Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Питане за 1.4 12 V

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Питане за 1.4 12 V

    Искам да попитам и аз нещо.Имам 1.4 12V(хубавия двигател) :D ,та имам следното въпросче:изтъркан ми е разпределителния вал(невероятно ,но факт )Искам да разбера,някой друг ако се е сблъсквал с това какво става при такова"явление".В смисъл как се отразява на работата на колата.Какви са последиците,лесно ли се сменя и дали е много скъп този ремонт.Задължително ли е да се сменят заедно с него и кобилици и повдигачи.Мисля че разхода ми е висок,може ли да е следствие от този проблем това ,може ли да вдигне разхода и доколко?Защото в момента ми лапа по около 13 на 100 в града ,а педала за газта едвам го докосвам,знам как да карам икономично кола)Отделно че няма "душа" и едвам набира.Моля ви колеги помогнете ми,ще съм много благодарен.

    #2
    Има доста теми по този въпрос във форума ползвай гугъл търсачката и ще разбереш за какво става дума.А какви са тези 12 винта в заглавието на темата?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      12 V това имам впредвид.чел съм доста,но никой досега не казва как се отразява този проблем на колата?всичко пишат че е често срещан,но досега не съм видял подробности относно това например вдига ли разхода и т.н.Просто не е писано много какви са симптомите така да се каже,които показват,че дошло време за смяна,ремонти и т.н.

      Коментар


        #4
        Ами горе долу ще го оприлича като все едно на теб ти запушат носа и ти запушат оросяването на мозъка на 50 %.Отразява се на всичко колега и на мощност и на разход.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #5
          Благодаря за бързия отговор колега,много не съм наясно с двигателите,сега"прохождам" и се извинявам ако задавам наивни въпроси,на някой може и да му се сторят смешни въпросите ми,но на мен повярвай ми не ми е до смях.Тук виждам мнения че такав ремонт бил около 700-800 лева?Това наистина ли е така.Не може ли да се смени само вала,един такав е около 200 лв,доколкото аз знам?

          Коментар


            #6
            roko_ok написа:
            Благодаря за бързия отговор колега,много не съм наясно с двигателите,сега"прохождам" и се извинявам ако задавам наивни въпроси,на някой може и да му се сторят смешни въпросите ми,но на мен повярвай ми не ми е до смях.Тук виждам мнения че такав ремонт бил около 700-800 лева?Това наистина ли е така.Не може ли да се смени само вала,един такав е около 200 лв,доколкото аз знам?
            Долу-горе е така - разпред. вал е около 200 лв, а кобилички се сменят само там където има износени гърбици, останалите не се налага!И хидравлични повдигачи, едва ли ще ти се наложи да сменяш, но има едни скъпи гумички на маслената магистрала, около 10лв, тях трябва да провериш и ако някоя от тях е повредена , трябва да се смени, за да може вала да се маже нормално!Така, че от 400-450 лв не вярвам да е повече!

            Коментар


              #7
              Благодаря за изчерпателния отговор хит-ко.Тези гумички са 10 лв едната ли?Те колко са?Кой сервиз ще ми препоръчате?

              Коментар


                #8
                roko_ok написа:
                Благодаря за изчерпателния отговор хит-ко.Тези гумички са 10 лв едната ли?Те колко са?Кой сервиз ще ми препоръчате?
                Да, 10лв. е едната, само оригинални са, а за сервиз в София мисля, че софиянци могат да те ориентират по-добре!

                Коментар


                  #9
                  Може ли от изтрит вал да дава 14 на сто разход?Или има и друго?На диагностики съм ходил 2 пъти-била перфектна С 10 литра минавам 60 км ))) смех голем

                  Коментар


                    #10
                    Колега да ти разясня няколко неща около този ремонт. Аз например този ремонт го правя чисто сам и ми отнема не повече от 20 минути барабар с разкачането на ремъка и всичките му пласмасории . Та да се върна към въпросите които те интересуват. Вал що годе добър можеш да намериш за около 200 лева , както ти каза колегата по-горе. Кобилиците имай в предвид че хубавите започват от 24 лева нагоре, стигат и до 38 лева - на броика. Относно разхода на гориво , вала и кобилиците имат голямо значение , защото ако са износени прекалено много се нарушава цялата геометрия на работния режим на двигатела. Обърни особено внимание и на гумичките на маслената магистрала , за да не стане и новия вал като стария за отрицателно време. При този ремонт има още едно задължително нещо което не трябва да забравяш.!!!! Тръбичката която облива вала с мало по време на работа, задължително се нуждае от промивка и продухване , особено ако колата е внос от Италия. И на края , търси си майстор , който няма да започне веднага да те убеждава , колко сложен е този ремонт и колко много пари ще ти вземе. Това е нещо което се прави за максимум един час и не би трябвало да ти струва повече от 80-90 лева. Успех.

