Здравейте колеги,имам следния проблем -колата ми е Мария 1,6 16в 1998 с обикновена газова/не е газов инж/Пали на бензин и прехвърля след 2000 на газ!!Проблема ми е,че от известно време на бензин работи неравномерно като на 3 цилиндъра,няма тяга абе работи като трактор/на газ лети като самолет/!!Ходих на диагностика и ми казаха ,че е от дюзите-Въпроса ми е как да постъпя в тази ситуация-като начало сипах добавка/уж немска / за почистване на горивни системи,но никакъв ефект!!!Втория ми въпрос е-при работа на газ каква роля изпълняват дюзите,работят ли на сухо или изобщо не функционират!!/въпроса може и да е глупав,но........../И последно какво ви е мнението за ултразвука и как мога да разбера дали една дюза е само зацапана или е изгоряла..............Четох подобни теми,но не установих хора с моя проблем,колата не само ,че не работи равномерно на бензин ,ТЯ РАБОТИ КАТО ТРАКТОР !!В БУКВАЛНИЯ СМИСЪЛ!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с дюзи!!
Collapse
X
-
Най-вероятно може да не е проблема в дюзите ,а натрупани грешки в ЕКУ.Относно това дали ходи гориво до дюзите зависи от това как е поставена АГУ и дали помпата работи или електронно са прекъснати.Ощо взето въпрос на майстор и желанието му да вземе парите и да не свърши нищо.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
-
Tornado написа:Най-вероятно може да не е проблема в дюзите ,а натрупани грешки в ЕКУ.Относно това дали ходи гориво до дюзите зависи от това как е поставена АГУ и дали помпата работи или електронно са прекъснати.Ощо взето въпрос на майстор и желанието му да вземе парите и да не свърши нищо.Brava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
кола
и при мен има този момент имам емулатора за сондата ама сигурно не работи като хората и дава грешни показания като прехвърля на бензин гасне не работи като хората оборотите падат под 500 акадо извадя + или -че ми е по лесно за поне 10 минути се оправя както си трябва или като покарам 20 км пробвайте дали става значи не е от дюзи или помпа сменял съм ги с други пак така емулатора за ланда сондата е проблема по добре да няма нишо и да прекъсва с реле + тези коли не са пригодени за газ и затова става така
Коментар
-
Ако е от дюзи - ходи на ултразвук да ги почистят. Става добре. Няма смисъл да куупуваш нови. Не го отлагай защото има вероятност дюзата да "изгори", а нова е 260 лв. (по за моето пунто).Но първо трябва да се установи дали е от дюзи. Пробвай съвета на ключаря.Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
Engine Stamp: 176B9.000
Version Code: 176BV
Version: V5 | SPORTING | 03.'98
Коментар
-
Re: кола
kluchar написа:и при мен има този момент имам емулатора за сондата ама сигурно не работи като хората и дава грешни показания като прехвърля на бензин гасне не работи като хората оборотите падат под 500 акадо извадя + или -че ми е по лесно за поне 10 минути се оправя както си трябва или като покарам 20 км пробвайте дали става значи не е от дюзи или помпа сменял съм ги с други пак така емулатора за ланда сондата е проблема по добре да няма нишо и да прекъсва с реле + тези коли не са пригодени за газ и затова става такаBrava 103HP
''Фиата тръгва там където Голфа спира''
Коментар
-
При мен проблема е при студен старт колата пали веднага, но почва да притриса, работи много зле и се опитва да гасне. Ако и подам газ понякога пука в гърнетата. Така работи докато позагрее и после няма ядове. Малко е спъната в ниските обороти само. Когато е топла пак го прави номера но за по кратко и не е толкова осезаемо. Понякога обаче като е топла и като запали и веднага гасне. Имам съмнение в дюзи или бензинова помпа. Колата ми е с газов инжекцион и не трупа никакви грешки. Проверявал съм я няколко пъти. Единствената грешка която ми е дала до сега без да светва лампата на таблото е за температурния датчик на антифриза. Но след като я изчистих после не я е давала пак. Имам големи съмнения в бензиновата помпа. В купето се чува как помпата върти. На газ не се изключва а продължава да си върти. Шумна е доста. Онзи ден махах корите и като си сложа ръката върху нея се чустват силни вибрации и на определено време едно щракване вътре. Шума който издава е като на течаща силно вода и е доста силен. Логиката ми е, че ако са дюзите би трябвало колата винаги да не ми върви на бензин. Само че при мене дори и на газ да карам като покарам известно време после и да мина на бензин колата си върви. Проблема е първите 10-на минути след палене. Ако някой може да помогне да ме насочи при тия симптоми кое е най-вероятно да е проблема защото помпата си е цифра, дюзите пък са наврени на кучето в .... Миналтото лято пак беше така, зимата се изчисти но зимата я оставям доста да поработва на бензин. Ако покарам само на безни се пооправя но не напълно.
Коментар
-
И аз това си мислех, но грешката я нямаше последния път като проверих. Иначе преди това датчика беше дал -90 градуса и беше записано като грешка. Трябва да я проверя пак явно. Но ако е датчика, може ли само от него да работи колата толкова зле. И ако може хората с Мареи комби да кажат, чуват ли помпата как върти осезаемо в купето?
Коментар
-
Е да когато работи колата не я чувам помпата. Значи датчика освен да се провери. На газ колата работи перфектно, но пък харчи доста. Как може да се разбере тоя датчик дали е в ред и смяната му сложна ли е. Знам го къде е, на термостата. Не изглежда трудно да се свали ама предполагам ще изтече и антифриз и после ще трябва да обезвъздушавам системата. Или бъркам? Мога ли да направя тест като му откача буксата?
Коментар
-
не знам дали ако откачиш ще стане за пробата. датчика е евтин първо, второ лесно се мери съпротивлението му. като го махнеш тръгва антифриз, щото той се пак е потопен там. да ти кажа аз съм сменял термостата и пренасях датчиците на новия, както беше свален бая силно натисках да ги развия, даже ме достраша да не го откина. иначе по спомен беше със синя букса, онзи с червената е за таблото, но не гарантирам дали правилно помня!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар