Искам да попитам и аз нещо.Имам 1.4 12V(хубавия двигател) :D ,та имам следното въпросче:изтъркан ми е разпределителния вал(невероятно ,но факт )Искам да разбера,някой друг ако се е сблъсквал с това какво става при такова"явление".В смисъл как се отразява на работата на колата.Какви са последиците,лесно ли се сменя и дали е много скъп този ремонт.Задължително ли е да се сменят заедно с него и кобилици и повдигачи.Мисля че разхода ми е висок,може ли да е следствие от този проблем това ,може ли да вдигне разхода и доколко?Защото в момента ми лапа по около 13 на 100 в града ,а педала за газта едвам го докосвам,знам как да карам икономично кола)Отделно че няма "душа" и едвам набира.Моля ви колеги помогнете ми,ще съм много благодарен.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Питане за 1.4 12 V
Collapse
X
-
12 V това имам впредвид.чел съм доста,но никой досега не казва как се отразява този проблем на колата?всичко пишат че е често срещан,но досега не съм видял подробности относно това например вдига ли разхода и т.н.Просто не е писано много какви са симптомите така да се каже,които показват,че дошло време за смяна,ремонти и т.н.
Коментар
-
Благодаря за бързия отговор колега,много не съм наясно с двигателите,сега"прохождам" и се извинявам ако задавам наивни въпроси,на някой може и да му се сторят смешни въпросите ми,но на мен повярвай ми не ми е до смях.Тук виждам мнения че такав ремонт бил около 700-800 лева?Това наистина ли е така.Не може ли да се смени само вала,един такав е около 200 лв,доколкото аз знам?
Коментар
-
roko_ok написа:Благодаря за бързия отговор колега,много не съм наясно с двигателите,сега"прохождам" и се извинявам ако задавам наивни въпроси,на някой може и да му се сторят смешни въпросите ми,но на мен повярвай ми не ми е до смях.Тук виждам мнения че такав ремонт бил около 700-800 лева?Това наистина ли е така.Не може ли да се смени само вала,един такав е около 200 лв,доколкото аз знам?
Коментар
-
Колега да ти разясня няколко неща около този ремонт. Аз например този ремонт го правя чисто сам и ми отнема не повече от 20 минути барабар с разкачането на ремъка и всичките му пласмасории . Та да се върна към въпросите които те интересуват. Вал що годе добър можеш да намериш за около 200 лева , както ти каза колегата по-горе. Кобилиците имай в предвид че хубавите започват от 24 лева нагоре, стигат и до 38 лева - на броика. Относно разхода на гориво , вала и кобилиците имат голямо значение , защото ако са износени прекалено много се нарушава цялата геометрия на работния режим на двигатела. Обърни особено внимание и на гумичките на маслената магистрала , за да не стане и новия вал като стария за отрицателно време. При този ремонт има още едно задължително нещо което не трябва да забравяш.!!!! Тръбичката която облива вала с мало по време на работа, задължително се нуждае от промивка и продухване , особено ако колата е внос от Италия. И на края , търси си майстор , който няма да започне веднага да те убеждава , колко сложен е този ремонт и колко много пари ще ти вземе. Това е нещо което се прави за максимум един час и не би трябвало да ти струва повече от 80-90 лева. Успех.
Коментар
-
Благодаря за наистина конкретния и изчерпателен отговор колега "tedigigov".Знам за гумичките че се сменят и за продухването също четох.ще ги направя тези неща.Ако ти се занимава и имаш интерес може ли да ги направиш тези неща,срещу съответното заплащане разбира се.А вал на старо мога ли да си взема или да не се занимавам?В смисъл ще го взимам с човек който разбира,но дали няма да е грешка?И другото което исках да попитам е всички кобилици и повдигачи ли трябва да сменям или само тези,които са заминали?Искам да знам тези неща,за да не отида утре при някои маистор и да каже че всичко е за смяна ,без да се налага това.....за да изкара повече пари от цялата работа.Човек трябва да се пази от всичко,но какво да се прави-в такава страна живеем.Та затова искам да знам,сменят ли се и другите джунджурии или е по преценка,в зависимост от това,в какво състояние са?Трябва ли да се шлаифа главата или говоря глупости.....?
Коментар
-
Ако сменяваш вала с нов си смени и кобилиците , а хидравлиците се сменяват само при нужда и можеш да смениш само тези , които е необходимо. Няма нужда да ги сменяваш всички , защото не са много ефтини. При мен нямя да мога да ти обарна внимание защото програмата ми е запълнена за 2 месеца напрад. Ако става на вапрос този ремонт можеш да си го направиш и ти сам. Само ще трябва да внимаваш с белезите на ангренажа , обтягането на ролката и стягането на разпределителния вал.Ще ти опиша ремонта в най важните му стъпки.!!!!!1. Сваляш пластмасите на ангренажа , но нямя нужда да разкачаш линейния ремък.!2. Прикарваш на белези: долу на коляновия вал и горе на разпределителния.3. Охлабваш обтяжната ролка и вадиш ангранажния ремак , но само от горната страна.4. Махаш капака на клапаните и сваляш вала. Това е при разглобяването.!!!5. Промиваш тръбите на маслопровода( задължително) , а гумичките са мишнати на самата глава.6. След това редиш новите кобилици.7. Поставяш вала , отгоре слагаш тръбите за маслото и захващаш на ръка всички болтове.8. Много важно е да запомниш , че вала се стяга от средните болтова към външните, като започваш да ги прикарваш по малко всеки един докато не прилепне целия вал. Чак тогава можеш да го стегнеш както трябва , но внимавай и си мери силата , защото леглата и резбата на болтовете са от алуминий.Преди всичко друго се убеди , че трабите за маслото са влезли хубаво на място в гумичките.9. Закачаш ангренажния ремак и стигаш до оптягането на ролката.10. Ролката е с самооптягащ механизам , но това не значи че ще се опъне сама. На нея има една подвижна стрелка която при оптималното оптягане застава върху една дупка коята е на основата на ролката леко в горната и част.11. Задължително след като оптегнеш ролката направи един оборот на двигатела , защото по този начин ще разбереш ако си убаркал нещо , а и самия ремък ще си застане в правилната позиция. Ако при опит да направиш оборот на двигатела усетиш запъване , провери пак белезите дали са на точното място.12. Затваряш капаците и си готов.13. Доволен си от свършената работа и отиваш да пиеш бира някаде. :D Все пак си спестил стотина лева.
Коментар
-
И забрави да му кажеш най-важното - стискане на всеки повдигач на менгеме бавно и няколко пъти, докато му се изцеди маслото!Това се прави защото стария повдигач при изтъркан вал и кобилици е бил по-висок и ако сложи новия по-дебел вал и кобилици - от повдигача клапаните ще стоят отворени, че може и да се ударят и ще върти на стартер все едно е без свещи. Така че - стискане на повдигачите на менгеме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Така хем ще провери кой повдигач не пружинира и е за смяна.Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)
Коментар
-
spark написа:И забрави да му кажеш най-важното - стискане на всеки повдигач на менгеме бавно и няколко пъти, докато му се изцеди маслото!Това се прави защото стария повдигач при изтъркан вал и кобилици е бил по-висок и ако сложи новия по-дебел вал и кобилици - от повдигача клапаните ще стоят отворени, че може и да се ударят и ще върти на стартер все едно е без свещи. Така че - стискане на повдигачите на менгеме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Така хем ще провери кой повдигач не пружинира и е за смяна.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар