Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Брава 1,4 с газ проблем с работата на бензин - Отстранен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Брава 1,4 с газ проблем с работата на бензин - Отстранен

    Въпросния автомобил е с обикновенна газова уредба поставяна тази година.Няма емулатори,симулатори или разни контроли.Проблема е в това ,че работи когато си иска на бензин.Откачането на клемата на акумулатора/за чистене на грешки/ за определено време с нищо не помага.Когато реши ,че ще работи на бензин няма нито прекъване забиване и разни такива.Бях на лятната среща на Влахина планина с нея и на отиване от Търново до там периодично си я прехвърлях на бензин почти на всеки 20-30 километра и работеше без отказ.На връщане обаче като реши ,че няма да работи и това си е.Чак на тунела преди Дряново при поредния опит тръгна.Следващия и по голям преход беше до Варна.Когато направи проблема там с колегата решихме да се поразровим малко и разберем защо го прави.От диагностиката направена набързо се установи ,че помпата си качва гориво до моното и при впръскване на доза гориво ръчно със спринцовка колата припалва т.е проблема не е и в токовете към свещите.Единствената възможна причина остава да е самото моно или запушено/чистено е миналата седмица в на ултразвукова вана/ или нещо с токовете на самото него.Съвети ще са необходими от всеки който предполага защо става така.В събота ако отново не работи на бензин започвам с замерването на буксата на моното за напрежение по време на въртене на стартер/колко трябва да е там?/ и след това ако има следва прехвърляне на моното от Бравото за проба.И един въпрос:Дали е възможно да е от плочката която следи дроселовата клапа в какво положение е?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    #2
    Ще се опитам да съм ти от полза с нещо.1.Измерил ли си налягането на помпата ,това включва и проверка на регулатора на налягането.2.Казваш че си чистел дюзата на ултразвук.Това е добре,но после минала ли е на стенд да се види качеството на разпрашаемост и количеството на горивото .След като пръснеш гориво и пали , сигурен съм че проблема е в дюзата.Когато въртиш на стартер се вижда с просто око как под дюзата между нея и дросела става всичко в мъгла от горивото.Колкото до токовете мисля че се ползва познатата схема при контакт има 12В ,а управляващия сигнал е през минуса(говоря за дюзата).По-скоро извади буксата и подай ти 12В на дюзата за да разбереш дали ще отвори и дали ще пръсне гориво.Случвало се е иглата вътре да залепне дори и на коли които работят само на бензин.Разковничето е там.Успех!!!

    Коментар


      #3
      Налягането на помпата не съм го мерил и не мисля ,че проблема е от там защото след като реши да върви колата на бензин може да изкара така няколко седмици без да направи проблема.Ще те помоля да дадеш малко повечко инфо за този регулатор на налягането какво да правя по него.Стенд за разпрашаемост не е минавала ,но съм гледал под нея в момент на въртене на стартер няма грам гориво и затова пръсках със спинцовка същото.Ще и подам 12В да видим какво ще се получи.В тоя ред на мисли датчика на Хол,ламбда сондата,детонациония датчик,температурния датчик и всичките му там електроники играят ли хорото с компа когато колата е на газ?
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Tornado написа:
        Налягането на помпата не съм го мерил и не мисля ,че проблема е от там защото след като реши да върви колата на бензин може да изкара така няколко седмици без да направи проблема.Ще те помоля да дадеш малко повечко инфо за този регулатор на налягането какво да правя по него.Стенд за разпрашаемост не е минавала ,но съм гледал под нея в момент на въртене на стартер няма грам гориво и затова пръсках със спинцовка същото.Ще и подам 12В да видим какво ще се получи.В тоя ред на мисли датчика на Хол,ламбда сондата,детонациония датчик,температурния датчик и всичките му там електроники играят ли хорото с компа когато колата е на газ?
        1.Може да бъде причина помпата.Има случаи на дефект в нея когато преди да здаде окончателно багажа има моменти когато работи и когато не работи.За това се мери налягането което дава на входа на инжексиона с манометър.Трябва да е 1 бар за Bosch-система.2.Този двигател няма Датчик на Hall.Има индуктивен датчик за положението на коляновия вал.3.Всичко за съжаление играе с компа по време на работа с газ с изключение на дюзата.Но по данните които се получават от работата на газ.Там е трагедията на всички ,които са инжексион и са с обикновенна газова уредба-вечните проблеми.4.Щом колата ти е моноинжексион трябва да си сложиш уредба моноинжекция-ГАЗ.Както неправилно я наричат Ламбда-контрол.Защото ламбда контрол имаме винаги когато се взима под влияние ламбда-сондата.Но понеже е с една дюза се нарича Моноинж.-газ.5.И накрая в заключение така винаги ще имаш някакви аномалии и проблеми докъто си с обикновенна газова уредба.И проблемите ще бъдат основно на бензин.

        Коментар


          #5
          Утре т.е. днес след размяна на някой части от Бравото на Бравата очаквайте резултати.Колега Стефан Хаджов ти направо ме успокои.Все се надявам проблема да е единствено в моното.
          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

          Коментар


            #6
            Аз залагам на помпата *и аз съм имал доста коли с този дефект*, дефекно реле за прекъсване на дюзата и не добре свършена работа на колегите. :D При всички други ситуаций колкото и да се е ошашкал компа ще пусне поне малко бензин.

