Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задача за напреднали РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Задача за напреднали РЕШЕНО

    Условиено на задачата е:Колата от подписа, САМО при следното условие: "ако е нормално загряла, се изгаси, изчака се от 10 до 30 минути" 1. Впоследствие при опит за палене: а) върти стартера, но дори и не припалва б) понякога освен това гърми през ауспуха или през филтъра в) понякога забива стартера.2. а) Пали без проблем при бутане на скорост б) Понякога запалва в момента, в който върна ключа на стартера - от положения start, в положение "на контакт", run (не всеки път, явно ако улуча някой момент, в който да върна ключа и някой от цилиндрите се окаже в подходящо положение за палене)3. Оказва се че проблема изчезва, ако гася колата на междинна , за да доизгори останалата газ в цилидрите и маркуча.. В противен случай проблема се проявява доста често както на бензин, така и на газ.Търси се: Какво се случва: задавяне, липса на искра, лош момент на искрата или др.? Защо се случва така? В коя система/системи е проблема? Как може допълнително да се диагностицира, за да се въведе повече яснота?За отличниците ще има поощрения
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    #2
    може би проблема е в датчика за положение на коляновия вал (т.нар. датчих на Хол)
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      възможно е да изпуска клапана и газта да отива в карбуратора или моното там квото е. имаш еедна тема наскоро в един друг клуб по този въпрос. а как си с разхода? щото ако клапана пропуска то и на бензин да си тя пак ще си пуска по малко газ и пак ще я дави по малко
      Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
      Fiat Bravo'97 1,6 16v
      Fiat Tempra'91 1,6 mono

      Коментар


        #4
        Мерси за отговорите и на двамата.Sev, аз винаги съм си мислил че е от датчика, но съм го сменял все още - първо не е много евтин и на всичко отгоре стария не иска да излиза сам, т.е. здрав няма да го изкарам и да сложа друг за пробата. Второто , което ме спира е: защо пък само на стартер?! При бутане няма проблем. И защо когато оставя да доизгори газта в маркучите преди да изгася, също пали нормално!?pakumba, точно на такова изглежда, обаче абсолютно същия беше проблема когато изобщо нямах газово! Тука също не мога да вдяна. Вероятно са повече от един малки проблема и се натрупват в един момент.Има още един дерт, който не знам дали има връзка: в продължение на няколко дни колата страхотно отговаря на натискането на газта. Шофирането е невероятно удоволствие. И в един момент пак в продължение на няколко дни или седмица - никаква реакция при натискане на газта, направо нищо. НЕ забива муцуна, няма други проблеми, но ускорението под всякаква критика. После пак няколко дена ОК. Това става, както на бензин, така и на газ, както и изобщо преди да сложа газовото. Ще пробвам да откача акумулатора и ще видя какъв е резултата.
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #5
          аз имам един датчик за 1,6 моно-стар, но действаше. ако се решиш драсни да видя къде е. ще ти го дам за проба колкото е необходимо
          Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
          Fiat Bravo'97 1,6 16v
          Fiat Tempra'91 1,6 mono

          Коментар


            #6
            На мен ми прилича на голямо предварение на запалването и затова се мъчи стартера ,а на скорост пали лесно.Този двигател има ли детонационен датчик който променя момента на подаване на искрата?
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Ще пробвам да стрелям на тъмно.Търси причините в делкото.Казваш че понякога се спъва на стартер-симптом за голямо предвърение.Да обаче на газта обича предвърението и тогава върви по-добре както сам си забелязал.Когато е куца на газ най вероятно е закъсняла и от там няма динамика,а при палене най вероятно гърми в смукателя.Нарочно не пишешкаква е колата и те разбирам защото пресяваш мненията,но така и пречиш на тези които могат да ти помогнат.По симптомите които описваш според мен проблема е изцяло в прекъсвач-токоразпределитея(делкото) какъвто и да е вида му и по скоро в собственото му управление на момента на подаване на искра (ако има такова).При повече информация от твоя страна може би би получил и още по конкретна диагноза.

