Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Невероятно голям проблем с БРАВО 1.4 12V- Молба за помощ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз съм лаик и скаран с тази материя, та да попитам - не е ли възможно това, ако клапаните са от друг мотор с малко по-къси или дълги??

    Коментар


      #17
      1115 написа:
      Аз съм лаик и скаран с тази материя, та да попитам - не е ли възможно това, ако клапаните са от друг мотор с малко по-къси или дълги??
      Не знам дали си лаик,но правилно разсъждаваш.Съвсем възможно е това.За това след ремонт на клапани и гнезда се контролира колко излиза над водача съответния клапан.За да може хидр.повдигач да работи в своя работен диапазон на ход.За да може да компенсира във всеки момент при работа промени в размерната верига разпред. вал-клапани.

      Коментар


        #18
        Имам подготвена теза за проблема ,но ще я споделя когато колегата който отвори темата отговори неговата кола имали газова уредба.Интересно ще стане ако причина излезе вярна,общото е само че не затварят клапаните.

        Коментар


          #19
          specialista написа:
          Имам подготвена теза за проблема ,но ще я споделя когато колегата който отвори темата отговори неговата кола имали газова уредба.Интересно ще стане ако причина излезе вярна,общото е само че не затварят клапаните.
          Колега има газова уредба, но тя не функционира може би от много дълго време. По принцип колата я запалвам само на бензин. Не виждам в случая каква роля ще играе тя.

          Коментар


            #20
            Ще споделя до какво заключение стигнах,и държа да подчертая, това са мои разсъждения при това не доказани за сега и се отнасят за Сеата на брат ми който така или иначе го вплетох в тази тема.Стигнах ме до заключение че и в трите случая на отказ да запали колата,има едни и същи предхождащи проблема ситуации,а именно:Колата си пали нормално сутрин и потегля по обичайният си маршрут.По време на движение и то в самото начало се усеща симптома на свършване на газта и са обръща на бензин.Продължава до бензиностанция която е в непосредствена близост до работата му,зарежда газ изминава още около няма и километър колкото да стигне до работа ,но вече на газ и там се гаси.Вечерта няма никой(компресия).Всички ще попитат какво от това?Това се питах и аз,и ето я логиката която е моя и на брат ми:Автомобилите с газови уредби въртят един и същи бензин който с времето и аз не знам на какво точно е заприличал като се има в предвид че постоянно се затопля и охлажда,което от своя страна води до изпарения и ако има химици из форума нека научно кажат в какво се превръща и какви смолисти вещества има.До тук с предисторията,а сега към загадката.Студена кола на бензин е равно на по-богата смес,при положение че бензина никой не знае кога последно е сипван(преди година сигурно,щото тя си пали на газ от раз и в най студените дни)няма как да се каже какво му е качеството,но със сигурност има много гадни отлагания по стеблата на смукателните клапани.Какво правим ние?Съответно изцапваме много добре стеблата на клапаните,след което ,малко работа на газ колкото да се изпечатсмолите и гасим да изстине така.Колкото и да е невероятно клапаните блокират в водачите си, за това нямат никаква вина хидравличните повдигачи.Следва още малко разяснения.При последващ опит да запали съответно на газ ,пали на два цилиндъра ако изобщо запали.След доста опита обаче на бензин по някое време колата се събуждаработи адски неравномерно(ако и пуснеш газта може и да не запали скоро пак),но постъпващия бензин се грижи да отмие собствените си мизерии които е отложил.След 5-6 минути и затопляне на мотора изведнъж всичко си идва на местото мотора заработва устойчиво на тихи обороти без признаци на прекъсване.Няколко пъти прочетох темата на колегата за неговия Фиат, и сага след тези ми разсъждения,откривам че той се движи в грешна посока (според мен)Всичко което е правил е било да си подсигури налягане в системата,в смисъл сменил е маслена помпа,повдигачи пружини и какво ли не,даже казва че колата му гърми в смукателя което е отворен смукателен клапан.Ще си позволя да кажа следното.Колега когато ти направи този номер колата премери на кои цилиндри няма компресия ,разбрахме че си имаш сервиз,главата долу клапаните вън и щателно премерване на хлабините между клапан и водач.Каква е гаранцията че някой в Италия не се майсторял и не е сложил някакви кофти водачи.Ти сам написа че е дошла с проблем в главата.След доста главоблъсканици си мисля че не е възможно или по-скоро няма как повдигач да е виновен за тази трагедия,въпреки че и аз изказах предположение за смесване на масла и т.н.Помисли добре,съпоставяй факти и отстрани проблема. Искрено са надявам да съм разсъждавал в правилна посока и да съм полезен с това!!!

