При мен кабела на масата е един на клемата и отива на скоростите под вилката на съединителя (или каквото е там):
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Задача за напреднали РЕШЕНО
Collapse
X
-
Мерси , TRENDi !!! Тази маса не минава ли през шасито преди това? Гледам си със същия двигател като моя. Мога ли да те помоля да направиш едно измерване за 5 минутки? На куплунга на ламбда сондата до казанчето за хидравликата, който е мъжки към ЕКУ-то и женски към ламбдата. Другия е наобратно и не става въпрос за него. Че този първия, на мъжката му част едното перо трябва да е маса и да има близо 0 Ома с минуса на акумулатора. Другия е безкрайност. Ще ми спестиш едно отваряне на ЕКУ с много ръждясали болтчета! При мен вместо 0 Ома ми дава 100, а когато мерих на запален двигател, вместо 0 Волта имаше около 1! От там е възможно да ми се побърква тотално ЕКУ-то и понякога няма палене, но просто не съм сигурен как е на практика и дали не е нормално.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Може и да минава, ама трябва да го опипам утре, че няма как да скивам отдолу къде минава кабела. Утре, ако не вали на порой ще мерна на куплунга, каква е играта. Грешки и дефекти по електронните дивотии и датчици нямам със сигурност - преди час-2 я тествах с VISA.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
Все ми се струва, че тук проблемът е комплексен - електрически, механичен и в електрониката. Иначе не виждам смисъл, когато се доизгори остатъчната газ, колата да си пали нормално. Не бих се съгласил обаче с мненията на колегите, че е възможно да изпуска газов клапан. Ми той ще изпуска, ако е в положение, в което е изключен. Иначе нали това му е работата, като е включен - да пуска газ. Така че, ако е в положение на доизгаряне на газта, при изпускащ клапан, то двигателят би следвало да спре да работи чак когато свърши газта в бутилката. Доколкото разбирам, ключът за превключване на газ-бензин е ръчен, а не автоматичен. Ако колата се дави, според мен по-скоро изпуска бензин регулаторът на налягането в моноинжекциона. Като свалиш тавата на филтъра от моното, до дюзата е въпросният регулатор. Представлява гумено платно-мембрана, захванато с 4 болтчета. Ако е мокро - трябва да се сменя, защото явно изтърва. Така при загрял двигател и наличие на газ в колекторите, плюс изтървания бензин - ето ти задавяне. При мен се появява този проблем, но засега е в зародиш. За детонационното горене причината може да е в подаване на искрата в неподходящ момент. При този двигател струва ми се няма прекъсвач - токоразпределител, както четох в едно от мненията. Ролята на делкото го играе електронен блок. Ако не е дал фира, провери и зачисти всички видове клеми. Провери си свещите. От тях може да ти пада мощността, когато се опитваш да я караш спортно с голямо ускорение. Кабели. Бобина. Все неща за проверка. Казвай какво си прегледал, че да мислим по-нататък.Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
Suzuki GSX 1100 E 1985 г.
Коментар
-
Оказва се че масата вече е дублирана, дали от някой майстор или в завода не знам. Май отдавна не съм отварял капака . Едната от минусовата клема, през купето отива на капака на клапаните. Другата е с отрязан край, през купето и отива както каза TRENDi на скоростната кутия близо до стартера. В интерес на истината никогане е имало проблем с въртенето на стартера освен в най-големите студове, но това е вече акумулатора , копйто все още се държи геройски.Какво съм сменял по запалването: кабели тесла, свещи денсо и другото вече са скъпи неща и не съм ги сменял: Датчик колянов вал, бобини и ЕКУ.Прегледал съм всичко като ел. контакти и връзки, чистил съм и съм пръскал със спрей.-Датчика веднъж се опитах да го сваля и не става, т.е. едва ли ще го изкарам цял , така че не мога да пробвам друг и ако се окаже здрав, да връщам моя.-Бобините не съм ги свалял да ги оглеждам, но сега се сещам и ще го направя днес или утре, макар че като сменях термостата май ги свалях и нямаше нищо подозриттелно по тях.-ЕКУ-то както бях казал че измерих нещо подозрително: ,масата към ламбда сондата не е 0Волта, а 1-1,1В. Колегата TRENDi ще ми свърши много голяма услуга като я измери при него и ще ми спести доста неща за сменяне.Събота - неделя ако не вали ще меря пак. Дано излезе нещо най-сетне.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Съпротивлението е същото и при мен. Волтажа обаче на контакт (не съм го палил с откачена ламбда, за да не ми набие грешка в ЕСU-то) на този кабел ми е 0.15 V, а на съседния до него 0.5 V. А, и масата под акумулатора просто е закрепена там - няма физическа връзка. На същото място, където е фиксаторът на въпросния кабел има планка за маса, за по дребни неща, които си я хващат от там, съответно с разни тънки кабелчета.AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...