              Коментар


                #8
                specialista написа:
                Нарочно не пишешкаква е колата и те разбирам защото пресяваш мненията,но така и пречиш на тези които могат да ти помогнат.
                Колата най-вероятно е тази от подписа на колегата.FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 ’93 ABS
                Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                Коментар


                  #9
                  Една елементарна идея от която съм патил не само аз, провери си масите най вече към двигателя, това е една възможна причина. Когато е лоша масата при въртенето на стартер си хваща от където намери най-малко съпротивление и замасява от там, същевремено се намаля и напрежението подавано към бобината и искрата е малка. Не твърдя че е твърдо от това, но съществува като възможна причина.
                  FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
                  Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

                  Коментар


                    #10
                    NikMar написа:
                    Една елементарна идея от която съм патил не само аз, провери си масите най вече към двигателя, това е една възможна причина. Когато е лоша масата при въртенето на стартер си хваща от където намери най-малко съпротивление и замасява от там, същевремено се намаля и напрежението подавано към бобината и искрата е малка. Не твърдя че е твърдо от това, но съществува като възможна причина.
                    и това може да се комбинира със задавяне,затова като доизгориш на междинно преди гасене и после проблема не се проявява така силно и си пали,а като дърпаш няма консумация от стартера и пак пали. ?

                    Коментар


                      #11
                      Според мен е така като Pakumba го каза.Изпуска газовия клапан , който е на изпарителя . Ако палиш на бензин и автоматично прехвърля на газ , то като изгасиш мотора и изпусне известно количество газ (не много но достатъчно да за задави колата или да смеси газ и бензин) . Ако палиш директно на газ пак не пали защото тази газ която вече е напълнила смукателния колектор задавя колата и трябва да повъртиш малко повече време докато запали.Между другото аз го имах този проблем плюс датчика на коляновия вал се бъзикаше (ту работи ту неработи) което малко усложнява нещата да се разбере от къде е проблема.Смених О-пръстенчето на клапана,смених и датчика и сега всичко е наред.

                      Коментар


                        #12
                        NikMar написа:
                        Една елементарна идея от която съм патил не само аз, провери си масите най вече към двигателя, това е една възможна причина. Когато е лоша масата при въртенето на стартер си хваща от където намери най-малко съпротивление и замасява от там, същевремено се намаля и напрежението подавано към бобината и искрата е малка. Не твърдя че е твърдо от това, но съществува като възможна причина.
                        Това е май най-вероятното. Добре е да чуеш малко мнения отстрани. Значи имам една маса на двигателя, която отива на капака на клапаните. Според мен тя е ОК. КАто цяло до стартера си мисля че масата е наред, тъй като върти добре и лампичките по таблото не мигат много докато въртя. Има обаче нещо интересно - има още една маса, която не знам къде е отивала защото е отрязана с клещите. Някой има ли идея? Но ЕКУ-то вероятно е с лоша маса и се побърква съвсем при въртене на стартер. Сега се сещам нещо, което преди не ми направи голямо впечатление. Когато слагах емулатор на ламбдата, то масата отиваща до нея имаше разлика с минусовата клема на акумулатора около 1 Волт, което е доста подозрително и май не трябва да е така!!Ще меря по-обстойно, само да се пооправи времето.ЕКУ-то е мономотроник, с 2 бобини и индукционеен датчик на коляновия вал.
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #13
                          Колеги, някой занимава ли му се да отвори капака да види види дали има 2 маси излизащи от акумулатора и къде отиват? И някой би ли измерил с един уред съпротивлението между сигналната маса на ламбда сондата и минуса на акумулатора? Мерси!
                          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                          FIAT UNO 1.5

                          Коментар


                            #14
                            stanleyhacker написа:
                            Колеги, някой занимава ли му се да отвори капака да види види дали има 2 маси излизащи от акумулатора и къде отиват? И някой би ли измерил с един уред съпротивлението между сигналната маса на ламбда сондата и минуса на акумулатора? Мерси!
                            колега, ВИНАГИ има маса отиваща на шасито.ако имаш САМО към ДВГ - пускай смело друга към шасито.

                            Коментар


                              #15
                              Ясно то, имам един кабел, дето идва от клемата, минава през шасито и отива на капака на клапаните. Обаче има и една маса, дето е идва от шасито и е отрязана посредата. Затова се чудя какво става! Може би е била към стартера? А някой ще измери ли съпротивлението между масата на ламбдата и минуса на акумулатора? Или някой от опит?
                              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                              FIAT UNO 1.5

                              Коментар

                              Working...
                              X