Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Браво 1.6 16V 103 к.с. не пали...в крайна сметка двигател.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    ДМХ какво е?.... стартера 3 пъти сменен, последния път с чисто нов, не е от него... датчик за положението на коляновия вал, бендикс... по няколко пъти вече сменени за проба. по сервизите го знаят този проблем, знаят, че не е стартер, даже казват че и двигател не е.... но не знаят от какво е... още никой не е разбрал
    Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

    Коментар


      #92
      ivalena написа:
      ДМХ какво е?.... стартера 3 пъти сменен, последния път с чисто нов, не е от него... датчик за положението на коляновия вал, бендикс... по няколко пъти вече сменени за проба. по сервизите го знаят този проблем, знаят, че не е стартер, даже казват че и двигател не е.... но не знаят от какво е... още никой не е разбрал
      Остави това никой не знае... Пробва ли в Тех-ко?Както и да е. Лично аз (без да съм специалист) вижда 2 вероятни причини, т.к. имах подобен проблем, който ако не решил, то съм го докарал до положението, че колата пали винаги и единствено е чепата 5-10 секунди сутрин, което смятам, че също ще разреша. Ще опитам да помогна, но и ти трбява да съдействаш. Казах 2 възможни за мен причини:1. MAP сензор;2. От някъде гълта нефилтриран въздух.За първото просто трябва да го смениш - към 70лв. е на магазина и е добра идея първо да се пробва дали е той проблема, ако имаш откъде да вземеш за проба. За мен това е очевидния(и далеч по-лесно разрешим проблем);За второто нещата са малко по-сложни, защото и да намериш и отсраниш пробива в маркуча или резонаторната кутия между кутията на въздушния филтър(ако самата тя не е проблема) и двигателя, после ще се налага доста неща да се почистят. Но за да е ясно, че проблема е там ще трябва да има сътветните ’белези’ - сух нагар по МПХ(мотор за празен ход) и свещите. МПХ няма как да го объркаш - от задната горна страна на мотора и в него влиза една букса с 4 жички.
      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

      Коментар


        #93
        ок, мерси, сега отивам до сервиза и ще кажа да погледне
        Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

        Коментар


          #94
          Следя темата с интерес. Всички стандартни и полустандатртни причини, са елиминирани. Нямам намерение да ги изброявам. Има още една вероятност, колкото и шантава да е - крив, силно износен, пукнат, разхлабен маховик. Ако може и това да се провери, преди да се отваря двигателя, защото усещам, че на там отиват нещата.
          Fiat Marea 1.8i 16V
          Fiat Tipo 1.4i 8V
          Fiat Punto 1.6i 8V
          www.italauto-bg.net/forum/

          Коментар


            #95
            казват, че няма как да е маховика, ако е той, или ще пали или не... а тя сутрин пали веднага, но все пак ще настоявам пак да го погледнат сега.
            Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

            Коментар


              #96
              ivalena написа:
              казват, че няма как да е маховика, ако е той, или ще пали или не... а тя сутрин пали веднага, но все пак ще настоявам пак да го погледнат сега.
              Съгласен съм, че едва ли е в него причината. Тук, обаче изредихме какви ли не обичайни причини и вече трябва да търсим нестандартните.Аз бих настоял и това да се провери. Сега ми хрумва още една шантава идея - закрепването на стартера. Ако там има някакво несъоветствие, някакво разминаване, дали не е възможно при загряване и респективно разширяване на метала, да се получава усукване, вследствие на хипотетичната (за сега) кривина?Вътри ми се в главата и една идея относно възела съеденител - скорости, но тя е съвсем ненормална и за сега ще я спестя
              Fiat Marea 1.8i 16V
              Fiat Tipo 1.4i 8V
              Fiat Punto 1.6i 8V
              www.italauto-bg.net/forum/

              Коментар


                #97
                Щом върви колата-отидете при колегата Хитко от Ямбол!