                    Коментар


                      #11
                      Благодаря за наистина конкретния и изчерпателен отговор колега "tedigigov".Знам за гумичките че се сменят и за продухването също четох.ще ги направя тези неща.Ако ти се занимава и имаш интерес може ли да ги направиш тези неща,срещу съответното заплащане разбира се.А вал на старо мога ли да си взема или да не се занимавам?В смисъл ще го взимам с човек който разбира,но дали няма да е грешка?И другото което исках да попитам е всички кобилици и повдигачи ли трябва да сменям или само тези,които са заминали?Искам да знам тези неща,за да не отида утре при някои маистор и да каже че всичко е за смяна ,без да се налага това.....за да изкара повече пари от цялата работа.Човек трябва да се пази от всичко,но какво да се прави-в такава страна живеем.Та затова искам да знам,сменят ли се и другите джунджурии или е по преценка,в зависимост от това,в какво състояние са?Трябва ли да се шлаифа главата или говоря глупости.....?

                      Коментар


                        #12
                        Ако сменяваш вала с нов си смени и кобилиците , а хидравлиците се сменяват само при нужда и можеш да смениш само тези , които е необходимо. Няма нужда да ги сменяваш всички , защото не са много ефтини. При мен нямя да мога да ти обарна внимание защото програмата ми е запълнена за 2 месеца напрад. Ако става на вапрос този ремонт можеш да си го направиш и ти сам. Само ще трябва да внимаваш с белезите на ангренажа , обтягането на ролката и стягането на разпределителния вал.Ще ти опиша ремонта в най важните му стъпки.!!!!!1. Сваляш пластмасите на ангренажа , но нямя нужда да разкачаш линейния ремък.!2. Прикарваш на белези: долу на коляновия вал и горе на разпределителния.3. Охлабваш обтяжната ролка и вадиш ангранажния ремак , но само от горната страна.4. Махаш капака на клапаните и сваляш вала. Това е при разглобяването.!!!5. Промиваш тръбите на маслопровода( задължително) , а гумичките са мишнати на самата глава.6. След това редиш новите кобилици.7. Поставяш вала , отгоре слагаш тръбите за маслото и захващаш на ръка всички болтове.8. Много важно е да запомниш , че вала се стяга от средните болтова към външните, като започваш да ги прикарваш по малко всеки един докато не прилепне целия вал. Чак тогава можеш да го стегнеш както трябва , но внимавай и си мери силата , защото леглата и резбата на болтовете са от алуминий.Преди всичко друго се убеди , че трабите за маслото са влезли хубаво на място в гумичките.9. Закачаш ангренажния ремак и стигаш до оптягането на ролката.10. Ролката е с самооптягащ механизам , но това не значи че ще се опъне сама. На нея има една подвижна стрелка която при оптималното оптягане застава върху една дупка коята е на основата на ролката леко в горната и част.11. Задължително след като оптегнеш ролката направи един оборот на двигатела , защото по този начин ще разбереш ако си убаркал нещо , а и самия ремък ще си застане в правилната позиция. Ако при опит да направиш оборот на двигатела усетиш запъване , провери пак белезите дали са на точното място.12. Затваряш капаците и си готов.13. Доволен си от свършената работа и отиваш да пиеш бира някаде. :D Все пак си спестил стотина лева.

                        Коментар


                          #13
                          И забрави да му кажеш най-важното - стискане на всеки повдигач на менгеме бавно и няколко пъти, докато му се изцеди маслото!Това се прави защото стария повдигач при изтъркан вал и кобилици е бил по-висок и ако сложи новия по-дебел вал и кобилици - от повдигача клапаните ще стоят отворени, че може и да се ударят и ще върти на стартер все едно е без свещи. Така че - стискане на повдигачите на менгеме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Така хем ще провери кой повдигач не пружинира и е за смяна.
                          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                          Коментар


                            #14
                            @ tedigigovКолега,моите поздрави за професионално описания ремонт.Вярвам ти че го правиш за 20 мин.Но и този двигател е фантастично удобен за подобни ремонти.Поздрави от мен.

                            Коментар


                              #15
                              spark написа:
                              И забрави да му кажеш най-важното - стискане на всеки повдигач на менгеме бавно и няколко пъти, докато му се изцеди маслото!Това се прави защото стария повдигач при изтъркан вал и кобилици е бил по-висок и ако сложи новия по-дебел вал и кобилици - от повдигача клапаните ще стоят отворени, че може и да се ударят и ще върти на стартер все едно е без свещи. Така че - стискане на повдигачите на менгеме ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Така хем ще провери кой повдигач не пружинира и е за смяна.
                              Колега,това може да се направи,което препоръчваш,но може и да не се направи.Ще ти кажа защо:всеки повдигач има един много малък калиброван отвор,който се нарича вентилационен.Функцията му е да се извърши автоматично обезвъздушаване при парваночално пълнене и да излезе от него излишното масло ако има в него такова при положение че го натиска отворен за момента клапан.Така,че докъто се завърши окончателно монтажа по този ремонт ще стане това което препоръчваш да се извърши предварително на менгеме.Излишното масло ще си излезе само в резултат на гореописаното, но става разбира се по-бавно отколкото с менгеме.Крайния резултат е един и същ.

                              Коментар

                              Working...
                              X