв.разбира се възможно е проблема да не е в самия резистор , а във клемите които се включват към него - поради големия ток , който протича там, при лееко увеличаване на съпротивлението заради влошен контакт се отделя много топлина и кабела прегаря. И затова не работи първа степен.Като свалиш резистора ще разбереш - намира се в долен десен ъгъл на рамката на вентилатора.
                  Резистор , вариатор, ебем ги и аз не ги научих кат хората на всичко отгоре и поправям на колегата поста дет беше писал че е реле па то си било съвсем друго име , апа вариатор е нещо дет променя нещо си в определени условия или момента маи така беше, ама ша се науча бе
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

                  Коментар


                    #10
                    Re: Зов за помощ БРАВА 1.6 16 май проблема е сериозен

                    dagrizzly написа:
                    от днес имам следния проблем: когата започне да вдига температура и се включи перката, колата спира да върви и забива муцуната. сутринта като се качвах от семинарията към кулата едвам на втора вървеше, а и май и с разхода стана нещо
                    колеги това нормално ли е!?
                    Brava 103HP
                    ''Фиата тръгва там където Голфа спира''

                    Коментар


                      #11
                      Re: Зов за помощ БРАВА 1.6 16 май проблема е сериозен

                      miro2177 написа:
                      dagrizzly написа:
                      от днес имам следния проблем: когата започне да вдига температура и се включи перката, колата спира да върви и забива муцуната. сутринта като се качвах от семинарията към кулата едвам на втора вървеше, а и май и с разхода стана нещо
                      колеги това нормално ли е!?
                      не, но не е свързано с прегряването.оправи първо прегряването - може да имаш няква загуба на ток

                      Коментар


                        #12
                        Здравейте колеги. Почистих бuксичката на резистора за първа степен на вентилатора. Не го свалях , а просто го напръсках с WD-40 (ще го сваля и ще го изчистя като хората ама по-натам).сега перката ми се включва когато стигне първата точка след средата (нали така трябва да е?),а относно другия проблем с забиването на мууцуната май ще се окаже от бензина Петрол Екстра Форс 96. След като сипах 95 от лукоил колата заспа оборотите са перфектни и върви идеално както на ниски така и на високи обороти.Благодаря на всички за отзивчивостта. надявам се другите ми постове да са все за хубави неща, като сини светещи пръскачки на чистачките и лепенка 1х1 м. REMUS на задното стъкло (Все пак съм от Перник) :P
                        Fiat Brava 1.6 16 волта 99г. HSX

                        Коментар


                          #13
                          Моята супер много върви с бензина на Петрол 96 Екстра форс!Усещасе голяма разлика!Ама верно ли 1.6 има първа степен ..... ?Защото и моята не бачка...... :D И аз май ще трябва да свалям онази анджиклама......Сигорни ли сте че се намира вдясно..... я ми кажете точно къде намира да не сваля нещо друго.....хаххахахаххаах

                          Коментар


                            #14
                            PB 5976 BC написа:
                            Моята супер много върви с бензина на Петрол 96 Екстра форс!Усещасе голяма разлика!Ама верно ли 1.6 има първа степен ..... ?Защото и моята не бачка...... :D И аз май ще трябва да свалям онази анджиклама......Сигорни ли сте че се намира вдясно..... я ми кажете точно къде намира да не сваля нещо друго.....хаххахахаххаах
                            ти кво си пил

                            Коментар


                              #15
                              НЕ загряване

                              Колеги, зачетох се в тази тема и мисля, че тук е мястото да споделя и моя проблем. Силно се надявам да намеря решение - с ваша помощ, разбира сеТа, проблема е следния: моя Брвел, не иска да загрява, т.е по задръстванията из София си държи нормална температура и си включва перка. Работят си и 1-а и 2-ра степени, но не това е проблема. Колата ми изстива при каране извънградско или спускане по дълъг склон. Държи ми температура м/у 0-та и средната чертичка и не качва повече. Термостата, бих казал че е чисто нов на 25 000 км, сменях го миналата година, някакъв немски беше ( забравих му името) в сервиз на D&N. Какво бихте ме посъветвали да направя.
                              Ex - Fiat BRAVA 1,6 16V 103ph
                              Now - Fiat PALIO 1,9 JTD 80ph

                              Коментар

                              Working...
                              X