Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Рециклиране на стара ролка на пистов ремък

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Рециклиране на стара ролка на пистов ремък

    Като свалях алтернатора, забелязах че обтяжната ролка има шумен и неравномерен ход. КАто и видях цената 36 лв. и като видях какво представлява ми стана малко неприятно - лагер от 2,50лв и пластмасова ролка. Реших че ще сменям лагер, но това се оказва невъзможно - ролката е излята около лагера. Тогава реших да отворя лагера и да видя какво е положението. А положението беше - малко грес и много прахоляк. Сепаратора и сачмите визуално си бяха ок. Промих целия лагер от старата грес и болкуци и резултатът беше тих ход (доколкото е възможно без смазка) и огромна инерция като я завъртя. Останалото беше - купих нов лагер, за да му взема капачките (старите не бяха в добро състояние) и повечко високооборотна грес. Така че ако имате късмета лагера да е здрав и да е само за промивка и смазка, не се колебайте! Парите за нова ролка не са толкова малко, а и не се знае каква ще е новата. Има няколко доуточнения - самата ролка трябва да изглежда здрава, без пукнатини. Купувайте лагер от същата марка, ако ще сменяте капачките. И последно този лагер е радиален и е с един ред сачми, при такива лагери е допустим лек аксиален луфт и това не значи че лагера е заминал. И най-последно ако крайния резултат е незадоволителен при завъртане на ръка - има шум, то явно е време за нова ролка. В този момент инерция при завъртане няма да има заради новите капачки, които уплътняват вътрешната гривна и заради греста вътре.
    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
    FIAT UNO 1.5

    #2
    Има известна доза риск обаче! Наскоро колежка се оплака от счупена ролка на ангренажния ремък! Вероятно майсторите не са я сменили, защото са я завъртяли и са си казали - ми не шуми, добре е, ще кара! Последствията й струваха 950 лева!

    Коментар


      #3
      Е, да ама тука колегата говори за ролката на пистовия ремък, не на ангренажния.
      The awkward moment when your sarcasm is so advanced that people actually think you are stupid.

      Коментар


        #4
        ///// написа:
        Има известна доза риск обаче! Наскоро колежка се оплака от счупена ролка на ангренажния ремък! Вероятно майсторите не са я сменили, защото са я завъртяли и са си казали - ми не шуми, добре е, ще кара! Последствията й струваха 950 лева!
        лелее ...
        Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
        Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

        Коментар


          #5
          А не, за ангренажна ролка изобщо не говоря. Да не казвам, че и ангренажната е по-евтина на типото - от 12 до 23лв за оригинална. А и тази на пистовия ремък е елементарно достъпна и всеки момент може да се смени с нова. Ама 36 лв не мога да го разбера!
          FIAT BRAVO II 1.4 GPL
          FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
          FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
          FIAT UNO 1.5

          Коментар


            #6
            не знам дали е същата на типото ти, но предполагам е като на бравото. има 2 модела- евтин 25 и "оригинална" 50. сега ще ти кажа за точно 23 000 км смених ролката на климатика и алтернатора, на алтернатора на 10 000 издаде багажа и я смених и досега съм с нея. в момента и двете са зле вече. климатика на натоварване не знам колко е работил/зимата/ представи си какви боклуци продават. вече няма да ги сменям. на климатика да праи кото иска, на алтернатора си имам ремък и стара ролка в багажника ако иска да се къса на път. а свалих оригиналните ролки със щампа 97 година от колата.... на 150 000 км. е, заминали вече, ама за 150 000 не за 10 000
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Еми проблема е че се използват лагери ментета. работил съм 2 години в магазин за лагери, но такава фирма не бях чувал, забравих и името. Абсолютна китайщина. Тази ролка не идва на по-висока цена от 3-4лв. @pakumba можеш да пробваш да напълниш с грес някоя ролка и да видиш дали ще има ефект.
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                аз знам как се прави, но все ме мързи- топи се грес на котлона и се пуска ролата вътре и после всичко е ок дълго време. а едната от ролките ми превъртя самия лагер в "облицовката" която е метална. на оригиналните има 2 мм канал ИЗДЪЛБАНО ОТ ГУМЕНИЯ РЕМЪК В ПЛАСМАСАТА.... е това е употреба
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Лагера е на фирма NTB , явно менте на NTP.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #10
                    Понеже съм виждал пистов ремък, скъсал се, ама така се омотал на ремъчната шайба на коляновия вал, че чак влязъл отвътрешната й страна и направил мазало на ангренажния ремък!

                    Коментар


                      #11
                      Нещо не разбрах каква е връзката с темата?
                      FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                      FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                      FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                      FIAT UNO 1.5

                      Коментар

                      Working...
                      X