Коментар
-
След 1 година проблема най-сетне е решен! Решението, както винаги е най-простото и логичното, но ако тръгнеш по грешен път, няма край със смените на части и ходенето по сервизи. Знаех си, че е някъде лош контакт, но къде?! До момента, в който един колега от форума писа, че не му отива захранване на бобините. Като погледнах откъде идва захранване при мен - от контактния ключ, веднага хукнах да го отварям. А и преди това той ме съмняваше. След почистване, шкурка и нова смазка най сетне всичко е ОК. Чисто и просто не е имало хубав контакт при положение стартер. 1. Това обяснява, защо пали на бутане. - тогава има контакт2. Защо понякога , като пусна ключа от въртене на стартер, понякога запалва. - идва контакта3. Защо мирише на бензин, като не иска да пали - няма добра искра и в подходящ момент4. Защо гърми през ауспуха и през филтъра понякога - когато спреш тока на бобините (лош контакт) те си правят искра когато си искат5. Защо само топла? - защото двигателя е много по-склонен към задавяне6. Обяснява защо студена пали след различен брой завъртания на стартера. - няма добър контакт.7. Защо като гася колата чрез спиране на газови клапан паленето е наред? - слабата искра става достатъчна да запали малкото газ която тепърва влиза когато паля или нещо такова.Цялата работа е , че някой майстор не е завил и двете винтчета на въпросния превключвател - той се е поизносил накриво и едната пъпка не прави контакт в положение въртене на стартер. Честито, както се казва и да си пожелая безброй безаварийни километри!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
И въпреки всичко колега е добре, ако си мъчил доста време стартера да му направиш една профилактика.втулките в общия случай са по 1 вл., четките също не са скъпи.Да не вземе да се скапе нещо по скъпо.Между другото Lancia-та ми е със същия мотор 835.C1.000 - 55kw/75 HP.Благодаря ти - темата беше полезна и за мен.От скоро съм във форума иначе щях да се включа по-рано.Но пък видях доста смисленни мнения.Вчера запалихме едно Типо след обстойни прегледи на масите.Това за датчика на коляновия вал също е възможна причина.А най гадно е когато е комплекс от проблеми. Контактни ключове(клемореди) сменяме редовно на "по-добрите коли" - VW-AUDIДаже ми свършиха и съм поръчал няколко бройки за зор заман :DКойто иска намира начин, който не иска намира причини!
Коментар
-
Не знам защо не съм ти видял темата...иначе сме близо и си със същото двг.В момента при мен пали от половин оборот на газ, преди това - съвсем не.Оказа се, че е от положение та изпарителя, кофти клапан, кофти тоци, кво ли не..сега е суперСега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
stanleyhacker написа:След 1 година проблема най-сетне е решен! Решението, както винаги е най-простото и логичното, но ако тръгнеш по грешен път, няма край със смените на части и ходенето по сервизи. Знаех си, че е някъде лош контакт, но къде?! До момента, в който един колега от форума писа, че не му отива захранване на бобините. Като погледнах откъде идва захранване при мен - от контактния ключ, веднага хукнах да го отварям. А и преди това той ме съмняваше. След почистване, шкурка и нова смазка най сетне всичко е ОК. Чисто и просто не е имало хубав контакт при положение стартер. 1. Това обяснява, защо пали на бутане. - тогава има контакт2. Защо понякога , като пусна ключа от въртене на стартер, понякога запалва. - идва контакта3. Защо мирише на бензин, като не иска да пали - няма добра искра и в подходящ момент4. Защо гърми през ауспуха и през филтъра понякога - когато спреш тока на бобините (лош контакт) те си правят искра когато си искат5. Защо само топла? - защото двигателя е много по-склонен към задавяне6. Обяснява защо студена пали след различен брой завъртания на стартера. - няма добър контакт.7. Защо като гася колата чрез спиране на газови клапан паленето е наред? - слабата искра става достатъчна да запали малкото газ която тепърва влиза когато паля или нещо такова.Цялата работа е , че някой майстор не е завил и двете винтчета на въпросния превключвател - той се е поизносил накриво и едната пъпка не прави контакт в положение въртене на стартер. Честито, както се казва и да си пожелая безброй безаварийни километри!Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron
Коментар
-
Имах един колега преди време и той казваше: Ток любит хорошего контакта. /за незнаещите руски: токът обича добрия контакт/FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.
Коментар
-
6ma7ka7a написа:stanleyhacker написа:След 1 година проблема най-сетне е решен! Решението, както винаги е най-простото и логичното, но ако тръгнеш по грешен път, няма край със смените на части и ходенето по сервизи. Знаех си, че е някъде лош контакт, но къде?! До момента, в който един колега от форума писа, че не му отива захранване на бобините. Като погледнах откъде идва захранване при мен - от контактния ключ, веднага хукнах да го отварям. А и преди това той ме съмняваше. След почистване, шкурка и нова смазка най сетне всичко е ОК. Чисто и просто не е имало хубав контакт при положение стартер. 1. Това обяснява, защо пали на бутане. - тогава има контакт2. Защо понякога , като пусна ключа от въртене на стартер, понякога запалва. - идва контакта3. Защо мирише на бензин, като не иска да пали - няма добра искра и в подходящ момент4. Защо гърми през ауспуха и през филтъра понякога - когато спреш тока на бобините (лош контакт) те си правят искра когато си искат5. Защо само топла? - защото двигателя е много по-склонен към задавяне6. Обяснява защо студена пали след различен брой завъртания на стартера. - няма добър контакт.7. Защо като гася колата чрез спиране на газови клапан паленето е наред? - слабата искра става достатъчна да запали малкото газ която тепърва влиза когато паля или нещо такова.Цялата работа е , че някой майстор не е завил и двете винтчета на въпросния превключвател - той се е поизносил накриво и едната пъпка не прави контакт в положение въртене на стартер. Честито, както се казва и да си пожелая безброй безаварийни километри!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар