Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задача за напреднали РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    При мен кабела на масата е един на клемата и отива на скоростите под вилката на съединителя (или каквото е там):
    Прикачени файлове
    AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
    AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
    FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

    Коментар


      #17
      Мерси , TRENDi !!! Тази маса не минава ли през шасито преди това? Гледам си със същия двигател като моя. Мога ли да те помоля да направиш едно измерване за 5 минутки? На куплунга на ламбда сондата до казанчето за хидравликата, който е мъжки към ЕКУ-то и женски към ламбдата. Другия е наобратно и не става въпрос за него. Че този първия, на мъжката му част едното перо трябва да е маса и да има близо 0 Ома с минуса на акумулатора. Другия е безкрайност. Ще ми спестиш едно отваряне на ЕКУ с много ръждясали болтчета! При мен вместо 0 Ома ми дава 100, а когато мерих на запален двигател, вместо 0 Волта имаше около 1! От там е възможно да ми се побърква тотално ЕКУ-то и понякога няма палене, но просто не съм сигурен как е на практика и дали не е нормално.
      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
      FIAT UNO 1.5

      Коментар


        #18
        Може и да минава, ама трябва да го опипам утре, че няма как да скивам отдолу къде минава кабела. Утре, ако не вали на порой ще мерна на куплунга, каква е играта. Грешки и дефекти по електронните дивотии и датчици нямам със сигурност - преди час-2 я тествах с VISA.
        AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
        AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
        FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

        Коментар


          #19
          Все ми се струва, че тук проблемът е комплексен - електрически, механичен и в електрониката. Иначе не виждам смисъл, когато се доизгори остатъчната газ, колата да си пали нормално. Не бих се съгласил обаче с мненията на колегите, че е възможно да изпуска газов клапан. Ми той ще изпуска, ако е в положение, в което е изключен. Иначе нали това му е работата, като е включен - да пуска газ. Така че, ако е в положение на доизгаряне на газта, при изпускащ клапан, то двигателят би следвало да спре да работи чак когато свърши газта в бутилката. Доколкото разбирам, ключът за превключване на газ-бензин е ръчен, а не автоматичен. Ако колата се дави, според мен по-скоро изпуска бензин регулаторът на налягането в моноинжекциона. Като свалиш тавата на филтъра от моното, до дюзата е въпросният регулатор. Представлява гумено платно-мембрана, захванато с 4 болтчета. Ако е мокро - трябва да се сменя, защото явно изтърва. Така при загрял двигател и наличие на газ в колекторите, плюс изтървания бензин - ето ти задавяне. При мен се появява този проблем, но засега е в зародиш. За детонационното горене причината може да е в подаване на искрата в неподходящ момент. При този двигател струва ми се няма прекъсвач - токоразпределител, както четох в едно от мненията. Ролята на делкото го играе електронен блок. Ако не е дал фира, провери и зачисти всички видове клеми. Провери си свещите. От тях може да ти пада мощността, когато се опитваш да я караш спортно с голямо ускорение. Кабели. Бобина. Все неща за проверка. Казвай какво си прегледал, че да мислим по-нататък.
          Fiat Tipo 1.6 i.e. 1992 г.
          Suzuki GSX 1100 E 1985 г.

          Коментар


            #20
            Оказва се че масата вече е дублирана, дали от някой майстор или в завода не знам. Май отдавна не съм отварял капака . Едната от минусовата клема, през купето отива на капака на клапаните. Другата е с отрязан край, през купето и отива както каза TRENDi на скоростната кутия близо до стартера. В интерес на истината никогане е имало проблем с въртенето на стартера освен в най-големите студове, но това е вече акумулатора , копйто все още се държи геройски.Какво съм сменял по запалването: кабели тесла, свещи денсо и другото вече са скъпи неща и не съм ги сменял: Датчик колянов вал, бобини и ЕКУ.Прегледал съм всичко като ел. контакти и връзки, чистил съм и съм пръскал със спрей.-Датчика веднъж се опитах да го сваля и не става, т.е. едва ли ще го изкарам цял , така че не мога да пробвам друг и ако се окаже здрав, да връщам моя.-Бобините не съм ги свалял да ги оглеждам, но сега се сещам и ще го направя днес или утре, макар че като сменях термостата май ги свалях и нямаше нищо подозриттелно по тях.-ЕКУ-то както бях казал че измерих нещо подозрително: ,масата към ламбда сондата не е 0Волта, а 1-1,1В. Колегата TRENDi ще ми свърши много голяма услуга като я измери при него и ще ми спести доста неща за сменяне.Събота - неделя ако не вали ще меря пак. Дано излезе нещо най-сетне.
            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
            FIAT UNO 1.5

