Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Тропа ми повдигач !

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Тропа ми повдигач !

    Здравейте, на студен двигател се чува как повдигача потропва и ме притеснява! Като загрее колата няма никакъв проблем и нищо не се чува.Иначе си има мощност и разхода на гориво е нормален!Един майстор я чу и каза че това не било никакво тропане и можело още много да се кара така и ме посъветва да не го сменям а при следваща смяна на масло вместо 10w 40 да сложа 15w40 и предполага че ще се оправи! Какво мислите вие ? Има ли опасност за вала? Да го смен ли или да пробвам с маслото? Колко струва повдигача и смяната горе долу ?Благодаря!
    Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
    части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
    части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
    тел. 0883437022

    #2
    Никой ли не може да помогне ?
    Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
    части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
    части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
    тел. 0883437022

    Коментар


      #3
      Най-лошото е че не може да се каже точно кой повдигач е заминал,че да се смени само той.Обикновено сменят всички за да има гаранция,а ма това пък си е цифра като се има предвид че при теб са 12бр. по 12-15 лв. за бр. а може и по-скъпи да са.Това че след смяна на маслото ще се оправят ми звучи по-скоро като гаражен фолклор с прифкус на компетентно заключение. Успех!!!

      Коментар


        #4
        Ако сложиш 15В40 няма да помогнеш кой знае колко на мотора , този 1.4 12В по принцип си има проблеми с мазането на вала и рано или късно баталясва.На 2 такива съм присъствал на разчаркалосване и 2та пъти все запушени маслени магистрали на разпределителния вал.Единия се оттръва леко ама на другия имаше доста посиняли повдигачи.Ако имаш гараж може да я поразхвърляш и ако няма сериозни износвания ще и помогнеш.

        Коментар


          #5
          Абе хора, вала е като нов! Свалях капак - вала все едно сега го слагам на колата, маслената магистрала сам я продухвал на компресор просто да видя дали духа - никакъв проблем! САМО ПОВДИГАЧА!Може ли някой да ми каже по какъв начин се сменят и необходимо ли е да свалям вала? Ако не е трудно ще и купя два повдигача и ще сменям докато не спре да почуква .
          Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
          части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
          части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
          тел. 0883437022

          Коментар


            #6
            Първо трябва да разбереш точно кой повдигач трябва да се смени или поне на кой цилиндър.Вала се сваля задължително.Не е чак толкова страшно колкото звучи.Оставяш я на белези ,сваляш ремъка ,сваляш капака,сваляш вала,сваляш повдигача.Няма друго.Смени си и семеринга на разпределителния вал.Връщаш обратно на място всичко като се спазва последователността.Вземи си само един помощник за кураж и давай,ще се справиш. Успех!!!

            Коментар


              #7
              Re: Тропа ми повдигач !

              Rezko написа:
              Здравейте, на студен двигател се чува как повдигача потропва и ме притеснява! Като загрее колата няма никакъв проблем и нищо не се чува.Иначе си има мощност и разхода на гориво е нормален!Един майстор я чу и каза че това не било никакво тропане и можело още много да се кара така и ме посъветва да не го сменям а при следваща смяна на масло вместо 10w 40 да сложа 15w40 и предполага че ще се оправи! Какво мислите вие ? Има ли опасност за вала? Да го смен ли или да пробвам с маслото? Колко струва повдигача и смяната горе долу ?Благодаря!
              има една добавкаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=29460

              Коментар


                #8
                Re: Тропа ми повдигач !

                u_bo написа:
                Rezko написа:
                Здравейте, на студен двигател се чува как повдигача потропва и ме притеснява! Като загрее колата няма никакъв проблем и нищо не се чува.Иначе си има мощност и разхода на гориво е нормален!Един майстор я чу и каза че това не било никакво тропане и можело още много да се кара така и ме посъветва да не го сменям а при следваща смяна на масло вместо 10w 40 да сложа 15w40 и предполага че ще се оправи! Какво мислите вие ? Има ли опасност за вала? Да го смен ли или да пробвам с маслото? Колко струва повдигача и смяната горе долу ?Благодаря!
                има една добавкаhttp://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=29460
                Това е добър вариант пробвай с добавка коята има почистваш ефект от тези които се добавят преди да смениш маслото. Има голяма вероятност да се оправи и ако няма ефект поне ще си почистиш двигателя.Между другото с каква марка масло си , аз имах такъв проблем със старата кола смених маслото и сипах ВР 10 в 40 за 50км. се разтропа повдигач изхвърлих го и сипах Шел 10 в 40 със същото беше и преди смяната , за мое голямо учудване чукането на повдигача спря.
                Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                Коментар


                  #9
                  Аз да питам само - как така по-гъстото 15В40 масло ще оправи тропането на повдигача като проблема най-вероятно идва именно заради гъстотата на маслото и като загрее се оправя?
                  Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                  Коментар


                    #10
                    Естествено, че ще сваляш вала. Смяната на един повдигач не ти мърда минимум 2 часа. И причината за това е, че всеки повдигач трябва бавно на менгеме да се стисне няколко пъти да му изтече масълцето, за да не се окаже след повторното слагане на вала да имаш някои постоянно леко отворени клапани от щръкналите повдигачи Отделно ясно е, че се сваля пистов ремък, ангренажен, капаци, маслена магистрала и т.н.А и като стиснеш всеки повдигач и му източиш маслото ще ги провериш кои пружинират и кои хлопат. Аз тея дето хлопат ги смених. Така че за един повдигач не си заслужава цялата процедура. Ако ще сменяш провери всички и си смени и семеринга на разпределителния вал и някоя друга ролка ако е тръгнала.
                    Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                    Коментар


                      #11
                      Хм... мисля да побвам с добавката, чукането и без това е минимално, та се надявам да се оправи
                      Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                      части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                      части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                      тел. 0883437022

                      Коментар


                        #12
                        Колеги дали 10W40 или 15W40 все тая , ако искате маслото да се държи на високи температури слагайте 10W60 (Selenia Racing примерно) , добавката иначе е най добрия вариант за теб в момента иначе заради повдигач в такъв филм може да се вкараш че по добре надувай музиката и газ до ламарината

                        Коментар


                          #13
                          (Izvinqvam se za latinecata ne sym unas)Taka mislq i az da napravq - shte i s sloja dobavka, pyk shte vidim kakvo shte izleze... ako ne shte mislq za smqna na povdigachi ...
                          Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
                          части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
                          части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
                          тел. 0883437022

                          Коментар


                            #14
                            По добре не слагай никакви добавки, ами си карай колата. Проблемът ти вообще не е сериозен. По добре по голям луфт отколкото никакъв. Мойта също почуква при студен двигател а и навъртях вече 70 000км. без да пипам нищо.

                            Коментар


                              #15
                              Ролята на повдигача е да обира луфта м/у гърбицата на вала и кобилицата. Когато нещо чука то това е следствие от голям луфт м/у 2-те. Повдигача в тоя случай е блокирал долу. Какво може да предизвика това чукане? В един момент гърбицата удря кобилицата и я изважда от "ябълката" на повдигача. След това я удря неколкократно (причината са високите обороти на двигателя) и в най-добрия случай клапана спира да работи. Възможно е обаче при изпадането да откърти парче от главата. Играл съм тоя театър...Препоръка: Свали капака на клапаните (главата). Потърси повдигача и го смени. По-доброто решение е да смениш всички но и по-скъпо.
                              Fiat Bravo 1.4 12V SPI 1996

                              Коментар

                              Working...
                              X