            Коментар


              #7
              qnisZ написа:
              Аз залагам на помпата *и аз съм имал доста коли с този дефект*, дефекно реле за прекъсване на дюзата и не добре свършена работа на колегите. :D При всички други ситуаций колкото и да се е ошашкал компа ще пусне поне малко бензин.
              Дефектното реле отпада
              Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
              Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

              Коментар


                #8
                specialista написа:
                По-скоро извади буксата и подай ти 12В на дюзата за да разбереш дали ще отвори и дали ще пръсне гориво.Случвало се е иглата вътре да залепне дори и на коли които работят само на бензин.Разковничето е там.Успех!!!
                12 V ,но на снимката по долу какво е това +30 ?
                Прикачени файлове
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Tornado написа:
                  specialista написа:
                  По-скоро извади буксата и подай ти 12В на дюзата за да разбереш дали ще отвори и дали ще пръсне гориво.Случвало се е иглата вътре да залепне дори и на коли които работят само на бензин.Разковничето е там.Успех!!!
                  12 V ,но на снимката по долу какво е това +30 ?
                  Колега,клема 30 при автомобилите,където и да я срешнеш значи +12 волта на акумулатора и в случая идва от релето за стартиране на помпата.А то се задейства от контролера.Клема 21 е управляващия сигнал за дюзата които се подава от контролера и винаги е "минус".Така че вече предполагам разбираш къде да подадеш нашрежение и полярност за да задействаш дюзата.Но мой съвет е подавай напрежение за кратко.Колкото за проба.

                  Коментар


                    #10
                    Автомобила е готов в цветущо здраве.Благодарности на колегата stenli за оказаното съдействие.По късно ще раздухам какво беше причината за проблемите.Както обещах ето и главния виновник за проблемите.Инжектора беше най-вероятно с прекъсната намотка защото при подаване на напрежение не издаваше никакъв звук и при замерване с Мултицет не показваше никакви стойности на съпротивление.След кратка обиколка във В.Търново по най-добрите магазини за авточасти Еуро 07,Косер,Аутоплюс и сервиза на Фиат се оказа ,че нов няма и нямат желание да доставят.Посетих сервиза на колегите stenli и Jack Daniels видяхме се и stenli ме упъти да проверя в автоморгите.Още на първата намерихме срещу сумата от 30 лв. След поставяне автомобила си заработи от първото въртене на бензин.И сега един въпрос.На едната страна на инжектора който не работи има число 41 ,а на този който поставихме 51 дали това е дебита на самия инжектор измерен в милилитри ?
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Вероятно не,а какво ти пука,ти в крайна сметка ще си караш пак на газ ,а бензина ще е да се довлечеш до газосатанция.Нали пали другото няма значение.

                      Коментар


                        #12
                        Tornado написа:
                        ..............................И сега един въпрос.На едната страна на инжектора който не работи има число 41 ,а на този който поставихме 51 дали това е дебита на самия инжектор измерен в милилитри ?
                        Веднага ти оговорям на въпроса.41 и 51 са сечението на дюзата в отворено положение-съответно 0,41 кв.мм. и 0,51 кв.мм.Попаднал си на дюза предназначена за малко по-голям обем двигател.На Ауди 2000 моноинж. е 74 например.Но това ни най малко трябва да те смущава.Двигателя има Ламбда-сонда,която ще направи съответната корекция на контролера,така че той ще подаде сигнал толкопва мили секунди на дюзата колкото е необходимо за да работи двигателя винаги с ламбда 1.Освен това разликата не е голяма около 10%. За информация:жигльори и дюзи винаги се мерят със сечение а не с дебит.Защото дебита зависи освен от сечението и от налягането на течноста и неговия вискозитет с който се измерва.Стават много неизвестни??

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, имам всъвсем сходен проблем като симптоми, но при мен като откачих маркуча , който идва от резервоара и захранва инжекциона и врътнах на контакт нямаше бензин! Колата по принцип като тръгне да работи - работи перфектно, но понякога просто спира! Мисля си може ли тези мизерии да ги прави горивния филтър?
                          Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                          части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                          части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                          тел. 0883437022

                          Коментар


                            #14
                            Rezko написа:
                            Колеги, имам всъвсем сходен проблем като симптоми, но при мен като откачих маркуча , който идва от резервоара и захранва инжекциона и врътнах на контакт нямаше бензин! Колата по принцип като тръгне да работи - работи перфектно, но понякога просто спира! Мисля си може ли тези мизерии да ги прави горивния филтър?
                            Помпата чуваш ли я да работи?Аз не процедирам така с тези 1,4 двигатели когато проверявам за бензин дали стига до моното.Бях писал в някоя тема ,че на Бравото което от време на време управлявам като му свърши бензина трябва да го обезвъздушавам иначе няма палене.Та да си дойдем на думата.Откачаш минусовата клема на акумулатора/защото ти е по близо/ ,врътваш контактния ключ на контакт ,изваждаш маркуча който подава гориво на моното/като застанеш пред автомобила този който е по близо до теб/ ,вземаш една бутилка от минерална вода 0,5 литра ,вкарваш маркуча в нея и започваш да поставяш клемата на акумулатора през определено време защото релето за време на помпата работи около 3-4 секунди и спира помпата.Помпата се свързва със самата сонда с един гофриран маркуч който като се сцепи на някой сгъвка трудно се хваща това също може да ти е проблема.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #15
                              Хм...помпата си я чувам доста добре как качва... но този твой начин не съм го пробвал та мисля да си поиграя малко утре сутрин А ако е от маркуча няма ли да капе бензин ?
                              Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                              части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                              части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                              тел. 0883437022

                              Коментар

                              Working...
                              X