            Коментар


              #21
              В момента ремонтираме една Брава с абсолютно същите симптоми. Днес я завъртяхме на стартер с отворен капак на клапаните и се вижда как някои от клапаните след като ги натисне гърбицата на вала след това бавно се затварят. По някаква причина клапаните вървят стегнато във водачите. Утре сваляме главата и ще видим на какво се дължи това.

              Коментар


                #22
                Двигателя вече е отворен и е открит проблема. Когато се кара на газ бензина в резервоара престоява по-дълго време и се променя. Доста хора са усещали силната миризма подобна на кореселин, безнзина става агресивен и към гумените уплътнения и маркучи който се водят бензино устойчиви и гори със силни детонации. Същия този бензин беше образувал голям нагар по клапаните и стъблата им и се бяха запекли във водачите / целия първи ред всмукателни клапани които са най-близо до колектора/. До няколко дена ще съобщя за резултата след ремонта. ПС. Проверявйте клапаните - най-стегнатите клапани бяха криви - явно буталото им е помагало да се затварят

                Коментар


                  #23
                  stenli написа:
                  ....................Когато се кара на газ бензина в резервоара престоява по-дълго време и се променя..................
                  Ех,колега да може да ми дадеш един тон бензин от този престоялия free,знаеш ли колко ще съм ти благодарен и ще черпя.Сега сериозно:недей да търсиш причините в бензина.Отлагания в резервоара от различни гадости,гумени бензинопроводи- менте,лоши масла,МНОГО лоши смолисти примеси в газта,която никой не контролира.Тя се явява отпадъчен продукт при крекинга на нефта.А да не ти казвам какво е съдържанието на сяра в нея и т.н.Винаги съм твърдял и казвал,че газта не е гориво за ДВГ.Котлони,печки.индустриални съоръжения и др.може и пак с ядове.Непрекъснато се запушват жигльори,дюзи и др.подобни.

                  Коментар


                    #24
                    Колега вчера изпразнихме полвин резервоар на един Пасат. Това което излезе от резервоара е толкова далеко от бензина. Беше унищило всички гумени тампони уплатнения и тръбички около помпата. Като обърнеш на бензин двигателя при най-малкото подаване на газ ще се пръсне от детонации, не виждам проблема за тази промяна на бензина да се дължат на боклуците в газта. Друг случай имахме с Вектра която свършила газта и се наложило да кара 20 тина километра с остарял бензин - резултата счупено бутало от детонационно горене. Имам в момента над 30 литра такъв бензин не го давам и на най-големия си враг.