            Коментар


              #21
              Съпротивлението е същото и при мен. Волтажа обаче на контакт (не съм го палил с откачена ламбда, за да не ми набие грешка в ЕСU-то) на този кабел ми е 0.15 V, а на съседния до него 0.5 V. А, и масата под акумулатора просто е закрепена там - няма физическа връзка. На същото място, където е фиксаторът на въпросния кабел има планка за маса, за по дребни неща, които си я хващат от там, съответно с разни тънки кабелчета.
              AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
              AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
              FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

              Коментар


                #22
                След 1 година проблема най-сетне е решен! Решението, както винаги е най-простото и логичното, но ако тръгнеш по грешен път, няма край със смените на части и ходенето по сервизи. Знаех си, че е някъде лош контакт, но къде?! До момента, в който един колега от форума писа, че не му отива захранване на бобините. Като погледнах откъде идва захранване при мен - от контактния ключ, веднага хукнах да го отварям. А и преди това той ме съмняваше. След почистване, шкурка и нова смазка най сетне всичко е ОК. Чисто и просто не е имало хубав контакт при положение стартер. 1. Това обяснява, защо пали на бутане. - тогава има контакт2. Защо понякога , като пусна ключа от въртене на стартер, понякога запалва. - идва контакта3. Защо мирише на бензин, като не иска да пали - няма добра искра и в подходящ момент4. Защо гърми през ауспуха и през филтъра понякога - когато спреш тока на бобините (лош контакт) те си правят искра когато си искат5. Защо само топла? - защото двигателя е много по-склонен към задавяне6. Обяснява защо студена пали след различен брой завъртания на стартера. - няма добър контакт.7. Защо като гася колата чрез спиране на газови клапан паленето е наред? - слабата искра става достатъчна да запали малкото газ която тепърва влиза когато паля или нещо такова.Цялата работа е , че някой майстор не е завил и двете винтчета на въпросния превключвател - той се е поизносил накриво и едната пъпка не прави контакт в положение въртене на стартер. Честито, както се казва и да си пожелая безброй безаварийни километри!
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #23
                  И въпреки всичко колега е добре, ако си мъчил доста време стартера да му направиш една профилактика.втулките в общия случай са по 1 вл., четките също не са скъпи.Да не вземе да се скапе нещо по скъпо.Между другото Lancia-та ми е със същия мотор 835.C1.000 - 55kw/75 HP.Благодаря ти - темата беше полезна и за мен.От скоро съм във форума иначе щях да се включа по-рано.Но пък видях доста смисленни мнения.Вчера запалихме едно Типо след обстойни прегледи на масите.Това за датчика на коляновия вал също е възможна причина.А най гадно е когато е комплекс от проблеми. Контактни ключове(клемореди) сменяме редовно на "по-добрите коли" - VW-AUDIДаже ми свършиха и съм поръчал няколко бройки за зор заман :D
                  Който иска намира начин, който не иска намира причини!

