Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за 1.4 12 V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Stefan Hadjov написа:
    spark написа:
    И забрави да му кажеш най-важното - стискане на всеки повдигач на менгеме бавно и няколко пъти, докато му се изцеди маслото!Това се прави защото стария повдигач при изтъркан вал и кобилици е бил по-висок и ако сложи новия по-дебел вал и кобилици - от повдигача клапаните ще стоят отворени, че може и да се ударят и ще върти на стартер все едно е без свещи. Така че - стискане на повдигачите на менгеме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Така хем ще провери кой повдигач не пружинира и е за смяна.
    Колега,това може да се направи,което препоръчваш,но може и да не се направи.Ще ти кажа защо:всеки повдигач има един много малък калиброван отвор,който се нарича вентилационен.Функцията му е да се извърши автоматично обезвъздушаване при парваночално пълнене и да излезе от него излишното масло ако има в него такова при положение че го натиска отворен за момента клапан.Така,че докъто се завърши окончателно монтажа по този ремонт ще стане това което препоръчваш да се извърши предварително на менгеме.Излишното масло ще си излезе само в резултат на гореописаното, но става разбира се по-бавно отколкото с менгеме.Крайния резултат е един и същ.
    Колега сменял съм вал лично и не бях стиснал повдигачите. Резултата - въртиш на стартер все едно си махнал свещите - ЖЖЖЖЖЖ. Така, че упражнението сваляне на вал се наложи да го правя втори път. Моя вал беше изтъркан около 1мм и кобилиците около 1мм.. повдигача може да го почакаш месец да си пусне масълцето от самосебе си Закона на Мърфи не трябва да се пренебрегва :D
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #17
      Ето това се казва наистина помощ.Ако колегата tedigigov имаше време наитина щях да му я закарам да ми ги смени.личи че разбира нещата.моят е изтрит повече от 1 мм.направо е изпилен отсякъде.като го сменя ще пиша какъв е разхода,засега е 14/100 без да я настъпвам над 2500 оборота и без задръстване сам не смея да го правя това не за друго а ме е страх за ремъка.не съм го правил това нещо и не искам да рискувам.Не вярвах че някой ще ми даде такива наистина ценни съвети.много благодаря за всичко.иска ми се да питам и за едно потракване,все едно се върти нещо и трака когато съм на място и съединителят е отпуснат.като го натисна и спира.прави го не винаги.иначе съединителя отделя добре,но е много твърд!потракването го има понякога и като сменям предавки.имате ли някаква идея.....?

      Коментар


        #18
        roko_ok написа:
        Ето това се казва наистина помощ.Ако колегата tedigigov имаше време наитина щях да му я закарам да ми ги смени.личи че разбира нещата.моят е изтрит повече от 1 мм.направо е изпилен отсякъде.като го сменя ще пиша какъв е разхода,засега е 14/100 без да я настъпвам над 2500 оборота и без задръстване сам не смея да го правя това не за друго а ме е страх за ремъка.не съм го правил това нещо и не искам да рискувам.Не вярвах че някой ще ми даде такива наистина ценни съвети.много благодаря за всичко.иска ми се да питам и за едно потракване,все едно се върти нещо и трака когато съм на място и съединителят е отпуснат.като го натисна и спира.прави го не винаги.иначе съединителя отделя добре,но е много твърд!потракването го има понякога и като сменям предавки.имате ли някаква идея.....?
        Колега не мога да се сдържа и да не ти дам отговор и на тези въпроси. :D :D :D :D :D :D Потракването което чуваш е от аксиалния лагер на съединителя , а твърдия съединител може да има няколко причини , като например: прекомерно износване на феродовия диск или отвръщане на денферните пластини на притискателния диск (огледалния). Има и още един вариянт , който също е възможен - жилото на съединителя , но той дава отговор единствено за тегавия педал не и за шумът който чуваш. Този шум изчезва когато натиснеш съединителя , защото при това положение прилепваш аксиалния лагер към притискателния диск и се обира празния ход който се е образувал на лагера.Имай в предвид , че този проблем не е никак безубиден и трябва да взимаш мерки на време за да не те остави на пътя по някое време. И за финал ще си позволя да ти дам още един съвет : можеш да направиш компромис при смяна на съединителя с двата диска , но не и с аксиалния лагер.!!!! В смисъл , можеш да си купиш да речем феродов диск за около 45 лева , огледален за около 60 лева , но лагер си купи хубав на някоя фирма като VALEO, LUK,SKF или FAG . Надявам се да не прозвучи като реклама , но това са марките от които ще останеш доволен. Направи си и сметка дали ще е по добре да ги купуваш по отделно или да си вземеш съединител комплект който ще ти струва около 220-250 лева , все пак всичко е според възможностите на портфейла ти. :D Успех.

        Коментар


          #19
          spark написа:
          Stefan Hadjov написа:
          spark написа:
          И забрави да му кажеш най-важното - стискане на всеки повдигач на менгеме бавно и няколко пъти, докато му се изцеди маслото!Това се прави защото стария повдигач при изтъркан вал и кобилици е бил по-висок и ако сложи новия по-дебел вал и кобилици - от повдигача клапаните ще стоят отворени, че може и да се ударят и ще върти на стартер все едно е без свещи. Така че - стискане на повдигачите на менгеме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Така хем ще провери кой повдигач не пружинира и е за смяна.
          Колега,това може да се направи,което препоръчваш,но може и да не се направи.Ще ти кажа защо:всеки повдигач има един много малък калиброван отвор,който се нарича вентилационен.Функцията му е да се извърши автоматично обезвъздушаване при парваночално пълнене и да излезе от него излишното масло ако има в него такова при положение че го натиска отворен за момента клапан.Така,че докъто се завърши окончателно монтажа по този ремонт ще стане това което препоръчваш да се извърши предварително на менгеме.Излишното масло ще си излезе само в резултат на гореописаното, но става разбира се по-бавно отколкото с менгеме.Крайния резултат е един и същ.
          Колега сменял съм вал лично и не бях стиснал повдигачите. Резултата - въртиш на стартер все едно си махнал свещите - ЖЖЖЖЖЖ. Така, че упражнението сваляне на вал се наложи да го правя втори път. Моя вал беше изтъркан около 1мм и кобилиците около 1мм.. повдигача може да го почакаш месец да си пусне масълцето от самосебе си Закона на Мърфи не трябва да се пренебрегва :D
          Вярвам ти че това което описваш е така.Но вероятно много бързо си приключил с ремонта.То удобството при този двигател предразполага за бързо приключване.Но ако беше изчакал около час клапаните гарантирано щяха да си отидат на мястото.Освен в случая ако тези вентилационно отворчета не са запушени.Но за гаранция,че всичко е ОК е добре да се стиснат повдигачите предварително както предлагаш.

          Коментар


            #20
            Е то всичко се прави,ама паре требват пусти паре.Наистина и аз имам един приятел,дето си взе Марея и не е пипал вече година нещо,освен предницата,което си е в реда на нещата.То си тия калдаръми по София....нормално.Но и 1.6 двигателя е далеч по-добро изпълнение от 1.4 на Фиата.И все пак 1.4-ката е много прост,ама тия гумички на мазането на вала му разказват играта(меко казано ).Иначе ремонта сигурно е лесен.Но са си разходи.Всеки иска да вземе кола на старо и да не пипа по нея ,ама май няма такива.Не може каруци на по 200-300 хил.км да са като нови,няма начин наистина.И да вземеш с разбирач колата при покупката,старото си е старо и няма гаранция 4е няма да тръгне да се рути след месец например.лошото е че сме клошарите на Европа и вземаме неща от "кофите"образно казано.А там всеки знае,нужни вещи не се изхвърлят.А още по лошо е ,че колите на някои,им излизат колкото и ремонтите по тях.В Италия не се карат само нови коли,напротив.Имам роднини там и знам добре какво карат.А майстори добри също имат,може и по-добри да са.И какъв е извода?Защо не си ги правят,ами се отървават от тях?Защото знаят,че оттам нататък колата е на доизживяване и няма смисъл.И тука някой будала(като мен)вземе та напълни гушката на търговеца българин,който я е взел оттам захвърлена за 500-600 евро.Дай боже всекиму да му се падне кола,която е оставена ей така на запад,защото собственика си е взел друга и т.н.,а не защото има проблеми.Но такива са много малко.Шкода наистина вече са марка,а вчера гледах и някаква нова Дачия,ще речеш,че е Мерцедес(на външен вид де).Ама румънците са напреееед,напред от нас.Вече трябва да има нов лаф-"Кога ще настигнем румънците"

            Коментар


              #21
              При потегляне се чува едно хъркане ,нещо като хрипове,и така докато набере някакви обороти на съответната предавка,после хъркането се изглажда......някакви предположения???....

              Коментар

              Working...
              X