Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Вариатор на Barcheta 1.8 16V 130 коня

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Вариатор на Barcheta 1.8 16V 130 коня

    Здравейте на всички. Имам фиат баркета 98г., само дето има онзи характерен дизелов звук, който идва от "уморлилия" се вариатор.Та въпроса ми е следния. Има ли смисъл от ремонтен комплект от АХМ или нов вариатор е по доброто решение? Каква е процедурата по ремонта? Правили ли сте го? За смяна на вариатор намерих няколко теми (включително и на италиянски), но рабрах че било хубаво да се вземе и нов вал и прилежащите му "карантии". Дайте съвет какво, да правя.
    Прикачени файлове
    Fiat Barchetta - Pininfarina limited edition

    #2
    Колега ремонтния комплект решавам проблема временно в зависимост от това колко е износен стария вариатор 5 - 10 000 км /никой не може да каже колко точно/ но пък е евтин. Новия вариатор е над 350 лв така че избора си е изцяло твои. Не е необходима смяна на валове повдигачи и т.н. Добре е да се комбинира с смяната на агренажния ремък и ролки. За смяната на вариатора или ремонтния комплект са необходими оригиналните пети за застопоряване на разпределителните валове. Без тях риска да удари клапани или да не работи двигателя добре е голям. От 5 Алфи на които слагах ремонтни комплекти 3 не бяха зацепени правилно при смяна на ремъци.

    Коментар


      #3
      Присъединявам се към мнението на stenli. Смяната на вариатора не е шега работа и е най-добре да бъде извършена от доказан специалист със съответните специализирани инструменти. Препоръчвам ти да смениш напълно вариатора, ремонтните комплекти обикновено са временно решение.
      Fiat Marea 1.8i 16V
      Fiat Tipo 1.4i 8V
      Fiat Punto 1.6i 8V
      www.italauto-bg.net/forum/

      Коментар


        #4
        Калеги не се бъзикайте с момчето.Вариатора се сменя за около 30 мин от някой майстор.А за ремонтния комплект-има малко особенност но и той не е кой знае какво,стига да наместиш добре зъбните колела,но съм съгласен че не е решение.
        COUPE 1.8 16V
        Volvo XC90 T6

        Коментар


          #5
          NPD написа:
          Калеги не се бъзикайте с момчето.Вариатора се сменя за около 30 мин от някой майстор.А за ремонтния комплект-има малко особенност но и той не е кой знае какво,стига да наместиш добре зъбните колела,но съм съгласен че не е решение.
          Моля??? Предполагам не си сменявал никога вариатор. А да си чупил вал заради вариатор? Май ти се бъзикаш...Ремонтния комплект е една пластмасова шайба и една пружина. Обикновено не вършат никаква работа, защото зъбите са дали фира. Колкото до напасването им, съм напълно съгласен - има поне няколко варианта да ги объркаш.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #6
            Разбира се че съм сменял,иначе въобще нямаше да взема отношение.Ремонтния комплект мисля че бяха две шайби и една пужина,които с времето се смачкват.А за последствията от вариатора(счупване на вала) няма връзка с времето на монтажа.
            COUPE 1.8 16V
            Volvo XC90 T6

            Коментар


              #7
              NPD написа:
              Разбира се че съм сменял,иначе въобще нямаше да взема отношение.Ремонтния комплект мисля че бяха две шайби и една пужина,които с времето се смачкват.А за последствията от вариатора(счупване на вала) няма връзка с времето на монтажа.
              Не искам да се заяждам, но след няколко дни ще сменяваме вариатор на една 156-ца. Заповядай да ми направиш показно как за 30мин ще свалиш капаците, бубините, свещите, ремъците, зъбната ролка на вала, петите, самия вал, ще развиеш вариатора, ще монтираш новия (само лепилото иска 24ч за да стегне), а после всичко да монтираш по обратния ред + зацепване на ангренажа...Нищо лично
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #8
                здравейт а каде по точно се слага това лепила да питам

                Коментар


                  #9
                  в

                  ангел лепилото което е локтаит сеслага за усигорител против развиване на вариатора акосесменя цял кактоина болтовете на колелетата ремонтния компликт включва пружина и тефлонова шаиба зацпването на ремъка става само с пети работата однема няколко часа аз сам работил доста години в сервиз на фиат и в момента имам сервиз в пловдив ела имипокажи какстава смяната за 30мин.ако го направиш за помалко от час и половина полочаваш сумата от 500лв кеш.ипредложение за работа.
                  тел.0897943620

                  Коментар


                    #10
                    Благодаря за предложението,но не мисля да се занимажам с ремонт на автомобили.Имам друга професия.А за смяната имах в предвид самата смяна на тефлоновите шайби и пружината,а не за времето от влизането на автомобила в сервиза до неговото излизане.Благодаря още веднъж!
                    COUPE 1.8 16V
                    Volvo XC90 T6

                    Коментар


                      #11
                      Би ли обяснил за това лепило. Не би ли трябвало резбата да е "самозатягаща"?

                      Коментар


                        #12
                        л

                        когато идваха дани обучават италианците ни караха да използваме син локтаит като усигорител против развиване.полэвахмего за завиване на вариаторите за вала на болтовете на ангренажните колелета за паразитните ролки кактоиза болтовете на коляновия вал в момента аз използвам осигорител от вюрт син.
                        тел.0897943620

                        Коментар


                          #13
                          Mupo написа:
                          Би ли обяснил за това лепило. Не би ли трябвало резбата да е "самозатягаща"?
                          А ти би ли обяснил какво значи самозатягаща резба.Задължително е ползването на лепило за резби.Локтайт е супер.Има два вида от него:възможен демонтаж и невъзможен демонтаж.Внимавайте да не се топнете с второто,че при демонтаж къса болтове.По темата:какво ще се сменя по вриатора,дали ремонтен комплект или даже вал,зависи от степента на износване и проблемите които е имало преди необходимоста от ремонта.Ако няма никаки проблеми ,а се използва случая,че се подменя ангренажния ремък е достатъчно да се мине само с ремонтния комплект.Но ако има тропане,чукане,прескачане с ремонтен комплект само няма да стане номера.Отваря се и се прави преценка на място според конкретния случай.

                          Коментар


                            #14
                            Сменял съм вариатор, работата е като при смяна на ангренажен ремък, с всички опасения, дали зацепването ще е както трябва. Най-евтино излиза да си го поръчаш от ebay.co.uk - аз си спестих стотина лева...
                            Stilo 1.8 16V

                            Коментар

                            Working...
                            X