Аз съм лаик и скаран с тази материя, та да попитам - не е ли възможно това, ако клапаните са от друг мотор с малко по-къси или дълги??
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Невероятно голям проблем с БРАВО 1.4 12V- Молба за помощ
Collapse
X
-
1115 написа:Аз съм лаик и скаран с тази материя, та да попитам - не е ли възможно това, ако клапаните са от друг мотор с малко по-къси или дълги??
Коментар
-
specialista написа:Имам подготвена теза за проблема ,но ще я споделя когато колегата който отвори темата отговори неговата кола имали газова уредба.Интересно ще стане ако причина излезе вярна,общото е само че не затварят клапаните.
Коментар
-
Ще споделя до какво заключение стигнах,и държа да подчертая, това са мои разсъждения при това не доказани за сега и се отнасят за Сеата на брат ми който така или иначе го вплетох в тази тема.Стигнах ме до заключение че и в трите случая на отказ да запали колата,има едни и същи предхождащи проблема ситуации,а именно:Колата си пали нормално сутрин и потегля по обичайният си маршрут.По време на движение и то в самото начало се усеща симптома на свършване на газта и са обръща на бензин.Продължава до бензиностанция която е в непосредствена близост до работата му,зарежда газ изминава още около няма и километър колкото да стигне до работа ,но вече на газ и там се гаси.Вечерта няма никой(компресия).Всички ще попитат какво от това?Това се питах и аз,и ето я логиката която е моя и на брат ми:Автомобилите с газови уредби въртят един и същи бензин който с времето и аз не знам на какво точно е заприличал като се има в предвид че постоянно се затопля и охлажда,което от своя страна води до изпарения и ако има химици из форума нека научно кажат в какво се превръща и какви смолисти вещества има.До тук с предисторията,а сега към загадката.Студена кола на бензин е равно на по-богата смес,при положение че бензина никой не знае кога последно е сипван(преди година сигурно,щото тя си пали на газ от раз и в най студените дни)няма как да се каже какво му е качеството,но със сигурност има много гадни отлагания по стеблата на смукателните клапани.Какво правим ние?Съответно изцапваме много добре стеблата на клапаните,след което ,малко работа на газ колкото да се изпечатсмолите и гасим да изстине така.Колкото и да е невероятно клапаните блокират в водачите си, за това нямат никаква вина хидравличните повдигачи.Следва още малко разяснения.При последващ опит да запали съответно на газ ,пали на два цилиндъра ако изобщо запали.След доста опита обаче на бензин по някое време колата се събуждаработи адски неравномерно(ако и пуснеш газта може и да не запали скоро пак),но постъпващия бензин се грижи да отмие собствените си мизерии които е отложил.След 5-6 минути и затопляне на мотора изведнъж всичко си идва на местото мотора заработва устойчиво на тихи обороти без признаци на прекъсване.Няколко пъти прочетох темата на колегата за неговия Фиат, и сага след тези ми разсъждения,откривам че той се движи в грешна посока (според мен)Всичко което е правил е било да си подсигури налягане в системата,в смисъл сменил е маслена помпа,повдигачи пружини и какво ли не,даже казва че колата му гърми в смукателя което е отворен смукателен клапан.Ще си позволя да кажа следното.Колега когато ти направи този номер колата премери на кои цилиндри няма компресия ,разбрахме че си имаш сервиз,главата долу клапаните вън и щателно премерване на хлабините между клапан и водач.Каква е гаранцията че някой в Италия не се майсторял и не е сложил някакви кофти водачи.Ти сам написа че е дошла с проблем в главата.След доста главоблъсканици си мисля че не е възможно или по-скоро няма как повдигач да е виновен за тази трагедия,въпреки че и аз изказах предположение за смесване на масла и т.н.Помисли добре,съпоставяй факти и отстрани проблема. Искрено са надявам да съм разсъждавал в правилна посока и да съм полезен с това!!!
Коментар
-
В момента ремонтираме една Брава с абсолютно същите симптоми. Днес я завъртяхме на стартер с отворен капак на клапаните и се вижда как някои от клапаните след като ги натисне гърбицата на вала след това бавно се затварят. По някаква причина клапаните вървят стегнато във водачите. Утре сваляме главата и ще видим на какво се дължи това.
Коментар
-
Двигателя вече е отворен и е открит проблема. Когато се кара на газ бензина в резервоара престоява по-дълго време и се променя. Доста хора са усещали силната миризма подобна на кореселин, безнзина става агресивен и към гумените уплътнения и маркучи който се водят бензино устойчиви и гори със силни детонации. Същия този бензин беше образувал голям нагар по клапаните и стъблата им и се бяха запекли във водачите / целия първи ред всмукателни клапани които са най-близо до колектора/. До няколко дена ще съобщя за резултата след ремонта. ПС. Проверявйте клапаните - най-стегнатите клапани бяха криви - явно буталото им е помагало да се затварят
Коментар
-
stenli написа:....................Когато се кара на газ бензина в резервоара престоява по-дълго време и се променя..................
Коментар
-
Колега вчера изпразнихме полвин резервоар на един Пасат. Това което излезе от резервоара е толкова далеко от бензина. Беше унищило всички гумени тампони уплатнения и тръбички около помпата. Като обърнеш на бензин двигателя при най-малкото подаване на газ ще се пръсне от детонации, не виждам проблема за тази промяна на бензина да се дължат на боклуците в газта. Друг случай имахме с Вектра която свършила газта и се наложило да кара 20 тина километра с остарял бензин - резултата счупено бутало от детонационно горене. Имам в момента над 30 литра такъв бензин не го давам и на най-големия си враг.
Коментар
-
stenli написа:Колега вчера изпразнихме полвин резервоар на един Пасат. Това което излезе от резервоара е толкова далеко от бензина. Беше унищило всички гумени тампони уплатнения и тръбички около помпата. Като обърнеш на бензин двигателя при най-малкото подаване на газ ще се пръсне от детонации, не виждам проблема за тази промяна на бензина да се дължат на боклуците в газта. Друг случай имахме с Вектра която свършила газта и се наложило да кара 20 тина километра с остарял бензин - резултата счупено бутало от детонационно горене. Имам в момента над 30 литра такъв бензин не го давам и на най-големия си враг.
Коментар
-
Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.
Коментар
-
stenli написа:Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:stenli написа:Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Tornado написа:Stefan Hadjov написа:stenli написа:Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.
Коментар
-
Интересуваме как ще обясниш това,загряване,охлаждане,изпарения и в крайна сметка тези неща влияят ли на качеството на горивото.Всеки знае че бензина се изпарява и от него остават разни мизерии лепкави.Това за съхранението на горивото е кофти пример защото не подложен условия които ще го променят.Най-лесно ще стигнем до истината ако между нас има химик,който се наема да изследва такъв бензин,за да се разбере кое точно се е променило и дали изобщо се е променило,като се почне от относителното тегло та се стигне до анализ на съставките,точка на кипене и т.н.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар