Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Невероятно голям проблем с БРАВО 1.4 12V- Молба за помощ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Невероятно голям проблем с БРАВО 1.4 12V- Молба за помощ

    Здравейте казвам се Теодор от Перник на 25г. През юни месец тази година купих на жената БРАВО 1.4 12V . Колата е нов внос от Италия и изглейда че и колегите в Италия са вдигнали ръце от нея. Когато пристигна колата , на нея пишеше ( проблем в главата )което не ме притесни особено в самото начало , защото всички знаем от каде идват проблемите при 1.4 мотора. И така започнах да я разглабям , като се надявах да видя познатата картинка. Свалям главата и започвам да се пулим: Разпределителния вал перфектен,кобилиците перфектни,клапаните и те , и започвам да си мисля как са се прекарали италианците. :P Да ама не. Разглабям главата тотално , автомивка, шлаиф, нови гумички на клапаните, нови семеринги на валовете,нов термостат и всичко ново.След това зглобявам главата и очаквм да работи-да ама не. Работи но над 2500 оборота около 4-5 минути и след това гасне. При опит да я запаля връща през моно инжекциона и ниама палене.Причината за това е че напомпва хидравличните повдигачи и загубва компресия. Смених и хидравлиците с нови и пак същия проблем. После смених и клапана на маслената помпа и пак не става. Смених цялата маслена помпа с нова и резултата беше пак същия. Последния съвет които ми дадоха беше да сменя и пружините на клапаните- и тях смених , но нещата не се промениха. Какво според вас може да предизвиква надуването на хидравлиците ? А и забравих да добавя че НЕ напомпва всички повдигачи , а само някои.!!! Според мен причината не би следвало да е от свръх налягане на маслото. МОЛЯ ВИ ПОМАГАИТЕ ЗАЩОТО ВЕЧЕ НЕ ИЗДЪРЖАМ И ЩЕ ХВАНА ДА Я ЗАПАЛЯ АМА С КИБРИТ И БЕНЗИН ТОЗИ ПЪТ .!!!

    #2
    Провери всички кобилици с шублер или микрометър колко са високи и ако има някоя нестандартна може да я смениш с друга. Аз се бях вкарал в друго приключение - сменям комплект вал и кобилици от една и съща марка в една кутия са дори - абе комплект. Слагам ги и като запаля колата нямаше компресия на единия цилиндър. Махахме, слагахме вала още 2-3 пъти компресията на друг цилиндър избяга. Но при мен компресия нямаше само на студена кола, като загрее и се появяваше. Разглабяхме глава и какви ли не щуротии, сменяхме повдигачи - абе няма компресия и това е. Накрая я закарах при хит-ко в Ямбол и се оказа, че 2-3 от чисто новите кобилици са държали клапаните отворени. Смениха ги с кобилици друга марка и се оправи. Е добре ама как като загрее и се оправяше не знам, те тея кобилици не се свиват, а повдигачите като се напълнят би трябвало хич да няма компресия, а то имаше като загрее. Така че намери на кой цилиндър няма компресия и може да смениш кобилиците с втора употреба по-тънки или просто друга марка.За повече информация и данни виж тука: http://fiat.comnet.bg/Brava_Service_Manual/В крайна сметка ако не може да се отремонтира във форума се продават доста ударени коли, а и в София в моргите сигурно е пълно с глави на 1.4
    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

    Коментар


      #3
      Колега,странен дефект е този който обясняваш.Толкова много неща си сменил и без ефект.Не бих се учудил ако смениш главата и отново без ефект.Все пак премерихте ли с манометър на изхода на датчика за налягането на маслото колко бара е??Би трябвало да се знае с цифри какво е положението в студен и загрял двигател.Особенно в студен преди да е загрял.Не би трябвало да е повече от 4 бара макс.Дай някой допълнителни подробности по дефкта.Много ме заинтригува.

      Коментар


        #4
        от 10 дни имам Браво 1.4 12V , и колата пали много трудно сутрин.Възможно ли е да имам проблем в разпределителния вал как да проверя?

