Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Свещи (една черна), кабели, бобина

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Свещи (една черна), кабели, бобина

    Здравейте,Двигателя е 1.6 16V, пластмасови колектори, стъпков мотор и tps на едно със дроселната клапа, комбиниран датчик за температура и незман какво на въздуха.Хора които разбират повече от мене, казват че работи на около 3.5 цилиндъра. Като е студена трепери доста, като загрее треперенето силно намалява.Ето какво направих.свалих да погледна свещите:вижда се че едната е черна, ето я и "размазана"сложих най-читавата от старите:след около 100 км-тра ги погледнах пак (тресенето намаля, но пак го имаше), и сменената свещ беше станала същото черно....след това върнах стария кабел на съответния цилиндър (смянал съм кабелите, и сега просто върнах стария на този цилиндър).Като покарам още малко ще ги погледна пак на какъв хал са свещите (тресенето пак го има, но пък и свеща си е мръсна дали ще се изчисти сама не знамМислех следващата стъпка да е следната:Бобината ми всъщност е 2 бобини в един корпус, т.е. когато се подава искра на "черния" цилиндър, се подава и на друг. Та си мислех да разменя кабелите откъм бобината, да видя дали ще почернее друга свещ (тогава нещата са ясни: бобина)...Та да се допитам, верни ли са ми мислите относно 2-те бобини и искрите (т.е. дали мога да ги разменя кабелите откъм бобината).Всъщност дали проблема може да е в бобината (ако не работи коректно няма ли да се отрази на поне 2 свещи?)
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

    #2
    Здравей колега,Аз съм с подобен проблем и със същия двигател.Според мен не е хубаво да разменяш кабелите на цилиндрите. То не случайно на бобината си има цифрички. А иначе не знам колко бобини са, но се продава и се сменя цялото това чудо дето е в един корпус. А за черната свещ и аз имам една такава и на мен на студен двигател работи на 3 цилиндъра. Само с една подробност - свети и лампичката на инжекциона докато загрее. Не бях я карал две седмици колата и явно поради много хубавите горива в България - нещо са се позапушили дюзичките.Та мисля да се пробвам да сваля инжекторите - да ги видя на какво приличат, евентуално да ги почистя и след това да видя какво ще стане с лампичката на инжекцията и с неравномерната работа.Иначе, както би компетентно ти казал всеки един член на форума - ми колега върви на компютърна диагностика. Така не може да хвърляме боб тука какво ти има на мотора - то има сума датчици, сонди....
    Brava 1.6 EL, '98
    182A4

    Коментар


      #3
      може да се сменят кабелите на 1-4 и 2-3 без проблемив смисъл 1 на 4ти и 2ри на 3ти
      типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
      хюндай акцент 1.5 CNG
      киа каренс +метан

      Коментар


        #4
        благодаряна диагностика съм ходилдаже на няколколампата на инжекциона не свети, но има грешка (която остана след чистене) че не може да нагласи горивната смес....само че тез неща дето ги пиша, забравих да спомена че ги има и на бензин и на алтернативното горивоиначе като на еку-то му се каже да подаде искра на бобината, искрите изглеждат ок, но не знам къде все още има осцилоскоп, с който могат да погледнат параметрите на искрите ще пробвам да се спася сам, най-добре ще е да пробвам с друга доказано работеща бобина
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

        Коментар


          #5
          Разгледай хубаво въздуховода м/у въздушния филтър и двигателя. При мен гълташе от там мръсен въздух и свещите почерняваха така много бързо. Чистят се. Ползваш препарат за разтваряне на нагар/въглерод. Потапяш ги там вечерта и на сутринта са чистички.
          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

          Коментар


            #6
            колега запали колата и прокараи хубаво ръка по кабелите и бобината и виж имат ли отечки
            fiat bravo 16_16v 103hp

            Коментар


              #7
              nikolov-1.6_v16 написа:
              колега запали колата и прокараи хубаво ръка по кабелите и бобината и виж имат ли отечки
              така ще се озъби ако има утечка,това се пробва с кабел вързан към корпуса и и другия крах се приближава до високоволтовия и се пробва да не е пробил
              типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
              хюндай акцент 1.5 CNG
              киа каренс +метан

              Коментар


                #8
                нема го убие не се притесняваи
                fiat bravo 16_16v 103hp

                Коментар


                  #9
                  няма откакто на старото пежо ме разтресе много внимавамИначе размених кабелите откъм бобината (заставайки пред колата, най-горните 2 (към предното стъкло) ). Тресене, каквото беше преди липсва, пак усещам едни слаби вибрации обаче. Минах към 200 километра и ще погледна дали е почерняла друга свещ...
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                  Коментар


                    #10
                    погледнахвижда се че черната свещ се е оправила, а другата не е почерняла...това са 2-ра и 3-та свещи (средните две)ето заграденото на бобината съм разменял:вече не знам какво и е:да обобщя:1. налягане еднакво на всякъде2. свещи ngk, произход axm3. кабели magnet, произход axmбобината ли да е проблемна?п.с. иначе за протокола, високи обороти се вдигат доста трудно (над 4к) и на бензин и на метан (на метан даже е почти невъзможно)
                    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

                    Коментар


                      #11
                      А аз да попитам компетенцията.Извинявам се за намесата в темата за това може да ми се отговори и на личното но моля да ми обясните как аджаба се вади еи тва нещо дето съм оградил с жълто?Защото съм решил да си сменя свещите аз сам и дълго се пулихме и неможахме да разберем как се откачат тези подобия на лули.МОЛЯ ви помогнете на незнаещия ако има някаква тънкос ще съм ви благодарен да я онагледите и със снимки. [/img][/url]
                      кола без турбо е като жена с малки цици, върши ти работа ама не ти праи кеф

                      Коментар


                        #12
                        Просто го дръпваш това нещо нагоре и то си излиза.Това една дълга лула,свещите ще ти е трудно да развиеш без специалният камък за свещи и удължение.

                        Коментар

                        Working...
                        X