                  Коментар


                    #24
                    А и аз ще видя на моята кола да няма некъде лош контакт , преди да сменям втулки или четки на стартера , че и моята пали трудно като е топла

                    Коментар


                      #25
                      Не знам защо не съм ти видял темата...иначе сме близо и си със същото двг.В момента при мен пали от половин оборот на газ, преди това - съвсем не.Оказа се, че е от положение та изпарителя, кофти клапан, кофти тоци, кво ли не..сега е супер
                      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                      Коментар


                        #26
                        stanleyhacker написа:
                        След 1 година проблема най-сетне е решен! Решението, както винаги е най-простото и логичното, но ако тръгнеш по грешен път, няма край със смените на части и ходенето по сервизи. Знаех си, че е някъде лош контакт, но къде?! До момента, в който един колега от форума писа, че не му отива захранване на бобините. Като погледнах откъде идва захранване при мен - от контактния ключ, веднага хукнах да го отварям. А и преди това той ме съмняваше. След почистване, шкурка и нова смазка най сетне всичко е ОК. Чисто и просто не е имало хубав контакт при положение стартер. 1. Това обяснява, защо пали на бутане. - тогава има контакт2. Защо понякога , като пусна ключа от въртене на стартер, понякога запалва. - идва контакта3. Защо мирише на бензин, като не иска да пали - няма добра искра и в подходящ момент4. Защо гърми през ауспуха и през филтъра понякога - когато спреш тока на бобините (лош контакт) те си правят искра когато си искат5. Защо само топла? - защото двигателя е много по-склонен към задавяне6. Обяснява защо студена пали след различен брой завъртания на стартера. - няма добър контакт.7. Защо като гася колата чрез спиране на газови клапан паленето е наред? - слабата искра става достатъчна да запали малкото газ която тепърва влиза когато паля или нещо такова.Цялата работа е , че някой майстор не е завил и двете винтчета на въпросния превключвател - той се е поизносил накриво и едната пъпка не прави контакт в положение въртене на стартер. Честито, както се казва и да си пожелая безброй безаварийни километри!
                        Колега както казваше дядо ми то трябва малко ама да ти дойде на време.
                        Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

                        Коментар


                          #27
                          Имах един колега преди време и той казваше: Ток любит хорошего контакта. /за незнаещите руски: токът обича добрия контакт/
                          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                          Коментар


                            #28
                            6ma7ka7a написа:
                            stanleyhacker написа:
                            След 1 година проблема най-сетне е решен! Решението, както винаги е най-простото и логичното, но ако тръгнеш по грешен път, няма край със смените на части и ходенето по сервизи. Знаех си, че е някъде лош контакт, но къде?! До момента, в който един колега от форума писа, че не му отива захранване на бобините. Като погледнах откъде идва захранване при мен - от контактния ключ, веднага хукнах да го отварям. А и преди това той ме съмняваше. След почистване, шкурка и нова смазка най сетне всичко е ОК. Чисто и просто не е имало хубав контакт при положение стартер. 1. Това обяснява, защо пали на бутане. - тогава има контакт2. Защо понякога , като пусна ключа от въртене на стартер, понякога запалва. - идва контакта3. Защо мирише на бензин, като не иска да пали - няма добра искра и в подходящ момент4. Защо гърми през ауспуха и през филтъра понякога - когато спреш тока на бобините (лош контакт) те си правят искра когато си искат5. Защо само топла? - защото двигателя е много по-склонен към задавяне6. Обяснява защо студена пали след различен брой завъртания на стартера. - няма добър контакт.7. Защо като гася колата чрез спиране на газови клапан паленето е наред? - слабата искра става достатъчна да запали малкото газ която тепърва влиза когато паля или нещо такова.Цялата работа е , че някой майстор не е завил и двете винтчета на въпросния превключвател - той се е поизносил накриво и едната пъпка не прави контакт в положение въртене на стартер. Честито, както се казва и да си пожелая безброй безаварийни километри!
                            Колега както казваше дядо ми то трябва малко ама да ти дойде на време.
                            Така е, но да поясня, че изобщо не съм започвал със смени подред. Не е бил проблем, който да ми пречи да си карам вече толкова време. По-скоро само консумативи - свещи, кабели и подобни. А за сервизи не ми се и помисля! Дори да попадна на кадърен, където да разберат проблема в най-добрия случай ще сменим неща за 200-300лв. В най-лошия - случая с Ивалена. Мисълта ми беше, че е добре всеки да си изясни картинката с проблема, колкото време е необходимо, за да може после да се реши по-безболезнено.
                            FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                            FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                            FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                            FIAT UNO 1.5

                            Коментар

                            Working...
                            X