        Коментар


          #5
          Stefan Hadjov написа:
          Колега,странен дефект е този който обясняваш.Толкова много неща си сменил и без ефект.Не бих се учудил ако смениш главата и отново без ефект.Все пак премерихте ли с манометър на изхода на датчика за налягането на маслото колко бара е??Би трябвало да се знае с цифри какво е положението в студен и загрял двигател.Особенно в студен преди да е загрял.Не би трябвало да е повече от 4 бара макс.Дай някой допълнителни подробности по дефкта.Много ме заинтригува.
          Здравей колега . Вече до такава степен се чувствам безсилен , че поръчах цял двигател да ми докарат. Не мога повече да се занимавам с тая кола, ПИСНА МИИИИИИИИИИ. Всичко си е както трябва , налягането е на 3.2 атмосвери и изобщо не е там проблема според мен. Вече 4 месеца я гнявим и резултат никакъв. Бих се радвал ако поне с този разговор помогнем на някой друг закъсалец като мен , но аз се предавам , не мога повече. Ако някой някога ми е казвал ,че този мотор ще ме направи ЛУД , е нямало да вярвам , но уви това вече е факт. А относно по точната информация за колата , ми задаи точни въпроси за да мога да ти отговоря по-конкретно на тях. За което се сетих като причина за проблема съм го проверил или сменил.

          Коментар


            #6
            Бах маа му! Има зъл дух в тази кола, води я на врячка да й лее куршум /това в границите на майтапа/ , но като чета направо немам думи единствено което ми идва на ум е че някъде се запушват маслените пътища, не твърдя че съм прав, но като идея.
            FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
            Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

            Коментар


              #7
              tedigigov написа:
              Stefan Hadjov написа:
              Колега,странен дефект е този който обясняваш.Толкова много неща си сменил и без ефект.Не бих се учудил ако смениш главата и отново без ефект.Все пак премерихте ли с манометър на изхода на датчика за налягането на маслото колко бара е??Би трябвало да се знае с цифри какво е положението в студен и загрял двигател.Особенно в студен преди да е загрял.Не би трябвало да е повече от 4 бара макс.Дай някой допълнителни подробности по дефкта.Много ме заинтригува.
              Здравей колега . Вече до такава степен се чувствам безсилен , че поръчах цял двигател да ми докарат. Не мога повече да се занимавам с тая кола, ПИСНА МИИИИИИИИИИ. Всичко си е както трябва , налягането е на 3.2 атмосвери и изобщо не е там проблема според мен. Вече 4 месеца я гнявим и резултат никакъв. Бих се радвал ако поне с този разговор помогнем на някой друг закъсалец като мен , но аз се предавам , не мога повече. Ако някой някога ми е казвал ,че този мотор ще ме направи ЛУД , е нямало да вярвам , но уви това вече е факт. А относно по точната информация за колата , ми задаи точни въпроси за да мога да ти отговоря по-конкретно на тях. За което се сетих като причина за проблема съм го проверил или сменил.
              Колега,след поредната интервенция която примерно сте направили и запалите двигателя в първия момент тръгва ли нормално и впоследствие загасва или не пали още от самото начало.Или пали и работи само от 2500 об.нагоре.Как разбрахте че се напомпват повдигачите.След загасване на двигателя,свалихте ли капака на клапаните и да установите,че цилиндри които са на компресия са със отворени клапани.И накрая,разбирам че сте провели някаква профилактика на главата/шлайфане и т.н./Фрезовахте ли гнездата на клапаните и самите клапани преди монтажа на главата.Защото има един важен размер който трябва да се спази след подобна процедура.Това е колко да стърчи стеблото на клапана над повърхноста на главата за да може хидравличния повдигач да затваря винаги клапана.Ако е над този размер в резултат на потъване на клапана в гнездото му заради фрезоването,то тогава не му достига ход на повдигача да затвори съответния клапан . Проверихте ли преди да монтирате главата върху блока дали всички клапани са затворени на всеки от цилиндрите ,когато съответните кобилици не са натиснати от разпределителния вал.И не само затворени,но и да има възможност за компенсация със не по малко от 0,5 мм.Това е много важно.Т.е. да се провери преди монтаж,че повдигача има ход за да компенсира затваряне на клапана.Помисли по тези въпроси и отговори ако обичаш.След това ще продължиме.

              Коментар


                #8
                Не се сдържам и аз да напиша няколко реда по темата, но не по-конкретната ами по подобна.Моя брат има Толедо и през изминалия месец му направи този номер с повдигачите три пъти.Сутрин нормално си пали и отива на работа.Вечер се качва в колата и тя не ще да запали като симптомите са ,че върти все едно са извадени свещите.Дори последния път ми се обади ,аз бях там и по време на въртене дори удряше клапан.Значи колата я купи миналата година от Австрия и беше напълно обслужена там,и вярно без забележки.Това лято му се наложи да долее масло ,и на пук на всичко вместо да го смени нашия си купил литър масло и си долял,само че маслото което си купи е минерално,а това в колата не се знае какво е .Не знам и аз каква логика да извадя за да убедя първо себе си че има някаква вероятност да е от смесването на маслата.Цвета на маслото по щеката е свеж(кара на газ).Сутрин при палене,се чува характерното тропане за секунди,което ме кара да си мисля че не е възможно да има пропаднали клапани .След тези три загадки колата си работи перфектно и с нищо не напомня за проблема, но до кога ?Нямам намерение да я отварям за сега освен ако не спре отново.Помолих го да потърси някаква добавка която се сипва в маслото с цел промивка на мотора преди смяна на маслото и да направим това и после смяна и дано има ефект.Не ми се ще да повярвам че в Австрия има хора които на се грижат за колите си също като италианците.Ако беше от Италия щях да настоявам че причината е в отлаганията по мотора,ама аз на тази съм и сменял гумички на клапаните преди година и вътре си е чист,няма ги характерните черни и гъсти отлагания.Няма да се разсърдя на никой ако изкаже предполагаема причина. Благодаря предварително. п.с. А аз си мислех че нищо не може да ме изненада!

                Коментар


                  #9
                  Здравей колега , виждам че с доста неща си наясно и за това ми се върна интереса да помисля още малко. Ще започна с малко предистория. Занимавам се с мотоциклети и след това с автомобили много години. С баща ми имаме автосервиз и магазин за авто части. Попадали сме на всевазможни повреди по всякакви автомобили , но това нещо не ми се беше случвало. Колата си я ремонтирам аз , а не някой майстор за да си мисля е ме баламосва нещо.Главата си я свалих аз , но нямаше нищо видимо по нея. Решех да направя профилактиката , защото така и така я бях свалил.1. Разглобих главата и я измих , защото знаеш в Италия колко често сменяват маслото. :D 2. Откарах главата на шлайф , но само да я проверят , шлафиста каза че всичко е OK.3. Изчистих клапаните от нагара , който се беше наслоил.4. Припаснах си клапаните на ръка , за да не стане фал .5. Смених и гумичките на клапаните , клапаните ги проверих на струг за евентуални изкривявания.6. От този момент на там знаеш какво следва при зглобяването.7. Нови хидравлични повдигачи , кобилиците са добре , вала е добре и изобщо никакви индикации за някакъв проблем.8. Нов термостат , който е задължителен .9. Нови гумички на маслената магистрала и промивка на тръбопровода.ПРОБЛЕМА: След като я зглобя , колата пали и има два варянта на работа.1. Запалва и работи само над 2500 оборота , но ас трябва да я даржа на гаста иначе гасне и няма палене докато не изтискам хидравлиците.2. Запалва и работи САМА на нормални обороти , но за около 2-3 мин и започва да прекасва , след което гасне.ПОСЛЕДИЦИТЕ: При напомпани хидравлици отваря клапаните и губи компресията на цилиндрите.Забравих да спомена по горе , че един пат сменявах клапан на маслена помпа , а втория смених направо цялата маслена помпа. И за финал мога да кажа- Е ТЕ ТАКАВА ПОВРЕДА НЕМА. Не знам от какво може да е и за това порачах цял мотор за да премахна проблема кардинално. Дано поне сме полезни на някой друг който разглежда форума.

                  Коментар


                    #10
                    Звучи ми логично мнението на Stefan Hadjov, че вероятно клапаните не се затварят напълно, когато повдигачите се напълнят с малсо. Не знам дали има възможност, но проверихте ли дали клапаните се затварят напълно след като колата е изгаснала? Предполагам има някакъв размер на дължината на клапана, който може да се измери, за да е сигурно, че не е в това проблема.
                    Не знам дали знаете, но "не знам" се пише отделно!
                    Fiat Punto 1.2 SX 2000 г.

                    Коментар


                      #11
                      specialista написа:
                      Не се сдържам и аз да напиша няколко реда по темата, но не по-конкретната ами по подобна.Моя брат има Толедо и през изминалия месец му направи този номер с повдигачите три пъти.Сутрин нормално си пали и отива на работа.Вечер се качва в колата и тя не ще да запали като симптомите са ,че върти все едно са извадени свещите.Дори последния път ми се обади ,аз бях там и по време на въртене дори удряше клапан.Значи колата я купи миналата година от Австрия и беше напълно обслужена там,и вярно без забележки.Това лято му се наложи да долее масло ,и на пук на всичко вместо да го смени нашия си купил литър масло и си долял,само че маслото което си купи е минерално,а това в колата не се знае какво е .Не знам и аз каква логика да извадя за да убедя първо себе си че има някаква вероятност да е от смесването на маслата.Цвета на маслото по щеката е свеж(кара на газ).Сутрин при палене,се чува характерното тропане за секунди,което ме кара да си мисля че не е възможно да има пропаднали клапани .След тези три загадки колата си работи перфектно и с нищо не напомня за проблема, но до кога ?Нямам намерение да я отварям за сега освен ако не спре отново.Помолих го да потърси някаква добавка която се сипва в маслото с цел промивка на мотора преди смяна на маслото и да направим това и после смяна и дано има ефект.Не ми се ще да повярвам че в Австрия има хора които на се грижат за колите си също като италианците.Ако беше от Италия щях да настоявам че причината е в отлаганията по мотора,ама аз на тази съм и сменял гумички на клапаните преди година и вътре си е чист,няма ги характерните черни и гъсти отлагания.Няма да се разсърдя на никой ако изкаже предполагаема причина. Благодаря предварително. п.с. А аз си мислех че нищо не може да ме изненада!
                      Колега имали сме подобен проблем в сервиза с един ПАСАТ 1.6MI . При него симптомите които обясняваш се появили след смяна на маслото на колата.Оказа се че от двата вида масло прави някаква реакция и при хидравлиците се образува нещо като лепило , при което те спират да функциунират правилно . В нашия случай направихме следното: двигателно масло някакво много ефтино. колата сабира 4 литра масло. сипваш 3.200 масло и 800 грама бензин. Колата работи около 5 минути и източваш. После сипваш новото масло и ти гарантирам че колата ще се оправи. :D

                      Коментар


                        #12
                        tedigigov написа:
                        Здравей колега , виждам че с доста неща си наясно и за това ми се върна интереса да помисля още малко. Ще започна с малко предистория. Занимавам се с мотоциклети и след това с автомобили много години. С баща ми имаме автосервиз и магазин за авто части. Попадали сме на всевазможни повреди по всякакви автомобили , но това нещо не ми се беше случвало. Колата си я ремонтирам аз , а не някой майстор за да си мисля е ме баламосва нещо.Главата си я свалих аз , но нямаше нищо видимо по нея. Решех да направя профилактиката , защото така и така я бях свалил.1. Разглобих главата и я измих , защото знаеш в Италия колко често сменяват маслото. :D 2. Откарах главата на шлайф , но само да я проверят , шлафиста каза че всичко е OK.3. Изчистих клапаните от нагара , който се беше наслоил.4. Припаснах си клапаните на ръка , за да не стане фал .5. Смених и гумичките на клапаните , клапаните ги проверих на струг за евентуални изкривявания.6. От този момент на там знаеш какво следва при зглобяването.7. Нови хидравлични повдигачи , кобилиците са добре , вала е добре и изобщо никакви индикации за някакъв проблем.8. Нов термостат , който е задължителен .9. Нови гумички на маслената магистрала и промивка на тръбопровода.ПРОБЛЕМА: След като я зглобя , колата пали и има два варянта на работа.1. Запалва и работи само над 2500 оборота , но ас трябва да я даржа на гаста иначе гасне и няма палене докато не изтискам хидравлиците.2. Запалва и работи САМА на нормални обороти , но за около 2-3 мин и започва да прекасва , след което гасне.ПОСЛЕДИЦИТЕ: При напомпани хидравлици отваря клапаните и губи компресията на цилиндрите.Забравих да спомена по горе , че един пат сменявах клапан на маслена помпа , а втория смених направо цялата маслена помпа. И за финал мога да кажа- Е ТЕ ТАКАВА ПОВРЕДА НЕМА. Не знам от какво може да е и за това порачах цял мотор за да премахна проблема кардинално. Дано поне сме полезни на някой друг който разглежда форума.
                        Колега,и аз съм минал през мотоциклети и отдавна се занимавам с двигатели и автимобили,но откровено на такъв дефект не бях попадал.Не бях и чел и срещал като описание.Затова и проявих интерес към описаното от теб.Виж за тропащи повдигачи-доста срещано,особенно при VW и Audi,но за напомпващи??Така както подробно описваш всичко,възникна в мен още един въпрос:след като изгасне мотора и отворите капака на клапаните какво установявате.Всички клапани ли са отворени заради напомпани повдигачи или някои и забелязали ли сте кои.Т.е. всички цилиндри ли са без компресия в резултат на един,два или и трите отворени клапани за всеки цилиндър.Наистина отвратителен дефект.Поздрави. P.S.Колега,като ти гледам ника и пишеш че се занимаваш с мотори ми се иска да попитам имаш ли нещо общо с един голям пернишки състезател по мотоциклетизъм навремето Тодор Гигов.

                        Коментар


                          #13
                          Stefan Hadjov написа:
                          tedigigov написа:
                          Здравей колега , виждам че с доста неща си наясно и за това ми се върна интереса да помисля още малко. Ще започна с малко предистория. Занимавам се с мотоциклети и след това с автомобили много години. С баща ми имаме автосервиз и магазин за авто части. Попадали сме на всевазможни повреди по всякакви автомобили , но това нещо не ми се беше случвало. Колата си я ремонтирам аз , а не някой майстор за да си мисля е ме баламосва нещо.Главата си я свалих аз , но нямаше нищо видимо по нея. Решех да направя профилактиката , защото така и така я бях свалил.1. Разглобих главата и я измих , защото знаеш в Италия колко често сменяват маслото. :D 2. Откарах главата на шлайф , но само да я проверят , шлафиста каза че всичко е OK.3. Изчистих клапаните от нагара , който се беше наслоил.4. Припаснах си клапаните на ръка , за да не стане фал .5. Смених и гумичките на клапаните , клапаните ги проверих на струг за евентуални изкривявания.6. От този момент на там знаеш какво следва при зглобяването.7. Нови хидравлични повдигачи , кобилиците са добре , вала е добре и изобщо никакви индикации за някакъв проблем.8. Нов термостат , който е задължителен .9. Нови гумички на маслената магистрала и промивка на тръбопровода.ПРОБЛЕМА: След като я зглобя , колата пали и има два варянта на работа.1. Запалва и работи само над 2500 оборота , но ас трябва да я даржа на гаста иначе гасне и няма палене докато не изтискам хидравлиците.2. Запалва и работи САМА на нормални обороти , но за около 2-3 мин и започва да прекасва , след което гасне.ПОСЛЕДИЦИТЕ: При напомпани хидравлици отваря клапаните и губи компресията на цилиндрите.Забравих да спомена по горе , че един пат сменявах клапан на маслена помпа , а втория смених направо цялата маслена помпа. И за финал мога да кажа- Е ТЕ ТАКАВА ПОВРЕДА НЕМА. Не знам от какво може да е и за това порачах цял мотор за да премахна проблема кардинално. Дано поне сме полезни на някой друг който разглежда форума.
                          Колега,и аз съм минал през мотоциклети и отдавна се занимавам с двигатели и автимобили,но откровено на такъв дефект не бях попадал.Не бях и чел и срещал като описание.Затова и проявих интерес към описаното от теб.Виж за тропащи повдигачи-доста срещано,особенно при VW и Audi,но за напомпващи??Така както подробно описваш всичко,възникна в мен още един въпрос:след като изгасне мотора и отворите капака на клапаните какво установявате.Всички клапани ли са отворени заради напомпани повдигачи или някои и забелязали ли сте кои.Т.е. всички цилиндри ли са без компресия в резултат на един,два или и трите отворени клапани за всеки цилиндър.Наистина отвратителен дефект.Поздрави. P.S.Колега,като ти гледам ника и пишеш че се занимаваш с мотори ми се иска да попитам имаш ли нещо общо с един голям пернишки състезател по мотоциклетизъм навремето Тодор Гигов.
                          :D :D :D :D :D :D :D :D :D Имам колега , аз съм му малкия внук и съм кръстен на него. Казвам се Теодор Гигов и съм син на Борислав Гигов. Поздрави и от мен.P.S. Прочете ли отговора ми относно проблема със колата на брат ти ?

                          Коментар


                            #14
                            tedigigov написа:
                            :D :D :D :D :D :D :D :D :D Имам колега , аз съм му малкия внук и съм кръстен на него. Казвам се Теодор Гигов и съм син на Борислав Гигов. Поздрави и от мен.P.S. Прочете ли отговора ми относно проблема със колата на брат ти ?
                            Ето на света е малък.Като дете съм бил на мотоциклетни състезания и от там съм запомнил това име.А може би ми е направило впечатление с нещо. За какъв отговор става въпрос??Има вече тук някакво недоразумение.Аз нямам брат.И за каква кола става въпрос.

                            Коментар


                              #15
                              Ставаше въпрос за мен,прочетох го и разбрах че съм на прав път с разсъжденията си и с намеренията си за действие.Все пак друго си е човек да сподели,по някога ти е необходимо малко насърчаване за да се справиш .

                              Коментар

                              Working...
                              X