                    Коментар


                      #25
                      stenli написа:
                      Колега вчера изпразнихме полвин резервоар на един Пасат. Това което излезе от резервоара е толкова далеко от бензина. Беше унищило всички гумени тампони уплатнения и тръбички около помпата. Като обърнеш на бензин двигателя при най-малкото подаване на газ ще се пръсне от детонации, не виждам проблема за тази промяна на бензина да се дължат на боклуците в газта. Друг случай имахме с Вектра която свършила газта и се наложило да кара 20 тина километра с остарял бензин - резултата счупено бутало от детонационно горене. Имам в момента над 30 литра такъв бензин не го давам и на най-големия си враг.
                      ]Бензините,който се продават по фирмените бензиностанции не може да са направили това,което описваш.Или са слагани няккви фантастични добавки в бензина,или някакви незнайни други неща още от времето евентоално от предишен собственик или от настоящия или незнам какво си друго.Но не е в качеството на бензина,освен ако е купуван от неясни източници или на черно и т.н.А що се касае за газта,аз изброих само поредица от възможности за тази повреда,а не че е обезателно причината газта.Абе слагайте си разни гадости за чистене на дюзи,жигльори,подобрители на октановото число и др. пък после се чудите защо имало гадости в резервоара.

                      Коментар


                        #26
                        Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.

                        Коментар


                          #27
                          stenli написа:
                          Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.
                          Съхранявал сън бензин не с месеци,а с години и след ползването му-разлика никаква.Ако е верно това което твърдиш, какво ще стане с държавния резерв,който се съхранява с години.Вероятно има други фактори,които са довели това което си регистрирал в случая.

                          Коментар


                            #28
                            Stefan Hadjov написа:
                            stenli написа:
                            Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.
                            Съхранявал сън бензин не с месеци,а с години и след ползването му-разлика никаква.Ако е верно това което твърдиш, какво ще стане с държавния резерв,който се съхранява с години.Вероятно има други фактори,които са довели това което си регистрирал в случая.
                            Нека се намеся и аз.Защо си мисля ,че има разлика в съхранението на държавния резерв и този бензин в резервоара на автомобила - единия стои в покой/може и да е запечатан/ ,а другия изпитва постоянни плацикания.Имам два случая на това което описва колегата stenli.Първия с Лада 1500 престояла 2 години на място и другия Фиат Мареа една година без да се кара и долива бензин.И в двата случая горивото се беше превърнало в абсолютна гадост.
                            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                            Коментар


                              #29
                              Tornado написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              stenli написа:
                              Става въпрос за няколко десетки случая на подобна промяна на бензина на съвсем различни коли. Вероятността всичките да са зареждали от едно и също място или да са слагали еднакви присадки е нулева. Може да опиташ - налей 1 литър бензин в някакъв съд и провери след 3-4 месеца как ще се промени. Сигурно има колеги химици в форума които могат да внесат светлина по въпроса аз споделям само факти.
                              Съхранявал сън бензин не с месеци,а с години и след ползването му-разлика никаква.Ако е верно това което твърдиш, какво ще стане с държавния резерв,който се съхранява с години.Вероятно има други фактори,които са довели това което си регистрирал в случая.
                              Нека се намеся и аз.Защо си мисля ,че има разлика в съхранението на държавния резерв и този бензин в резервоара на автомобила - единия стои в покой/може и да е запечатан/ ,а другия изпитва постоянни плацикания.Имам два случая на това което описва колегата stenli.Първия с Лада 1500 престояла 2 години на място и другия Фиат Мареа една година без да се кара и долива бензин.И в двата случая горивото се беше превърнало в абсолютна гадост.
                              Вярвам ти.Вероятно в резервоара е имало някакви "гадости",които са заразили бензина престоял продължително време в него.А,когато бензина е дълго време в престой в резервоара,той не се плиска.

                              Коментар


                                #30
                                Интересуваме как ще обясниш това,загряване,охлаждане,изпарения и в крайна сметка тези неща влияят ли на качеството на горивото.Всеки знае че бензина се изпарява и от него остават разни мизерии лепкави.Това за съхранението на горивото е кофти пример защото не подложен условия които ще го променят.Най-лесно ще стигнем до истината ако между нас има химик,който се наема да изследва такъв бензин,за да се разбере кое точно се е променило и дали изобщо се е променило,като се почне от относителното тегло та се стигне до анализ на съставките,точка на кипене и т.н.

                                Коментар

                                Working...
                                X