                Коментар


                  #98
                  Ако зъбното колело на стартера не отговаря по брой зъби става точно така. Някой за да продаде колата може да е сложил не такъв стартер, какъвто трябва. Ако го сменяте с друг стартер, но той е същия модел естествено че ще си мислите че фактора стартер е отхвърлен, но то фактически не е така, защото и другите не са били каквито трябва. Аз на УНО-то бях сменил бендикс и после всеки месец сменях втулки, докато стане ясно че броя зъби бяха с 1 по-малко. Признаците бяха същите: като е загряла колата забива стартера и не завърта, не всеки път, понякога си палеше. Ако не е от това аз си режа главата вече.
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #99
                    още в първия сервиз, след като ми смениха фтулките на стартера, следващото беше да го сменят целия, с такъв от друга, работеща кола. направи абсолютно същия номер, смениха го с чисто нов, оригинален, изваден от склада, за проба. пак не стана. след още 2 дни лутане и проби какво може да е, ми смениха стартера с друг вид- с 1 зъб повече или по-малко, ще ви излъжа, но какъвто би трябвало да бъде, без да гледат стария какъв е бил, точно по същата логика... продължи да прави същия проблем, без никаква разлика, 1:1 същото. днес в сервиза като ходих да нагледам колата, човека каза, че друг акумулатор към моя закачил, и пак падало напрежението на 8 волта в момента когато не пали... двигателя го изключва, електрониката също... допуска се накаква вероятност за слаба връзка или маса, но като си направи някакви опити да го докаже не успява... казах му за MAP сензор и той се замисли, довечера пак ще го погледне. утре като я взема от сервиза един познат иска лично да провери отново стартера, като даде на късо направо от акумулатора/това казаха че са го пробвали в първия сервиз, и не върти,но все пак...... ако така завърти-добре, ако не, пак сме в начална позиция
                    Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

                    Коментар


                      Имаш развитие, щом се е ’замислил’ за МАП сензора Сега остава да пробва и с друг - ако имаш късмет ще ти свършат мъките. МАП сензора(в случай, че майстора е изпадал в дълбок размисъл след споменаването му ) е дебитомера при твоя мотор, но е далеч по-евтин. Намира се в черната кутия с двата пластмасови винта отгоре зад двигателя. Като се свали кутията, дето се държи само от посочените 2 винта, се намира отдолната страна(успуредно на да кажем земята), захванат е с 3 гайки, а връзката му с двигателя е посредством тънък маркуч, който просто се издърпва от МАП сензора. Сменя се за 2 минути. Успех!
                      The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                      Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                      Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                      Коментар


                        дано е това... вече ми е все тя какво ще е, само искам да го оправя...
                        Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

                        Коментар


                          Много ме заинтригува тази тема и я изчетох от А до Я.Имам няколко идеи.1. Както някой каза - пробвахте ли колата дали пали със свален пистов ремък.2. Няма възможност да погледна сега, но на много коли стартерното реле се управлява от ключа през компа на колата. дали проблема е там ще се разбере много лесно - в момента в който не пали се подава директно ток към бобината на бендикса и захранването на стртера. Трябва да се подаде и маса за да се игнорират всички възможни проблеми произтичащи от токовете. Ако пак не завърти 100% не е ток. Предполагам че вече е правено обаче.3. Една идея от мен. Когато неще да пали - при топъл мотор, направете следното:- махнете свещите и вижте дали ще завърти така. Аз имам чувството, че когато е топла и я спреш не ти се затварят инжекторите и се пълнят цилиндрите с бензин от остатъчното налягане в подкачващата помпа. Ако е това с инжекторите и пълнят цилиндрите, то няма да върти стартера известно време. Колата ще е задавена и дори да превърти пак няма да запали заради мокрите свещи. След време ще се изпари бензина , защото е топла и ще запали. Коляновия вал ще се върти на ръка, защото става бавно, но пак няма да запали след това заради свещите. Доколкото разбрах, ако я бутате обаче пали - това пак може да е признак за задавяне и пълнене с бензин.Последно - на студен мотор не работи равномерно доколкото разбрах - това пак е признак на проблем с инжекторите.Пиша бързо и неграмотно - не ми се сърдете моля.

                          Коментар


                            1115, благодаря за идеите, утре ще им кажа в сервиза... от тези неща съм сигурна само, че махнаха свещите и въртеше стартера... за другото не съм сигурна, но ще проверим.
                            Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

                            Коментар


                              сега ми се обадиха че има развитие, и ходих да я взема от сервиза... до тук добре. беше загряла, запалих я... покарах 5-6 км и спрях на бензиностанцията... позачуди се 1 секунда, но запали. продължих да обикалям още 10 тина километра, спрях на летище за всеки случай... угасих, но не можах да залаля... разликата обаче е, че стартера въртеше, бих казала леко затормозено, но все пак въртеше нормално... с малко газ и запали, но забелязах, че лампата на маслото ми премигна слабо на два пъти, после угасна и докато се прибера повече не съм я гасила... паркирах я, опитах да запаля, но не можах... но стартера пак си въртеше... не е като преди. майстора не ми каза за сега какво и е правил, не ми поиска и пари, каза да покарам една седмица да видя как е, и тогава... обадих му се, и сега ми каза като изстине колата да видя колко е маслото...
                              Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

                              Коментар


                                маслото сега го проверих, стои си колкото ми наляха... до максимум е...
                                Fiat Bravo 1.6 16V '97г.

                                Коментар

                                Working...
                                X